Käyntihäiriö 300 24v -90

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sl300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 02.10.2010 08:24

Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Sl300 »

Auto toiminut moitteetta ja nyt kun oli n.1kk seisonut niin lähti kyllä käyntiin ja käy ok kunnes lämpimänä auto alkaa "pröpöttää" pätkimään...ihan kun bensa loppuisi(bensaa on) tai sytyksessä jotain..hetken kun oottaa moottori kylmenee niin hyvin lähtee taas käyntiin ja kaikki pelaa ok kunnes lämmetessä tämä pätkiminen alkaa kone ei ota kierroksia ja lopulta sammuu..mistä lähtisi vikaa paikallistaa? Vika siis tullut auton seisoessa n.1kk sitä ennen ei mitää oireita...
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Ehkä lähtisin kattoo ihan perusasioista,tulppien kunto/väri,yj-rele(olikohan tässä 24tappisessa?)virranjakajan koppa,käy vika päällä pakokaasutesterissä,ehkä puola temppuilee lämmetessään,lämpimänä esim.kylmäspräyllä voit testata.
Ehkä joku lämpötila-anturi oireilee..tässä nyt jotain aluksi.Tuskin johtosarjavikaa,luulisi kylmänäkin oireilevan.. :? vai oliko sitä vikaa nuoremmissa malleissa..
Sl300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 02.10.2010 08:24

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Sl300 »

Tulpat on vaihdettu n.2000km sitten mut muut sähköosat vanhoja. Sikäli tosiaan jännää että auto pelannut ihan täysin ja nyt kun seisoi n.1kk käyttämättömänä niin vika tuli...tuli mieleen jos ois jotain kosteutta tankissa/jakajan kannessa...en tiedä..sitten mites nää kampi/nokka-akselin asentotunnistimet? Sillon kun auto toimi niin käynnistyksen jälkeen venat naputti n.2sek ja sitten hiljeni venat eli toimi ok...mut nyt tosiaan venat naputtaa huomattavasti kauemmin ja sitten vasta naputus loppuu kun lämpiää kone..(moottoriöljyä on riittävästi) olisko tällä yhteyksiä sitten ilmenevään pätkimiseen pröpötykseen normi n.80 lämpötilassa?
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Eha/määräjakaja, siellä se vikaa piilee, veikkaisin. kuitenkin polttoaineen paineeseen tähäisin. Siinä on jotain hämminkiä. Ei niinkään sytkässä.

mulla taas toimii kierroksilla, ei taaskaan tyhjäkäynnillä...
220.128 Black Mirror
Sl300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 02.10.2010 08:24

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Sl300 »

Kiitoksia vastauksista! Eli kun auton laittaa käyntiin kylmänä niin toimii ok tyhjäkäynnillä ja ottaa myös kierroksia-->kaikinpuolin toimii mutta kun moottori lämpenee n.80 asteeseen niin tyhjäkäynnillä alkaa pröpöttää ja ottaa kyllä kierroksia ja kierroksilla käy tasasesti hyvin mutta kun tiputtaa tyhjäkäynnille pätkiminen alkaa ja lopulta sammuu..hetken kun odottaa moottori kylmenee niin taas käy hyvin tyhjäkäynnilläki kunnes taas lämpenee niin pröpötys tyhjäkäynnil alkaa..missä tää eha/määräjakaja on? helppo vaihtaa? mistä uusi ja hinta noin? Auto tosiaan toimi kaikin puolin ja mitään oireita ei ole ollut mutta nyt seisoi n.1kk pihalla alkoi tämä pätkiminen...outoa...
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Roobert »

ennen kuin määräjakajaan menee koskemaan niin lambdasta minä aloittaisin vian etsimisen jos kerran lämpimänä tuo vika tulee, sekä ecun lämpötila-anturista
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Itse tilasin juuri omaani tänään tuon kyseinen ecun lämpötila-anturin. Osa muuten on A0085423217 ja hintaa kl-varaosassa 20,30€

Sulla on vähän vastaavanlaiset nuo oireet kuin itsellä tavallaan. Itsekkin selvittelen juuri para-aikaa. Käynnistyykö sinun autosi kylmänä ja lämpimänä kuitenkin kuin palman alta, eli siis miltein heti? Vai onko pitkä startti? Itsellä tosin käynnistyy miltein heti oli sit kylmä tai lämmin ja tyhjäkäynti on liian matala, mutta ei se mitenkään röpötä kyl..

Itse tässä mietiskelin että pitkääkö perkel mennä kokeilemaan vielä toista ruiskunohjausboxia.. Itsellä on miltein uusi lamda kuitenkin ja nyt tulossa tuo uusi moottorilämpötila-anturi.
Sit tuossa ois kokeilua vaille oleva tyhjäkäyntimoottori...
220.128 Black Mirror
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3200
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Hage »

Itsellä juuri täysin sama ongelma :oops: Lähin autolla viime vklp koeajamaan tuota w124 n.2-3kk seisonnan jälkeen niin eihä auto edes tallista halunnut nousta kun alkoi röpöttämään ja nykimään :evil: sama juttu kun koittaa painaa kaasua niin meinaa tukehtua, täytyy vaan raa'asti rykästä liikkeelle 2 vaihteella. (niin paljon kuin se sydäntä vihloo :D )
Koitin tuos lauantainakin lähteä liikennevaloista niin kierrokset tippui 500-600rpm. Kovilla kierroksilla 3 ja 2 vaihteella (automaatti) auto kävi moitteettomasti mutta alkoi silloinkin pakoputki (?) paukkumaan kun nosti nopeuden n. 100km/h ja 3vaihteella kuulosti olevan niin tukossa.
Virranjakaja uusittu n. vuosi sitten, öljyt + filtteri vaihdettu pari päivää sitten ja tulpat olivat täysin ehjät/puhtaat. Sama ongelma oli tuos viime talvellakin seisomisen jälkeen autossa täysin samat oireet kuin nyt, mutta töksähtely ja nykiminen yms. lähti vain ajamalla. Olisiko vain jokin tukos tms?
OT: Kaverilla töksähti oma 24-venttiilinen tänään Espooseen suojatielle samoista ongelmista johtuen ruuhka-aikaan :thumbdown:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Sl300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 02.10.2010 08:24

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Sl300 »

Kyllä se lähtee "palmun alta" niin lämpimänä kun kylmänäkin...jossain vaihees lämpimänä alkaa vaan tuo pätkiminen pröpötys ja kierrokset laskee kunnes sammuu...n.puol tuntia kun venaa niin auto starttaa hyvin ja käy hyvin...kunnes taas lämpiää n.80 asteeseen alkaa pätkii..se vaan tuntuu kummalliselta kun auto toiminut 100% ja ei mitään oireita..nyt kun seisoi n.1kk ulkona niin tuli tämä vika..kuitenki kesäaika ei talvi pakkasia yms...ei nyt mikään osa luulis tosta vaan hajota kun auto seisoo eli oma veikkaus menee just johonki tyyliin anturi hapettunut...ensi viikolla alkaa loma niin ehtii vikaa etsiä..ja kerron sitten mikä oli kun saan auton kuntoon jos jotain muuta sitten auttaisi jos samanlaisia oireita...
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tarkemmin kun mietin asiaa ja tutkin asiaa. Niin taidampa epäillä että vika on (polttoaineen paine) Ehassa tai ruiskuohjausboxin lähettämässä signaalissa.

Ongelmanihan on tyhjäkäyntikierrokset ja korkea HC arvo tyhjäkäynnillä.
Tarkottaen sitä että moottori saa liikaa ainetta tyhjäkäynnillä ja eikä polta kaikkea. Tämän vuoksi auton kierrokset ovat matalat koska saa liikaa ainetta. Tukehtuu ja lopulta sammuu ja eikä lähde käyntiin kuin kaasu antamalla
taikka odottamalla. Eli toisinsanoen odottamalla että tulpat kuivuu.

Koska monestikkin olen haistellut tyhjäkäynillä että bensa haisee.
Kaikki mitä olen kokeillut, niin antaisi myöden diagnoosia.

-Lamdan irroitus, käynti huononi.
-Tyhjäkäyntimoottorin irroitus = tyhjäkäynti kasvoi (kone saa enemmän ilmaa, eli polttaa vähän paremmin liiallista bensaa)
-Kierroksilla toimii, Tomii, kun kipinä/ilma/bensan paine ovat toleranssissa.

Toinen vaihtoehtohan on sytyskatkokset, mutta sytkäpuoli on uusittu ja sytytyskatkokset aiheuttavat kierroksilla pätkimistä ja päästöt ovat päin persettä myös kierroksilla.
Tässä tapauksessa epäilen että polttoaineen paine on liian suuri.
Seokset ovat mielestäni Co2 ruuvista säädetty kohdilleen, koska se menee päästöihin kierroksilla. Jos seokset on päin persettä niin ei se mene päästöihin missään kohtaa.


EHA "Fuel Pressure Regulator is a device which is designed to keep the pressure in the fuel lines of a vehicle consistent. It is located between the fuel source and the engine, along the fuel rail, the line which carries fuel to the engine. This device is critical to the smooth functioning of an engine, as fluctuations in pressure can cause a variety of problems. To determine whether or not the fuel pressure regulator is working properly, a test can be performed to determine the fuel pressure; correct fuel pressure ranges vary, depending on the vehicle, and they are often listed in the owner's manual.

If the fuel pressure is too high, it can cause an engine to run rich. This increases the emissions from the vehicle, and it can cause clogging, racing, misfiring, and a variety of other problems. Low pressure makes the engine run lean, in which case the engine may take a long time to start, if it starts at all, and it may misfire, hesitate, or halt. Both of these circumstances are highly undesirable, and the fuel pressure regulator prevents them from happening."
220.128 Black Mirror
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ihan ensimmäisenä kokeilisin tuoretta bensaa tankkiin, jos kerta seisonnan jälkeen röpöttää :idea:
Nykybensa kun on mitä on...
Sl300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 02.10.2010 08:24

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Sl300 »

Totta...nykybensa on mitä on..ja jos tarkemin muistelen niin ennen kun jätin auton seisontaan tankki oli kyllä aika tyhjä(kuitenki bensaa on riittävästi)...joten oisko jotain kosteutta tankis..en tiedä tai sitten bensasuodatin tukossa..mut sit taas kylmänä kuitenkin pelaa auto..jos siitä nyt lähtis että laittas tankin täyteen ja jotain masinolia mukaan..kun tosiaan auto 100% toiminut ja sit seisoo n.3vkoa ulkona kuitenki kesä ja nyt pröpöttää..eriasia jos auto seisos puol vuotta käynnistämättä..ei tuossa 3 viikos nyt mikää osa pitäs hapettua yms..toki jos jonku osan tunnit sitten on tullut täyteen..vaikee sanoa..ehkä ens vkol selviää ku pääsee testailee...
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Itselläkin oli vanhassa moottorissa samaa vikaa.. Moottori meni sitten särki. Tilalle toinen 300:nen. Mukana vaihtui kaikki anturit jotka on koneessa, imusarjassa ja yms. kiinni, suuttimetkin vaihtui uudessa olleisiin. Vika hävisi. Tosin omani on olleet molemmat 12venttiilisiä.

Eihän tuo paljoa sulje pois, mutta ainakin jotain.
Japa61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: La 27.09.2008 21:56
Paikkakunta: hämeenkyrö

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Japa61 »

täällä myös samaa vikaa. Auto lähes päivittäisessä ajossa, pelaa hyvin jos joka aamu sillä lähtee. Mutta kun viikonlopun seisoo niin ongelma ilmenee.
Koittanut vikaa kanssa hakea, mutta huono hakea kun ei aina temppuile. Mutta kovin vaikuttaisi siltä että saa liikaa bensaa ja tukehtuu sen takia.

Mikä moisen voisi aiheuttaa?
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Sl300 kirjoitti: ...jos siitä nyt lähtis että laittas tankin täyteen ja jotain masinolia mukaan..
Älä nyt sitä laita sinne enempää, sitä on siellä jo 5-10% :wink:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kannattasko kattooo se jakajankansi mikä on yleisin käyntivian aiheuttaja?
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3200
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Hage »

Tänään auto lähti tasaisesti käyntiin vaikka hieman vielä röpötti, eli ainakin omassa oli vain paikat tukossa ja pienillä vaihteilla ja kovilla kierroksilla täytyy ajaa pitkän seisomisen jälkeen. (Ainakin vaikuttaa siltä, mutta katsotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan :roll: )
OT: Tosin nyt flekti lähti heti pyörimään vaikka kone on kylmä ja sammuilee vähän väliä. Jokin anturi paskana? Ite en uskalla tuolla vielä lähteä minnekkään kauas eli jää Näsijärven reissu ainakin tällä kertaa tuolla lankulla ajamatta. Täytyy siis ajaa mamman Väyrysellä :sick: :lol:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Japa61 kirjoitti:täällä myös samaa vikaa. Auto lähes päivittäisessä ajossa, pelaa hyvin jos joka aamu sillä lähtee. Mutta kun viikonlopun seisoo niin ongelma ilmenee.
Koittanut vikaa kanssa hakea, mutta huono hakea kun ei aina temppuile. Mutta kovin vaikuttaisi siltä että saa liikaa bensaa ja tukehtuu sen takia.

Mikä moisen voisi aiheuttaa?
Veikkaan kans tuota elkektronista polttoaineen paineen säätäjää, eli ehaa sinkunkin kodalla jos liikaa ainetta saa.. maksaa Kl-varaosassa uusi 200€
Itse tilasin uuden ja nyt odotellaan että tulee postissa.
Tietysti vika voi olla myös ruiskuboxissa. Itse hommasin molemmat. Mutta epäilen tosin että ehassa se vika on.

Sit jos tekee sitä ettei lähde lämpöisenä käyntiin ja starttauttaa, niin vika voi myös olla liian huonossa polttoaineen paineessa, eli vika voi taas olla ehassa, mutta voi olla myös määräjakajassa, suuttimissa tai polttoainepumpussa.


Mutta meidän tapauksessa viittaa liian korkeaan polttoaineen paineeseen, että kone tukehtuu.

Ei se vika aina ole sytkässä, vaikka forumilaiset aina sitä hokeekin..
220.128 Black Mirror
Japa61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: La 27.09.2008 21:56
Paikkakunta: hämeenkyrö

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Japa61 »

Kryptonite kirjoitti:
Japa61 kirjoitti:täällä myös samaa vikaa. Auto lähes päivittäisessä ajossa, pelaa hyvin jos joka aamu sillä lähtee. Mutta kun viikonlopun seisoo niin ongelma ilmenee.
Koittanut vikaa kanssa hakea, mutta huono hakea kun ei aina temppuile. Mutta kovin vaikuttaisi siltä että saa liikaa bensaa ja tukehtuu sen takia.

Mikä moisen voisi aiheuttaa?
Veikkaan kans tuota elkektronista polttoaineen paineen säätäjää, eli ehaa sinkunkin kodalla jos liikaa ainetta saa.. maksaa Kl-varaosassa uusi 200€
Itse tilasin uuden ja nyt odotellaan että tulee postissa.
Tietysti vika voi olla myös ruiskuboxissa. Itse hommasin molemmat. Mutta epäilen tosin että ehassa se vika on.

Sit jos tekee sitä ettei lähde lämpöisenä käyntiin ja starttauttaa, niin vika voi myös olla liian huonossa polttoaineen paineessa, eli vika voi taas olla ehassa, mutta voi olla myös määräjakajassa, suuttimissa tai polttoainepumpussa.


Mutta meidän tapauksessa viittaa liian korkeaan polttoaineen paineeseen, että kone tukehtuu.

Ei se vika aina ole sytkässä, vaikka forumilaiset aina sitä hokeekin..
tänään tuota taas testailin parin päivän seisonnan jälkeen, eli ongelmat ei ala heti kun auton käynnistät. Vaan kerkiää ajamaan n. 3-5 km, moottorilämmöt nousee n 60-70 C´ kieppeille. Jos pitää kierrokset ajossa yli 2500 rpm, niin toimii ihan hyvin. Mutta kun laskee siittä alemmas, niin röpötys alkaa ja saattaa sammuakkin. Josta todella huono heti lähtemään käyntiin, jonkun aikaa kun antaa koneen jäähtyä niin taas toimii..

todella hämärää.. onko tämä se eha-vika vai osaisko näille oireilla joku kertoa tarkempaa vikaa. Kun ei viiitsisi tuollaisia 200 € osia ihan vain kokeeksi vaihdella..??

Missä tämä polttoaineen paineen säätäjä sijaitsee, auto 124 korinen vuosimallia -91. ?
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Mistä tuo eha löytyy, kun jostain ymmärsin että jossain akun luona?
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Eha on siinä määräjakajan kyljessä. Se musta laatikko.
220.128 Black Mirror
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Roobert »

lambdavika on hyvin todennäköinen myös, lambdan toiminta-alue kun taitaa alkaa juuri jostain läheltä 60 astetta
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Joo joo :) Eli kuten mainitsin tuolla aiemmin, omassani loppui tuo ongelma kun vaihdoin tuon moottorin ja siinä tuli vaihdettua tuokin siis.. Lambdaan en koskenutkaan. Eli ainaskin minun mielestä sen voi sulkea pois ellei sitten kaksi eri osaa aiheuta juuri samaa vikaa.
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Jaahas, kävin vähän tutkimassa tuota laitosta. Hoksasin sitten että nykyisessä moottorissa on kannessa yksi anturi enemmän kuin vanhassa. Siinä on juuri samanlainen liitin kuin eha:ssa (varaosanumerotkin samat). Tässä vaiheessa varmaan joku arvaa että olin laittanut ehan piuhan kiinni siihen "ylimääräiseen" anturiin joka siis juuri sopivasti siinä ehan kohdalla kannessa. (Kannen päällä missä kolme muutakin anturia)

Piuha oikealle paikalleen ja vanhat ongelmat palasivat. Eli rynkyttää 60asteesta sinne vähän yli 80asteeseen, sitten yhtäkkiä nostaa kierroksia ja käy hetken hyvin ja pikku hiljaa taas käynti alkaa taas heikkenemään kunnes taas nostaa kierroksia itsestään. Pienen ajolenkin jälkeen kuumana käy hyvin, mutta paikoilleen jäädessä vähäksi aikaa taas vähän meinaa rynkyttää.

Mikä se "ylimääräinen" anturi on? Antaa sammuksissa 3,5ohm, 60asteessa 1ohm ja 80asteessa 0.5ohm.. Eli jonkunlainen lämpöanturi(?), mutta mille?

Mitä kertoo tuo että auto toimi ilman EHA:a hyvin, paitsi että ei ottanut kylmäkäynnistyksen jälkeen hetkeen oikein kierroksia (n.30sekuntiin, veikkaisin saavuttavan siinä vaiheessa jonkun tietyn lämpötilan, joku puhui naapurifoorumilla jotain 30asteesta)

Säädin samalla kaasuvaijeria aika reilusti tiukemmalle. Tämän ja edellisen toimenpiteen seuraksena tehoja tuli reilusti lisää, oliko syy molemmissa, vai pelkästään kaasuvaijerin säädössä?

Kiitoksia jos joku viitsisi vaivata päätään :)
Sl300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 02.10.2010 08:24

Re: Käyntihäiriö 300 24v -90

Viesti Kirjoittaja Sl300 »

No vihdoin pääsin autoa tutkimaan. Moottori pyöri hyvin startatessa mut ei lähtenyt enään käyntiin. Kuitenkin tarpeeksi monta kertaa koitin niin sitte hyrähti käyntiin ja kävi tosi huonosti lopulta sammui. No sitten aloin tsekata helpommasta päästä eli virranjakajan kansi ja pyöriän kunto. Siellä ei kummempaa kosteutta yms likaa kuitenkin putsasin sen "pohjan" ja jotain kosteutta poistavaa ainetta sinne törkkäsin ja putsasin. Sitten santapaperilla pyöriän kärki ja jakajankannen metallit kävin läpi. Kamat takas kiinni. Ja prkl auto hyrähti käyntiin ja olen nyt 2 päivää sillä ajellut ja toimii 100%. Siellä oli tarvike jakaja/pyörijä kun luki Made in Italy. Ja ajattelin toki hommata molemat uudet ja boschin..mut sitten katoin hintoja niin motonet myy ilmesesti just näitä tarvikkeita jakaja+pyörijä hintaan 95e ja Porista Autotalosta joka mersun alkper osia myy niin jakaja+pyörijä jotain 400e...eli aikas suolanen hinta...pitää vielä tiedustella KL-varaosien hintaa...vaihdettava nuo on mahdolisimma pian..ei huvita jäädä tien päälle nyt kun vika on paikallistettu...mut toki nyt toimii.... :thumbup:
Vastaa Viestiin