-97 250tdt , 722.6

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Napakettu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 14.12.2010 11:36
Paikkakunta: Kouvola

-97 250tdt , 722.6

Viesti Kirjoittaja Napakettu »

Terve.

Tehoja tekisi mieli lisää mutta haluaisin pitää sähkö ohjatun pumpun ja tuon 722.6 laatikon.

Onko mahdoton/huono yhdistelmä jos janoaa 270-300 hp tehoja? Suunnitelmissa olis vaihtaa OM 606 vakio ahdin ja ottaa sillä irti mitä saa.

Riittääkö pumpulla ominaisuudet noihin tehoihin ja entä laatikko?

Moottorihan on tuo OM605 20V turbo.

Onko tää :thumbup: vai sitten :thumbdown:
Aja millä ajat mutta Mersulla on lupsakka kyyti.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: -97 250tdt , 722.6

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tää on ihan :thumbup: mutta tuo turbo ei riitä lähellekkään noihin tehoihin. Mutta laita se, menee suoraan siihen kolmiolaippaan ja on alkuperäisen näköinen. Laatikko jos vaan on kunnossa niin kestää.
S124 300TE
W124 300D
Napakettu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 14.12.2010 11:36
Paikkakunta: Kouvola

Re: -97 250tdt , 722.6

Viesti Kirjoittaja Napakettu »

Hyvä että ainakin yksi on sitä mieltä et :thumbup:
Ei ole pois suljettu tuo pakosarjan valmistuskaan jos ei toi OM606:sen ahdistaja riitä niin ehkä sit jotain hx35:sta.
Kuitenkin on tarkoitus tehdä mahdollisimman orginaalin näköinen.. siis ei niitä sinisiä silikoniletkuja ja rosteriputkia.
Vakion näköisellä putsarikotellolla yms.
Mihinkä asti tolla OM606:sen turbolla mahtas päästä?

Täytyy varmaan tuota pumppu hommaa kysellä ppd:ltä tahi mynältä.

Laatikon venttiilikoneiston lähetinkin jo siekkiselle huoltoon. Kuitenkin jo yli 400 tkm ajettu.
Aja millä ajat mutta Mersulla on lupsakka kyyti.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -97 250tdt , 722.6

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Napakettu kirjoitti: Laatikon venttiilikoneiston lähetinkin jo siekkiselle huoltoon. Kuitenkin jo yli 400 tkm ajettu.
Lupasko tehdä hyvän? Miten tuollaista huolletaan?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: -97 250tdt , 722.6

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mynältä ja Karalalata taitaa löytyä lääke tuohon pumppuun ja sen ohjaukseen, kannattaa soittaa Mynälle ja ainakin kysyä mitä suosittelee. Eikös pumpussa muuten ole 6mm tapit valmiina, joten ne riittävät siihen mihin ahdinkin.

Turbon riittävyys selviää pakopaineesta, riittää se ainakin tehtaan ilmoitukseen :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Napakettu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 14.12.2010 11:36
Paikkakunta: Kouvola

Re: -97 250tdt , 722.6

Viesti Kirjoittaja Napakettu »

Sami T kirjoitti:
Napakettu kirjoitti: Laatikon venttiilikoneiston lähetinkin jo siekkiselle huoltoon. Kuitenkin jo yli 400 tkm ajettu.
Lupasko tehdä hyvän? Miten tuollaista huolletaan?
Varmaan tiivisteiden yms vaihtoa? Pelkkä arvaus. Kerroin oireet (vaihtohetki 2 ja 3 vaihteilla kestää välillä niin että kierrokset karkaa) puhelimessa ja sanoivat että venttiilikoneistossa vikaa.

Samalla vaihtavat uuden johdinlevyn kun joku särki sen :shh: Kerron lisää kun saan venttiilikoneiston takas ja paikalleen.
Aja millä ajat mutta Mersulla on lupsakka kyyti.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: -97 250tdt , 722.6

Viesti Kirjoittaja pera8x »

veikkaisin, että putsaa koko venakoneiston kaikesta epäpuhtaudesta, sitten alkaa mittaileen jousivoimia ja venttiilien pitävyyttä. niistä se kuitenkin enimmäkseen on kiinni, jos venttiilikoneistossa on joku häiriö. paskaa venttiilien välissä, kulunu vuotava venttiili, tai kuoleentunu jousi. nämä ymmärtääkseni venyttää vaihtoja, muuttaa vaihtopaineita ja kaikkee muuta kivaa..

that's all i know about it.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin