Nyt kun on ollut näitä ns.hellepäiviä, niin tuntuu että automaatin vaihdot olisi koventuneet. Voiko ulkolämpötilan nouseminen vaikuttaa laatikon paineisiin?
Ennen helteitä laatikko vaihtoi todella hienosti ja pehmeästi, nyt kun ulkona on +24c° niin rytkii vähän liikaa. (auto 300-24 5 vaiht.)
vaikuttaako ilmanlämpö automaatin toimintaan?
Ihan maalaisittain ajatellen voi vaikuttaa....
Siis kun laatikon lämpö nousee niin öljykin notkeutuu ja myös jossainmäärin paine laskee. Tosin, näillä leveysasteilla ei laatikon lämpöjen pitäisi vielä vaivata...siis jos lootan jäähdytys on muuten teknisesti kunnossa.
Nyt kun tarkemmin ajattelen niin itelläkin voi olla vähän sama juttu...vai iskikö luulosairaus...
Siis kun laatikon lämpö nousee niin öljykin notkeutuu ja myös jossainmäärin paine laskee. Tosin, näillä leveysasteilla ei laatikon lämpöjen pitäisi vielä vaivata...siis jos lootan jäähdytys on muuten teknisesti kunnossa.
Nyt kun tarkemmin ajattelen niin itelläkin voi olla vähän sama juttu...vai iskikö luulosairaus...

Hassu juttu, huomasin itse aivan saman asian ja hetken jo pohdin onko jotain menossa rikki...siis ei mitenkään radikaalisti ole muuttunut tuo vaihtaminen, mutta kuitenkin.
Mace kirjoitti:Ihan maalaisittain ajatellen voi vaikuttaa....
Siis kun laatikon lämpö nousee niin öljykin notkeutuu ja myös jossainmäärin paine laskee. Tosin, näillä leveysasteilla ei laatikon lämpöjen pitäisi vielä vaivata...siis jos lootan jäähdytys on muuten teknisesti kunnossa.
Nyt kun tarkemmin ajattelen niin itelläkin voi olla vähän sama juttu...vai iskikö luulosairaus...
vaihteiston öljynlauhdutin
Olen huomannut tuossa omasssa mersussa että joskus kun on kierrellyt aikansa hiljaa kaupungissa ja antaa hanaa niin laatikossa taitaa olla öljyt hieman kuumat joten lisä lauhdutin olisi varmaan terveellinen asentaa ja ainakin tuossa shevy vanissa näkyy olevan meillä jonkun asentama lisä lauhdutin syylärin edessä joten suunnittelin tuohon minun automaatti lekaan(190d) sellaista ei siitä ainakaan haittaa ole ja ei kait ole kovin kalliskaan...ehkä jotain 100eur...
vaikuttaako ilmanlämpö automaatin toimintaan?
Kannattaa tarkistaa myös, kuinka paljon öljyillä on ajettu?
Ja suodatinkin ?
Eihän vesi voitele kuin öljy..

Ja suodatinkin ?
Eihän vesi voitele kuin öljy..

Joo, yhdyn yllämainittuihin seikkoihin. Kaikki tarkastamisen arvoisia.
Öljynlauhdutin on hyvä henkivakuutus laatikolle myös. Automaattihan on todella tarkka lämmöistään sillä normaalikunnon ja täystuhon ero saattaa olla vain +10- +15 lisäastetta öljyissä.
Aikanaan myös autokauppias neuvoi kun lähdin uudella ajokillani liikkeen pihasta, että kun laitat vaihteen päälle, odota aina kunnes se on kytkeytnyt ennen kun nostat jalan pois jarrulta...vältät ennenaikaiset laatikkorempat!

Öljynlauhdutin on hyvä henkivakuutus laatikolle myös. Automaattihan on todella tarkka lämmöistään sillä normaalikunnon ja täystuhon ero saattaa olla vain +10- +15 lisäastetta öljyissä.
Aikanaan myös autokauppias neuvoi kun lähdin uudella ajokillani liikkeen pihasta, että kun laitat vaihteen päälle, odota aina kunnes se on kytkeytnyt ennen kun nostat jalan pois jarrulta...vältät ennenaikaiset laatikkorempat!
