vielä mynällä säädetty pumppu vakioelementeillä.
No siitä se ajatus sitten lähti.
Mitä kaikkea hommaan tarvii edellä mainittujen ja välijäähdyttimen ja silikooniletkujen, klemmareiden yms. lisäksi, jotta autolla uskaltaa vielä ajellakin?
Tarkoitus olisi, että autosta tulisi mahdollisimman alkuperäisen näköinen ja kestävä. ST-hommia ei siis olla suunnittelemassa, vaan jotain 120-140hv käyttövehjettä. Tällähetkellä autossa alkaa olemaan vakiokytkin lopussa, ja kytkinremppa täytyy tehdä vielä ennen turbotusta. Kannattaako samalla laittaa jotain vahvempaa tilalle, vai riittääkö ihan orggis?
Moottoriöljyjen jäähdyttäminen tai turbon syyläri tuskin ovat tarpeellisia?
Mitä tuollaisen paketin kesto mahtaa olla motaripainotteisessa ajossa, jossa ajonopeudet pysyvät 120km/h lähettyvillä vaikka 40km putkeen? Onko silloin järkevää miettiä lisäjäähdytystä 30 asteen helteitä silmällä pitäen?
Mitä kaikkea muuta tulee ottaa huomioon? Pakopaineet tuskin pääsevät tuolla pikku mutkallakaan liian suuriksi, jos pysytään maltillisissa tehoissa.
Ja mistä kannattaa ostella tarvikkeet hommaan, kuten kuulerit yms ? Motonetissä ainakin näyttäisi olevan kohtuullisen huokeasti tarjolla jotain. Silikoniletkujen tarvitsisi kyllä väriltään olla mustia, motonetissä näytti olevan vain sinistää tarjolla.
Ja jos jonkun kokeneemman mielestä on vuodessa 50tkm liikkuvaan käyttikseen "idioottimainen idea" niin voi sanoa vielä tässä vaiheessa, vielä kerkee pelkän pumpunkin säädättämään vaikka mynällä
