GLK-kokemuksia?
GLK-kokemuksia?
Yritin etsiä mutta aika vähän löytyi tietoa ja kokemuksia GLK:sta. Aika kova kuume olisi ja Saksasta löytyisi hyviä vaihtoehtoja. Minulla kokemusta nelivetoisista on aika paljon, Honda CRV, Audin Haldex ja Torsen sekä Mitsun nelivetoja on tullut omistettua.
Onko GLK:ssa lastentauteja, kannattako ottaa 320 vai 220 dieseli, onko käytännön eroja? Onko suosituksia Must-varusteista?
Onko GLK:ssa lastentauteja, kannattako ottaa 320 vai 220 dieseli, onko käytännön eroja? Onko suosituksia Must-varusteista?
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Re: GLK-kokemuksia?
Ajettavuus yllättää varmaan citymaastureilla ajelleet positiivisesti. Luulin ennen ensimmäistä koeajoa kiikkeräksi peliksi maantiellä vaan turha oli pelko.
Sporttipaketti madaltaa alustaa pari senttiä ja sen mukana tulee 19 tuuman vanteet. Itse tyydyin vain sisäpuolen sporttipakettiin - vastannee monessa muussa mallissa avantgarde sisustusta - ja 17 tuuman vanteisiin. Vetokoukku voi joillekin olla tarpeellinen. Sähkötoiminen takaluukku on myös kätevä. Audio 50 nuolinavigointeineen on aika kökköinen esim. Eemelin Audio 50:seen verraten mutta toimiva kuitenkin. DVD:n pitää olla jatkuvasti asemassa navia käytettäessä. HK audio tuo kohtalaiset soundit mutta ei mitään erityisempää basson jytkettä.
350 CDI uutena versiona ja 7G-tronic plussan kanssa voisi olla mielenkiintoinen paketti. Tuo alkuperäinen 320 CDI ei varmaan tuntumaltaan paljon eroa esim. 250 CDI:stä. Vaihteistothan noissa ovat samat sekä neli- että kuusipyttyisissä.
Suomessa yllättävän vähän näitä käytettynä tarjolla ja aika suolaisissa hinnoissa ovat. Miten lie Saksanmaalla?
Sporttipaketti madaltaa alustaa pari senttiä ja sen mukana tulee 19 tuuman vanteet. Itse tyydyin vain sisäpuolen sporttipakettiin - vastannee monessa muussa mallissa avantgarde sisustusta - ja 17 tuuman vanteisiin. Vetokoukku voi joillekin olla tarpeellinen. Sähkötoiminen takaluukku on myös kätevä. Audio 50 nuolinavigointeineen on aika kökköinen esim. Eemelin Audio 50:seen verraten mutta toimiva kuitenkin. DVD:n pitää olla jatkuvasti asemassa navia käytettäessä. HK audio tuo kohtalaiset soundit mutta ei mitään erityisempää basson jytkettä.
350 CDI uutena versiona ja 7G-tronic plussan kanssa voisi olla mielenkiintoinen paketti. Tuo alkuperäinen 320 CDI ei varmaan tuntumaltaan paljon eroa esim. 250 CDI:stä. Vaihteistothan noissa ovat samat sekä neli- että kuusipyttyisissä.
Suomessa yllättävän vähän näitä käytettynä tarjolla ja aika suolaisissa hinnoissa ovat. Miten lie Saksanmaalla?
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: GLK-kokemuksia?
Hyvä ja hiljainen peli ajella ja tosiaan tukeva tien päälläkin. Enpä tuota 250CDI:tä ole ajanut, joten tuntumasta en osaa paljoa sanoa muuta kuin että jos sepelimyllyn käytiääni (verrattuna kutosdieseliin) ei tuntemuksia aiheuta, niin siitä sitten vaan. Muistaakseni jossain koeajossa juuri hiljattain nimenomaan 350 CDI:stä todettiin ettei tuntumaltaan kauheasti erotu vanhemmasta 320CDI:stä.TTL kirjoitti:Ajettavuus yllättää varmaan citymaastureilla ajelleet positiivisesti. Luulin ennen ensimmäistä koeajoa kiikkeräksi peliksi maantiellä vaan turha oli pelko.
350 CDI uutena versiona ja 7G-tronic plussan kanssa voisi olla mielenkiintoinen paketti. Tuo alkuperäinen 320 CDI ei varmaan tuntumaltaan paljon eroa esim. 250 CDI:stä. Vaihteistothan noissa ovat samat sekä neli- että kuusipyttyisissä.
Re: GLK-kokemuksia?
Uusimmassa Tuulilasissa (6/2011) on vertailussa Audi Q5, Volvo XC60, BMW X3 ja M-B GLK. Kaikki autot diesel-koneella ja automaatilla. Mersu on 250 cdi koneella ja premium business varustepaketilla. Loppuarvostelussa GLK:sta sanotaan mm. näin:
-"riemastuttavan suorituskykyinen moottori, ja sen kanssa hyvin yhteen sopiva automaattivaihteisto"
-"hyötyy kompaktiudestaan etenkin kaupungissa"
-"jousitus on liian mukavuuspainotteinen"
-"ohjaus palauttaa merkille ominaiseen tapaan laiskasti"
-"mukavuutta korostaville kuljettajille luontevin valinta"
-"tiloiltaan muita ahtaampi"
Kokonaisuutena Mersu sai toiseks eniten pisteitä, ollen Volvon kanssa tasaväkinen. Bemari on "voittajana" omalla kymmenyksellään, samoin Audi hännänhuippuna jää selkeästi. Tosin jokainen lukijahan voi painottaa noita pisteitä omalla tavallaan ja autojen arvojärjestys vaihtuu.
Itellä ei lyhyttä koeajolenkkiä kummasempia kokemuksia kyseisestä mallista ole. Sillon ajossa oli kutosdiesel ja kyllähän se tollaseen autoon on se "oikea" moottori, nelosen äänimaailma ei vaan jotenkin sovi tollaseen maasturimaiseen ja laatuauton tunnelmaan
OT: kummasti mersu yleensä mallista riippumatta arvostellaan ahtaimmaksi tässä samaisessa nelikossa (Volvo, Audi, BMW, M-B), mutta silti mersun malleja vaan näkyy taksissa kummasti enemmän ku muita. Helsingissä ainakin on tollanen GLK taksina, omistaja kirjotteli Taksifoorumilla olevansa hyvinkin tyytyväinen autoon etenkin talvella
-"riemastuttavan suorituskykyinen moottori, ja sen kanssa hyvin yhteen sopiva automaattivaihteisto"
-"hyötyy kompaktiudestaan etenkin kaupungissa"
-"jousitus on liian mukavuuspainotteinen"
-"ohjaus palauttaa merkille ominaiseen tapaan laiskasti"
-"mukavuutta korostaville kuljettajille luontevin valinta"
-"tiloiltaan muita ahtaampi"
Kokonaisuutena Mersu sai toiseks eniten pisteitä, ollen Volvon kanssa tasaväkinen. Bemari on "voittajana" omalla kymmenyksellään, samoin Audi hännänhuippuna jää selkeästi. Tosin jokainen lukijahan voi painottaa noita pisteitä omalla tavallaan ja autojen arvojärjestys vaihtuu.
Itellä ei lyhyttä koeajolenkkiä kummasempia kokemuksia kyseisestä mallista ole. Sillon ajossa oli kutosdiesel ja kyllähän se tollaseen autoon on se "oikea" moottori, nelosen äänimaailma ei vaan jotenkin sovi tollaseen maasturimaiseen ja laatuauton tunnelmaan

OT: kummasti mersu yleensä mallista riippumatta arvostellaan ahtaimmaksi tässä samaisessa nelikossa (Volvo, Audi, BMW, M-B), mutta silti mersun malleja vaan näkyy taksissa kummasti enemmän ku muita. Helsingissä ainakin on tollanen GLK taksina, omistaja kirjotteli Taksifoorumilla olevansa hyvinkin tyytyväinen autoon etenkin talvella

W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: GLK-kokemuksia?
Noista nelos- ja kutoskoneiden äänimaailmoista ei kannata vääntää urbaanilegendaa. Ei mitään käytännön eroa. GLK on hiljainen auto ottipa kumman motun hyvänsä. Siinä lienevät vertailijat tehneet tosia havaintoja, ettei tila-autosta ole kyse. Eivät ole kyllä verrokitkaan sellaisia. Pitääpä tutustua tuohon Huulilasin vertailuun. Maastokelpoisuutta ei taidettu paljon painottaa?
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: GLK-kokemuksia?
Onhan Eemelikin (w212) todella hiljainen auto, jollaista työkseni ajelen, mutta kyllä siinäkin kuutosdiesel luo aivan erilaisen äänimaailman ja tunnelman kabiiniin kuin neloskone. Tosin käytännönajon tai suorituskyvyn kannalta sylinterin määrällä ei ole meikäläisillä nopeuksilla minkäänlaista merkitystä. (250 vs 350)TTL kirjoitti:Noista nelos- ja kutoskoneiden äänimaailmoista ei kannata vääntää urbaanilegendaa. Ei mitään käytännön eroa. GLK on hiljainen auto ottipa kumman motun hyvänsä. Siinä lienevät vertailijat tehneet tosia havaintoja, ettei tila-autosta ole kyse. Eivät ole kyllä verrokitkaan sellaisia. Pitääpä tutustua tuohon Huulilasin vertailuun. Maastokelpoisuutta ei taidettu paljon painottaa?
Maastokelpoisuutta ei tosiaan painotettu tai testailtu, erilaiset tekniset ratkaisut nelivedoissa oli kyllä mainittu.
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: GLK-kokemuksia?
Kaupunkitarinoista mitään tiedä, kun maalla asun, mutta kyllä ainakin TTL:n pitäisi osata erottaa millä sylinterimäärällä dieseliä poltetaanJuCCiS kirjoitti:Onhan Eemelikin (w212) todella hiljainen auto, jollaista työkseni ajelen, mutta kyllä siinäkin kuutosdiesel luo aivan erilaisen äänimaailman ja tunnelman kabiiniin kuin neloskone. Tosin käytännönajon tai suorituskyvyn kannalta sylinterin määrällä ei ole meikäläisillä nopeuksilla minkäänlaista merkitystä. (250 vs 350)TTL kirjoitti:Noista nelos- ja kutoskoneiden äänimaailmoista ei kannata vääntää urbaanilegendaa. Ei mitään käytännön eroa. GLK on hiljainen auto ottipa kumman motun hyvänsä. Siinä lienevät vertailijat tehneet tosia havaintoja, ettei tila-autosta ole kyse. Eivät ole kyllä verrokitkaan sellaisia. Pitääpä tutustua tuohon Huulilasin vertailuun. Maastokelpoisuutta ei taidettu paljon painottaa?
Maastokelpoisuutta ei tosiaan painotettu tai testailtu, erilaiset tekniset ratkaisut nelivedoissa oli kyllä mainittu.


- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: GLK-kokemuksia?
Olen ajanut 320cdi:n.....mielestäni vaikka moottori onkin autokohtainen, en kyllä GLK:ta ehkä ottaisi tuolla, vaan 220cdi koneella.JuCCiS kirjoitti:Onhan Eemelikin (w212) todella hiljainen auto, jollaista työkseni ajelen, mutta kyllä siinäkin kuutosdiesel luo aivan erilaisen äänimaailman ja tunnelman kabiiniin kuin neloskone. Tosin käytännönajon tai suorituskyvyn kannalta sylinterin määrällä ei ole meikäläisillä nopeuksilla minkäänlaista merkitystä. (250 vs 350)TTL kirjoitti:Noista nelos- ja kutoskoneiden äänimaailmoista ei kannata vääntää urbaanilegendaa. Ei mitään käytännön eroa. GLK on hiljainen auto ottipa kumman motun hyvänsä. Siinä lienevät vertailijat tehneet tosia havaintoja, ettei tila-autosta ole kyse. Eivät ole kyllä verrokitkaan sellaisia. Pitääpä tutustua tuohon Huulilasin vertailuun. Maastokelpoisuutta ei taidettu paljon painottaa?
Maastokelpoisuutta ei tosiaan painotettu tai testailtu, erilaiset tekniset ratkaisut nelivedoissa oli kyllä mainittu.
tuo 320 oli mielestäni liian urheiluautomainen jo tuolla koneella.....hienohan se kyllä oli ajella.
220 vaan tuntuu jotenkin ihan riittävältä tuohon....ja kun en ääniä oikeestaan edes halua kuulla niin aika sama GLK:ssa mikä kone sielä on kunhan kuljettaa kohtuudella koria....
onko tuo 250 sama kuin 220 mutta tehokkaampi ?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: GLK-kokemuksia?
Samatpa koneet hyvinkin ja softalla säädettyinä.
Toki jos käytettyä hakee, niin onhan se 320 CDI räväkämpi peli. Kulutuseroa tulee jonkin verran muttei paljon. 6-7 litraa hörppää tuo 250 CDI:kin keskimäärin. Uuden ostajaa kuitenkin saattaa kiinnostaa tuo Premium Business -varustelu ja sitä ei valitettavasti kutoskoneiden kanssa saa. Rahaa palaa sitten kerralla enemmän.
Viimeisin tasaisesti kiertävä kutosdiesel muuten Mesellä taisi olla 210-kopassa 300 TD. Sen jälkeen sössivät koko homman vee-tyylillään.
Toki jos käytettyä hakee, niin onhan se 320 CDI räväkämpi peli. Kulutuseroa tulee jonkin verran muttei paljon. 6-7 litraa hörppää tuo 250 CDI:kin keskimäärin. Uuden ostajaa kuitenkin saattaa kiinnostaa tuo Premium Business -varustelu ja sitä ei valitettavasti kutoskoneiden kanssa saa. Rahaa palaa sitten kerralla enemmän.
Viimeisin tasaisesti kiertävä kutosdiesel muuten Mesellä taisi olla 210-kopassa 300 TD. Sen jälkeen sössivät koko homman vee-tyylillään.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: GLK-kokemuksia?
vähän offtopic ja huumorilla....
tässä tuleva GLK malli....
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/glk/3930173" onclick="window.open(this.href);return false;

tässä tuleva GLK malli....
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/glk/3930173" onclick="window.open(this.href);return false;

Opel, "weird lieben autos"....
Re: GLK-kokemuksia?
Kiitos hyvistä kommenteista. Saksassa noita on aika paljon tarjolla ja hinnat 4 ja 6 -sylitenteristen välillä aika samoissa joten voisi olla tuo 6-kone miellyttävämpi valinta.
Saksasta löytyy hyvillä varusteilla olevia yksilöitä ja varusteista ei juuri löydy tullauksessa maksamaan joten pystyy tuomaan aika mukavasti varustellun yksilön.
Saksasta löytyy hyvillä varusteilla olevia yksilöitä ja varusteista ei juuri löydy tullauksessa maksamaan joten pystyy tuomaan aika mukavasti varustellun yksilön.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Re: GLK-kokemuksia?
Noissa näkyy olevan kahden kokoista keskikonsolinäyttöä? Mikä ero noilla on, kummassakin saatetaan mainostaa navia, onko naveja eritasoisia?
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Re: GLK-kokemuksia?
Audio 50 on pienempi näyttö ja siinä on nuolinavigointi+risteyksien kuvat. Navilevyn pitää olla asemassa koko ajan. Comand on se isompi näyttö ja siinä lienee jonkinlainen karttapohjanäkymä.jols kirjoitti:Noissa näkyy olevan kahden kokoista keskikonsolinäyttöä? Mikä ero noilla on, kummassakin saatetaan mainostaa navia, onko naveja eritasoisia?
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: GLK-kokemuksia?
Vanha 50:nen (APS50) ei vaadi navilevyä jatkuvasti. Ainoastaan silloin jos navigoitava kohde on jossain eri alueella kuin edellinen kohde. Esim. jos liikun Tampereen alueella ei tarvitse laittaa levyä koneeseen mutta jos muutan kohteeksi pääkaupunkiseudun tai Keski-Suomen niin silloin se pyytää levyä. Lataa vissiin muistiinsa aina tietyn alueen kerrallaan. Toki tässä uudessa voi olla eri systeemi mutta outoa jos ollaan kehitytty taaksepäin...TTL kirjoitti: Audio 50 on pienempi näyttö ja siinä on nuolinavigointi+risteyksien kuvat. Navilevyn pitää olla asemassa koko ajan.
C220d T 4-Matic
Re: GLK-kokemuksia?
Nyky E:n ja pre-facelift C:n/GLK:n Audio 50 systeemit ovat erilaiset, jälkimmäinen kökömpi
Nykyään E:ssä Audio 50 navista ladataan DVD:ltä kertaalleen jokin Euroopan Zone laitteen muistiin (monta maata kerrallaan) ja sen jälkeen levyn voi poistaa. Ja siinä on jatkuvana karttapohjanäyttö. C:n/GLK:n vastaavassa vain nuolinäyttö ja levyn on siis oltava jatkuvasti sisällä - tai en ainakaan ole tullut kokeilleeksi, toimisiko ilman, pitääpä kokeilla.
Edit: GLK:n Audio 50 vaatii levyn navia käynnistellessä ja reitin valinnan jälkeen sen voi poistaa.
Nykyään E:ssä Audio 50 navista ladataan DVD:ltä kertaalleen jokin Euroopan Zone laitteen muistiin (monta maata kerrallaan) ja sen jälkeen levyn voi poistaa. Ja siinä on jatkuvana karttapohjanäyttö. C:n/GLK:n vastaavassa vain nuolinäyttö ja levyn on siis oltava jatkuvasti sisällä - tai en ainakaan ole tullut kokeilleeksi, toimisiko ilman, pitääpä kokeilla.
Edit: GLK:n Audio 50 vaatii levyn navia käynnistellessä ja reitin valinnan jälkeen sen voi poistaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: GLK-kokemuksia?
Itselläni on GLK 220 CDI Premium Business, taulussa n. 40.000 huoletonta kilometriä. Mukava, hiljainen ja kohtuuruokainen. Xenonit ehdottoman hyvät, hinta/ominaisuudet kohdallaan. XC60 oli harkinnassa myös, mutta omat ei-niin-hyvät kokemukset Volvosta kallistivat valinnan Mersuun. VAG-konsernin kiesit ovat meluisia ja kovia, Bemarin X3 oli tuolloin vanha. Ei ole perheauto, mutta etenee huonossakin paikassa. Vakiosoitin on ääneltään laimea, mutta erillisarjoja saa tarvittaessa edullisesti. Uuden X3:n olen ajanut 2.0 dieselillä, ei ole huono auto sekään.
Re: GLK-kokemuksia?
Jokos täältä löytyy kokemuksia takavetoisesta 200 CDI:sta?
Re: GLK-kokemuksia?
Kuka semmoista nyt haluais ostaa
Täysin turha malli. Käy koeajamassa myös etuvetoinen Jeep! 

