starttimoottoriongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
murhe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

starttimoottoriongelmat

Viesti Kirjoittaja murhe »

Minulla on MB E-malli 124 D vm. 1993.
Vajaan vuoden sisällä on palanut kolme kertaa starttimoottori.
Kärähdyksen syitä on analysoitu, ja virtalukon patruuna on uusittu, käyttämäni kulunut avain on uusittu ja virtalukon pohjakin on uusittu - muutama viikko sitten.
Hetken jo tuntui, että kaikki on kunnossa, kunnes 1.7.2011 taas "starttipuoli" ryhtyi oireilemaan.
Kesken ajon puhallin "sammui", ja kun tuli "hiljaista", niin kuului heikkoa hankaavaa ääntä jostain konehuoneen puolelta.
Ajoin auton tien levikkeelle ja sammutin koneen.
Aikaisempien "starttimoottokäryjen" savua tai "muovipalon" katkua ei tuntunut, eikä konehuoneen puolella näkynyt mitään erikoista.
Mutta, startatessa ei sitten tapahtunut juuri mitään pientä sirisevää ääntä (välillä) tai melko kovaa "kriik-ääntä" (välillä) lukuunottamatta.
Kone ei käynnistynyt. Auto käynnistettiin hinaamalla, ja kaikki tuntui toimivan - jopa puhallin tohísi niinkuin pitääkin.
Pääsin onnellisesti vajaat sata kilometriä kotipihalle. Tuossa MB nyt seisoo kartanolla, ja porukalla ihmetellään, että "mikä Meseä vaivaa". Hiljalleen alkavat sekä rahat että hermot loppumaan.
Kun ei mitään järjellistä syytä tähän ongelmaan tunnu löytyvän. Saati sitten sitä, että missä vika.
Onko kenelläkään antaa pientäkään vihjettä, jotta vika saataisiin poistettua?
Kesäterveisin - Raimo Johnsson
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: starttimoottoriongelmat

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Sulla on se startin ja laturin välinen johto poikki
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
GEX-12
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja GEX-12 »

Vika mahdollisuuksia on useita näin niukoilla tiedolla menisi hatusta vedoksi. Miksi et ole käyttänyt varaosa takuuta merkkiliikkeen uuden osan takuu pitäisi riittää jos vuodessa kolme käynnistintä vaihdettu.
tuleva-mesemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja tuleva-mesemies »

mulla on nyt oma w210 200cdi A 2000 vm e mersu forssan auto-centterissä kun hukkasi virtansa perjantaina kesken ajon... siihen oli ilmeisesti vaihdettu starttimoottori jossakin ja ei oltu tarkastettu johtosarjoja jotka menevät apumiehenpuoleiselle reunalle olevaan releboksiin... siellä oli sitten se vanha startti vioittanut jo johtosarjoja ja sitten nyt mulla 3 päivää ajossa olleena autona suli ihan totaallisesti se boxi ja sen läpi menevät johtosarjat... tästä lisää otsikolla " 200cdi A vm 2000 sähköviat".. tai jotenkin noin mä sen otsikoin aamulla...
Vastaa Viestiin