CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Semoinen tulee mieleen (606 laatiko jutussa)
Että paine pikasen valskaa aluksi (jos siis isoilla vaihteilla voi lapun laittaa lattiaan miten haluaa)
Kytkentä ei ehdi kunnolla tapahtua kierokset/vääntö nousee suhteesa nopeamin kuin isolla vaihteilla
(yleensä ovat pienet muutenkin kuluneempia)
Ventiili koneiston tarkistus, pakojen tarkistus/tiukaus(uudet levyt, enemän) uudet tiivisteet
E:mikäs lota tässä oli? (edelinen oli sähkö lottan)
Jos vielä ei sähkö niin sinnehän saa parempia osia ventiili koneistoon
Että paine pikasen valskaa aluksi (jos siis isoilla vaihteilla voi lapun laittaa lattiaan miten haluaa)
Kytkentä ei ehdi kunnolla tapahtua kierokset/vääntö nousee suhteesa nopeamin kuin isolla vaihteilla
(yleensä ovat pienet muutenkin kuluneempia)
Ventiili koneiston tarkistus, pakojen tarkistus/tiukaus(uudet levyt, enemän) uudet tiivisteet
E:mikäs lota tässä oli? (edelinen oli sähkö lottan)
Jos vielä ei sähkö niin sinnehän saa parempia osia ventiili koneistoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
elikkä auto w210 300dt -98 eli eikös tämä ole silloin sähkölootalla jo?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
hannes.u kirjoitti:elikkä auto w210 300dt -98 eli eikös tämä ole silloin sähkölootalla jo?
722.6xx sähköohjattu 5-vaihteinen laatikkohan Mersussasi on.
Starin kaltaisella laitteistolla voisi jotakin selvyyttä saada, mm. venttiilikoneiston toiminnasta ja muustakin.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Täällä ei ketään uhkailla vaan sanotaan suoraan niin kuin asia on. Asiasta nimenomaan saa puhua, mutta ei jauhaa turhaa ja flamettaa keskustelua! Siivosin vähän aivan pelkkää apulantaa sisältäviä viestejä pois.rumilus kirjoitti:EDIT;
Eihän näistä asioista saa puhua tällä foorumilla, kun tuli jo uhkauskin sivuston ylläpitäjältä/Admin.
Tällä foorumilla saa näköjään vain harvat ja valitut kertoa asioista.
En minäkään Rumilus...alias tekniikan tohtori
Pidetään tämä ketju jatkossa asiallisena!
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No, eipä näytä mitään ilmaantuvan ...hannes.u kirjoitti:no laatikkoon on vaihettu öljyt alle 10tkm sitten ja suodatin samalla. toki laatikkohan se on mikä tuossa empii, alkuunsa se oli ohjelmoinnin jälkeen aikas ihmeissään, ku vaihteli pykälää jo neljässätonnissa täyskaasulla. Mitähän tuolle askille sitte kannattas tehä?
Tässä nyt tulee vähän omia kokemuksia aiheesta:
Ensiksikin, kun kerran vikatilaa ei tule, eikä vaihde heitä vapaalle, niin tulkitsisin asian niin, että saatuaan vaihtotoimet päätökseen kaasupohjassa, vaihteiston "voimavarat" sitten kyllä lopulta riittää kasvaneenkin tehon hallintaan.
Staarilla voisi tosiaan katsoa venttiilien toiminta-aikoja, sekä vaihdelaatikon täyttymisaikaa vaihdon jälkeen - tai sitten jo suoraan vaihdattaa tiivisteet sinne laatikon sisään.
Vaivan aiheuttaja voisi ehken myös olla siinä turbiinin toimintaa säätelevässä KYB-venttiilissä.
Senkin toiminnan näkee staarilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Öljyä varmasti oikea määrä?tuikku kirjoitti:No, eipä näytä mitään ilmaantuvan ...hannes.u kirjoitti:no laatikkoon on vaihettu öljyt alle 10tkm sitten ja suodatin samalla. toki laatikkohan se on mikä tuossa empii, alkuunsa se oli ohjelmoinnin jälkeen aikas ihmeissään, ku vaihteli pykälää jo neljässätonnissa täyskaasulla. Mitähän tuolle askille sitte kannattas tehä?
Tässä nyt tulee vähän omia kokemuksia aiheesta:
Ensiksikin, kun kerran vikatilaa ei tule, eikä vaihde heitä vapaalle, niin tulkitsisin asian niin, että saatuaan vaihtotoimet päätökseen kaasupohjassa, vaihteiston "voimavarat" sitten kyllä lopulta riittää kasvaneenkin tehon hallintaan.
Staarilla voisi tosiaan katsoa venttiilien toiminta-aikoja, sekä vaihdelaatikon täyttymisaikaa vaihdon jälkeen - tai sitten jo suoraan vaihdattaa tiivisteet sinne laatikon sisään.
Vaivan aiheuttaja voisi ehken myös olla siinä turbiinin toimintaa säätelevässä KYB-venttiilissä.
Senkin toiminnan näkee staarilla.
resetoi *:rila kaikki vanha oppineisuus pois(joskus se jää sinne kummitelemman)
lisäksi tarkistella tuikkun edellä mainitsemat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä sinne suunnilleen 7 litraa öljyä laitettiin ja tikussa näytti ok määrältä.
Mistähän sitä lähimmän *:in löytäs ku täältä napapiirin tuntumasta kattelee?
Mistähän sitä lähimmän *:in löytäs ku täältä napapiirin tuntumasta kattelee?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Miten on 320 cdi V6:n ohjelmointi, saako siitä 300hp/700nm pelkällä ohjelmalla, vai vaatiiko pdf:n poistamisen. Minulla se toimii, vielä. Jostain olen lukenut että pelkkä pdf:n poisto tuo 25 hp lisää, fiktiota vai faktaa? Olisi myös mukava kuulla miten ohjelmointi on onnistunut, pelkällä kaapelilla vai nastojen kautta? Vaikuttaako asiaan mitään sport-putkisto, mikä omastakin löytyy. Ja käytännön kokemuksia muilta ajossa...
W211 E320cdi V6
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Saa
En usko, että tarvii, mutta en ole varma.
Dpf,n poisto ei tuo lisätehoa, lisäteho tulee syötönlisäyksestä.
320cdi,hin onnistuu kaapelilla, 280cdi,hin niiden "nastojen" kautta, BDMmällä, ei muuten.
Syötön saa riittävän suureksi helposti, se ei ole ongelma.
Ongelma tuossa on, että ahdin on niin pieni ja se särkyy ennen aikojaan tuon syöttömäärän vaatimilla ahdoilla, varsinkin sen hiukkassuodattimen poiston jälkeen, kun virtaukset moottorin läpi muuttuu.
Ahdin vielä jotenkin kestää, kun hiukkassuodattimen antaa olla, ilmamäärän muutokset ei silloin ole niin rajuja.
Ahtimen toimintaa voi tietty korjata ilman suodatinta olevan moottorin "malliseksi", mutta se taas on tooodella harvinaista...
Lisäksi tuossa moottorissa on ne ongelmat niiden pakosarjojen kanssa, maksimaalinen lämpökuorma ei helpota tilannetta ollenkaan.
Sellainen 270-280 taso vielä tuolla ahtimella "menee", enempää en oikein suosittele.
Siis ahdin on tosi pieni gt2056,nen.
Varsinkaan en suosittele sen ehjän hiukkassuodattimen, tai katalysaattorin tuhoamista lisätehon toivossa ...
Suodattimien mitoitus on kyllä tietääkseni kaikissa autoissa "osattu" tehtaalla laskea siten, että kaikki se ilma, jonka ahdin oikeasti kykenee tuottamaan, mahtuu myös suodattimenkin läpi.
Lisätehon takia, siihen suodattimen "poistosuositukseen" liittyy sellainen sivujuonne, että se syötönlisäys toteutetaan siten, että moottori alkaa kamalasti savuttamaan, jolloin paikoillaan oleva suodatin tukkeentuisi hetimmiten, siksi se "poistovaatimus".
Vakio coolerihan tuossa moottorissa(kin) on mersulle tyypillinen, eli säälittävä - ei virityskäyttöön.
Muuten moottori on hyvä ja siinä on varmaan huimasti potentiaalia - jos vaikka muuttaisi kahdelle ahtimella ja laittaisi kunnollisen kokoisen coolerin - suuttimien puolesta neljäsataa kyllä paukkuu helposti, tavaraa tulee enemmän läpi, kun supermiesten kasimilltapeista....
Saa
En usko, että tarvii, mutta en ole varma.
Dpf,n poisto ei tuo lisätehoa, lisäteho tulee syötönlisäyksestä.
320cdi,hin onnistuu kaapelilla, 280cdi,hin niiden "nastojen" kautta, BDMmällä, ei muuten.
Syötön saa riittävän suureksi helposti, se ei ole ongelma.
Ongelma tuossa on, että ahdin on niin pieni ja se särkyy ennen aikojaan tuon syöttömäärän vaatimilla ahdoilla, varsinkin sen hiukkassuodattimen poiston jälkeen, kun virtaukset moottorin läpi muuttuu.
Ahdin vielä jotenkin kestää, kun hiukkassuodattimen antaa olla, ilmamäärän muutokset ei silloin ole niin rajuja.
Ahtimen toimintaa voi tietty korjata ilman suodatinta olevan moottorin "malliseksi", mutta se taas on tooodella harvinaista...
Lisäksi tuossa moottorissa on ne ongelmat niiden pakosarjojen kanssa, maksimaalinen lämpökuorma ei helpota tilannetta ollenkaan.
Sellainen 270-280 taso vielä tuolla ahtimella "menee", enempää en oikein suosittele.
Siis ahdin on tosi pieni gt2056,nen.
Varsinkaan en suosittele sen ehjän hiukkassuodattimen, tai katalysaattorin tuhoamista lisätehon toivossa ...
Suodattimien mitoitus on kyllä tietääkseni kaikissa autoissa "osattu" tehtaalla laskea siten, että kaikki se ilma, jonka ahdin oikeasti kykenee tuottamaan, mahtuu myös suodattimenkin läpi.
Lisätehon takia, siihen suodattimen "poistosuositukseen" liittyy sellainen sivujuonne, että se syötönlisäys toteutetaan siten, että moottori alkaa kamalasti savuttamaan, jolloin paikoillaan oleva suodatin tukkeentuisi hetimmiten, siksi se "poistovaatimus".
Vakio coolerihan tuossa moottorissa(kin) on mersulle tyypillinen, eli säälittävä - ei virityskäyttöön.
Muuten moottori on hyvä ja siinä on varmaan huimasti potentiaalia - jos vaikka muuttaisi kahdelle ahtimella ja laittaisi kunnollisen kokoisen coolerin - suuttimien puolesta neljäsataa kyllä paukkuu helposti, tavaraa tulee enemmän läpi, kun supermiesten kasimilltapeista....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Lisäämpä vielä aiheeseen kyllä liittyen, mutta pikkuisen eri kantilta.
Sellainen juttu, että kun, vaikkapa vain ohjelmalla, haetaan ihan vaan vakioautostakin huipputehoja, siis mitä se tekniikka voi antaa.
Niin autonkin pitäisi olla huippukunnossa, jotta ahtimet ja kytkimet ja automaatit ... sitten oikeasti kestäisivät sen lisävoiman käytön.
Mersuilla kuitenkin ajetaan paljon, parisataa tuhatta ajettu, täysin alkuperäisillä osillansa ei enää ole millään lailla huippukunnossa !
Mutta kuitenkin, hyvin tyypillinen auto.
Jo ihan "tavan" lastutukseenkin liittyy riskejä, sekä ylimääräistä rasitusta vanhoille osille.
Kukaan ei kait tohdi väittää, että se tehonlisä jotenkin lisäisi tekniikan kestoa.
Paras lähtökohta viriaihioksi on uusi auto - olen kokeillut ja niin se on, asiaa helpottaa alussa, jos on kaatunut ensin portaissa ja lyönyt päänsä melko pahasti ...
Lisäämpä vielä aiheeseen kyllä liittyen, mutta pikkuisen eri kantilta.
Sellainen juttu, että kun, vaikkapa vain ohjelmalla, haetaan ihan vaan vakioautostakin huipputehoja, siis mitä se tekniikka voi antaa.
Niin autonkin pitäisi olla huippukunnossa, jotta ahtimet ja kytkimet ja automaatit ... sitten oikeasti kestäisivät sen lisävoiman käytön.
Mersuilla kuitenkin ajetaan paljon, parisataa tuhatta ajettu, täysin alkuperäisillä osillansa ei enää ole millään lailla huippukunnossa !
Mutta kuitenkin, hyvin tyypillinen auto.
Jo ihan "tavan" lastutukseenkin liittyy riskejä, sekä ylimääräistä rasitusta vanhoille osille.
Kukaan ei kait tohdi väittää, että se tehonlisä jotenkin lisäisi tekniikan kestoa.
Paras lähtökohta viriaihioksi on uusi auto - olen kokeillut ja niin se on, asiaa helpottaa alussa, jos on kaatunut ensin portaissa ja lyönyt päänsä melko pahasti ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
edit. korjattu tekstiä
edit nyt hävis koko teksti, olkoon..
edit nyt hävis koko teksti, olkoon..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitäs tuikku sanoo tämmöseen 736tkm ajettuun 200cdi(w210) vehkeeseen jotta uskaltaako pistää lastua? Vähän himottelis kyllä pieni tehon lisäys.. Mutta onko fiksua ja vaikuttaako sitten tulevaisuuteen, esim viimeksi oli leimalla päästöistä kiinni ja poistelin imusarjan läpät ja ajoin ligui molyn diesel purget koneen lävitte ja sen jälkeen oli taas 1.9 arvot..
Jos esim pitää öljynvaihtovälin 5000-7000 paikkeilla ja pistää "parasta" koneeseen eli jotain castrolia ja pitää huolen että suuttimet on kunnossa niin onko pelkoa?
antautuuko manuaaliaski helpommin kuin automaatti? Nyky askissa on jo vähän synkrot ottanu osumaa mutta muuten kait ihan kunnossa, entä kytkin?
Jos esim pitää öljynvaihtovälin 5000-7000 paikkeilla ja pistää "parasta" koneeseen eli jotain castrolia ja pitää huolen että suuttimet on kunnossa niin onko pelkoa?

antautuuko manuaaliaski helpommin kuin automaatti? Nyky askissa on jo vähän synkrot ottanu osumaa mutta muuten kait ihan kunnossa, entä kytkin?
W210 E320cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Sulla taitaa olla se hukkaportillinen malli ~100hp ?
Hukkisahtimet on vnt-ahtimia ketävämpiä, mutta onhan tuo kyllä jo maantietä nähnyt.
Ei tämän takia tarvi öljynvaihtoväliä muuttaa mitenkään.
Max tehon noissa saa sinne 160hp tuntumaan, niin että hukkis riittää vielä ahtojen kurissa pitämiseen.
Hiukan päälle 80milliä syöttöjä antaa jo ihan vakio savukartta 1,2bar paineella - ja se on ihan riittävä määrä tuolle ahtimelle.
Sillä tulee vääntöjä pikkuisen päällekkin 350nm.
Manuaalikytkin on vähän ongelma, mutta täytyy sitä vääntöä pienillä kierroksilla rajoittaa - jos on tarvetta - koeajolla se pitää selvittää.
Kun siihen vakioon savukarttaa tarvii aivan äärimmäisen vähän tehdä mitään, niin jos vaan tekniikka on kunnossa, niin savua ei tule, tai tulee - tarkalleen vakioauton määrä.
Kovin paljon ajetut on aina yksilöitä, vaikea sanoa juuta, tai jaata.
Pitää kokeilla, sillälailla se selviää.
Sulla taitaa olla se hukkaportillinen malli ~100hp ?
Hukkisahtimet on vnt-ahtimia ketävämpiä, mutta onhan tuo kyllä jo maantietä nähnyt.
Ei tämän takia tarvi öljynvaihtoväliä muuttaa mitenkään.
Max tehon noissa saa sinne 160hp tuntumaan, niin että hukkis riittää vielä ahtojen kurissa pitämiseen.
Hiukan päälle 80milliä syöttöjä antaa jo ihan vakio savukartta 1,2bar paineella - ja se on ihan riittävä määrä tuolle ahtimelle.
Sillä tulee vääntöjä pikkuisen päällekkin 350nm.
Manuaalikytkin on vähän ongelma, mutta täytyy sitä vääntöä pienillä kierroksilla rajoittaa - jos on tarvetta - koeajolla se pitää selvittää.
Kun siihen vakioon savukarttaa tarvii aivan äärimmäisen vähän tehdä mitään, niin jos vaan tekniikka on kunnossa, niin savua ei tule, tai tulee - tarkalleen vakioauton määrä.
Kovin paljon ajetut on aina yksilöitä, vaikea sanoa juuta, tai jaata.
Pitää kokeilla, sillälailla se selviää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Elikkä 280hp olisi 320cdi:lle "järkevä" maksimi. Entä vääntö, minkä laatikko kestää? Yksi tapa millä dpf:llä varustetusta on saatu enemmän tehoa on ohjelman vaihto ilman dpf:ää olevaan, ja siitä lähteä muokkaamaan ohjelmaa...
W211 E320cdi V6
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
kuka/ketkä ohjelmoi 280cdi:ä BDM:llä?
Ilmeisesti ainakin Karala, vai?
Ilmeisesti ainakin Karala, vai?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Missäpäin sie noita laittelet? Jos pyörähtäisin siellä ja jos osaat jotakin sanoa autosta koeajolla onko se saanu liikaa siipeensä vai ei tmstuikku kirjoitti:.
Sulla taitaa olla se hukkaportillinen malli ~100hp ?
Hukkisahtimet on vnt-ahtimia ketävämpiä, mutta onhan tuo kyllä jo maantietä nähnyt.
Ei tämän takia tarvi öljynvaihtoväliä muuttaa mitenkään.
Max tehon noissa saa sinne 160hp tuntumaan, niin että hukkis riittää vielä ahtojen kurissa pitämiseen.
Hiukan päälle 80milliä syöttöjä antaa jo ihan vakio savukartta 1,2bar paineella - ja se on ihan riittävä määrä tuolle ahtimelle.
Sillä tulee vääntöjä pikkuisen päällekkin 350nm.
Manuaalikytkin on vähän ongelma, mutta täytyy sitä vääntöä pienillä kierroksilla rajoittaa - jos on tarvetta - koeajolla se pitää selvittää.
Kun siihen vakioon savukarttaa tarvii aivan äärimmäisen vähän tehdä mitään, niin jos vaan tekniikka on kunnossa, niin savua ei tule, tai tulee - tarkalleen vakioauton määrä.
Kovin paljon ajetut on aina yksilöitä, vaikea sanoa juuta, tai jaata.
Pitää kokeilla, sillälailla se selviää.

W210 E320cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tiettävästi kaikki nelivedot menee kaapelilla, takavedoissa ongelmia..280cdi_ep kirjoitti:kuka/ketkä ohjelmoi 280cdi:ä BDM:llä?
Ilmeisesti ainakin Karala, vai?
edit..
Hankala avata tuon mallin boxi, helpoin keino ajaa cnc koneella aukko boxiin ja lukea sieltä bdm laitteella jos muuten softa ei tule ulos..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo, juuri tällaisia kokemuksia mullakin.joskami kirjoitti:Tiettävästi kaikki nelivedot menee kaapelilla, takavedoissa ongelmia..280cdi_ep kirjoitti:kuka/ketkä ohjelmoi 280cdi:ä BDM:llä?
Ilmeisesti ainakin Karala, vai?
edit..
Hankala avata tuon mallin boxi, helpoin keino ajaa cnc koneella aukko boxiin ja lukea sieltä bdm laitteella jos muuten softa ei tule ulos..
Yhtään "normaalivetoista 280cdi,tä" en ole onnistunut kaapelilla tekemään, enää en viitsi edes yrittää.
Mutta on ollut sellaisia 320cdi,täkin, joita ei ole kaapelilla saanut, mutta se kait on jo aika harvinaista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vääntöjä voimansiirto kyllä näyttää kestävän.XV70D kirjoitti:Elikkä 280hp olisi 320cdi:lle "järkevä" maksimi. Entä vääntö, minkä laatikko kestää? Yksi tapa millä dpf:llä varustetusta on saatu enemmän tehoa on ohjelman vaihto ilman dpf:ää olevaan, ja siitä lähteä muokkaamaan ohjelmaa...
Luontojaan ne noilla tehomäärillä nousee sinne 650 luokkiin.
Sehän se olisi se paras vaihtoehto, mutta edes Karalan Mikalla ei taida olla sellaista varastoa noita ohjelmia, että joka lähtöön löytyisi.
Kun niitä ei ihan noin vaan mieluiseen voi vaihtaa...
No, minä en tarvitsekkaan, saan kyllä vaikka erikseen naplattua minkä vaan saastelaitteen poikkeen, jos on pakko.
Siitä vaan tulee monesti melkoinen työmäärä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitä noilla tehoilla tarveisi syöttömäärä olla, ja mitä se noissa on vakiona?tuikku kirjoitti:.
Sellainen 270-280 taso vielä tuolla ahtimella "menee", enempää en oikein suosittele.
Siis ahdin on tosi pieni gt2056,nen.
Lähinnä kiinnostaa tuo 280 maksimisyöttö vakiona.
Viimeksi muokannut Henri_L, Ti 02.08.2011 00:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Reikä on hyvä konsti,joskami kirjoitti: Hankala avata tuon mallin boxi, helpoin keino ajaa cnc koneella aukko boxiin ja lukea sieltä bdm laitteella jos muuten softa ei tule ulos..
toinen sille liima töhnälle on lämmitäminen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Henri_L kirjoitti:
Mitä noilla tehoilla tarveisi syöttömäärä olla, ja mitä se noissa on vakiona?
Lähinnä kiinnostaa tuo 280 maksimisyöttö vakiona.
Ylhäällä vakion ML280,n syötöt, siis 400nm/190hv
Alapuolella ML320, 500nm/224hv
Haluttu vääntö tulee ihan prosenttilaskuna, syöttömäärän muutos.
Teho ei aivan nouse samassa suhteessa, siinä alkaa monenmoiset hävikit ja tässä tapauksessa ahtimen hyötysuhteen muutokset ja ahdistukset huonontamaan tilannetta.
Kierrosten ja syöttömäärän suhde siis kuvassa.

Se ero toisella tavalla esitettynä.
Pystyakselilla syöttömäärä, vaaka-akselilla kierrokset.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Pe 18.06.2010 22:44
- Paikkakunta: P-Suomi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Karalan tekemää softaa en ainakaan omasta kokemuksesta suosittele, ei vielä ole saanut toimivaa ohjelmaa tehtyä(dpf,egr pois+lisää voimaa) -> menee ajoittain jostainsyystä vikatilaan.280cdi_ep kirjoitti:kuka/ketkä ohjelmoi 280cdi:ä BDM:llä?
Ilmeisesti ainakin Karala, vai?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
40 tkm ajettu Karalan softalla eikä minkäänlaista ongelmaa...osku280cdi kirjoitti:Karalan tekemää softaa en ainakaan omasta kokemuksesta suosittele, ei vielä ole saanut toimivaa ohjelmaa tehtyä(dpf,egr pois+lisää voimaa) -> menee ajoittain jostainsyystä vikatilaan.280cdi_ep kirjoitti:kuka/ketkä ohjelmoi 280cdi:ä BDM:llä?
Ilmeisesti ainakin Karala, vai?
S211 280CDI TA
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo, hyvin useasti ne ongelmat ohjelmissa liittyy juuri tuohon hiukkassuodattimen poiston jälkeisiin asioihin.
Ei se poisto-operaatio ole niin yksinkertainen kenellekkään, on noissa ongelmia minullakin - aivan tarpeeksi, ei tee yhtään mieli ilakoida toistenkaan vaikeuksilla.
Hiukkasmallien ohjelma kaikkine toimintoineen on hiukan eritavalla "säädetty", kuin ilman oleva.
Käytännössä tämä oikeastaan ilmenee siten, että kaikkiin muutoksiin reagoiminen on hiukkasmallissa agressiivisempaa, jotta sen suodattimen virtausmuutosta hidastava vaikutus saataisiin eliminoitua.
Jos samalla laitetaan lisää vetoja, niin on tehty ikäänkuin kaksi muutosta yhtäaikaa, jotka ruokkii sitä ohjelman, nyt yliagressiivista reagoimista kaikkiin syöttömäärien muutoksiin.
Ohjelmahan pyrkii, se on rakennettu siten, toteuttamaan täysimääräisesti kaasupolkimella esitetyn tehopyynnön.
Kun sitten sattuu vielä sellainen auto, jossa vaikkapa ahdin, tai jokin anturi on sieltä "herkemmältä" laidalta, vaikkakin vielä tehtaan haarukassa, niin ongelmia alkaa tulemaan.
Kyllä ne kaikki on ratkaistavissa, mutta moninkertaisen työmäärän se vaatii.
"Alussa", se hiukkassuodattimen poisto sieltä ohjelmasta on ollut helppoa, tavattoman helppoa - ei ole tarvinnut tehdä oikeastaan mitään.
Ohjelmat ei ole välittäneet siitä ollenkaan, on haluttu, että ne rakkineet varmasti toimisi.
Mutta sellaista autoa ja ohjelmaa ei enää ole, ne on kaikki jo päivitetty "ajantasalle".
Siksi tämä hiukkasasia on vaikeutunut.
Sitä en tiedä, kun en ole kokeillut, että voiko niitä ohjelmia päivittää takaisin - ei pdf versioihin ja millällailla.
Luulen että vaikeuksia on tiedossa tuollakeinonkin, pelaako kaikki apulaitteet enää, jos niitäkin on päivitetty.
Oskun autossa on tosiaan vielä sellainen "kynnystekijä" se BDM.
Kun ei voi kaapelilla päivittää, niin siihen verrattuna tuo BDM juttu on inhottavan hankala ja sisältää aina omat riskinsä se aukirepiminen ...
Ostakaa vaan niitä 320siä ...
Joo, hyvin useasti ne ongelmat ohjelmissa liittyy juuri tuohon hiukkassuodattimen poiston jälkeisiin asioihin.
Ei se poisto-operaatio ole niin yksinkertainen kenellekkään, on noissa ongelmia minullakin - aivan tarpeeksi, ei tee yhtään mieli ilakoida toistenkaan vaikeuksilla.
Hiukkasmallien ohjelma kaikkine toimintoineen on hiukan eritavalla "säädetty", kuin ilman oleva.
Käytännössä tämä oikeastaan ilmenee siten, että kaikkiin muutoksiin reagoiminen on hiukkasmallissa agressiivisempaa, jotta sen suodattimen virtausmuutosta hidastava vaikutus saataisiin eliminoitua.
Jos samalla laitetaan lisää vetoja, niin on tehty ikäänkuin kaksi muutosta yhtäaikaa, jotka ruokkii sitä ohjelman, nyt yliagressiivista reagoimista kaikkiin syöttömäärien muutoksiin.
Ohjelmahan pyrkii, se on rakennettu siten, toteuttamaan täysimääräisesti kaasupolkimella esitetyn tehopyynnön.
Kun sitten sattuu vielä sellainen auto, jossa vaikkapa ahdin, tai jokin anturi on sieltä "herkemmältä" laidalta, vaikkakin vielä tehtaan haarukassa, niin ongelmia alkaa tulemaan.
Kyllä ne kaikki on ratkaistavissa, mutta moninkertaisen työmäärän se vaatii.
"Alussa", se hiukkassuodattimen poisto sieltä ohjelmasta on ollut helppoa, tavattoman helppoa - ei ole tarvinnut tehdä oikeastaan mitään.
Ohjelmat ei ole välittäneet siitä ollenkaan, on haluttu, että ne rakkineet varmasti toimisi.
Mutta sellaista autoa ja ohjelmaa ei enää ole, ne on kaikki jo päivitetty "ajantasalle".
Siksi tämä hiukkasasia on vaikeutunut.
Sitä en tiedä, kun en ole kokeillut, että voiko niitä ohjelmia päivittää takaisin - ei pdf versioihin ja millällailla.
Luulen että vaikeuksia on tiedossa tuollakeinonkin, pelaako kaikki apulaitteet enää, jos niitäkin on päivitetty.
Oskun autossa on tosiaan vielä sellainen "kynnystekijä" se BDM.
Kun ei voi kaapelilla päivittää, niin siihen verrattuna tuo BDM juttu on inhottavan hankala ja sisältää aina omat riskinsä se aukirepiminen ...
Ostakaa vaan niitä 320siä ...

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Pe 18.06.2010 22:44
- Paikkakunta: P-Suomi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Oskun autossa on tosiaan vielä sellainen "kynnystekijä" se BDM.
Kun ei voi kaapelilla päivittää, niin siihen verrattuna tuo BDM juttu on inhottavan hankala ja sisältää aina omat riskinsä se aukirepiminen ...
Ostakaa vaan niitä 320siä ...
[/quote]
No onneksi boxiin on jyrsitty reikä BDM nastojen kohdalle -> nyt aukee iham mattoveitsellä.
Tuikku sinä muuten tiedätkin tämän softan,( Sercap ) kaapelilla luvun osalta.
Kun ei voi kaapelilla päivittää, niin siihen verrattuna tuo BDM juttu on inhottavan hankala ja sisältää aina omat riskinsä se aukirepiminen ...
Ostakaa vaan niitä 320siä ...

No onneksi boxiin on jyrsitty reikä BDM nastojen kohdalle -> nyt aukee iham mattoveitsellä.
Tuikku sinä muuten tiedätkin tämän softan,( Sercap ) kaapelilla luvun osalta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mulla toki ei onneksi dpf:ä autossa.
Lisää tehoa vaan kaipaisi tuohon pirssiin.
Lisää tehoa vaan kaipaisi tuohon pirssiin.

- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
280cdi_ep kirjoitti:kuka/ketkä ohjelmoi 280cdi:ä BDM:llä?
Ilmeisesti ainakin Karala, vai?
Oulussa Powerflash oy (http://www.powerflash.fi" onclick="window.open(this.href);return false;) tekee myös näitä, hyvällä menestyksellä.
Työmäärä usein isohko, jos haluaa myös DPF: n eliminoida 280 : stä ja ko auto vaatii nastoilta ohjelmoinnin.
Itse poistin tulpan putkesta noin vuosi sitten ja ohjelma muutettiin sopivaksi... hyvin toimii.
Asiasta on keskusteltu myös:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 96#p707196" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos kyseessä vanhempi 5G loota (722.5 / 722.6) Käsitän että kestää ainakin 1001Nm tehtaalta lähtiessään toki (eikai ne muuten SL65 AMG:n sisuksiin sitä änkeis) Jos taas on kyse uudemmasta 7G -lootasta niin väittää wikipedia kestoksi 735Nm, tästä syystä isoilla V12 koneilla varustetuissa mersuissa on vieläkin tuo 722.6xx laatikko.XV70D kirjoitti:Elikkä 280hp olisi 320cdi:lle "järkevä" maksimi. Entä vääntö, minkä laatikko kestää? Yksi tapa millä dpf:llä varustetusta on saatu enemmän tehoa on ohjelman vaihto ilman dpf:ää olevaan, ja siitä lähteä muokkaamaan ohjelmaa...
320cdi:n saisi kai ihan hyviin teholukemiin kun huollattaisi laatikon ammattilaisella, vaihtais turbon (mahtaako riittää siipien vaihto?), oikean välijäähyn, sekä kutittais hieman ECU;n töpselistä. Näin siis jos aikoo ihan autolla ajaakkin eikä vaan remonteerata?
Ainakin tuossa vanhassa W210:n suorakutosessa on vielä ne suuttimet ja voi olla, jotain tiivisteitä joista pitäisi öljyn tulo saada lakkaamaan, ennen mitään 300hp/xxxNm kokeiluita... kiinnostaisi kyllä mutta lompakossa on just nyt vakuutuksen ja rengastuksen mentävä ammottava aukko, joten en ihan heti ala pajomaan uutta turboa kenties.

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
minkäslainen on päivän maksimilukema tälle väyryselle jonka ostin taannoin? kyseessä siis 2001 220cdi 143hv/315nm. saako puristettua tehoja lisää kuinka reilusti?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021