Kysymys W210 ovista
Kysymys W210 ovista
Olen vasta liittynyt mersufoorumiin ja omistanut mersua vasta 1.5vuotta. W 210 E 220 CDI Farkku 11.98rek. Tuontiauto.Luin Avantgarden artikkelin 10.11.03 mesen ruostuvista ovista ja kävin heti tutkimassa ovien kunnon ja totesin vakavaa ruosteilmiötä.Onko todella totta että korjaavat ruosteviat tehdastakuuna ?? myös Tampereen vehossa? Auton hain itse Saksasta ajettu oli 105tkm nyt 165tkm Huoltokirja tuli mukana ja olen itsekkin käyttänyt auton Vehossa huollossa 2 kertaa.
valitettavaa veholle, mutta ketäs niitä on "velvollinen" korjaamaan ellei merkkihuolto. Oli sitten mistä tahansa korjattu, eri asia taas saako veho tehtaalta "asianmukaisia" korvauksia työstä.Benzo kirjoitti:Takuuseen menee, mutta takuu taitaa koskea vain Vehon maahantuomia autoja. Siis koskeehan takuu tietenkin todennäköisesti kaikkia väyrysiä maailmalla, mutta jos meinaa että Veho korjaa, niin tuskin niillä on haluja alkaa käydä "paperisotaa" vapaasti uitetuista, mutta kannattaa toki kysyä.
Jokatapauksessa ei kovin tähdellistä toimintaa

Hei vaan!
Taitaa olla ns. normaali vika ja laatupuuten W210:ssä....omassani myös kaikissa ovissa yläkarmeissa tiivisteiden alla ruostetta, samoin ovien taitekohdissa alhaalla. Oman autoni jutun vein Veholle maaliskuun lopulla eikä vieläkään mitään kuulu! Ottivat valokuvat ja raportin, sanoivat silloin että viesti lähtee tehtaalle. Viime viikolla kuulin, että ei kaikkia tapauksia kuulemma laitetakaan tehtaalle vaan Veholla joku takuukäsittelijä tutkii osan, ja antaa ratkaisunsa asiaan. Odotan kovasti, on nyt kiirehditty.
Tuntuu olevan jokaisen Väykyn ongelma tämä ruoste. Toisaalta: onkohan kyseessä nyt ns. internetin valtakaudella siitäkin, että tieto liikkuu nopeasti ja saavuttaa kaikki? Meinaan kyllä W124:kin ruostui ovipielistä, etenkin takaoven pienen kolmioruudun alataitteen kohdalta, ns. muovihelmojen reunoista puhumattakaan, mutta kun netti ei kuljettanut tietoa kaikkialle ja kaikille niin maine säilyi. Toisaalta totta on toinen puoli, että muut premium-merkit ovat paljon paremmin korroosiosuojattuja. Perjantain 31.5.2004 Kauppalehdessä oli juttua taksiautomerkeistä, Mersun valtamerkkiasema on pian horjumassa, syynä taksareiden mukaankin juuri ruostuminen, tekniset ongelmat ja jälleenmyyntiarvon raju romahtaminen tuontiautojen myötä...
En tiedä, mikä lie nyt Vehon kanta asiaan ja korvattavuuteen...en usko että kyseessä on vain muutama sata autoa, vaan kyse on tuhansista kärryistä. Sitli Veholle ja MB:n tehtaalle tulisi halvemmaksi korvata kaikki selvät tapaukset eikä hidastuttaa jonotuttamalla käsittelyä. Jos maine ja asiakastyytyväisyys menee kerran, sen palauttaminen vie vuosia ja rahalliset menetykset moninkertaisia.
Taitaa olla ns. normaali vika ja laatupuuten W210:ssä....omassani myös kaikissa ovissa yläkarmeissa tiivisteiden alla ruostetta, samoin ovien taitekohdissa alhaalla. Oman autoni jutun vein Veholle maaliskuun lopulla eikä vieläkään mitään kuulu! Ottivat valokuvat ja raportin, sanoivat silloin että viesti lähtee tehtaalle. Viime viikolla kuulin, että ei kaikkia tapauksia kuulemma laitetakaan tehtaalle vaan Veholla joku takuukäsittelijä tutkii osan, ja antaa ratkaisunsa asiaan. Odotan kovasti, on nyt kiirehditty.
Tuntuu olevan jokaisen Väykyn ongelma tämä ruoste. Toisaalta: onkohan kyseessä nyt ns. internetin valtakaudella siitäkin, että tieto liikkuu nopeasti ja saavuttaa kaikki? Meinaan kyllä W124:kin ruostui ovipielistä, etenkin takaoven pienen kolmioruudun alataitteen kohdalta, ns. muovihelmojen reunoista puhumattakaan, mutta kun netti ei kuljettanut tietoa kaikkialle ja kaikille niin maine säilyi. Toisaalta totta on toinen puoli, että muut premium-merkit ovat paljon paremmin korroosiosuojattuja. Perjantain 31.5.2004 Kauppalehdessä oli juttua taksiautomerkeistä, Mersun valtamerkkiasema on pian horjumassa, syynä taksareiden mukaankin juuri ruostuminen, tekniset ongelmat ja jälleenmyyntiarvon raju romahtaminen tuontiautojen myötä...
En tiedä, mikä lie nyt Vehon kanta asiaan ja korvattavuuteen...en usko että kyseessä on vain muutama sata autoa, vaan kyse on tuhansista kärryistä. Sitli Veholle ja MB:n tehtaalle tulisi halvemmaksi korvata kaikki selvät tapaukset eikä hidastuttaa jonotuttamalla käsittelyä. Jos maine ja asiakastyytyväisyys menee kerran, sen palauttaminen vie vuosia ja rahalliset menetykset moninkertaisia.
Re: Kysymys W210 ovista
Nyt kipinkapin Veholla valokuvattavaksi.
Kuvat lähtee tehtaalle syyniin ja hyväksytty/hylätty "tuomio" niistä saapunee aikanaan.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Kysymys W210 ovista
M.K kirjoitti:Nyt kipinkapin Veholla valokuvattavaksi.Kuvat lähtee tehtaalle syyniin ja hyväksytty/hylätty "tuomio" niistä saapunee aikanaan.

viipyi noin pari viikkoa siitä kun paikallinen veho oli tehnyt asiansa valmistajalle.
kyllä tämän perusteella korjaavat,taitaa olla ruuhkaa siellä suunnalla.
kannattaa olla asiassa hereillä ettei oman PIIRIMYYJÄn takia mene asiat pommiin !!
edellinen viesti kertoo kaiken,

Viimeksi muokannut nautseri, Pe 07.05.2004 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näin toimii Iso-Britanniassa
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=6604
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=6604
W210 ruostevauriot
Uutena mersun omistajana malli -96 E200 Elegance ajettu 105 tkm katkeamaton huoltokirja MB huollossa/Germany tuontiauto odotan vastausta reklamaatiooni mikä lähetetty Lahden Vehon jm. liikkeestä.
Onko kenelläkään kokemusta mikä on ollut Lahden reklamaatioiden tilanne?
Viitaten aiempaan keskusteluun, missä oli kerrottu että riippuu mihin piirimyynti pisteeseen jättää reklamaation.
Ihmetellä täytyy jos eri paikoissa suhtaudutaan eri tavalla.
Onko kenelläkään kokemusta mikä on ollut Lahden reklamaatioiden tilanne?
Viitaten aiempaan keskusteluun, missä oli kerrottu että riippuu mihin piirimyynti pisteeseen jättää reklamaation.
Ihmetellä täytyy jos eri paikoissa suhtaudutaan eri tavalla.
Pk-seudun Vehon linja näköjään tiukentunut: lupasivat alustavasti korjata vain ovikarmien ylätiivisteiden välissä olevan ruosteen, ei muuta. Ovien alareunat, lokasuojakaaret, ne jäävät asiakkaan vastuulle! En voi käsittää moista, kyllä sama valmistuslaatuvika on tällöin muussakin pellissä ja maalissa. Lopullinen vastaus tulee vkon-puolentoista sisällä, vaan tämä oli alustava tuomio takuuasioista maassamme vastaavalta henkilöltä. Kun mainitisin jotakin asiakas- ja merkkiuskollisuuden horjumisesta, viitattiin vaan kevyesti kintaalla ja sysättiin vastuu tehtaalle ja markkinointijohdolle.
Autoni -00-mallinen, rekisteröity 12/99, takuumies vaan tokaisi että johan tuo on viisivuotias auto (näinhän se psykologisesti autoliikkeen näkökulmasta aina menee, vaan annas olla kun autoa myydään liikkeessä, kehutaan -00-malliseksi)! Ajettu vasta 250 tkm ja täydellisesti huollettu.
Jos linjaheittoa on ympäri maata ja maailmaa tässä asiassa, on hommassa mätää ja pahasti. Täytynee ottaa yhteys kuluttaja-asiamieheen ja erääseen kotimaiseen autolehteen...
Autoni -00-mallinen, rekisteröity 12/99, takuumies vaan tokaisi että johan tuo on viisivuotias auto (näinhän se psykologisesti autoliikkeen näkökulmasta aina menee, vaan annas olla kun autoa myydään liikkeessä, kehutaan -00-malliseksi)! Ajettu vasta 250 tkm ja täydellisesti huollettu.
Jos linjaheittoa on ympäri maata ja maailmaa tässä asiassa, on hommassa mätää ja pahasti. Täytynee ottaa yhteys kuluttaja-asiamieheen ja erääseen kotimaiseen autolehteen...