MB C280-98 Ilmastointi
MB C280-98 Ilmastointi
joo ilmastointi huollettiin ja tietysti täytettiin n viikko sitten testeri ei havainnut vuotoja.. mutta nyt ei enään kunnolla puhalla kylmää ja putki missä on se liitin pesuneste säiliön vieressä ei ole kovinkaan kylmä..mikä nyt avuksi?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
Re: MB C280-98 Ilmastointi
järejstelmä tyhjäksi aineista ja ponnistus typellä.
kuten moni asiantuntija on täällä kirjoitellut, tuo alipainekoe on melko huono testi....ensinnäkin muutaman millibaarin alipaine ei paljon kerro ja toiseksi se voi esim. liittimen tiivisterenkaan imaista tiiviiksi vaikka liitin olisikin vähän löysällä. (nimimerkillä kokemusta on)
tietty voihan olla kompura tiensä päässä....
mutta eiköhän nyt kuitenkin ole vaan aineet otsonikerroksessa....
.
kuten moni asiantuntija on täällä kirjoitellut, tuo alipainekoe on melko huono testi....ensinnäkin muutaman millibaarin alipaine ei paljon kerro ja toiseksi se voi esim. liittimen tiivisterenkaan imaista tiiviiksi vaikka liitin olisikin vähän löysällä. (nimimerkillä kokemusta on)
tietty voihan olla kompura tiensä päässä....

mutta eiköhän nyt kuitenkin ole vaan aineet otsonikerroksessa....

.
Opel, "weird lieben autos"....
eli tuo 90€ ilmastointi huolto meni aivan hukkaan.....paljoko typpi testaus maksanee?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
niin siinä on voinut käydä....mutta älä välitä, ihan sama rahikaisella ja monella muullakin rahikaisella.Mese Mies kirjoitti:eli tuo 90€ ilmastointi huolto meni aivan hukkaan.....paljoko typpi testaus maksanee?

esim. finnklima oy tuusulassa tekee 20-30€:lla typpiponnistuksen...
mutta parempi maksaa tuo ja varmistua vuodosta ennen kuin alkaa ostamaan kompuraa jne. ja kun lähes kaikkien osien irroittaminen ilmastoinnista vaatii järjestelmän tyhjäämisen.....niin eiköhän ole järkevintä aloittaa kiipeäminen puuhun pää edellä ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
joo niin se on kait tehtävä.. ei viitti aivan kuitenkaan tuusulaan lähtee kun asuu rovaniemellä..
joo hankalaksi se meni arvatenkin taasen.. ilmastointia tutkittu pellin alta uv valolla joka paikasta ei löydy vuotoa. ja silloinkun ilmastointi toimi sen viikon verta niin ikkunahan meni kokonaan huuruun ihmeellisesti.. ja koe laudan suulakkeetkin olivat kosteana eli vuotaako nyt sisä kenno mikä on ketun työläs vaihtaa ja ilmeisesti tarkistaakkiin onko vuoto siellä koko koe lauta pois ja mitä kaikkee joutuukaan irrottaan et sinne pääsee käsiksi. .. kellään kokemusta? itse sisä kenno saksassa 200€ mutta eipä vaikuta tilata kun ei ole 100% varma että sieltä vuotaa...onhan siellä letkutkin ja niissä tiivisteet...
luultavasti vuotaa kennosta tahi sitten jostain liitoksesta sieltä kojelaudan sisältä. ei muuta kun kojelaudan alusmuoveja pois ja valolla tutkimaan 

joo pitää yrittää kaivaa sieltä kautta jos sieltä jotain näkisi.. jos kenno paskana niin menee ainakin se viikko kun sen tilaa saksasta .. eikä pystys oikein seisottaan autoa vikko kausia... ja liian työläs ottaa koe lauta irti tutkia mistä vuotaa kasata ja sitten taas viikon kahden päästä purkaa kun osa on tullu..luulen että ala kautta ei paljoa selviä näyttäs et letkut menee keskelta aika ylös... no eipä se auta kun alkaa purkaan... hyviä neuvoja otetaan vastaa...
yleensä jos sisäkenno mennyt niin kondenssi veden mukana näkyy väriainetta. eli ryömintä uv valon kanssa auton alle.. mulla ainakin w202 kondenssi vesi tulee kardaani tunnelin ylä reunasta.
katottiiko lauhduttimen takapuolelta? eli syylärin ja lauhdutin kennon välistä? veikkaisin että jos höyrystin oikeen räjähtää niin että suulakkeista tulee höyryt niin kyl luulis sitä väriainetta näkyvän myös uv valolla niis suulakkeis.
taasen kerran typpi olisi kova sana tutkimiseen.. ja 20 bar ainakin painetta niin löytyy. sisäkennon vuodon löytää sitten kuuntelemalla. ja jos se on tussahtanut paskaksi niin varmasti kohisee. ainoa liitos sisähöyrystimeen on auton tulipellissä konehuoneen puolella paisuntaventtiilissä joten sisällä ei ole liitoksia paisuntaventtiilin jälkeen.
ja muuten jos kaivat sen lämppärin kennon pöydälle pitää myös konehuoneesta napata pyyhkijä systeemit pois ja sen alta vesikaukalo ja sitten se pelti moottorin takaa iskaritolppien välistä.
itse kojelaudan irroitus ei ole oikeestaan paha homma koska kaikki lähtee aika kivasti auki ja ei tarvii ihan helkutisti repiä ja käyttää väkivaltaa ja sama pätee myös lämppärin kotelossa. kaiken saa hienosti irti ja myös hienosti takaisin paikoilleen.
mutta tosiaan koita löytää jostain paikka missä ponnistaa niin asia muuttuu paljon helpommaksi...
koska minäkin ponnistelen turussa niin sinnekkin on sieltä piitkä matka.
mul on pari kuvaakin kännykäl otettuja huonolaatusia mis mun autosta on kojetaulu ja lämppärinkotelo pois mut kun olen niin perkuleen kädetön näitte kompuutterien kanssa niin en osaa laittaa sitä tähän keskusteluun.....
katottiiko lauhduttimen takapuolelta? eli syylärin ja lauhdutin kennon välistä? veikkaisin että jos höyrystin oikeen räjähtää niin että suulakkeista tulee höyryt niin kyl luulis sitä väriainetta näkyvän myös uv valolla niis suulakkeis.
taasen kerran typpi olisi kova sana tutkimiseen.. ja 20 bar ainakin painetta niin löytyy. sisäkennon vuodon löytää sitten kuuntelemalla. ja jos se on tussahtanut paskaksi niin varmasti kohisee. ainoa liitos sisähöyrystimeen on auton tulipellissä konehuoneen puolella paisuntaventtiilissä joten sisällä ei ole liitoksia paisuntaventtiilin jälkeen.
ja muuten jos kaivat sen lämppärin kennon pöydälle pitää myös konehuoneesta napata pyyhkijä systeemit pois ja sen alta vesikaukalo ja sitten se pelti moottorin takaa iskaritolppien välistä.
itse kojelaudan irroitus ei ole oikeestaan paha homma koska kaikki lähtee aika kivasti auki ja ei tarvii ihan helkutisti repiä ja käyttää väkivaltaa ja sama pätee myös lämppärin kotelossa. kaiken saa hienosti irti ja myös hienosti takaisin paikoilleen.
mutta tosiaan koita löytää jostain paikka missä ponnistaa niin asia muuttuu paljon helpommaksi...
koska minäkin ponnistelen turussa niin sinnekkin on sieltä piitkä matka.
mul on pari kuvaakin kännykäl otettuja huonolaatusia mis mun autosta on kojetaulu ja lämppärinkotelo pois mut kun olen niin perkuleen kädetön näitte kompuutterien kanssa niin en osaa laittaa sitä tähän keskusteluun.....

w203 c320
en saanu kuvia laitettua tänne mut kato tost linkistä ja sielt mersun kohalta ni siel on jottai kuvia sisusta purettuna kun laitoin n.1.5 kk sitten ilmastoinnin omaan c koppaseen..
http://www.moottorit.net/galleria/kayttaja2835/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.moottorit.net/galleria/kayttaja2835/" onclick="window.open(this.href);return false;
w203 c320
okkei.. olen itse purkanut aikoinaan yhden c koppasen just tollasen C180 -94 kun meni romuksi mut ei niin kauheesti muisti kuvii et miten hankalaa se oli... mutta ei kait se nyt pahakaan ollu kun ehjänä lähti irti.. missähän päin se kenno sitten sijaitsee.. onko se keskelle tuon mustan muovi jutun takana? joutuuko mustat putket millä johdetaan ilmaa koe laudan suuttiimille ym muuhun ottaan pois.. löytyy muuten jotain osaa vielä tuosta edellä mainitusta purkuautosta. silloin kun ilmastointi toimi noin viikon verta niin ei tullu kondensi vettä kertaakaan auton alla olevasta putkesta mitä ihmettelinkin slloin oli kuitenkin just se helle aalto +32 ja lasia veti huuruun ja koe laudan suulakkeissakin oli miltei vettä aivan kosteana...joo typpi ponnistuksesta kysellytkin jo se testi maksais sen 30€ rovaniemellä..viisain kait käyttää siellä ennen ku alkaa mitään repiin irti..
on myös nyt vahva epailys että kondenssivesi letku tukos tai paskaa edessä. onko raitisilmasuodatin ollut aina paikallas?
w203 c320
niin moni muukin epäillyt.. ja voi hyvinkin ollakkin en ole käyttäny nosturilla että näkis missä se on. no se ei nyt tähän vuoto juttuun auta.. tuleehan se sitten puhdistettua kun vaihtaa sen sisä kennon. ja luultavasti sen saa irti jo siinä vaiheessa ja pestyäkin kunnolla..