211 display default

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

211 display default

Viesti Kirjoittaja teesi »

Tervehdys

Polttoainemittari ei toimi, ja näyttöön tuli siitä ilmoitus display default, visit workshop. Minkälainen homma mahdollisesti kyseessä, eli hoituuko tavallisella korjaamolla vai kannattaako kärrätä suoraan Vehoon?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13732
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Enpä muista nähneeni vastaavaa 211:stä. Kannattaa ensin lukea kotona Starilla vikakoodit niin selviää onko se vika tankin anturissa. Ja jos ei ole Staria kotona niin sitten testauttaa sellaisessa paikassa jossa on. Siellä hoituu tarvittaessa anturisysteemin vaihtokin.

Ja eiköhän tuo onnistu kotikonsteinkin jos etsii sen/ne tasoanturit ja mittaa resistanssit ja vaihtaa viallisen jos löytyy.
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Re: 211 display default

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

[quote="teesi"]Tervehdys

Polttoainemittari ei toimi, ja näyttöön tuli siitä ilmoitus display default, visit workshop. Minkälainen homma mahdollisesti kyseessä, eli hoituuko tavallisella korjaamolla vai kannattaako kärrätä suoraan Vehoon?[/quote]

Toimiko vilkut?
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Kiitos. Helpottaa päätöstä. Tuo anturi on oma veikkaukseni, sillä mittaristo toimii muilta osin moitteettomasti eikä vaan saa tietoa tankista. Itsellä ei ole vehkeitä, joten Kahvimaa kutsunee.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13732
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 211 display default

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Cardoc kirjoitti: Toimiko vilkut?
Kerro mihin viittaat? Se pissapojan anturista johtuva "display defective" viesti on aika harhaanjohtava vaikka pitääkin täysin paikkaansa, onko tuo vilkkujuttu joku vastaava?
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Re: 211 display default

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

[quote="DBFI"][quote="Cardoc"]
Toimiko vilkut?[/quote]

Kerro mihin viittaat? Se pissapojan anturista johtuva "display defective" viesti on aika harhaanjohtava vaikka pitääkin täysin paikkaansa, onko tuo vilkkujuttu joku vastaava?[/quote]

Tankin anturit ovat kiinni taka SAM:issa, ja taka SAM lähettää antureiden signaalin digitaalisesti CAN-väylää pitkin mittaristolle. Vilkun rele on myös taka SAM:issa, ja jos vilkut eivät toimi, voi olettaa, että SAM on paskana.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13732
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 211 display default

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Cardoc kirjoitti:[
Tankin anturit ovat kiinni taka SAM:issa, ja taka SAM lähettää antureiden signaalin digitaalisesti CAN-väylää pitkin mittaristolle. Vilkun rele on myös taka SAM:issa, ja jos vilkut eivät toimi, voi olettaa, että SAM on paskana.
OK, luulisi siinä kyllä muutakin kuin vilkut ja polttoainemittari menevän jos on koko taka-SAM rikki.
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Jäi tuo yksi viesti katsomatta. Tarkennetaan, että vilkut ja kaikki muukin näyttäisi toimivan täysin normaalisti. Vain polttoaineeseen liittyvä tieto puuttuu. Keskikulutus näkyy, mutta ei tankissa olevalla polttoainemäärällä ajettavia kilometrejä ja itse mittari on pohjilla. Tankkasin tänään, ja täytyy nyt seurata vaan ajettujen kilometrien määrää, jos ei saa nopeasti hoidettua asiaa kuntoon.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

211:ssä kun taka-SAM hajoaa, ei toimi vilkut, pa-mittari, sisävalot eikä ovien avaaminen kaukosäätimellä. Muita vikoja en tuolloin havainnut, kun omassa taka-SAM hajosi..

Taka-SAM hajoaa kuulemma helposti akun vaihdon yhteydessä, jos on huolimaton. Mulla se hajos muuten vaan..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
mikipako
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 02.02.2010 15:11

Samaa vikaa

Viesti Kirjoittaja mikipako »

Onko selvinnyt mikä on vikana?
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Yksi vika, nyt kuusi!

Viesti Kirjoittaja teesi »

Nyt tuli käytyä Alppilan autohuollossa. Mennessä oli yksi vika. Taka-sam vaihdettiin, lasku töineen hiukan alle 600 euroa, ja pois tullessa autossa olikin kuusi vikaa!!! :evil:

Tehtaan asetukset (jota vain käyttävät) eivät kuulemma tehoa takavaloihini, jotka eivät heidän mukaansa siten voi olla alkuperäiset. Kuulemma takana ledivalot, jotka ei sinne kuuluisi, ja nyt sydeemi herjaa jänniteongelmia. Mittaristossakin tulee vähän väliä ilmoitus, että mukavuustoiminnot ei käytössä ja kohta taas toimii.

Muuten kaikki tuntuisi toimivan, eikä auto ole jättänyt tielle 500 kilometrin aikana. Tuo takavalojen ongelma täytyisi kuitenkin saada korjattua, sillä nythän siellä palaa jotkin 'back up lampit'. Ihmetyttää, millä tavoin ne valot aikaisemmin toimivat, eli mahtaisiko löytyä paikkaa, missä tuon uuden samin saisi koodattua hyväksymään siellä olevat lamput vai pitäisikö mahdollisesti vaihdattaa takavalot jotenkin standardin mukaisiksi? Polttoainemittari muuten toimii, mutta sitä ilman olisi voinut ehkä elääkin, jos olisi tämän arvannut... :oops:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13732
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Yksi vika, nyt kuusi!

Viesti Kirjoittaja DBFI »

teesi kirjoitti:Nyt tuli käytyä Alppilan autohuollossa. Mennessä oli yksi vika. Taka-sam vaihdettiin, lasku töineen hiukan alle 600 euroa, ja pois tullessa autossa olikin kuusi vikaa!!! :evil:

Tehtaan asetukset (jota vain käyttävät) eivät kuulemma tehoa takavaloihini, jotka eivät heidän mukaansa siten voi olla alkuperäiset. Kuulemma takana ledivalot, jotka ei sinne kuuluisi, ja nyt sydeemi herjaa jänniteongelmia. Mittaristossakin tulee vähän väliä ilmoitus, että mukavuustoiminnot ei käytössä ja kohta taas toimii.

Muuten kaikki tuntuisi toimivan, eikä auto ole jättänyt tielle 500 kilometrin aikana. Tuo takavalojen ongelma täytyisi kuitenkin saada korjattua, sillä nythän siellä palaa jotkin 'back up lampit'. Ihmetyttää, millä tavoin ne valot aikaisemmin toimivat, eli mahtaisiko löytyä paikkaa, missä tuon uuden samin saisi koodattua hyväksymään siellä olevat lamput vai pitäisikö mahdollisesti vaihdattaa takavalot jotenkin standardin mukaisiksi? Polttoainemittari muuten toimii, mutta sitä ilman olisi voinut ehkä elääkin, jos olisi tämän arvannut... :oops:
Onko tuolla korjaamossa virallinen Star verkkoyhteydellä? Jos tekivät vain SCN-koodauksen niin silloinhan se taka-SAM menee siihen muotoon joka vastaa alkuperäisiä valoja.

Mutta oliko tuo jännitevaroitus taas sellainen ongelma joka tulee siitä kun uusimallinen SAM laitetaan autoon eikä sitä SAMia koodata oikealle battery control moduulille, uudemmissa kun se akkujännite tunnistetaan eri modulista ja taisi oletusarvoisesti mennä vanhassa autossa väärin. Tuo taas viittaisi siihen että ei niillä mitään SCN-koodausyhteyttä ollut, tai sitten se pitää SCN-koodauksen jälkeenkin asettaa manuaalisesti.

Kyllä kai sen Starilla osaava kaveri koodaa takaisin noille nykyisille valoille. Etkö ole ajomatkan päässä tuosta CDI203:sta?
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Alppila on MB:n valtuutettu huoltopaikka ja siellä näyttäisi olevan car bosch servicet ja kaikki, että kai ne nyt perkele luulisi osaavan hommansa...

Mutta kiitos vinkistä. Otan yhteyttä Cdi:hin. Sen verran jo lueskelinkin muista ketjuista, että on noita ledejä vissiin vaihdeltu näihin autoihin aika yleisesti ja ne nimen omaan saattavat aiheuttaa ongelmia. Eiköhän tämä tästä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sen enempää tota vuoriston huoltoa ja sen osaa...ammatimais...rahst... komentoimatta, siitä aika paljon kommenteja suuntaan jos toiseen löytyy foorumilta
Mutta ihan näin harrastajan ;)
muistin mukkan, ohje ohjain boxsien vaihdosta uuteen meni jotenkin niin,
että jos mahdolista lue koodaus vanhasta ohjaimesta ja siirrä se uuteen tarkista koodaus, toiminta, poista mahdoliset vikakoodit,
muita vaihtoehtoja SCN koodaus offline/online, manuaalinen koodaus, noin siis jos käytössä *:ri

edit: noita sameja muista tarkasti että oliko ne(samanlaisi parin muun ohjainboxsi kanssa) runkonumeroon lukituvia minkä jälkeen osaa asetuksista ei pääse muutelemaan normi *:rila
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13732
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:Sen enempää tota vuoriston huoltoa ja sen osaa...ammatimais...rahst... komentoimatta, siitä aika paljon kommenteja suuntaan jos toiseen löytyy foorumilta
Mutta ihan näin harrastajan ;)
muistin mukkan, ohje ohjain boxsien vaihdosta uuteen meni jotenkin niin,
että jos mahdolista lue koodaus vanhasta ohjaimesta ja siirrä se uuteen tarkista koodaus, toiminta, poista mahdoliset vikakoodit,
muita vaihtoehtoja SCN koodaus offline/online, manuaalinen koodaus, noin siis jos käytössä *:ri

edit: noita sameja muista tarkasti että oliko ne(samanlaisi parin muun ohjainboxsi kanssa) runkonumeroon lukituvia minkä jälkeen osaa asetuksista ei pääse muutelemaan normi *:rila
Tässä tapauksessa tarvitaan nimenomaan se "tarkista koodaus, toiminta" kun uudessa boxissa on enemmän ominaisuuksia ja enemmän ohjelmoitavaa kuin vanhasta mallista saa malliksi.

Ja siinä SCN-koodauksessa edelleenkin on se sama vika että se ei tiedä niistä uusista LED-valoista.

Sieltä starista kannattaa katsoa taka-SAMin kohdalta "Autossa on akkutunnistin" asetus. Vaihtoehdot on helppoja, kyllä tai ei, helpompaa kuin lotossa. Ja GI54.21-P-040365 auttaa ymmärtämään mistä on kyse, tai sitten kytkentäkaavioiden lukeminen.

Mutta varmaan ollaan samaa mieltä että Alppilan Bosch-miesten sijaan kannattaisi suunnata starin perään niin kuin vanhassa kertomuksessa, tällä kertaa ehkä jonnekin päin Etelä-Suomea vai missä se CDI203 milloinkin oleileekin.
jp_olli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 07.09.2009 08:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jp_olli »

Hiljattain tuli korjattua W211 konehuoneen SAM yhdelle asiakkaalle, kun vesiventtiilin ohjaus ei toiminut, vaikka venttiili oli vaihdettu.

Ehkä tuon taka SAM:n saa myös korjattua, jos haluaa lähettää korjaukseen. :)
044-0760422
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Yksi vika, nyt kuusi!

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

teesi kirjoitti:Taka-sam vaihdettiin,

..takavalojen ongelma täytyisi kuitenkin saada korjattua, sillä nythän siellä palaa jotkin 'back up lampit'. Ihmetyttää, millä tavoin ne valot aikaisemmin toimivat,
Hmm.. Meikäläisen w211 herjailee nyt noista takavaloista myös jatkuvasti. Myös tässä autossa on uloimmissa takalampuissa alimmaisena piirilevy jossa on jonkin sortin ledi-lamput.

Kun vika alkoi, tuumailin että liittimet siellä vittuilee ja putsasisn kaikki. Pelasihan hommat taas seuraavaan aamuun saaka, kunnes kuusikko palasi mittariin.

Kävin katsomassa merteililtä tota piirilevyhässäkkää, mutta heidän räjäytyskuvansa ei edes tuntenut moisia osia. Kysessä on kuitenkin suomi-auto ja 99.9% varmuudella tehdaskamaa valoina joten mitäs kettua kyselee epätietoinen...?

Onkos joku muu törmännyt samaan ongelmaan ja löytyikö ratkaisua? Ihan kylmiltää en raaskisi mitään sameja alkaa vaihtelemaan..

Edit: avattu uusi ketju aiheesta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=105533" onclick="window.open(this.href);return false;
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: 211 display default

Viesti Kirjoittaja tony »

teesi kirjoitti:Tervehdys

Polttoainemittari ei toimi, ja näyttöön tuli siitä ilmoitus display default, visit workshop. Minkälainen homma mahdollisesti kyseessä, eli hoituuko tavallisella korjaamolla vai kannattaako kärrätä suoraan Vehoon?

Selviskö tämä vika, ja mikä oli rikki ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Vastaa Viestiin