Silloin tällöin SLC 280 ei starttaa ennen kuin kepillä käy muutaman kerran kopauttamassa starttimoottorin kylkeen.
Johtuukohan tuo vain startin likaisuudesta tai hiilien kuluneisuudesta? Vai onko noissa mahdollisesti jotakin tyyppivikaa joka tuon oikuttelun aiheuttaa?
Ajattelin kysäistä ensin ennen kuin otan startin irti.
w107 m110 startin oikuttelu
Re: w107 m110 startin oikuttelu
taitaa olla sollenoinissa vika, eli startin päällä olevassa mokkulassa johon kaapelit tulee kiinni.
Re: w107 m110 startin oikuttelu
solenoidi rikki tai hiilet kuluneet/jumittaa
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: w107 m110 startin oikuttelu
Sama vika taalla, Onko solenoidi huollettavissa, ja jos ei, niin mista uusi?
" EP-90 Tosimiehen partavesi"
Re: w107 m110 startin oikuttelu
Ei taida enää saada ostaa solenoidia erillään vaan myyvät koko startin vaihtolaitteena, kannattaa kysellä solenoidia hyvin varustetusta tarvikeliikkeestä, missä myyvät osia Boschin startteihin
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: w107 m110 startin oikuttelu
Todennäköisin syy on juuttuva solenoidi.
Siihen puolestaan auttaa usein solenoidin putsaaminen. Kasatessa kannattaa malttaa mielensä, eikä rasvata liukupintoja -korkeintaan pisara aseöljyä. Uusia solenoideja Boschiinkin saa Motonetista yms.
Siihen puolestaan auttaa usein solenoidin putsaaminen. Kasatessa kannattaa malttaa mielensä, eikä rasvata liukupintoja -korkeintaan pisara aseöljyä. Uusia solenoideja Boschiinkin saa Motonetista yms.