Avun tarve MB E220 jarru ongelmiin
Avun tarve MB E220 jarru ongelmiin
Neuvoa vaille... MB E220 v.2001 (W210) Takajarrujen (käyttöjarru) kekenäinen ero on n.40%. Vaikka uusia osia on vaihdettu esim. Levyt, Palat, sylkät ja letkut. Onko kellään antaa vinkkiä mitä seuraavaksi. Tietääkö kukaan miten tuossa mallissa menee jarrupiirit?
Re: Avun tarve MB E220 jarru ongelmiin
sylkät? tarkotat varmaan työ- ja pääsylinteriä? satulathan siellä on takana, todennäköisesti sulla nyt jompikumpi satula jumittelee. käytä huonotehoisemmalta puolelta satula irti, hio liukutapit ja rasvaa kuparitahnalla asennettaessa (pitää liikkua kevyesti sormilla) mäntä irti ja hionta 1000:lla hiekkapaperilla jarrunesteen kera, samoin "vesitila" satulasta, sieltä irtoruosteet pois. tarkista paineilmalla että satulan nestetiet ovat auki. huolellinen ilmaus.
Re: Avun tarve MB E220 jarru ongelmiin
Kiitos vastauksesta. Tarkoitin että myös sutulat on vaihdettu molemmille puolille uudet eli käytännössä kaikki on uudet ja mikään ei tunnu auttavan. Ja mielestäni ilmattu on kans riittävästi.
Re: Avun tarve MB E220 jarru ongelmiin
olethan tarkistanut myös jarruputket, ettei ole esim heikkotehoisen jarrun putki lytyssä jostain kohdin. suosittelen tuossa tapauksessa vielä uusimaan jarruputket ja sen jälkeen huolellinen ilmaus. mb:n jarrut on siitä keljuja ilmata, että jarrunesteen on oltava säiliössä koko ajan piripinnassaan ettei vedä ilmoja väliin (säiliö kaksiosainen, etuosassa etujarrut ja väliseinällä erotettu takaosa on takajarruille. yläreunassa vain sentin rako josta neste menee takapiirille). jos autossa absit, niin joskus ei pelkkä perusilmaus riitä, voi joutua ensin ilmaamaan abs-yksiköstä käsin 

Re: Avun tarve MB E220 jarru ongelmiin
Jarruputken on kanssa uusittu... mutta tuon ilmauksen täytyy tehdä uudestaan!! Kiitos !