w140 jarrut

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
solifre620
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w140 jarrut

Viesti Kirjoittaja solifre620 »

ihmetyttää jarrut, auton käydessä kun poljinta painaa se menee pohjaanpikkuhiljaa, auto sammuksissa poljin kivi kova,sain kuitenkin katsastettua. olen ilmannut jarrut ja abs möltin,pääsylinterin olen vaihtanut,,,, korjaantumiseen johtaneesta vinkistä rahallinen palkkio!!!!! :crazy: järjestelmä ei vuoda eikä nestettä katoa.
Sorsso
Mersumies
Mersumies

Re: w140 jarrut

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Omassa w140 oli sellanen piilevä vika että takajarrusatuloiden sisimmäiset männät ja palat olivat jumissa... katsastuksesta jarrutestissä aina kaikki ok... mutta jarrut olivat selvästi etupainoiset, koska auto selkeästi yritti niiata eteenpäin jaruttaessa ja poljin oli sellanen tunnoton.

Sisimmäiset takapalat olivat sen verta jumissa, että sai tosissaan kumiraudalla väännellä niitä liikkeelle. Palat kun sain irti niin ulkopuoliseen mäntää toppari ja sitten jarrua polkemalla sai sisimmäiisen männän viimeni liikkeelle... suojakumit kaikki olivat ehjät eikä mäntien liokupinnoissa ruostetta ollut mutta rasvasin ne kuitenkin varulta.
Tuli sitten putsattua jarrusatuloiden pinnat, jossa palat liikkuvat lehtiviilalla ja rasvasin ne kuparitahnalla.
Nyt jarrut ovat huomattavasti tunnokkaammat ja poljinta ei tarvi painaa niin syvälle kun ennen eikä se kyllä enään niin syvälle menekkään.

Että tällänen tarina.
solifre620
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Sorsso kirjoitti:Omassa w140 oli sellanen piilevä vika että takajarrusatuloiden sisimmäiset männät ja palat olivat jumissa... katsastuksesta jarrutestissä aina kaikki ok... mutta jarrut olivat selvästi etupainoiset, koska auto selkeästi yritti niiata eteenpäin jaruttaessa ja poljin oli sellanen tunnoton.

Sisimmäiset takapalat olivat sen verta jumissa, että sai tosissaan kumiraudalla väännellä niitä liikkeelle. Palat kun sain irti niin ulkopuoliseen mäntää toppari ja sitten jarrua polkemalla sai sisimmäiisen männän viimeni liikkeelle... suojakumit kaikki olivat ehjät eikä mäntien liokupinnoissa ruostetta ollut mutta rasvasin ne kuitenkin varulta.
Tuli sitten putsattua jarrusatuloiden pinnat, jossa palat liikkuvat lehtiviilalla ja rasvasin ne kuparitahnalla.
Nyt jarrut ovat huomattavasti tunnokkaammat ja poljinta ei tarvi painaa niin syvälle kun ennen eikä se kyllä enään niin syvälle menekkään.

Että tällänen tarina.
sama vika mulla ennenkuin katsastin,nyt uudet levyt ja palatkin. mersupurkaamolla sanoivat että pitäs ilmata jarrut väärinpäin eli painaa nestettä ilmausruuvista, kai sellanen pumppu sit tehtävä..
Harri126
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

solifre620 kirjoitti:ihmetyttää jarrut, auton käydessä kun poljinta painaa se menee pohjaanpikkuhiljaa, auto sammuksissa poljin kivi kova,sain kuitenkin katsastettua. olen ilmannut jarrut ja abs möltin,pääsylinterin olen vaihtanut,,,, korjaantumiseen johtaneesta vinkistä rahallinen palkkio!!!!! :crazy: järjestelmä ei vuoda eikä nestettä katoa.
On ihan ominaisuus, ei mitään vikaa. :)
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Roobert
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Harri126 kirjoitti:
solifre620 kirjoitti:ihmetyttää jarrut, auton käydessä kun poljinta painaa se menee pohjaanpikkuhiljaa, auto sammuksissa poljin kivi kova,sain kuitenkin katsastettua. olen ilmannut jarrut ja abs möltin,pääsylinterin olen vaihtanut,,,, korjaantumiseen johtaneesta vinkistä rahallinen palkkio!!!!! :crazy: järjestelmä ei vuoda eikä nestettä katoa.
itse uusin w201 jarrulevyt ja jarrupalat joka kulmaan ja hyvin nyt pelaa jarrut :wink: etupalat kun vaihdoin niin tuntui että "" ei mitään merkitystä"polkimen pitää painuakin pohjaan kun usemman kerran polkee, sitä se alipaine on :D mutta kun tehostin pelaa oikein, niin poljin on aina jäykkä eikä vaadi yhtään ylimääräistä polkemista :wink: "
solifre620
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Roobert kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
itse uusin w201 jarrulevyt ja jarrupalat joka kulmaan ja hyvin nyt pelaa jarrut :wink: etupalat kun vaihdoin niin tuntui että "" ei mitään merkitystä"polkimen pitää painuakin pohjaan kun usemman kerran polkee, sitä se alipaine on :D mutta kun tehostin pelaa oikein, niin poljin on aina jäykkä eikä vaadi yhtään ylimääräistä polkemista :wink: "
trailerin kanssa joutuu polkeen urakalla :thumbdown:
solifre620
Sisäänajossa
Sisäänajossa

elikkäs uusikin jarrupääsylinteri voi olla soooikea!!!
Vastaa Viestiin