Hyvää päivää..
Nyt on käyny niin hassusti, että olen joutunut kytkinpoliittisiin onkelmiin. Ei varmaan ois muuten ollu mitään häikkää, mutta vierailu erään kajaanilaisen autotallin ovella saattoi ehkä "hieman" parantaa tuota vääntöpuolta. Niinpä tuo jo kilometrejä nähnyt kytkin alkoi luistatteleen nyt pikkuhilijaa.
Ongelmia on oikeestaan kaksi. Ensinnäkin kaksoismassavauhtipyörään tulee värinää kun se alkaa pohjaamaan, jolloin kytkimen pitoedellytykset huononevat tietysti. Ja toisekseen Tuikun tarinat (taas) luettuani sain käsityksen että merkkikaupasta ei taho saada yli 500 nm kestäviä kytkimiä. Nyt on jo 500nm ja myllysä varaa olisi kuulemma lisätä.
Eli olisikohan jollain jonkinlaista kokemusta vastaavanlaisten onkelmien tiimoilta ja ennen kaikkea onko niitä onnistuttu ratkaisemaan. Kytkimiähän nyt on paranneltu varmasti maailman sivu, mutta näistä cdi-vehkeiden kytkimistä on kyllä tosi vähän juttua lopulta.
Prkl ku ois pitäny kuitenki ostaa automaattilaatikollinen auto. Sehän se sitä vääntöö kestäis.
C270cdi Kytkimeen pitoa
Re: C270cdi Kytkimeen pitoa
.
Halvin vaihtoehto on varmaan, että käyt täällä, niin vähennetään sitä vääntöä.
Ei siihen ole pitävämpää, kuin uusi samanlainen.
Vähentäminen on paljon helpompaa, kun lisääminen.
Halvin vaihtoehto on varmaan, että käyt täällä, niin vähennetään sitä vääntöä.
Ei siihen ole pitävämpää, kuin uusi samanlainen.
Vähentäminen on paljon helpompaa, kun lisääminen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C270cdi Kytkimeen pitoa
Juu tiiäntiiän, mutta ku vääntö on niin kivaa ja sitä rupiaa vaan janoamaan lisää. Eli tuo väännön vähentäminen olisi justiin se, mitä järki sanois, mutta jotku kummat äänet pääsä huutaa muuta. Pitää varmaan korijata lääkitystä.
Re: C270cdi Kytkimeen pitoa
Eikö se oo teho mikä sitä autoa liikuttaa ja sitä saa pienemmälläkin väännöllä
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: C270cdi Kytkimeen pitoa
no ei, kun vääntö on kaiken perusta, ilman vääntöä ei ole tehoakaan tehohan on vääntö x kierrokset tietyllä kaavalla, kuten kaikki muistamme...S202 kirjoitti:Eikö se oo teho mikä sitä autoa liikuttaa ja sitä saa pienemmälläkin väännöllä
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C270cdi Kytkimeen pitoa
Juu varmaan ton saman maksimitehon tuosta autosta saa vaikka maks. vääntöö vähän sieltä alemmilta kierroksilta leikkaisikin. Vääntö vaan on justiin se juttu joka vaikuttaa siihen ajettavuuteen. Eihän sitä nyt normiajosa viitti tappiin konetta kierrättää alvariinsa.
Sitä mietin kans, että miten siinä käy jos pistää ihan yhtäpuuta olevan vauhtipyörän. Väriseekö sitte jatkuvasti vai mitä se tekee..??
Sitä mietin kans, että miten siinä käy jos pistää ihan yhtäpuuta olevan vauhtipyörän. Väriseekö sitte jatkuvasti vai mitä se tekee..??
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C270cdi Kytkimeen pitoa
Hylkää sen kaksoismassa pyörä, kone pajasta yhtenäinen uusi ja siihen 2 tai kolmi levyinen kytkin (ainakin tiltonilta löyty)väsy kirjoitti: Ongelmia on oikeestaan kaksi. Ensinnäkin kaksoismassavauhtipyörään tulee värinää kun se alkaa pohjaamaan, jolloin kytkimen pitoedellytykset huononevat tietysti. Ja toisekseen Tuikun tarinat (taas) luettuani sain käsityksen että merkkikaupasta ei taho saada yli 500 nm kestäviä kytkimiä. Nyt on jo 500nm ja myllysä varaa olisi kuulemma lisätä.
Eli olisikohan jollain jonkinlaista kokemusta vastaavanlaisten onkelmien tiimoilta ja ennen kaikkea onko niitä onnistuttu ratkaisemaan. Kytkimiähän nyt on paranneltu varmasti maailman sivu, mutta näistä cdi-vehkeiden kytkimistä on kyllä tosi vähän juttua lopulta.
loppuu kytkimen pito onkelmat kestää/pitää vaikka olisi xxxxhv xxxxnm,
toinen konsti(käyttänyt parissa disel bemarissa ei mitään värinöitä ainoa ero kytkin pitää ja on hiukan terävämpi) jäykistää sen kasoismassa pyörän
(jouset pois, tapitus veto suuntaan pohjaan, tasapainotus) kytkin levyksi sinteri jousitetulla keskiöllä
tai jousittamattomalla(tai vaikka laitta sen jousittamattoman massa levyn niin käyttökin pysyy melko lailla vakiona"hiukan tarkmmin pitää kytkintä ja keppiä käyttä" samoin jousitettu sinterin kanssa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: C270cdi Kytkimeen pitoa
No niinhän se on, tarkotin että kyllä se auto liikkuu vaikka ei 2000 kierroksella olisikaan 550nm vääntöä. Korkeammille kierroksille sitä vääntöä niin tehoa sieltä tulee silti. Toki näissä ei voi kierroksia juuri nostaa mutta kuitenkinapa kirjoitti:no ei, kun vääntö on kaiken perusta, ilman vääntöä ei ole tehoakaan tehohan on vääntö x kierrokset tietyllä kaavalla, kuten kaikki muistamme...S202 kirjoitti:Eikö se oo teho mikä sitä autoa liikuttaa ja sitä saa pienemmälläkin väännöllä
S124 300TE
S211 E500
S211 E500