300GD om617 (turbotus jne.)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
mikaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Su 03.04.2011 22:17

300GD om617 (turbotus jne.)

Viesti Kirjoittaja mikaman »

Tere,

Pitänee kirjotella ihan oman topicin alle, että sais tuleville tekijöille apuja.
Kyseessä siis juttua om617/om617a moottoreista ja mahdollisesti G-sarjasta muutenkin.

Lähtökohtana vajaa 200tkm ajettu, -83 vuosimallin pätkä GD.

Nyttemmin kiinnostuksen ilmettyä läpikäyty jarrut, alusta ja sisusta.
Märkä leimaki tärähti kuukausi takaperin.
Otteessa maininta korin korotuksesta ja 35" renkaista.

Pellin alla om617, jatkeena 4-lovinen manuaaliloota.
Ensimmäisen kiihdytyksen aikana syntyi päätös turbotuksesta, liikahti sen verta räväkästi :wave:
Nyt tallin lattialla lojuu om617a:n imusarja hieman muokattuna ja pakosarja vakio turboineen.
Matkahuollossa matkalla myös turbon pumppu.
Hankittavien listalla vielä cooleri ja 5-lovinen manuaaliloota.

Kuvanki pirssistä täräytän, kunhan pääsen tallille ja muistan kameran...
Viimeksi muokannut mikaman, Ma 04.07.2011 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Su 03.04.2011 22:17

Re: 300GD rokkia

Viesti Kirjoittaja mikaman »

Nyt sitte kysymyksiä/ongelmia.

Turbo ilmeisesti Garret T3:n, kun kompuran kyljessä lukee AiResearch T3.
Mistä tuohon taikoo öljyntulolle laipan, kun näkyy puuttuvan, paluupuolella kyllä on?

Öljynkierto kannattaa ilmeisesti ottaa öljynpainemittarin anturilta T-haaralla?
Minne kannattaa laittaa öljynpaluu turbolta?
Ei ole tähän hätään mahdollista porata reikää lohkoon.

Vakio ahtopaineet ilmeisesti 0,8 bar?
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 300GD om617 (turbotus jne.)

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

eikös niitä laippoja voi tehdä itse? ainakin itselle tein :roll:
jaa riittääkö korko jos laittaa öljypohjankylkeen sen paluun ja tiivisteet väliin?
w201 om605
mikaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Su 03.04.2011 22:17

Re: 300GD om617 (turbotus jne.)

Viesti Kirjoittaja mikaman »

Itsetehtyä mietinki, mutta mietitytti rupeaako pitämään.
Nyt ku järjellä ajattelee niin kyllähän tuo niin pieni "laippa" on, että kyllähän tuon saa pitämään ihan perus pikku hionnalla hitsauksen jälkeen.
Eli pitää tehä itte.

Jaa'a, en kyllä tiedä riittääkö korko. Tarkotat ilmeisesti öljypinnan tasoa, että jää paluu sen yläpuolelle?
Vissiin on sitte ihan jotain "läpivientiliittimiä" tuolle paluulle? Tyylillä reikä öljypohjan kylkeen, liitin läpi ja toiselta puolelta mutterilla kiristys?
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 300GD om617 (turbotus jne.)

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

offi datsunia hieman piristettiin ja siihen laitettiin juuri tuollainen läpivienti.
raskii muutaman millin paksuista tavarasta tehdä ne laipat ja tekee paperitiivisteen väliin 8) pikkuisen liimatiivisttettä niin avot :wink:
w201 om605
Vastaa Viestiin