Askarruttaa tuo jäähdyttimen tuulettimen toiminta. 
Tuuletinhan pyörii remmin mukana aina jonkin verran. En ole huomannut että lukittuisi remmpyörän nopeuteen missään vaiheessa mitenkään kiinteämmin, kunhan pyörii jotenkin löysästi mukana. Kuitenkin jos antaa koneelle enemmän kierroksia auton seistessä paikallaan niin lämmöt on noussut tuonne 120 asteeseenkin. Täällä foorumilla on jonkin verran juttua mutta en ole löytänyt kuitenkaan vastauksia joihinkin kysymyksiin.
En ole varma onko tässä autossa viskokytkin vai magneettikytkin (tosin jostain viestistä päättelin että olisi magneetti..)
Mikä mekanismi kertoo viskolle tai magneettikytkimelle lämpötilan? Onkohan lämpöanturi tuo venttiilikopan etureunassa oleva kahden nastan komponentti? Eli sen nastat yhteen kytkemällä pitäisi ropellin kytkeytyä hihnapyörän nopeuteen? Muistelisin että olen kokeillut irroittaa tuon anturin? johdot eikä ainakaan kojelaudan mittarin näyttämä muuttunut.Meneeköhän sille magneettikytkimelle jokin johto, en ole löytänyt sellaista vaikka olen yrittänyt...entäs meneekö anturin johdot releelle?
Kiitti etukäteen tiedoista.
			
			
									
						
										
						W124 200 (kaasaribensa) -88 jäähdyttimen tuuletin
Re: W124 200 (kaasaribensa) -88 jäähdyttimen tuuletin
Kyllä vaan.Onkohan lämpöanturi tuo venttiilikopan etureunassa oleva kahden nastan komponentti? Eli sen nastat yhteen kytkemällä pitäisi ropellin kytkeytyä hihnapyörän nopeuteen?
wiimax.fi
			
						Re: W124 200 (kaasaribensa) -88 jäähdyttimen tuuletin
Onkohan lämpöanturi tuo venttiilikopan etureunassa oleva kahden nastan komponentti? Eli sen nastat yhteen kytkemällä pitäisi ropellin kytkeytyä hihnapyörän nopeuteen?
Kyllä vaan.
Okei, kiitos, pitääpä kokeilla laittaa naulaa tai vastaavaa nastojen väliin ja katsoa lukittuuko.
 nastojen väliin ja katsoa lukittuuko.
			
			
									
						
										
						Kyllä vaan.
Okei, kiitos, pitääpä kokeilla laittaa naulaa tai vastaavaa
 nastojen väliin ja katsoa lukittuuko.
 nastojen väliin ja katsoa lukittuuko.Re: W124 200 (kaasaribensa) -88 jäähdyttimen tuuletin
- Lukittuu, eli toimii ainakin magneettikytkin toimii-hyvä homma. Ehkä tuon lämpökytkimen voisi vaihtaa varmuuden vuoksi.RenLagun kirjoitti:Onkohan lämpöanturi tuo venttiilikopan etureunassa oleva kahden nastan komponentti? Eli sen nastat yhteen kytkemällä pitäisi ropellin kytkeytyä hihnapyörän nopeuteen?
Kyllä vaan.
Okei, kiitos, pitääpä kokeilla laittaa naulaa tai vastaavaanastojen väliin ja katsoa lukittuuko.
Kuuluukos muuten ilmansuodattimen kopan lämmetä paljonkin näin kesäkeleillä? Tuntuu vaan siltä että ottaa liikaakin ilmaa esilämmityksen kautta...?





