Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Elikkä auto vaihtui allekirjoituksessakin näkyvään W210 E270 cdi farkkuun ja näin ollen tuli eteen uusi malli ja sitä myötä uudet ongelmat :)
Ensiksi sellanen et ku on yllättäin mittaristosta lämpötilan näyttö pimeenä, niin meneekö pelkällä kolvin heiluttamisella, vai mikä niissä yleisin homma on?
Toiseksi, tuppaa kovasti liikennevaloissa joutua painamaan jarrua, ku tuntuu yrittävän kovasti liikkeelle... Paineasetelmassa jotain vai mikä mahtais olla?
Kolmanneksi, hihna huutaa ja tarttis siis vaihtaa. Tai toivottavasti on hihna ku huutaa. Meneekö samaan tyyliin, et laturista löysätään, jotta saa vaihdettua? Sen verran tuli katottua, et varmaan joutuu "flektin" heittää pois edestä... Eihän tonne muuten käpälät mahdu väliin :D

Sit on todella yllättäin kaikenlaista kolinaa takapäässä ja ruosteen raiskausta joka puolella, mut on sit toinen juttu... Tietääpähän taas, mitä kesälomalla tekee :D :D :D

Mutta tossa olis nyt näin alkuun muutama kysymys.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Muista vioista en tiedä mutta tuo hihna juttu niin katso ettei se hihnan kiristin ole se joka siellä vinkuu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ja siitä moniurahihnan kiristinrullamötikässä olevasta pultinpäästä väännetään hylsyllä ja hyvällä vääntiöllä hihna löysälle :idea:
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... 2_belt.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa kuva kuinka se hihna kulkee sielä. Itse vaihdoin 270:iin vesipumpun talvella eikä tarvinnut mitään purkaa, auto vielä c-mallia eli luulisin että vielä ahtaampi tuo väli :thumbup:
S124 300TE
W124 300D
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Joo, onhan noita tullu W202:sta vaihdettua parikin, et eiköhän se tuostakin onnistu vaikka onkin vähän ahdasta.

Sellanen unohtui kysyä, että kun tuossakin (taas yllättäin... mallivika) on noi ajovalojen "lasit" hiekan/kivien raiskaamat, eli ei niin kirkkaat. Onkos porukka niitä hionut jollain? Jos en ihan metsään muista niin jossain oli jotain juttua, että niitten hiomiseen/kirkastamiseen olis tullu jotain ainetta/pakettia... Ei ihan taida pankkitili kestää ruveta vaihtamaan koko umpioita ku sattuu olemaan tupla-xenon. Ne maksaa varmaan pikkusta vajaa miljoona uutena.

Ja vielä toinen kysymys: onko vanhemman ja tän faceliftin peltiosilla eroa? Takaluukku nyt ainakin on erilainen, mut mites muut, niinku ovet ja konepelti?
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Ne umpiot voi kiillottaa lähes millä thansa kiillotus tahnalla.ensin vaan vesihioma paperilla karkeemmasta hienompaan johki 2000 asti.Youtubesta löytyy videoo ihan W210 umpioon juuri tehty.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Lipsanen kirjoitti:Ne umpiot voi kiillottaa lähes millä thansa kiillotus tahnalla.ensin vaan vesihioma paperilla karkeemmasta hienompaan johki 2000 asti.Youtubesta löytyy videoo ihan W210 umpioon juuri tehty.
Ok. Eli kun sattuu tota ohuinta fareklaa löytymään, niin ilmeisesti voi aika huoletta myllyttää sitä koneella ja kostealla/märällä sienellä pintaan. Niin olin ajatellukkin tehdä, mutta aina on hyvä varmistaa.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Joo-o. Eilen tuli umpioita hiottua ja tuli niistä paljon paremmat, mut ei ne ihan parhaat vieläkään ole. Mut nyt ei vaan jaksanu enempää. Tarvii tehdä joskus toiste toiseen kertaa toi operaatio. Siinä tuli sit samalla tökättyä tota moniurahihnaa siellä konehuoneessa ja se oli aivan saatanan paskassa/öljyssä, joten vois olettaa että se huutaa sen takia. Siks toisekseen, tota konehuonetta ei oo pesty varmaan ikinä. Pitää tänään hakea se uusi ohjurin rulla ja pesuainetta. Painepesurilla ensi paikat puhtaaksi ja vloppuna vaihtuu sit rulla ja hihna... Loppuu se ulina prkl :P
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jylppy kirjoitti:Joo-o. Eilen tuli umpioita hiottua ja tuli niistä paljon paremmat, mut ei ne ihan parhaat vieläkään ole. Mut nyt ei vaan jaksanu enempää. Tarvii tehdä joskus toiste toiseen kertaa toi operaatio. Siinä tuli sit samalla tökättyä tota moniurahihnaa siellä konehuoneessa ja se oli aivan saatanan paskassa/öljyssä, joten vois olettaa että se huutaa sen takia. Siks toisekseen, tota konehuonetta ei oo pesty varmaan ikinä. Pitää tänään hakea se uusi ohjurin rulla ja pesuainetta. Painepesurilla ensi paikat puhtaaksi ja vloppuna vaihtuu sit rulla ja hihna... Loppuu se ulina prkl :P

joo ja kun sen peset niin alkaa käyntihäikät....no diesel on vähän anteeksi antavampi kuin bensiini mutta itse olen enää konetta pessyt vain brakecleanerilla.....ei ole käyntihäikkää esiintynyt "pesun" jälkeen....ruikkii vaan niihin kohtiin joissa on rasvaa ja paskaa ja pohjamuovin huuhtelee letkulla puhtaaksi... :D

tosin yksi pehtoori sanoi että "vittuakos sen pesemään menit, öljy on ruosteen surma".....
Opel, "weird lieben autos"....
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Pesin jo eilen teholiuottimella + painepesurilla. Ei ongelmia. Käy ja kukkuu. Paitsi mitä nyt vähän epätasaisesti ku 2-suutin vuotaa.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
vanahanaama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Pe 08.07.2011 21:41

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vanahanaama »

Itsekkin päivitin käyttiksen otsikon mukaiseen väykkään 270cdi motilla. vm2000 avantgarde.
Muutamia tietoja olisin vailla. Mitä öljyä koneeseen suositellaan ja paljon tilavuus?
Mitä öljyä perään ja paljon tilavuus?
Onnistuuko vaihteistoöljyn vaihto itse helposti? Mitä ööliä sinne? Automaatti käsivalintamahdollisuudella.
Voisko joku nakata linkkiä siitä valojen hionnasta kun en itse sitä juutuubasta löytäny, varsinkin toinen puoli kaipais ehostusta?

Näillä alkuun... Kiitos.
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Itse vaihdoin just öljyt ja laitoin Valvoline MaxLife 10W-40 (diesel) ja sitä menee 7L. (Huom. muista katsoa et on maxlife diesel). Itse en Mobil:sta välitä ja oon jo vuosia käyttänyt Valvolinea ainakin 4 eri autossa.

Vaidelaatikko öljy on tota: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/590022/14" onclick="window.open(this.href);return false;
En muista paljoko menee (olikohan myös 7L turbiinin kera), mutta käsittääkseni sama laatikko kuin oli mun edellisessä C-farkussa ja kyllä mä ainakin sain vaihdettua siihen itse öljyt, turbiinia myöden, rivitalon pihalla ilman mitään erikoistyökaluja, joten pitäis kyllä onnistua.

Ei lamppujen hiomiseen mitään tohtorin tutkintoa tartte. Vesihiontapaperia ja runsaasti vettä, niin se on siinä. Aloittaa vaik jollain 400:lla paperilla ja siitä sit pikkuhiljaa "ohuempaan". Vaikka lopuksi jollain 2000:lla. Farekla, vesi ja myllytyskone toimii myös, kunhan kattoo välillä ettei myllytä ihan puhki :)
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

mercedes headlamp restoration kirjottaa youtubeen niin sieltä niitä löytyy.Ei tosiaan oo mitään ydinfysiikkaa ja kun ne on jo valmiiks paskana niin riskit on pienet :)
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
vanahanaama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Pe 08.07.2011 21:41

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vanahanaama »

Lipsanen kirjoitti:mercedes headlamp restoration kirjottaa youtubeen niin sieltä niitä löytyy.Ei tosiaan oo mitään ydinfysiikkaa ja kun ne on jo valmiiks paskana niin riskit on pienet :)
Näinhän se kyllä on :) Vielä kun joku kertoo peräöljyn tyypin niin kun montulle pääsee tulee kaikki kerralla vaihdettua.
Onko nafta suodin siinä mustassa kotelossa konetilassa johon letkut menee? Ilmeisesti vaan letkut irti ja sit se kansi pyörittämällä irti ja suodin vaihtoon?

Näköjään ei tarvi ottaa letkuja kun se kaulus pyörii erikseen siinä kannen ympärillä...
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: Auto vaihtui ja nyt olis kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Aikanaan E34:n penarin umpiot ja sumuvalot purin. Hiontapaperina oli alkuu ihan perus 320 ja kulmahiomakoneella vetelin menemään.. oli sumuvaloissa meinaan semmoset kiveniskut että oksat pois, siitä kun meni ylöspäin sitten 800 ja lopulta 1200, lykkäs lakan pintaan niin avot, ihan kuin uudet. Tietysti purkamalla sai myös ne pölyttyneet heijastin osat putsattua joten tiedä sitten oliko hionnalla vai putsaamisella isompi vaikutus. (Ja muutaman tunnin saa jyystää per lasi että hyvään lopputulokseen pääsee...)

Pitää varmaan omastakin vaihdella O rinkulat, polttoainesuodatin ja nokka & kampiakselin asentotunnistimet. Taitaa jäädä öljyt syksymmälle vaikka hyvähän se on ennen ensilumia tehdä :)
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Vastaa Viestiin