W109 300 SE L 6.3 1971, myyty pois
Maxxis-renkaat saapui eilen, eli 12 pv siitä kun maksoin nettipankissa. Onhan nuo vähän rouheen näköiset, pinta meinaan - on erilainen mitä netin kuvissa. Mutta kunhan saa vanteille ja etenkin alle niin voi olla ihan ok.
Ajettavuus on sitten eria asia, nuo on Made in China. Mutta toivottavasti ei engineered in China kuten vissin ne surullisenkuuluisat halpisrenkaat. Onhan nämäkin vissiin halpikset, mutta mistä näitä tietää. Eikös Michelinejäkin tehdä Kiinassa jo .
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva118.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva119.jpg
Ajettavuus on sitten eria asia, nuo on Made in China. Mutta toivottavasti ei engineered in China kuten vissin ne surullisenkuuluisat halpisrenkaat. Onhan nämäkin vissiin halpikset, mutta mistä näitä tietää. Eikös Michelinejäkin tehdä Kiinassa jo .
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva118.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva119.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: lisää
Mullakin oli ilmestynyt torstaina renkaat ulko-ovelle, mutta vain 3kpl!, perjantaina onneksi saapuivat puuttuvat 2 rengasta.
Mulle tulleissa renkaissa valmistusmaana Taiwan, taitavat tehdä noita pitkin ja poikin kaukoitää. Paistoajankohta 2909, eli tuoretta tekoa ovat.
karra kirjoitti:Onhan nuo vähän rouheen näköiset, pinta meinaan - on erilainen mitä netin kuvissa.
Ajettavuus on sitten eria asia, nuo on Made in China. Mutta toivottavasti ei engineered in China kuten vissin ne surullisenkuuluisat halpisrenkaat. Onhan nämäkin vissiin halpikset, mutta mistä näitä tietää. Eikös Michelinejäkin tehdä Kiinassa jo .
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva118.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva119.jpg
Itseasiassa kuvio on sama, kun tarkemmin kattelin. Kylkipuskuria ei ole, vaikka siltä kuvissa näyttääkin, kuvakulma netin kuvissa jotenkin hämäävä.Henry V. kirjoitti:Ainakin kuvio näyttää hyvältä (..tuohon aikakauteen), ja näkyy olevan myös tuo "kylkipuskuri" !
Mulle tulleissa renkaissa valmistusmaana Taiwan, taitavat tehdä noita pitkin ja poikin kaukoitää. Paistoajankohta 2909, eli tuoretta tekoa ovat.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: lisää
Mihin peliin tulee?petri kirjoitti:Mulle tulleissa renkaissa valmistusmaana Taiwan, taitavat tehdä noita pitkin ja poikin kaukoitää. Paistoajankohta 2909, eli tuoretta tekoa ovat.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: lisää
Pystäriin olis tarkotus laittaa.karra kirjoitti: Mihin peliin tulee?
Tarkemmin sanottuna tohon laitteeseen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... c&start=30
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Komea auto!
Hieman topikin ohi, mutta olisko jollain laittaa jotain linkkiä, mistä pääsis katselemaan vastaavia autoja erilaisten vanteiden kanssa? Tarkoitus ei ole mitään blingbling 20" vanteita vaan samaan tyyliin kuin edellisen sivun hopeassa.
Entä löytyykös näitä ahdettuna (jotain nettisivua, mistä voisi lueskennella)?
Hieman topikin ohi, mutta olisko jollain laittaa jotain linkkiä, mistä pääsis katselemaan vastaavia autoja erilaisten vanteiden kanssa? Tarkoitus ei ole mitään blingbling 20" vanteita vaan samaan tyyliin kuin edellisen sivun hopeassa.
Entä löytyykös näitä ahdettuna (jotain nettisivua, mistä voisi lueskennella)?
Viimeksi muokannut BuuBBa, La 01.09.2012 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moro
Tilasin viime viikon perjantaina tuolta 4*185 / 75 / 14 nakit ja tänään olivat tipahtanu tohon pihamaalle. Maksoin PayPallilla. Hyvin toimi toimitus !!
Hintaa tuli 309 €
Sain renkaat tilattua vaikkakin siellä sivulla luki että ko. renkaat ovat loppuneet.
http://cgi.ebay.de/4-x-185-75-14-89S-Ma ... 2c5142279e
Tilasin viime viikon perjantaina tuolta 4*185 / 75 / 14 nakit ja tänään olivat tipahtanu tohon pihamaalle. Maksoin PayPallilla. Hyvin toimi toimitus !!
Hintaa tuli 309 €
Sain renkaat tilattua vaikkakin siellä sivulla luki että ko. renkaat ovat loppuneet.
http://cgi.ebay.de/4-x-185-75-14-89S-Ma ... 2c5142279e
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3002
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
http://www.mercedes-fans.de/news/news_artikel/id=150BuuBBa kirjoitti:Entä löytyykös näitä ahdettuna (jotain nettisivua, mistä voisi lueskennella)?
http://www.mercedes-fans.de/u/user=19
Hannoverin maf.., ei kun mersumiesten klubi harrastaa tuommoisia. Kohta ihmettelevät että mitäs täällä pohjolan perukoilla vahdataan..
Pitäkö minunkin ruveta? Mitenkä tommonen madalletaan, pitääkö olla sarja vai napsautetaanko jousesta yks kiekka vekka?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Viime viikolla vaihtui alle Maxxissit . Tuossa auto on korotetussa asennossa ja alla on pölkyt. Sitten laskin sen pölkkyjen varaan jotta renkaat ei kuormitu.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva122.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva123.jpg
Satui vielä käymään niin että Pentat löysi heti uuden omistajan, W123:n alle menevät .
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva126.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva122.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva123.jpg
Satui vielä käymään niin että Pentat löysi heti uuden omistajan, W123:n alle menevät .
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva126.jpg
Viimeksi muokannut karra, Ti 18.05.2010 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tosiaan edellisellä tallivierailulla käytin auton kuumaksi, poljeskelin jarruja sekä kokeilin vaihteita.
Tänään sama juttu - hyvin on mammutti talvehtinut. Pamautin pölykapselit paikoilleen kun ne jäi kotitalliin silloin syksyllä.
Kevättä odotellessa
Tänään sama juttu - hyvin on mammutti talvehtinut. Pamautin pölykapselit paikoilleen kun ne jäi kotitalliin silloin syksyllä.
Kevättä odotellessa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Ostin Essenin messuilta saksankieliset omistajan käsikirjan sekä 108/109 ilmastointilaitteen käyttö- ja huoltokirjan, sama koko ja design kun käyttöohjekirjassa siis.
Oli lisäksi hauska tapaus kun rompemyyntihallissa ostin M100 moottoriin venttiilikoppien päälle huohotinkumisysteemit, 90 asteen mutkalla olevat. Näyttivät niin tutun näköiseltä hyllyssä ne ja ajattelin että varmaan nuo käy. 5,80 maksoi pari ja pääsin tarkastamaan varaosanumeron oikeellisuuden punaisesta Waxenberger-replikasta joka oli seuraavassa hallissa näytillä - matching numbers oli: 615 016 00 81 . Oli ainut pari sillä MB-osamyyjällä.
Samoin katsoin yhden 280 SE:n sulakerasian mallia eräästä näyttelyautosta ja ostin samanlaisen puutttuvan (kansi puuttuu minulta) rompemyyjältä .
Entiseltä UK:n klubin puheenjohtajalta ostin saksankielisen omistajan käsikirjan W108 mersuun. Herra myi omia tavaroitaan Mersun virallisella osastolla .
Oli lisäksi hauska tapaus kun rompemyyntihallissa ostin M100 moottoriin venttiilikoppien päälle huohotinkumisysteemit, 90 asteen mutkalla olevat. Näyttivät niin tutun näköiseltä hyllyssä ne ja ajattelin että varmaan nuo käy. 5,80 maksoi pari ja pääsin tarkastamaan varaosanumeron oikeellisuuden punaisesta Waxenberger-replikasta joka oli seuraavassa hallissa näytillä - matching numbers oli: 615 016 00 81 . Oli ainut pari sillä MB-osamyyjällä.
Samoin katsoin yhden 280 SE:n sulakerasian mallia eräästä näyttelyautosta ja ostin samanlaisen puutttuvan (kansi puuttuu minulta) rompemyyjältä .
Entiseltä UK:n klubin puheenjohtajalta ostin saksankielisen omistajan käsikirjan W108 mersuun. Herra myi omia tavaroitaan Mersun virallisella osastolla .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Laskin kulutusta viime viikonlopun reissulta, ajoa tuli noin 350 km joista kaupunkiajoa parikymmentä km. Tulos oli hämmästyttävä 14.6 litraa sadalla . Kanistereista tankkasin ja jos arvioin virheen osuutta mitä se maksimissa voisi olla niin tulos olisi 14.8 ... max 15 l sadalla. Tarkistin ajetun matkan Google Mapsilla kun matkamittari ei pelaa.
Viime kesän kulutus on laskenut siis litralla, oletan että syynä on venyneen jakoketjun vaihto sekä kovien 205/70 renkaiden vaihto uusiin 205/75 kokoisiin, tuumia vanteessa se 14.
Peruskulutuksen pienuus selittynee sillä että rivipumppu on säädetty korjauksen yhteydessä siten että taloudellisuus paranee. Kirjoittelin tästä jo aiemmin.
Viime kesän kulutus on laskenut siis litralla, oletan että syynä on venyneen jakoketjun vaihto sekä kovien 205/70 renkaiden vaihto uusiin 205/75 kokoisiin, tuumia vanteessa se 14.
Peruskulutuksen pienuus selittynee sillä että rivipumppu on säädetty korjauksen yhteydessä siten että taloudellisuus paranee. Kirjoittelin tästä jo aiemmin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Oma 280 SE Coupe syö 14...15 l sadalla maantiellä... tämähän tässä juuri ihmetyttää. 280SE K-jetillä meni kymppiin siistissä matka-ajossa ja saman verran vie E420...Sergey kirjoitti:sulla V8 vie siis yhtä paljo bensaa ku mulla 280S mitattu tulos 750km matkalta vaihtelevissa olosuhteissa ruotsin dalarna, paljon mäkiä ja kaupungissa n 100km.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Kesä meni ja ajokausi alkaa olla lopuillaan. 5 viikkoa on ollut ajamatta kun oikee käsi on kantositeessä... eilen kumminkin ajoin autoa ja illalla vaihtelin jäähdytysnesteet (sujuu vasurilla ihan hyvin), en laskenut lohkosta vaan syylarista vaan - 11 litraa tuli ulos. Vanhat nesteet menee veneeseen talveksi.
Tänään myös ajoin ku oli hyvä ilma ja piti tsekata et kaikki pelaa.
Etupää ei jaksa nousta itse yläasentoon, pitää avittaa käsin nostamalla. Onkohan kompura jo ehtoopuolella koska takapää nousee ja eteen tarvitaan enemmin painetta kun on painoakin. No, katellaan ens vuonna.
Tollasta kirjoittelin M100 foorumille:
Some pics from today.
This is how the car sits at ride height, front is 20 mm lower than rear:
This is raised position; front is 30 mm lower than rear and does not pull up easily - I need to help by lifting ftom the bumper in order to get it up:
Tänään myös ajoin ku oli hyvä ilma ja piti tsekata et kaikki pelaa.
Etupää ei jaksa nousta itse yläasentoon, pitää avittaa käsin nostamalla. Onkohan kompura jo ehtoopuolella koska takapää nousee ja eteen tarvitaan enemmin painetta kun on painoakin. No, katellaan ens vuonna.
Tollasta kirjoittelin M100 foorumille:
Some pics from today.
This is how the car sits at ride height, front is 20 mm lower than rear:
This is raised position; front is 30 mm lower than rear and does not pull up easily - I need to help by lifting ftom the bumper in order to get it up:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re:
Morjens. velipojalle tuli kans w108 kantakortti pdffänä.karra kirjoitti:Kaasuvivuston kuulapäät menee uusiksi. Pumpun vivun kuula on sinkitty vivun kanssa samaan aikaani joten se tuntuu napakalta vanhaan kuulapäähän. Oli vähän ongelmia saada Auto-Sunin EPC:stä oikeita kuvia esille mutta M-100 foorumin kaverit jeesasi että sai rintapeltiin tulevan pallon muotoisen muovipuslan tilattua; Helsingistä löytyy. Saksasta tuli väärän malliset kuulapäät; piti olla pyörivät mutta tuli kiinteät ja ne hainkin jo autotarvikeliikkeestä koska ovat yleismallisia. Etsintä jatkuu; nyt on kyselyssä yksi kokonainen tanko kuulapäineen ja toisen tangon voisi ehjätä kiinteillä päillä - pitää vaan toivoa että päät osuu oikeaan kulmaan kun niitä säätää kierretangosta.
Kunhan saa vivuston säädettyä niin katsellaan minkä väristä savua putkesta tulee .
Kantakortti tuli Saksasta pdf-muodossa.
http://i194.photobucket.com/albums/z171" onclick="window.open(this.href);return false; ... ortti1.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171" onclick="window.open(this.href);return false; ... ortti2.jpg
Tässä käännöstä datacardista:
Schichtno 4811 (shiftnumber)
Productionsnummer 930239
Aufbaunummer 70093
VIN 109.018-12-005581
Motorno.: 100.981-12-005733
Gearboxno: 005065
Colour 180 = Silvergrey metallic
Ausstattung 241 = leather black
40/1 single seats
41/0 electric sliding roof
43/1 safety belts, front
46/2 rear fog lamp
51/0 Becker radio Mexico (or Olympia, with stereo cassette)
54/0 seat adapter, between the front seats
58/0 Behr air conditioner
59/4 heat-insulating glass, windshield and side window panes, Germany
63/1 first-aid box
220 rear door contacts
249 rear window, electrically heated (heat-insulating glass)
260 elimination of model designation on rear lid
261 elimination for 6.3 marking
Hinweis 3 means Code 993 : coded and uncoded extra's according the productioncard I and/or II
Hauptschluessel : Keynumber HZ 1138
ProductionAUFTRAGcard I (dated 25.01.1971)
KW = Kundenwusch/Ownerswishes 09633/09 : Roadmaster Fiam Fanfare
KW 0933/10 : Mountingplate vor Roadmaster Fiam Fanfare
Code 880:
Wood in very light Macassar
Leather in black with very deep skinriffles.
EDIT sain merkkiliikkeestä tarvitsemani 2 kpl vääränkätisellä kierteellä olevia kuulapäitä; ei niissä mitään pyörivää osaa ole - jousi vaan joka pitää tiukkana:
http://i194.photobucket.com/albums/z171" onclick="window.open(this.href);return false; ... 070521.jpg
Miten osaat lukea noita koodia.? onko jossain jotain listaa mistä näkee kaikki?
Laita vaikka privaa.
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Re: Re:
Moi!nortti85 kirjoitti:Morjens. velipojalle tuli kans w108 kantakortti pdffänä.karra kirjoitti:Kantakortti tuli Saksasta pdf-muodossa.
http://i194.photobucket.com/albums/z171" onclick="window.open(this.href);return false; ... ortti1.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171" onclick="window.open(this.href);return false; ... ortti2.jpg
Miten osaat lukea noita koodia.? onko jossain jotain listaa mistä näkee kaikki?
Laita vaikka privaa.
Omat koodit sain selville M100-foorumin kautta kun postasin nuo kortit sinne. Mutta eikös täältä saa vielä urkittua ainakin jotain:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 33&t=72282" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 1971 elvytysprojekti
Hain tämän tallilta kotiin maanantaina. Tänään sitten ajoin töihin sillä. Kumma juttu - autoni oli parkkiksella rivin viimeisenä, ajettu ruudun toiseen reunaan firmamme pihalla niin ruokikselle lähtiessä huomasin että linnut oli paskoneet auton päälle joka puolelta. Outoa, viereisessä tuorekinnerissä ei ollut mitään. Otti vähän päähän sillä auto oli puhdas, kokopeitteen alta maanantaina vedetty ja nyt se piti iltasella pestä, perkele.
Hain iltapäivällä kilvet valkoiseen kupeeseen. Kysäsin konttorilla josko olisi aikaa leimata tämä W109, olihan siellä - tein vielä papereita jonkin aikaa kun autoani katsastettiin - pääsin sitten nosturille mukaan ja läpihän se meni .
Hyvä juttu, nyt yksi murhe taas vähemmin ja huomenna voi suunnata Lahteen. Kotimatkalla konttorilta ajoin nelikaistatietä ja kokeilin että noin 120 mittarinopeudessa ei mitään eriskummallista eli huomista varten mammutti on ready to rock .
On se vaan aikas hiljainen auto, eikä vauhtikaan juuri tunnu - tuo em nopeus on mitä mainioin matkavauhti .
Hain iltapäivällä kilvet valkoiseen kupeeseen. Kysäsin konttorilla josko olisi aikaa leimata tämä W109, olihan siellä - tein vielä papereita jonkin aikaa kun autoani katsastettiin - pääsin sitten nosturille mukaan ja läpihän se meni .
Hyvä juttu, nyt yksi murhe taas vähemmin ja huomenna voi suunnata Lahteen. Kotimatkalla konttorilta ajoin nelikaistatietä ja kokeilin että noin 120 mittarinopeudessa ei mitään eriskummallista eli huomista varten mammutti on ready to rock .
On se vaan aikas hiljainen auto, eikä vauhtikaan juuri tunnu - tuo em nopeus on mitä mainioin matkavauhti .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 1971 elvytysprojekti
Hyvin pelitti eilen Lahden reissulla. Puoli tankkia riitti reilun 300 km ajoon.
Nyt on takakonttikin paremmassa kuosissa kun sain työkaluja ja kiinnikkeen tapille:
Nyt on takakonttikin paremmassa kuosissa kun sain työkaluja ja kiinnikkeen tapille:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 1971 elvytysprojekti
kuuluuko työkalukiinikkeet olla kaikissa 108/109? mul ei oo
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W109 300 SEL 6.3 1971 elvytysprojekti
Mielestäni kuuluu, ne on jo siis W111 mallissa. Pyöränpulttiavaimen kiinnikkeet on peltisiä ja ne on joko niitattu tai pistehitsattu paneeliin. Tuon tapin pidike on muovia ja se on sellaisessa ura-aukossa kiinni liu'uttamalla. Sain omaani viime lauantaina W111/W110 osan, kiitosta vielä toimittajalle ja sorry sähläys rahojen kanssa .Sergey kirjoitti:kuuluuko työkalukiinikkeet olla kaikissa 108/109? mul ei oo
Tässä kuva W111 coupen takapaksista:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 1971 elvytysprojekti
Katsoin tänään auton tulpat, jäi tekemättä viime kesänä . Vasen rivi oli kuiva ja keskiruskea, hieman karstaa lieriöosan päässä. Oikea rivi oli mustempi, aavistus märän näköistä mutta se olikin kiiltävää kuivaa - ei märkää. Olisikohan noilla muutama tkm ajettu. Putsasin ne sekä tsekkasin kärkivälin ja asensin takaisin. NGK BP6ES on malli.
Voisi kokeilla nyt rajoittaa ATF-öljyn sekoitussuhdetta bensaan, ajan kuitenkin venäläisellä 98:lla joka saattaa olla vähän voitelevampaa kuin länsibensat. Prosentin verran olen ATF:fää sinne seostanut, sekä oktaanibuusteria että venttilinsuoja-ainetta. Ilman buusteria kilistää, sekä 95 + boosterilla. Vaatii 98 + buusterin jotta saa irti parhaat paukut koneesta, aiemmin kirjoittelin jotta sytkää myöhäistämällä saadaan nakutus pois mutta tälle autolle se on sama kuin kastraatio - ei ole mitään järkeä leikata suorituskykyä koska se on tässä autossa se yksi juju .
Katsoin sitten rivipumpun öljytason; aiemminhan oli puhetta jotta minulla on lyhyt stumppi mittatikkuna joten siihen en luota. Öljy oli asettunut siihen perän säätöruuvin korkeudelle, ehkä vähän alle joten lisäsin sinne non 50 ml, en saanut luettua oikein että nousiko sen pinta mutta vähän se tihruttaa sinne V-laaksoon joten parempi oli vähän lisätä. Oiskoihan jäänynnä noikin viime kesänä tarkistamatta...
Nyt lauantaina taas kovaa ajoa aina niin perinteisen helteiseen Oldtimer Runiin .
Voisi kokeilla nyt rajoittaa ATF-öljyn sekoitussuhdetta bensaan, ajan kuitenkin venäläisellä 98:lla joka saattaa olla vähän voitelevampaa kuin länsibensat. Prosentin verran olen ATF:fää sinne seostanut, sekä oktaanibuusteria että venttilinsuoja-ainetta. Ilman buusteria kilistää, sekä 95 + boosterilla. Vaatii 98 + buusterin jotta saa irti parhaat paukut koneesta, aiemmin kirjoittelin jotta sytkää myöhäistämällä saadaan nakutus pois mutta tälle autolle se on sama kuin kastraatio - ei ole mitään järkeä leikata suorituskykyä koska se on tässä autossa se yksi juju .
Katsoin sitten rivipumpun öljytason; aiemminhan oli puhetta jotta minulla on lyhyt stumppi mittatikkuna joten siihen en luota. Öljy oli asettunut siihen perän säätöruuvin korkeudelle, ehkä vähän alle joten lisäsin sinne non 50 ml, en saanut luettua oikein että nousiko sen pinta mutta vähän se tihruttaa sinne V-laaksoon joten parempi oli vähän lisätä. Oiskoihan jäänynnä noikin viime kesänä tarkistamatta...
Nyt lauantaina taas kovaa ajoa aina niin perinteisen helteiseen Oldtimer Runiin .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 1971 elvytysprojekti
Piti heittää oma kommentti asiaan silloin, kun tämä oli ajankohtainen, mutta en enää löytänyt takaisin.karra kirjoitti:Hain tämän tallilta kotiin maanantaina. Tänään sitten ajoin töihin sillä. Kumma juttu - autoni oli parkkiksella rivin viimeisenä, ajettu ruudun toiseen reunaan firmamme pihalla niin ruokikselle lähtiessä huomasin että linnut oli paskoneet auton päälle joka puolelta. Outoa, viereisessä tuorekinnerissä ei ollut mitään. Otti vähän päähän sillä auto oli puhdas, kokopeitteen alta maanantaina vedetty ja nyt se piti iltasella pestä, perkele.
Kuva otettu 7.5, edellisenä päivänä pesty.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: W109 300 SEL 6.3 1971 elvytysprojekti
karra kirjoitti:Katsoin sitten rivipumpun öljytason; aiemminhan oli puhetta jotta minulla on lyhyt stumppi mittatikkuna joten siihen en luota. Öljy oli asettunut siihen perän säätöruuvin korkeudelle, ehkä vähän alle joten lisäsin sinne non 50 ml, en saanut luettua oikein että nousiko sen pinta mutta vähän se tihruttaa sinne V-laaksoon joten parempi oli vähän lisätä. Oiskoihan jäänynnä noikin viime kesänä tarkistamatta...
Nyt lauantaina taas kovaa ajoa aina niin perinteisen helteiseen Oldtimer Runiin .
Hellettä pukkasi . Outo homma, osakaasulla ajettaessa pientä nykimistä, ihan kuten SECissä ilmeni kun oli seokset laihalla. Lisäksi bensamittarin mukaan kulutus oli aika pieni - tarkistin sen nyt heti ja sain tämän päivän kulutuslukemaksi 13,2 l sadalle . Tuon mukaan auto käy laihalla. 250 km matkaan sisältyi noin 20 km kaupunkiajoa ja jos otan litran pois saan maantiekulutukseksi 12,8 l sadalla.
Voisikohan tuon pumpun öljyn lisäys tehdä sen, tai sehän se oli koska en ole muuta autolle tehnyt. Keskipakosäätimien punnukset joutuu tekemään kovemmin työtä kun öljynpinta on korkealla ja seos jää laihalle... Pitää nyt yrittää mitata öljyn pinta todella tarkasti, sen pois imeminen on vaan todella hankalaa mutta tuleehan se ajastaan sieltä ulos. Parempi kun enää ei puutu, tsekkaa vaan että siellä on öljyä.
Ei kai pakoventtiili vielä tuosta pala... tuttu ajoi tänään SSYA ajoa 300 km 6.9:llä ja se vei 13 litraa sadalla, eli samoissa lukemissa ollaan nyt.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 1971 elvytysprojekti
Mitä on tuo SSYA-ajo?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: W109 300 SEL 6.3 1971 elvytysprojekti
KVG : http://yhdistykset.ekarjala.fi/e-kvajon/ssya/ssya.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Mesedesi kirjoitti:Mitä on tuo SSYA-ajo?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W109 300 SEL 6.3 1971 elvytysprojekti
Auto oli viety talliin lokakuussa 2011, kolme kertaa olen käynyt käyttämässä. Viimeisellä kerralla eli viime su piti hakea ur-waxe kotiin mutta suunnitelmat vähän muuttui . Olkoon mammutti vielä talvipilttuussaan...
Sain maanantaina ostettua alkuperäisen W109 korin varaosakirjan, merkkiliikkeen jäämistöä. Moottorista minulla olikin jo uudenkarhea opus.
Jää tältä talvelta pari pikku juttua käymättä läpi mutta jos sitten k e v v ä ä m ä l l ä niin kun se toisen auton starttimoottorikin sanoo .
Sain maanantaina ostettua alkuperäisen W109 korin varaosakirjan, merkkiliikkeen jäämistöä. Moottorista minulla olikin jo uudenkarhea opus.
Jää tältä talvelta pari pikku juttua käymättä läpi mutta jos sitten k e v v ä ä m ä l l ä niin kun se toisen auton starttimoottorikin sanoo .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 1971 elvytysprojekti
Hain mammutin talvisäilöstä maanantaina, vein vanhempieni talliin koska omassa tallissa on pagoda vielä levällään . Jos juhannuksen jälkeen toisi sen kotiin autokatokseen ja seisonnassa oleva E420 saa mennä porukoille... pitää kumminkin montulle päästä vaihtamaan peruutusvalot/safety kytkin joka saapui eilen saksasta merkkiliikkeeseen.
Vaihdoin tänään moottoriöljyt, noin 9 litraa meni Teboil 15W-40 mineraaliöljyä. Filtteriä en vaihtanut vaan laskin sen tyhjäksi kun siinä on tyhjennysproppu . Tyhjensin jakoketjun kiristäjän poteron ja pumppasin kiristäjän männän tyhjäksi. Täytin poteron uudella öljyllä ja ilmasin kiristäjän. Se viime kesänä rallatteli muutamaan otteeseen, jospa tuo nyt asettuisi tuoreilla öljyillä.
Muutenhan tuo näyttäs pelaavan ihan okei.
Vaihdoin tänään moottoriöljyt, noin 9 litraa meni Teboil 15W-40 mineraaliöljyä. Filtteriä en vaihtanut vaan laskin sen tyhjäksi kun siinä on tyhjennysproppu . Tyhjensin jakoketjun kiristäjän poteron ja pumppasin kiristäjän männän tyhjäksi. Täytin poteron uudella öljyllä ja ilmasin kiristäjän. Se viime kesänä rallatteli muutamaan otteeseen, jospa tuo nyt asettuisi tuoreilla öljyillä.
Muutenhan tuo näyttäs pelaavan ihan okei.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa
Ajamallahan nuo viat esille tulee. Elikkäs huomasin että radiossa ei pelaa enää kasettipuoli kun oli tarkoitus esitellä aparaatin toimintaa klubilaisille. Sitten lisäksi kanavien automaattihaku reistaili mutta kun nupista haki itse aseman niin se automaattikin alkoi taas pelaamaan.
Keväällä jäi uivien takajarrusatuloiden liukulaakerit vaihtamatta kun pagoda tuli taloon. Eteenpäin ajo siis ihan ok mutta pakittaessa jarrut jyristää, uskon että siinä vika kun oikealla puolella jarrusatula/kilpi heiluu jo aika paljon sivusuunnassa. Eteenpäin sojottavien reaktiotankojen puslat (kuten edessä kallistuksenvakaajan pystytangot) uusin jo silloin ihan alussa.
Pissapoika ei pelaa ja reilumpi polkaisu kumituttiin räjäytti siihen ison reiän. Uusi kumi tulossa jo Saksasta. Vanha palje oli jo halkeillut pahasti ja se ilmeisimmin oli vuotanut vettä sekä kuskin että takamatkustajan jalkatilaan. Nyt selvisi sekin vesivuoto .
Mutta se isoin murheenkryyni; jo viime kesänä oli havaittavissa että etujousitus ei nouse korkeimpaan asentoon heti vaan viiveellä. Sain auton kumminkin pukeille viime sykynä. Tänä kesänä se oikuttelee koko ajan mutta esim yön yli seisoessaan se saattaa nousta ylös. Mittasin järjestelmän pääpaineet ja siellä oli 15 bar mikä on riittävä. Lisäksi yläasennossa säiliö vaikuttaa tyhjenevän nopeasti.
Lukiessani M-100 foorumia äkkäsin miten korkeudensäätövaijerin saa asetettua oikealle paikoilleen; minulla se oli pielessä ja asetus tavallaan koko ajan kahden asennon välillä. Siksi en saanut auto ajoasentoon kuin vasta konehuoneesta sormin vipua kampeamalla. Kuitenkin auto on pelannut kohtuullisesti ja siksi en halunnut alkaa puuttua noihin vimpaimiin.
Tämä ei vaikuttanut siis pelkkään etupäähän. Löysinkin vuodon siitä korkeudensäätöventtiilistä; yläasetuksessa jostain sieltä vivun alta sihisee ilmaa ja ilmeisimmin tämä vuoto saa aikaan sen että etupäähän ei riitä niin korkea paine jotta se nousisi (heti) ylös. Jos tuo venttiili toimisi tämän kesän niin lähetän sen ensi talvella Saksaan huoltoon, sitten olisi kaikki venttiilit peruskorjattu.
Keväällä jäi uivien takajarrusatuloiden liukulaakerit vaihtamatta kun pagoda tuli taloon. Eteenpäin ajo siis ihan ok mutta pakittaessa jarrut jyristää, uskon että siinä vika kun oikealla puolella jarrusatula/kilpi heiluu jo aika paljon sivusuunnassa. Eteenpäin sojottavien reaktiotankojen puslat (kuten edessä kallistuksenvakaajan pystytangot) uusin jo silloin ihan alussa.
Pissapoika ei pelaa ja reilumpi polkaisu kumituttiin räjäytti siihen ison reiän. Uusi kumi tulossa jo Saksasta. Vanha palje oli jo halkeillut pahasti ja se ilmeisimmin oli vuotanut vettä sekä kuskin että takamatkustajan jalkatilaan. Nyt selvisi sekin vesivuoto .
Mutta se isoin murheenkryyni; jo viime kesänä oli havaittavissa että etujousitus ei nouse korkeimpaan asentoon heti vaan viiveellä. Sain auton kumminkin pukeille viime sykynä. Tänä kesänä se oikuttelee koko ajan mutta esim yön yli seisoessaan se saattaa nousta ylös. Mittasin järjestelmän pääpaineet ja siellä oli 15 bar mikä on riittävä. Lisäksi yläasennossa säiliö vaikuttaa tyhjenevän nopeasti.
Lukiessani M-100 foorumia äkkäsin miten korkeudensäätövaijerin saa asetettua oikealle paikoilleen; minulla se oli pielessä ja asetus tavallaan koko ajan kahden asennon välillä. Siksi en saanut auto ajoasentoon kuin vasta konehuoneesta sormin vipua kampeamalla. Kuitenkin auto on pelannut kohtuullisesti ja siksi en halunnut alkaa puuttua noihin vimpaimiin.
Tämä ei vaikuttanut siis pelkkään etupäähän. Löysinkin vuodon siitä korkeudensäätöventtiilistä; yläasetuksessa jostain sieltä vivun alta sihisee ilmaa ja ilmeisimmin tämä vuoto saa aikaan sen että etupäähän ei riitä niin korkea paine jotta se nousisi (heti) ylös. Jos tuo venttiili toimisi tämän kesän niin lähetän sen ensi talvella Saksaan huoltoon, sitten olisi kaikki venttiilit peruskorjattu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224