Autosta veto pois, taas. Eli kone käy tasaisesti, tyhjäkäynti ei heijaa, mutta kestää yhden maltillisen 'kiihdytyksen' ja sit on veto pois. Kone sammuksiin niin sama toistuu. Ahdin ei lähde mukaan ja kone tuntuu tukkoiselta. Kone sammuksiin, niin ahdin pyörähtää iloisesti ja ottaa kierroksia hyvin (rajoitettu kait siihen 4000rpm paikallaan).
Ja itse asiaan. Auto käyttäytyy samalla tavalla kuin vuosi sitten, kun vaihdoin ilmamassamittarin (Bosch 0 280 217 114). Joka siis auttoi asiaan ja kunnes ~kuukausi sitten rupes tulemaan hassuja laatikon vaihtoja. Vaihteet ja kierrokset meni epäloogosesti ja laatikko vaihtoi hivenen hissukseen. Ja nyt pikkasen pidemmän ajotaipaleen kuluessa meni noi koneen kierroshalut. Tismalleen samalla tavalla kuin vuosi sitten, eli uskoisin että samasta asiasta on kyse.
Mites noiden osien takuut. Kellä on todistamisvelvollisuus että osa on rikki, tai ei kestä ku 10kk / 8000km. Toi MAF oli kuitenkin kohtuu hinnakas ja ajattelin että ku laittaa boschin niin kestääpähän sit. Boschin sivuilla on takuu 24kk, mut mikähän on paikallinen takuu. Kuitissa ei ole sitä merkattu.
Ja kyselen tätä täällä ensin, ennen kuin soittelen Alppilan Autohuoltoon.
Ja onkos kellään ystävällisellä foorumilaisella pääkäupunkiseudulla testeriä (*) jossa vois kattoo ton ilmamassamittarin arvot, vai vienkö pitskun veholle piuhaan. Rollella on bosch-testeri ja se anto vuos sitten vain kaasuläppähäiriön, joka nollautu kiltisti.
E200K -98 ilmamassamittari (takuu)
E200K -98 ilmamassamittari (takuu)
---
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Re: E200K -98 ilmamassamittari (takuu)
Oireet ei oikein istu IMM-mittariin ja kummalliselta tuntuisi että olisi jo nyt hajalla uusi laite.
Onhan koko ilmamassamittarivaihdettu pakettina, ei vain se kuumalankaosa.
Kaasuläppähäiriö on näissä mahdollinen mutta sitten saa kaivaa taskuja syvältä.
testeriin siis mars ,mars.
Onhan koko ilmamassamittarivaihdettu pakettina, ei vain se kuumalankaosa.
Kaasuläppähäiriö on näissä mahdollinen mutta sitten saa kaivaa taskuja syvältä.
testeriin siis mars ,mars.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: E200K -98 ilmamassamittari (takuu)
Noi oireet on just samanlaisia kuin vuos sitten ja silloin oireet hävis osan vaihdolla. Ja niin, vaihdoin koko MAF:in silloin.
Lähinnä nyt, jos käyn piuhan päässä ja saan raportin MAF:m rikkiolosta, niin vaikka olen itse tehnyt asennuksen. Onko takuuta olemassa, vai meneeko oman asenuksen takia omaan pikkiin ? Ei kummosta rakettitiedettä sen vaihto ole. Yksi jousihaka ja yksi ruuvi, piuha irti.
Vuos sitten pitskun veholla oli piuhan päässä ja silloin pelkkä MAF oli sökö. Oli muuten hyvää palvelua silloin. Pe iltap. ~klo 16.00 menin näyttämään peräkolarin rakia autoo sinne ja ohjasivat sen tiimoilta suutarilaan. Mut siinä jutellessa tuli noi käyntihäiriöt puheeksi, niin kundi sano että ajas auto halliin ja teki starin stekkauksen. Meni oma aikansa testissä ja tuloksia tulostellessa... hinta 0€ ja toivotteli hyvät viikonloput. Joten hyvää palvelua... vois kait tosta nyt jotain maksaakkin, jakautus hinta edellisen kanssa
Lähinnä nyt, jos käyn piuhan päässä ja saan raportin MAF:m rikkiolosta, niin vaikka olen itse tehnyt asennuksen. Onko takuuta olemassa, vai meneeko oman asenuksen takia omaan pikkiin ? Ei kummosta rakettitiedettä sen vaihto ole. Yksi jousihaka ja yksi ruuvi, piuha irti.
Vuos sitten pitskun veholla oli piuhan päässä ja silloin pelkkä MAF oli sökö. Oli muuten hyvää palvelua silloin. Pe iltap. ~klo 16.00 menin näyttämään peräkolarin rakia autoo sinne ja ohjasivat sen tiimoilta suutarilaan. Mut siinä jutellessa tuli noi käyntihäiriöt puheeksi, niin kundi sano että ajas auto halliin ja teki starin stekkauksen. Meni oma aikansa testissä ja tuloksia tulostellessa... hinta 0€ ja toivotteli hyvät viikonloput. Joten hyvää palvelua... vois kait tosta nyt jotain maksaakkin, jakautus hinta edellisen kanssa

---
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Re: E200K -98 ilmamassamittari (takuu)
ei se vuodessa varmaankaan oo hajonnu, sulla on jotain muuta häikkää siellä.
Re: E200K -98 ilmamassamittari (takuu)
Ootko irrottanu sitä MAF:fia uudelleen ja kattonu ettei siellä ole mitää schaittia?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: E200K -98 ilmamassamittari (takuu)
En vielä... tarkoitus on aamusella irroitella. Vanha MAF on tallella ja kävin jo hommaamassa crc:n air sensor cleaneriä, josko sillä putsais ja kattois kans vaikutusta. Saa ainakin jonkinmoisen vertailun. Laittaa ensin vanhan anturin paikoilleen, testilenkki, sit putsaa vanhan, testilenkki... ja lopuksi, jos ei isoa muutosta ole, niin putsailee ton nykyisen/paikallaan olevan ja testaa.sonikki kirjoitti:Ootko irrottanu sitä MAF:fia uudelleen ja kattonu ettei siellä ole mitää schaittia?
Mut tolla vanhan testauksella vois kartoittaa tilannetta. Mikäs tässä lomalla ollessa... en keksisi mitään parempaa ajanvietettä ku rassailu

---
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Re: E200K -98 ilmamassamittari (takuu)
Ei malttanu odottaa aamuun.
Eli:
- Wanha paikalleen ja testi. Samanlainen, ehkä hivenen passiivisempi kuin uudempi, mut toimii kuten vuosi sitten. Leppoisaan ajoon.
- wanha putsattuna. Toimii kuin 'uusi', eli ei se ollut rikki, vaan paskanen (tod.näk. alkuperäinen 180tkm ajettu). Vaihteet toimii kuten pitää ja ottaa kierroksia punaisen rajalle ja vetää nöyrästi. Hyvä, hyvä
- Uudempi putsattuna... hivenen parempi , muttei edelleenkään hyvä. Eli jotain vikaa siellä on. En tunne tommosta anturia, onko kuinka on/off vekotin. Mut ilmeisesti ei, koskapa oireet tulee pikkuhiljaa.
Nyt wanha paikallaan. Pitää katsastella miten toimii, mut vaikuttaa lupaavalta. Putsaan ton uudemman toiseen kertaan ja testailen vielä... mut tuskin se on paskautunu 10kk ajossa. Nii, ja putkistossa/anturiputkessa ei ollut mitään ylimääräistä kyöhnää.
Eli:
- Wanha paikalleen ja testi. Samanlainen, ehkä hivenen passiivisempi kuin uudempi, mut toimii kuten vuosi sitten. Leppoisaan ajoon.
- wanha putsattuna. Toimii kuin 'uusi', eli ei se ollut rikki, vaan paskanen (tod.näk. alkuperäinen 180tkm ajettu). Vaihteet toimii kuten pitää ja ottaa kierroksia punaisen rajalle ja vetää nöyrästi. Hyvä, hyvä

- Uudempi putsattuna... hivenen parempi , muttei edelleenkään hyvä. Eli jotain vikaa siellä on. En tunne tommosta anturia, onko kuinka on/off vekotin. Mut ilmeisesti ei, koskapa oireet tulee pikkuhiljaa.
Nyt wanha paikallaan. Pitää katsastella miten toimii, mut vaikuttaa lupaavalta. Putsaan ton uudemman toiseen kertaan ja testailen vielä... mut tuskin se on paskautunu 10kk ajossa. Nii, ja putkistossa/anturiputkessa ei ollut mitään ylimääräistä kyöhnää.
---
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123