Penkkien narina
Penkkien narina
Mitä tehdä kun molemmat etupenkit narisee ärsyttävästi... auto on C-sarjalainen W203, 90 tkm ajettu. Onko kellään kokemuksia em. asiasta, Veholla huollossa rasvasivat penkkien jousia, mutta siitä ei ollut juurikaan apua. nimim.' tiedosta kiitollinen'
Re: Penkkien narina
BenzWorldin puolella oli samasta asiasta juttua. Siellä oli henkilölle lopulta vaihdettu kokonaan uusi penkki.homeee kirjoitti:...Veholla huollossa rasvasivat penkkien jousia, mutta siitä ei ollut juurikaan apua.
-T
Samanlaista kitinää ilmestyi viime talvena -94 202:sen kuskin penkkiin. Kitinä kuuluu jostain ihan penkin kiinnitysmekanismien seudulta mutta on kyllä hankalaa paikantaa. -98:ssa Väyrysessä ilmestyi samanmoiset natinat siinä 150000 km:n kieppeillä. Raivostuttava ääni mutta ei kuulu minulla onneksi ihan koko aikaa vaan vaatii vähän voimaa eli pahinta mutkat ja rampit. 

-
- Sisäänajossa
- Viesti:
Löysin tämän haulla kun omat hermoni ovat loppu tuon narinan takia. Erityisen ärsyttävää kun tämä 2002 vuoden Väyrynen on vielä taksikäytössä. Seuraavan huollon yhteydessä pitää Veholla asiasta mainita, mutta olisiko tähän mitään ensiapua? Natina oli jossain vaiheessa jonkin aikaa pois, mutta on nyt taas palannut raivostuttamaan.
Muutenkin tuollaista ärsyttävää pikkuvikaa on autossa ihan liian kanssa. Lämmityslaite vikisee aika ajoin ja siihen ei sitten potikoiden asentojen vaihtelu juuri auta. ESP/ABS/BAS pätki pahoin viime keväänä, automaattilaatikkokin on temppuillut, onneksi saatiin takuuaikana kuntoon.
Taitaa olla tämän perheen viimeinen MB taksikäytössä, ei toki pelkästään em. vikojen takia, mutta ei huvita maksaa tuplahintaa jos aina joku paikka leviämässä.
EDIT: Lisätään vikalistaan vielä vilkun viiksi, joka meni vaihtoon pari viikkoa sitten. Kummasti hajoaa auto käsiin parin vuoden ja 200 000 km:n jälkeen.
Muutenkin tuollaista ärsyttävää pikkuvikaa on autossa ihan liian kanssa. Lämmityslaite vikisee aika ajoin ja siihen ei sitten potikoiden asentojen vaihtelu juuri auta. ESP/ABS/BAS pätki pahoin viime keväänä, automaattilaatikkokin on temppuillut, onneksi saatiin takuuaikana kuntoon.
Taitaa olla tämän perheen viimeinen MB taksikäytössä, ei toki pelkästään em. vikojen takia, mutta ei huvita maksaa tuplahintaa jos aina joku paikka leviämässä.
EDIT: Lisätään vikalistaan vielä vilkun viiksi, joka meni vaihtoon pari viikkoa sitten. Kummasti hajoaa auto käsiin parin vuoden ja 200 000 km:n jälkeen.
Ei kannata heti olla merkkiä vaihtamassa, vaikka maanantai malli taisi sattua kohdalle. Jos tilojen puolesta pärjäisi, kannattaa seuraavaksi kokeilla uutta C mallin farkkua taxi ajossa. Olen kuullut taksimiehiltä että ei olisi murheita kyseisessä mallissa. Ja tuskinpa pikkuviat loppuvat merkkiä vaihtamalla, esim. Audi A6 ja kehuttu tojota, ovat pikkuvikojen riivaamia myös.
Itselläni ei muuten penkki nitise, ainakaan vielä

Hoksasin tuossa mun 10-vuotiaassa että välillä tuohon penkin narinaan vaikuttaa lieventävästi ja melkein poistavasti penkin etureunan korkeutta säätävän rullan pieni pyöräytys eli kuvittelis että se narina vois johtua tuosta säätömekanismista. Pitäis joskus jaksaa/päästä kurkistelemaan kunnolla tuohon mekanismiin josko sieltä jotain löytyis.
-
- Sisäänajossa
- Viesti:
Pahasti off-topic mutta menköön:Joxi kirjoitti:Ei kannata heti olla merkkiä vaihtamassa, vaikka maanantai malli taisi sattua kohdalle. Jos tilojen puolesta pärjäisi, kannattaa seuraavaksi kokeilla uutta C mallin farkkua taxi ajossa. Olen kuullut taksimiehiltä että ei olisi murheita kyseisessä mallissa. Ja tuskinpa pikkuviat loppuvat merkkiä vaihtamalla, esim. Audi A6 ja kehuttu tojota, ovat pikkuvikojen riivaamia myös.
C-Mersu on liian pieni taksiin. Repsikan penkkiä saa säätää jokaisen kyydin aluksi, jotta matkustaja mahtuu eteen tai taakse tilanteesta riippuen.
Japseja ei muuten saa diesel-koneella/automaattilaatikolla eli ne ovat poissa laskuista. Audi A6 on ollut erään vannoutuneen Audi-taksarin mielestä todellinen murheenkryyni ja merkinvaihto sielläkin edessä. Ranskalaiset ovat parhaimmillaan lautasella eli mitä jää jäljelle? Volvo? Mondeo? Tuosta parista se uusi työkalu todennäköisesti löytyy.
Veho/Mercedes on joka tapauksessa hinnoitellut itsensä ulos. Saksantuonti on leikannut vaihtohyvityksen niin pieneksi että Mersulla ajava taksimies ei voi nostaa itselleen käytännössä lainkaan palkkaa.
Loppukaneettina on sanottava että uuden auton osto tuntuu nykyään olevan ihan tuuripeliä. Edes tähtimerkki ei ole enää laadun tae, sillä en suinkaan ole yksin tuollaisen maanantaikappaleen kanssa. Noita on tolpilla ihan liiankin kanssa, tosin kiihtyvään tahtiin väistyvät pois muiden merkkien tieltä. Ja onhan se niin että halvemmassa pelissä pikkuviat eivät niin ärsyttäisi, mutta yli 60 000€:n autossa EI SAA esiintyä tuollaisia laatuongelmia. Sitä paitsi Ford Mondeo on kerännyt pelkkiä kehuja.
Vanhempia Mersuja en silti väsy ihailemaan/ajamaan. Nykymersu on maailman kallein turkkilaisten rakentama auto.
mun mielipide on että W202 Eli vanhemman C kuorisen penkit on niin huonot istua kun olla ja voi. 25tkm oon ajanu C:llä ja aina on selkä kipee vaikka olis missä asennossa. oon 190cm pitkä ja hartiat tulee 15cm niskatukien yli. mitään vastaavanlaista ongelmaa ei ole 477tkm ajetun W124:sen penkissä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Sisäänajossa
- Viesti:
hmm.. itse viihdyn kohtuullisen hyvin 202n: istuimissa, kunhan säädöt sain kohdalleen, mutta armoton kovuus alkaa tuntumaan pitemmillä matkoilla, vasenta jalkaa alkaa kolottaa n. 2 tunnin ja 48 minuutin jälkeen., jolloin on melkein pakko pitää tauko, jonka jälkeen taas menoksiEVO X kirjoitti:mun mielipide on että W202 Eli vanhemman C kuorisen penkit on niin huonot istua kun olla ja voi. 25tkm oon ajanu C:llä ja aina on selkä kipee vaikka olis missä asennossa. oon 190cm pitkä ja hartiat tulee 15cm niskatukien yli. mitään vastaavanlaista ongelmaa ei ole 477tkm ajetun W124:sen penkissä.

Mercedes jo vuodesta 2004
Kyllä valitettavasti itsekkin olen kuullut vastaavanlaista jutustelua tuttujen taksimiesten suusta siitä, että mersun markkina-asema taksina alkaa horjua ja yhä useampi taksimies vaihtaa merkkiäLoppukaneettina on sanottava että uuden auton osto tuntuu nykyään olevan ihan tuuripeliä. Edes tähtimerkki ei ole enää laadun tae, sillä en suinkaan ole yksin tuollaisen maanantaikappaleen kanssa. Noita on tolpilla ihan liiankin kanssa, tosin kiihtyvään tahtiin väistyvät pois muiden merkkien tieltä. Ja onhan se niin että halvemmassa pelissä pikkuviat eivät niin ärsyttäisi, mutta yli 60 000€:n autossa EI SAA esiintyä tuollaisia laatuongelmia. Sitä paitsi Ford Mondeo on kerännyt pelkkiä kehuja.

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Sisäänajossa
- Viesti:
Itseäni nuo penkit häiritsevät oikeastaan vaan yövuoroissa kun tulee istuttua tuntikausia putkeen. Tuon kanssa nyt oppii silti elämään, mutta narina tekee mut hulluksi. Tuo mersun penkkien heikkous on aika yleisesti tunnettu/tunnustettu asia. Useimmiten mersuista ei muuta moitittavaa sitten löydykään.Joppe kirjoitti:hmm.. itse viihdyn kohtuullisen hyvin 202n: istuimissa, kunhan säädöt sain kohdalleen, mutta armoton kovuus alkaa tuntumaan pitemmillä matkoilla, vasenta jalkaa alkaa kolottaa n. 2 tunnin ja 48 minuutin jälkeen., jolloin on melkein pakko pitää tauko, jonka jälkeen taas menoksiEVO X kirjoitti:mun mielipide on että W202 Eli vanhemman C kuorisen penkit on niin huonot istua kun olla ja voi. 25tkm oon ajanu C:llä ja aina on selkä kipee vaikka olis missä asennossa. oon 190cm pitkä ja hartiat tulee 15cm niskatukien yli. mitään vastaavanlaista ongelmaa ei ole 477tkm ajetun W124:sen penkissä.
Osta Recaro. MB:n penkit on suunniteltu saksalaisille keski-ikäisille kaljamahoille. Omalla Classic-mallilla on taivallettu jo 480 000 km ja tätä ennen ties kuinka paljon, sillä ostin käytettynä (1500 mk kepö, täyssähköinen). Vain verhoilut on pitänyt uusia pari kertaa.
Kyllä mullakin on mielessä käynyt uitettu vaihtoehto, kun nykyisellä pelillä tulee kilsat täyteen. Koska uutta vastaavaa ei enää ole tarjolla (S210 E220CDI T), nykyistä pidetään huolella nelivuotiaaksi asti ja sen jälkeen täytyy lähteä etsimään Saksasta sopivaa pakasta vedettyä väykkyä. Täytyy varmaan rekisteröidä W123 200B vara-autoksi, kuin noin vanhalla ja epäluotettavalla kalustolla joutuu liikennöimään
.
Kyllä mullakin on mielessä käynyt uitettu vaihtoehto, kun nykyisellä pelillä tulee kilsat täyteen. Koska uutta vastaavaa ei enää ole tarjolla (S210 E220CDI T), nykyistä pidetään huolella nelivuotiaaksi asti ja sen jälkeen täytyy lähteä etsimään Saksasta sopivaa pakasta vedettyä väykkyä. Täytyy varmaan rekisteröidä W123 200B vara-autoksi, kuin noin vanhalla ja epäluotettavalla kalustolla joutuu liikennöimään

S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Itellä kuului naukumista aina kun "kuikuili" esim risteyksissä, että tuleeko kettään. No sitten kun vikaa aloin paikallistamaan ja etsin luonnollisesti penkistä kun siinähän sitä keikkuu tuossa tilanteessa. Ihmetyksekseni naukumista ei kuulunutkaan enää tallissa vaikka kuinka heiluin penkissä.
Vika paljastui tarkemman kuulastelun jälkeen turvavyön muoviosiin, jotka kääntyvät etuasentoon "kuikuillessa" eteenpäin
että tämmöstä...
Vika paljastui tarkemman kuulastelun jälkeen turvavyön muoviosiin, jotka kääntyvät etuasentoon "kuikuillessa" eteenpäin

että tämmöstä...
W202 C220 -93 Sport
-
- Sisäänajossa
- Viesti:
Kiitoksia tästä vinkistä. Narina on nyt poissa, toivottavasti pysyykin. Ei tuo narina silti saisi olla mikään ominaisuus.kirppu kirjoitti:Hoksasin tuossa mun 10-vuotiaassa että välillä tuohon penkin narinaan vaikuttaa lieventävästi ja melkein poistavasti penkin etureunan korkeutta säätävän rullan pieni pyöräytys eli kuvittelis että se narina vois johtua tuosta säätömekanismista. Pitäis joskus jaksaa/päästä kurkistelemaan kunnolla tuohon mekanismiin josko sieltä jotain löytyis.
Pienet asiat ovat usein niitä jotka eniten vituttavat, ja usein niihin löytyy yksinkertainen ratkaisu. Nyt taas kelpaa ajella.
Varauduhan jonkin ajan päästä taas sitä rullaa vähän säätelemään jos ja kun kitinä palaaPienet asiat ovat usein niitä jotka eniten vituttavat, ja usein niihin löytyy yksinkertainen ratkaisu. Nyt taas kelpaa ajella.

kyllä vikaa riittää...
Kilgore Trout kirjoitti:
Veho/Mercedes on joka tapauksessa hinnoitellut itsensä ulos. Saksantuonti on leikannut vaihtohyvityksen niin pieneksi että Mersulla ajava taksimies ei voi nostaa itselleen käytännössä lainkaan palkkaa.
Ja onhan se niin että halvemmassa pelissä pikkuviat eivät niin ärsyttäisi, mutta yli 60 000€:n autossa EI SAA esiintyä tuollaisia laatuongelmia. Sitä paitsi Ford Mondeo on kerännyt pelkkiä kehuja.
Vanhempia Mersuja en silti väsy ihailemaan/ajamaan. Nykymersu on maailman kallein turkkilaisten rakentama auto.
Minä sain omasta autostani edellisellä vaihtokerralla ihan asiallisen hyvityksen, mutta se olikin W211-korinen. Näyttää siltä, että tällä hetkellä ei 210-mersusta saa oikein mitään vaihdossa uuteen. Tuntuu kollegat puhuvan jopa 20 tuhannen välirahoista.
Kyllä sitä vikaa piisaa tuossa uudessakin, joten olen tullut siihen johtopäätökseen ettei sitä laatua taida saada enää rahallakaan.
Tosin Mondeolla en kyllä rupea ajamaan. Vuoden päästä pitää katsoa mikä on vaihtohyvitys ja jos eivät mitään tarjoa, niin silloin kyllä etsin Saksasta käytetyn "Väyrysen" ja ajan sillä.
On nimittäin vanhempi mersu aika lailla halvempi kunnostettava, kuin nämä uudet.
Minulla on tässä nykyisessä autossa se "ajodynaaminen" istuin ja se kyllä on hyvän tuntuinen käytössä. Tosin siihenkin on jo takuuseen vaihdettu ilmapussia ja päälyverhoilua, joten ei se taida mikään häävin pitkäikäinen olla.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
.
No ihme kyllä, minullakin näyttäisi kitinä loppuvan, kun riittävästi sitä penkin etupään rullasta kääntää ylöspäin.
Kitinä tuntuu tulevan penkin etupäästä.
Istuinosa on tehty näköjään siten, että (sinällään jäykän) rautakehikon ympärille on valettu se istuinosa muotoonsa jostain kumimaisesta aineesta.
Liekköhän niin, että kun tarpeeksi isokokoinen kaveri aikansa istuu, niin istuin venyy ja irtoaa kehikosta ja kitinä on sen seurausta. Kun sitten penkki kallistetaan tyystin eri asentoon, niin paino jakaantuu eri tavalla ja ääni loppuisi. Mene ja tiedä.
Jos eivät veholla osaa huollossa korjata, niin täytyy purkaa ite ja koettaa laittaa väliin kangasta, tai jotain.
Kuoppasella tiellä meinaa tulla raivohulluksi.
.
No ihme kyllä, minullakin näyttäisi kitinä loppuvan, kun riittävästi sitä penkin etupään rullasta kääntää ylöspäin.
Kitinä tuntuu tulevan penkin etupäästä.
Istuinosa on tehty näköjään siten, että (sinällään jäykän) rautakehikon ympärille on valettu se istuinosa muotoonsa jostain kumimaisesta aineesta.
Liekköhän niin, että kun tarpeeksi isokokoinen kaveri aikansa istuu, niin istuin venyy ja irtoaa kehikosta ja kitinä on sen seurausta. Kun sitten penkki kallistetaan tyystin eri asentoon, niin paino jakaantuu eri tavalla ja ääni loppuisi. Mene ja tiedä.
Jos eivät veholla osaa huollossa korjata, niin täytyy purkaa ite ja koettaa laittaa väliin kangasta, tai jotain.
Kuoppasella tiellä meinaa tulla raivohulluksi.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ei ainakaan minulla olleet muovit syynä kitinään. Kitinän sain loppumaan korkeussäätöä hieman pyöräyttämällä ja pois se on ollutkin jo pidemmän aikaa. Ja lisäksi ikään kuin varmuuden vuoksi tässä joku tovi taakse päin yritin ruiskautella rasvaa kaikkeen mahdolliseen liikkuvaan osaan pelnkin alla olevassa korkeuden säätö mekanismissa ja toistaiseksi on hiljaista. Jonkun paikan väsyminen voisi olla yksi mahdollisuus tuohon kitinään kun muistaakseni aikoinaan se kitinä alkoin pitemmän ajorupeaman päätteeksi (monia tunteja) ja sisätilat oli sen aikana kohtuullisen kuumat ulkona olevan paukkupakkasen takia.