W202 Takaluukun lukko...
W202 Takaluukun lukko...
Ongelmana on että lukko on jumissa, siis toimii keskuslukituksella, mutta avaimella ei aukea kun on ilmeisesti lukkopesä jumissa. Olen koittanut "liuottaa" lukkoa auki Wurthin Rost Off Plus sprayllä, mutta siitä ei apua ole ollut. Nyt purin lukon ja annoin sen olla 2 yötä Dieselöljy kylvyssä kun kuulin jostakin että nafta toimii myös ns. irrotusaineena. Tämäkään ei auttanut .
Eli ennen kuin menen ostamaan uuden lukon joka maksaa noin 200€ ajattelin kokeille vääntää lukkoa auki väkisin vara-avaimella, joka ei toimi. Eipä sitten haittaa jos hajoaa avain tai lukko.
Tarvis sitten tietää että avaanko lukkoa vasta- vai myötäpäivään. Eli miten W202 takaluukun lukko aukeaa? Siis kun lukko on lukkossa aukeaako se vasta- vai myötäpäivään kääntämällä?
Eli ennen kuin menen ostamaan uuden lukon joka maksaa noin 200€ ajattelin kokeille vääntää lukkoa auki väkisin vara-avaimella, joka ei toimi. Eipä sitten haittaa jos hajoaa avain tai lukko.
Tarvis sitten tietää että avaanko lukkoa vasta- vai myötäpäivään. Eli miten W202 takaluukun lukko aukeaa? Siis kun lukko on lukkossa aukeaako se vasta- vai myötäpäivään kääntämällä?
Kävin kanssa äskön koittamassa. Avain menee sisään ja pyöriikin sen oloisesti että jotain tapahtuisi mutta oikeasti mitään ei tapahdu. Taitaa olla tyyppivika että lukko ei toimi ?
Lukkoon liittyy vielä sellainen jännä ominaisuus että kun tulee vähänkin pakkasta niin se jäätyy kiinni ei nuppi enää painu ollenkaan pohjaan = takaluukkua ei saa auki. Onkohan tähän löytynyt mitään muuta ratkaisua kun lämmin autotalli ?
Lukkoon liittyy vielä sellainen jännä ominaisuus että kun tulee vähänkin pakkasta niin se jäätyy kiinni ei nuppi enää painu ollenkaan pohjaan = takaluukkua ei saa auki. Onkohan tähän löytynyt mitään muuta ratkaisua kun lämmin autotalli ?

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Jep ite huomasin saman tossa talvella ku akku meni pimeeksi ja piti päästä akku vaihtamaan mut kontti jäässä niin sulattelulla pärjäsi sen verran et sai kontin auki mut sit oli taas jäässä melko pianNoname kirjoitti:Kävin kanssa äskön koittamassa. Avain menee sisään ja pyöriikin sen oloisesti että jotain tapahtuisi mutta oikeasti mitään ei tapahdu. Taitaa olla tyyppivika että lukko ei toimi ?
Lukkoon liittyy vielä sellainen jännä ominaisuus että kun tulee vähänkin pakkasta niin se jäätyy kiinni ei nuppi enää painu ollenkaan pohjaan = takaluukkua ei saa auki. Onkohan tähän löytynyt mitään muuta ratkaisua kun lämmin autotalli ?

Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Niin senpä takia olis kiva saada lukko toimimaan kun auto kuitenkin seisoo jonkun aikaa talvella. Siitä kun pääsee akku tyhjenemään niin sormi menee suuhun kun akku takakontissa. No kaippa sitä hatätapauksessa voi työntää laturin tai startin plusnapaankin sen 12volttia että saa virtaa. Nyt kyllä vaikuttaa siltä että lukko on vissiin joskus vaihdettu autoon ja ei ole samalla avaimella toimiva kuin muut lukot. Lukko pesä liikkuu pikkasen noin 0,2mm kumpaankin suuntaan, mut sitten liike pysähtyy kuin seinään...
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Kesällä avasin omista w202 kaikki lukot . Toisessa autossa toimi enää kuskin ovi ja toisessa pelkääjän ovi .
Takakontin lukko ei ole paha purkaa ihan atomeiksi. Haitat siellä on jumissa jos ei lukko pyöri. Kasatessa olis hyvä olla 3 kättä , että saa lukkorenkaan laitettua paikoilleen ( Emäntä painoi sopivalla hylsyllä koko pakettia pöytää vasten kun ite turasin tuota lukkorengasta paikoillee)
Etovien lukkojen putkisokat kannattaa porata pylväsporalla , jolloin ne toivottavasti jää sopivan pieneen poraan kiinni ja nousee ylös. Kasasin paketit uudelleen stop-ruuveilla, joten ne saa jatkossa 6-kolo avaimella auki .
Rasvat oli omissa lukoissa jo ihan kovia. vanhojen rasvaklönttien putsaamiseen meni suurin aika. Ilmeisti tuo lukkosula ei tee hyvää pitemmänpäälle noille lukkojen rasvoille.
Haittojakin ilmeisesti saa irtokamana . Itse ostin venetmäeltä yhen avaimettoman lukon (yhdestä omasta oli pää hajalla) josta sai uudenveroisia haittoja kuluneimpien tilalle.
Edit:
Muisti palailee pätkittäin. Etuoven lukkoja ei muuten saakan purettua hajottamatta atomeiksi, jos avainta ei saa kääntymään lukossa. Tais olla hudlaarin lukossa sama homma. Tosin sitä on huomattavasti helpompi herkistellä jos on ainostaan se viimeinen pesä kädessä, missä haitat on.
Takakontin lukko ei ole paha purkaa ihan atomeiksi. Haitat siellä on jumissa jos ei lukko pyöri. Kasatessa olis hyvä olla 3 kättä , että saa lukkorenkaan laitettua paikoilleen ( Emäntä painoi sopivalla hylsyllä koko pakettia pöytää vasten kun ite turasin tuota lukkorengasta paikoillee)
Etovien lukkojen putkisokat kannattaa porata pylväsporalla , jolloin ne toivottavasti jää sopivan pieneen poraan kiinni ja nousee ylös. Kasasin paketit uudelleen stop-ruuveilla, joten ne saa jatkossa 6-kolo avaimella auki .
Rasvat oli omissa lukoissa jo ihan kovia. vanhojen rasvaklönttien putsaamiseen meni suurin aika. Ilmeisti tuo lukkosula ei tee hyvää pitemmänpäälle noille lukkojen rasvoille.
Haittojakin ilmeisesti saa irtokamana . Itse ostin venetmäeltä yhen avaimettoman lukon (yhdestä omasta oli pää hajalla) josta sai uudenveroisia haittoja kuluneimpien tilalle.
Edit:
Muisti palailee pätkittäin. Etuoven lukkoja ei muuten saakan purettua hajottamatta atomeiksi, jos avainta ei saa kääntymään lukossa. Tais olla hudlaarin lukossa sama homma. Tosin sitä on huomattavasti helpompi herkistellä jos on ainostaan se viimeinen pesä kädessä, missä haitat on.
Viimeksi muokannut juppepuputti, To 10.09.2009 09:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Silloin kun auto tuli hommattua niin mukana tuli 3 avainta. 2 aluperäistä linkkuavainta infrapunalla ja 1 luottokortti mallinen vara-avain. Kummtakin infrapuna avaimet oli rikki eikä niitä saatu enään korjattua, joten tilasin veholta yhden uuden infrapuna-avaimen ja hävitin ne 2 rikkinäistä. Luottokorttiavain on vielä tallella, mutta siinäkään ei kaukolukitus toimi, patteria on koitettu vaihtaa. Pitää vielä kokeilla jos luottokorttiavain sopisi lukkoon.
Ite purin lukon takakontista ja irrotin lukosta sen salpa osan. Siis sen joka lukitsee luukun. Lukko-osa, jossa ite lukkopesä ja paineilma sylinteri on paketissa en purkanut enempää kun ei heti selvinnyt miten "paketin" saa atomeiksi... kun lukko tuntuu muuten herkästi liikkuvan ja avain menee hyvin sisään niin nyt vaan alkanut tuntua siltä että takaluukun lukko on toisesta autosta ja sarjotettu eri avaimelle. Voikohan tällaista lukkoa sarjottaa uudelleen?
Ite purin lukon takakontista ja irrotin lukosta sen salpa osan. Siis sen joka lukitsee luukun. Lukko-osa, jossa ite lukkopesä ja paineilma sylinteri on paketissa en purkanut enempää kun ei heti selvinnyt miten "paketin" saa atomeiksi... kun lukko tuntuu muuten herkästi liikkuvan ja avain menee hyvin sisään niin nyt vaan alkanut tuntua siltä että takaluukun lukko on toisesta autosta ja sarjotettu eri avaimelle. Voikohan tällaista lukkoa sarjottaa uudelleen?
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Ei ole tosiaankaan paha purkaa eikä kasa . Ruuvit irti jolloin muovikannen saa auki. pari sokkaa ja koko komeus on auki.Juh4 kirjoitti: Ite purin lukon takakontista ja irrotin lukosta sen salpa osan. Siis sen joka lukitsee luukun. Lukko-osa, jossa ite lukkopesä ja paineilma sylinteri on paketissa en purkanut enempää kun ei heti selvinnyt miten "paketin" saa atomeiksi... kun lukko tuntuu muuten herkästi liikkuvan ja avain menee hyvin sisään niin nyt vaan alkanut tuntua siltä että takaluukun lukko on toisesta autosta ja sarjotettu eri avaimelle. Voikohan tällaista lukkoa sarjottaa uudelleen?
Uskoisin ettei siellä ole kuin 1-2 haittalevyä jumissa (10 kpl kaikkiaan) haittalevyt hieman saaneet siipeensä jolloin ne alkavat takeltelemaan ja juuttumaan kolosiinsa eikä se pieni jousi jaksa sitä palauttaa. Yleensä on vielä se korkeimman kohdan haitta , jolloin avain tosiaankin menee hienosti lukkoon mutta lukko ei käänny.
Pientä näpräämistä , johon saa kyllä aikaa kulumaan. Jostain minulla on mielikuva , että joiltain lukkosepiltä saattaisi noita mersun haittoja löytyä irtonaisinakin.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Re: W202 Takaluukun lukko...
Juh4 kirjoitti:Ongelmana on että lukko on jumissa, siis toimii keskuslukituksella, mutta avaimella ei aukea kun on ilmeisesti lukkopesä jumissa. Olen koittanut "liuottaa" lukkoa auki Wurthin Rost Off Plus sprayllä, mutta siitä ei apua ole ollut. Nyt purin lukon ja annoin sen olla 2 yötä Dieselöljy kylvyssä kun kuulin jostakin että nafta toimii myös ns. irrotusaineena. Tämäkään ei auttanut .
Eli ennen kuin menen ostamaan uuden lukon joka maksaa noin 200€ ajattelin kokeille vääntää lukkoa auki väkisin vara-avaimella, joka ei toimi. Eipä sitten haittaa jos hajoaa avain tai lukko.
Tarvis sitten tietää että avaanko lukkoa vasta- vai myötäpäivään. Eli miten W202 takaluukun lukko aukeaa? Siis kun lukko on lukkossa aukeaako se vasta- vai myötäpäivään kääntämällä?

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
En tiedä onko nää pakkaset tehny tehtävänsä,tosin muita aamuina paksi auennu kauko ohjaimesta heti,mutta tänää ei sitten auto lähtenyt käyntiin,ja kun yritin avata paksia,niin ei lähtenyt sisänapista eikä infrapunasta...
Myöskin avain ei pyöri lukossa..eli en pääse akulle! CLK -00 Että voisko tolla akun tyhjenemisellä olla osuus asiaa? tosin ovet avautuu kyllä infrapunasta ja lukkiutuu..

Myöskin avain ei pyöri lukossa..eli en pääse akulle! CLK -00 Että voisko tolla akun tyhjenemisellä olla osuus asiaa? tosin ovet avautuu kyllä infrapunasta ja lukkiutuu..

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Jos takaluukun lukko on jumissa, niin kaikki muovihelyt irti siittä ja kunnon napautus lukon "per**eseen"! Esim 17mm tai 19mm lenkki tai pieni vasara sillä napauttaa.......
Itsellä lähti tällä konstilla toimimaan......avain meni heittämällä kanssa sisään, mutta ei kääntynyt minnekkään........
Liottelu yms ei auttanut......mutta toi napakka isku tai pari niin lähti pelaan...mutta kaikki irtoava muovihely vaan pois ettei ne säry
Melkein vetoa löisin että alkaa kyllä toimimaan......uskomattomalta toi kuulostaa, itte suutuspäissäni tota testasin kun ei ollu menetettävää.....
Itsellä lähti tällä konstilla toimimaan......avain meni heittämällä kanssa sisään, mutta ei kääntynyt minnekkään........
Liottelu yms ei auttanut......mutta toi napakka isku tai pari niin lähti pelaan...mutta kaikki irtoava muovihely vaan pois ettei ne säry

Melkein vetoa löisin että alkaa kyllä toimimaan......uskomattomalta toi kuulostaa, itte suutuspäissäni tota testasin kun ei ollu menetettävää.....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
Joo jumissa on ite lukkopesäkin,mut nyt pitäs päästä sinne paksiin ekaks sisälle! Siis aamulla yritin käynnistää,niin eipäs lähtenytkään, vaan sanoi naks,naks
Ja nyt mulla on kaapelit apu akku ym siellä paksissa
Ja oli mennyt sulake automaattisesta paksin aukasimen kohdalta,vaihdoin uuden mutta ei tapahdu mitää....
kettu lähen kohta Brasiliaan ja tuun kun tähti on sulanut
No ei kyllä se on saatava auki.


Ja oli mennyt sulake automaattisesta paksin aukasimen kohdalta,vaihdoin uuden mutta ei tapahdu mitää....

kettu lähen kohta Brasiliaan ja tuun kun tähti on sulanut

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
Re: W202 Takaluukun lukko...
No nyt osui omallekin kohdalle tämä ongelma, eli lukko jumissa
En ole oikein koskaan saanut apua noista ruosteirroitusspray- tuotteista, mutta oikeastaan vahingossa
joskus kokeilin PTFE-teflon spraytä, ja havaitsin sen tehokkaaksi. Tätä ainetta on saatavilla erilaisilla
tuotemerkeillä tarvikekaupoista.
Aine tuntuu tunkeutuvan hyvin, ja lisäksi jättää voideltavan kohteen öljyiseksi, eikä siis haihdu pois kuten
nuo irroitussprayt yleensä tekee. Tässäkin tapaksessa ruiskutin lukkoon PTFE:tä parin päivän välein, ja sitten
eilen ajoin auton ajoluiskalle siten, että keula oli alas, joten oli hyvät mahdollisuudet saada lukkoon mahdollisimman
paljon ainetta sisään. Eli täydellä paineella pari-kolmen sekunnin annoksia, ja välillä taukoa....., ja avaimella kääntelyä.
Ja lukko aukesi
PS: minulla oli uteliaita kavereita seuraamassa puuhailua - että mitä sieltä luukusta löytyy...( no tyhjähän se oli)
https://lh5.googleusercontent.com/-zYX5 ... 011178.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

En ole oikein koskaan saanut apua noista ruosteirroitusspray- tuotteista, mutta oikeastaan vahingossa
joskus kokeilin PTFE-teflon spraytä, ja havaitsin sen tehokkaaksi. Tätä ainetta on saatavilla erilaisilla
tuotemerkeillä tarvikekaupoista.
Aine tuntuu tunkeutuvan hyvin, ja lisäksi jättää voideltavan kohteen öljyiseksi, eikä siis haihdu pois kuten
nuo irroitussprayt yleensä tekee. Tässäkin tapaksessa ruiskutin lukkoon PTFE:tä parin päivän välein, ja sitten
eilen ajoin auton ajoluiskalle siten, että keula oli alas, joten oli hyvät mahdollisuudet saada lukkoon mahdollisimman
paljon ainetta sisään. Eli täydellä paineella pari-kolmen sekunnin annoksia, ja välillä taukoa....., ja avaimella kääntelyä.
Ja lukko aukesi

PS: minulla oli uteliaita kavereita seuraamassa puuhailua - että mitä sieltä luukusta löytyy...( no tyhjähän se oli)
https://lh5.googleusercontent.com/-zYX5 ... 011178.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: W202 Takaluukun lukko...
Kannattaa ennen uuden lukon ostoa käydä kalliossa auto avain nimisessä puulaakissa... sarjottavat vaikka uusilla haitoilla sen sille samalle avaimelle... vehokin käyttää nykyään kyseistä puotia ja hinnat olivat varsin kohtuulliset...
Re: W202 Takaluukun lukko...
Kyllä on asiantunteva paikka - ja oli nopea toimitus kun lähetin ovisylinterin kirjeenä:
Auto-Avain P Honkasola
HELSINKI
Agricolankatu 5
00530 HELSINKI
Puh. (09) 710 176
Auto-Avain P Honkasola
HELSINKI
Agricolankatu 5
00530 HELSINKI
Puh. (09) 710 176
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re:
Jos avain ei enää käänny etuoven lukossa, niin lukkopesän saa pois kun löysää lukon ristipääruuveja (2 kpl) ja lukkopesän 3 mmjuppepuputti kirjoitti:Kesällä avasin omista w202 kaikki lukot . Toisessa autossa toimi enää kuskin ovi ja toisessa pelkääjän ovi .
Takakontin lukko ei ole paha purkaa ihan atomeiksi. Haitat siellä on jumissa jos ei lukko pyöri. Kasatessa olis hyvä olla 3 kättä , että saa lukkorenkaan laitettua paikoilleen ( Emäntä painoi sopivalla hylsyllä koko pakettia pöytää vasten kun ite turasin tuota lukkorengasta paikoillee)
Etovien lukkojen putkisokat kannattaa porata pylväsporalla , jolloin ne toivottavasti jää sopivan pieneen poraan kiinni ja nousee ylös. Kasasin paketit uudelleen stop-ruuveilla, joten ne saa jatkossa 6-kolo avaimella auki .
Rasvat oli omissa lukoissa jo ihan kovia. vanhojen rasvaklönttien putsaamiseen meni suurin aika. Ilmeisti tuo lukkosula ei tee hyvää pitemmänpäälle noille lukkojen rasvoille.
Haittojakin ilmeisesti saa irtokamana . Itse ostin venetmäeltä yhen avaimettoman lukon (yhdestä omasta oli pää hajalla) josta sai uudenveroisia haittoja kuluneimpien tilalle.
Edit:
Muisti palailee pätkittäin. Etuoven lukkoja ei muuten saakan purettua hajottamatta atomeiksi, jos avainta ei saa kääntymään lukossa. Tais olla hudlaarin lukossa sama homma. Tosin sitä on huomattavasti helpompi herkistellä jos on ainostaan se viimeinen pesä kädessä, missä haitat on.
kiinnitysruuvia oven takareunasta. Silloin lukkopesä mahtuu tulemaan hiukan ulos ja sitä voi kääntää 60 astetta, jolloin se irtoaa.
Irtonainen lukkopesä kannattaa viedä lukkoliikkeeseen sarjoitettavaksi (noin 50-60 euroa).
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006