Mersu ei mene kaupaksi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja sonikki »

dealer kirjoitti:En ole yhtään kompurakonetta ainakaan korjaillut öljyvuodon vuoksi.
Toisaalta niitä on paljon vähemmän, tiedä sitten...
Noissa ainaki voisi kuvitella olevan eri kannentiiviste ku vaparissa vai johtuuko ne vuodot siintä vai moottorin rakenteesta?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18219
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edellisessä linkissäni on kerrottu kuvan kanssa syy öljyvuotoon.
wiimax.fi
Riki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 05.12.2010 15:27

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Riki »

Tämä m111 ei ainakaan vuoda öljyä mistään ja kilometrejä kohta 400 000. 2010 suoritetusta ohivuotomittauksestakin tuli arvot 10-11 %:n luokkaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18219
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottori on muuten kestävä, ainoastaan yhden muistan avanneeni venttiilivian vuoksi.
Sekin oli outo tapaus, autolla ajettu vain noin 200 tkm.
Kaasuläppäkotelo- ja sytytysyksikköviat ovat M111:n ikävämpiä ongelmia.

Satakaksnelosia on vähemmän M111:lla, omat kokemukseni 202-korisista.
wiimax.fi
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Riki kirjoitti:No nyt on mersumiehet neljä tonnia hintapyyntö. Katotaan miten käy. Ja älkää natisko siitä ilmastoinnista, kyllä siinä manuaalinen on, mutta aineet vaan pitää täyttää.
Vinkki: tingi vielä jotain kymppejä siitä hinnasta, 3950 ja 4000 välillä on tärkeä psykologinen ero.

Ja tosiaan, ilman muuta se ilmastointi kannattaa käyttää täytettävänä. Maksaa vain kymppejä jos se ei ole vanhanmallinen eli täyttö onnistuu. Se toimiva a/c on nettiautossa tosi kova myyntivaltti, koska myyt autoa ilmeisesti käyttiksenä, ja tossa hintaluokassa on PALJON käyttiksiä joissa se ilmastointi löytyy.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Riki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 05.12.2010 15:27

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Riki »

Juha_M117 kirjoitti:
Riki kirjoitti:No nyt on mersumiehet neljä tonnia hintapyyntö. Katotaan miten käy. Ja älkää natisko siitä ilmastoinnista, kyllä siinä manuaalinen on, mutta aineet vaan pitää täyttää.
Vinkki: tingi vielä jotain kymppejä siitä hinnasta, 3950 ja 4000 välillä on tärkeä psykologinen ero.

Ja tosiaan, ilman muuta se ilmastointi kannattaa käyttää täytettävänä. Maksaa vain kymppejä jos se ei ole vanhanmallinen eli täyttö onnistuu. Se toimiva a/c on nettiautossa tosi kova myyntivaltti, koska myyt autoa ilmeisesti käyttiksenä, ja tossa hintaluokassa on PALJON käyttiksiä joissa se ilmastointi löytyy.
On nimenomaan vanhanmallinen jälkiasennus. Kerran vein merkkikorjaamolle täytettäväksi, mutta eivät osanneet tehdä mitään sille.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Riki kirjoitti:
On nimenomaan vanhanmallinen jälkiasennus. Kerran vein merkkikorjaamolle täytettäväksi, mutta eivät osanneet tehdä mitään sille.
Tuon ikäisessä autossa uskoisin kuitenkin olevan nykyisillä r134a-aineilla täytetty systeemi? Onko vihreä lappu lukkopellissä? Minkä merkkinen systeemi on?

Monesta liikkeestä on jo heitetty vanhaan r12-systeemiin käyvät liittimet romukoppaan. Sekö oli syy vai mikä, miksi merkkiliike ei tehnyt mitään? Minulla on ainakin Varkaudessa tiedossa paikka, josta vanhat liittimet löytyvät, täytätin siellä oman 4Maticin systeemin. Saat yhteystiedot yv:llä, jos kiinnostaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Väyryskä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 12.07.2007 23:15
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Väyryskä »

Juha_M117 kirjoitti:
Riki kirjoitti:
Cmeli kirjoitti:Auto on vanha ja kallis!
No mikä on mielestäsi oikea hinta autolle?
Ehkä siinä on joku tonni ilmaa kun katsoo vastaavien hintapyyntöjä nettiautosta. Se voi olla kyllä hyväkin asia, suomalaisilla auton ostajilla kun tuntuu olevan semmoinen käsitys, ettei halvalla saa hyvää, ja kallis=hyvä.

Tuossa autossa yhdistyy muutama auton haluttavuutta rajoittava tekijä:
- Kangassisusta
- Pieni neloskone
- Manuaaliaski
- Karvalakkivarustus
- Takavalot ja vanteet aftermarkettia

Jännä tuo sportline-yhteys muuten. Siinähän pitäisi olla sportline-tarroja joka puolella ja sportline-alusta. Jos siinä on pelkkä "sisusta", niin mitä siinä on sportlinea, sillä coupeenhan ei ole käsittääkseni saanut esim. kuppipenkkejä? Vain sedaniin ja farmariin on saanut semmoset.

Autosi on aivan komean ja hinnaltaan sopivan oloinen.
Toisen pyytämästä hinnastahan ollaan aina pudottamassa tuhansia,sekun on helppoa.
Omaani olen myynyt viikon verran,muutamaa vaihdokkia tarjottu.
Autossani on kaikki tuo mitä "hintatietoiset" valittaa puuttuvan:Kutoskone,automaatti,myös ilmastointi.
Ehjä nahkasisusta,s.kattoluukku,varashälytin.Suomi auto.
Miksi tuottaa autoa ulkomailta kun kotimaastakin saa loppupelissä samaanhintaan.(auto,verot,matkat ym.)
Pidä pintasi,hintasi.
Omani,ja vaihdossa otan jos löytyy sopiva,päikseenkin lähtee.Ei Kalliimpaa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4148102" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoina: MB C 200T CDI A Avantgarde 2006


Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994

+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Riki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 05.12.2010 15:27

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Riki »

Timo L. kirjoitti:
Riki kirjoitti:
On nimenomaan vanhanmallinen jälkiasennus. Kerran vein merkkikorjaamolle täytettäväksi, mutta eivät osanneet tehdä mitään sille.
Tuon ikäisessä autossa uskoisin kuitenkin olevan nykyisillä r134a-aineilla täytetty systeemi? Onko vihreä lappu lukkopellissä? Minkä merkkinen systeemi on?

Monesta liikkeestä on jo heitetty vanhaan r12-systeemiin käyvät liittimet romukoppaan. Sekö oli syy vai mikä, miksi merkkiliike ei tehnyt mitään? Minulla on ainakin Varkaudessa tiedossa paikka, josta vanhat liittimet löytyvät, täytätin siellä oman 4Maticin systeemin. Saat yhteystiedot yv:llä, jos kiinnostaa.
Sanoivat systeemin olevan niin vanha, ettei heidän laitteillaan pääse täyttämään.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja sonikki »

jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.
No tuohan riippuu ihan käyttötarkoituksesta. Harrastepeliin ilman muuta kutvonen ja käyttikseen sitte se nakkikattila.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Huikko »

jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.
Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja RH »

Huikko kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.
Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.
No ei se 2,2 neloskone nyt oikeasti niiiiiiiiin huonosti kulje. Poljento on koko lailla samaa luokkaa kuin vanhemmassa 2,6-litraisessa kuutosessa. Meneekö porukalta nyt sekaisin vanhat 200 deet ja ihan käypänen 16-tappinen isohko bensanelonen.... :?
Ja onhan se kuutoskonekin oikeasti aika ylävireinen.
Kyllä ainakin mulle tuollainen komeaksi ja vähän paljon erilaiseksi käyttöautoksi varsin kelpais, suurin piirtein varmaan tuollakin rahalla. Valitettavasti en ole nyt vaan ostopuolella, kun noita kikottimia on nurkissa jo nyt tarpeeksi asti.

Se kauppahan vaatii vain sen yhden tosimielellä liikkeellä olevan. Mutta sitä voi tietty joutua odottamaan. Kyllä noita sulovileneitä sitte varmaan riittää, jos lahjoittamaan aletaan.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Huikko »

No ei se niiiin hidas toki ole, mutta vaatii silti ajokorttiin merkinnän että saa ulkoiluttaa polkuharmonia.

Yksi ostaja per auto tosiaan riittää. Näinä aikoin avoisi ehkä laittaa tuohon ilmoitukseen siitä taloudellisuudesta...ehkä? Kyllä se paperilla vie sen litran vähemmän.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.
Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.
No ei se 2,2 neloskone nyt oikeasti niiiiiiiiin huonosti kulje. Poljento on koko lailla samaa luokkaa kuin vanhemmassa 2,6-litraisessa kuutosessa. Meneekö porukalta nyt sekaisin vanhat 200 deet ja ihan käypänen 16-tappinen isohko bensanelonen.... :?
Ja onhan se kuutoskonekin oikeasti aika ylävireinen.
Kyllä ainakin mulle tuollainen komeaksi ja vähän paljon erilaiseksi käyttöautoksi varsin kelpais, suurin piirtein varmaan tuollakin rahalla. Valitettavasti en ole nyt vaan ostopuolella, kun noita kikottimia on nurkissa jo nyt tarpeeksi asti.

Se kauppahan vaatii vain sen yhden tosimielellä liikkeellä olevan. Mutta sitä voi tietty joutua odottamaan. Kyllä noita sulovileneitä sitte varmaan riittää, jos lahjoittamaan aletaan.
No ei kait sitten......mutta on tuon ajaminen melkoisen "työlästä" varsinkin käyttiksenä...puutuu ja vielä saa kammeta kepulaa vatkata vasenta jalkaa...johan siinä hiki tulee kun ei edes ilmastointi pellaa.... :mrgreen:

Muistan tässä lähiaikoina jonkun kirjoittajan ostaneen väyrysestä sen parhaan dieselmallin.....vai oliko se 200D+manuaali ilman ilmastointia ?..... :wink: oliskohan tälle "jollekin" kelvannut tuollainen 200D väyrynen? :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Riki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 05.12.2010 15:27

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Riki »

LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.
Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.
No ei se 2,2 neloskone nyt oikeasti niiiiiiiiin huonosti kulje. Poljento on koko lailla samaa luokkaa kuin vanhemmassa 2,6-litraisessa kuutosessa. Meneekö porukalta nyt sekaisin vanhat 200 deet ja ihan käypänen 16-tappinen isohko bensanelonen.... :?
Ja onhan se kuutoskonekin oikeasti aika ylävireinen.
Kyllä ainakin mulle tuollainen komeaksi ja vähän paljon erilaiseksi käyttöautoksi varsin kelpais, suurin piirtein varmaan tuollakin rahalla. Valitettavasti en ole nyt vaan ostopuolella, kun noita kikottimia on nurkissa jo nyt tarpeeksi asti.

Se kauppahan vaatii vain sen yhden tosimielellä liikkeellä olevan. Mutta sitä voi tietty joutua odottamaan. Kyllä noita sulovileneitä sitte varmaan riittää, jos lahjoittamaan aletaan.
No ei kait sitten......mutta on tuon ajaminen melkoisen "työlästä" varsinkin käyttiksenä...puutuu ja vielä saa kammeta kepulaa vatkata vasenta jalkaa...johan siinä hiki tulee kun ei edes ilmastointi pellaa.... :mrgreen:

Muistan tässä lähiaikoina jonkun kirjoittajan ostaneen väyrysestä sen parhaan dieselmallin.....vai oliko se 200D+manuaali ilman ilmastointia ?..... :wink: oliskohan tälle "jollekin" kelvannut tuollainen 200D väyrynen? :D

.
Oottepas mukavuudenhaluista porukkaa, ku pitää pappamersuissa ilmastointi olla. Näissäki coupe-malleissa eikun vaan laskee kaikki ikkunat helteellä alas, niin johan ilma virtaa ja meno on tyylikästä. No mitäs porukka on sitten mieltä 230 CE-mallista? 2.2 kulutukseltaan alhaisempi/sama, mutta tehoja 150 hv.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Riki kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.
Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.
No ei se 2,2 neloskone nyt oikeasti niiiiiiiiin huonosti kulje. Poljento on koko lailla samaa luokkaa kuin vanhemmassa 2,6-litraisessa kuutosessa. Meneekö porukalta nyt sekaisin vanhat 200 deet ja ihan käypänen 16-tappinen isohko bensanelonen.... :?
Ja onhan se kuutoskonekin oikeasti aika ylävireinen.
Kyllä ainakin mulle tuollainen komeaksi ja vähän paljon erilaiseksi käyttöautoksi varsin kelpais, suurin piirtein varmaan tuollakin rahalla. Valitettavasti en ole nyt vaan ostopuolella, kun noita kikottimia on nurkissa jo nyt tarpeeksi asti.

Se kauppahan vaatii vain sen yhden tosimielellä liikkeellä olevan. Mutta sitä voi tietty joutua odottamaan. Kyllä noita sulovileneitä sitte varmaan riittää, jos lahjoittamaan aletaan.
No ei kait sitten......mutta on tuon ajaminen melkoisen "työlästä" varsinkin käyttiksenä...puutuu ja vielä saa kammeta kepulaa vatkata vasenta jalkaa...johan siinä hiki tulee kun ei edes ilmastointi pellaa.... :mrgreen:

Muistan tässä lähiaikoina jonkun kirjoittajan ostaneen väyrysestä sen parhaan dieselmallin.....vai oliko se 200D+manuaali ilman ilmastointia ?..... :wink: oliskohan tälle "jollekin" kelvannut tuollainen 200D väyrynen? :D

.
Oottepas mukavuudenhaluista porukkaa, ku pitää pappamersuissa ilmastointi olla. Näissäki coupe-malleissa eikun vaan laskee kaikki ikkunat helteellä alas, niin johan ilma virtaa ja meno on tyylikästä. No mitäs porukka on sitten mieltä 230 CE-mallista? 2.2 kulutukseltaan alhaisempi/sama, mutta tehoja 150 hv.
Eikai Coupe ole pappamersu ?
Itse miellän sen Teinituuninkiksi.....valitettavasti en ole koskaan ihan oikeasti pitänyt tuon coupen muotoilua kovinkaan "seksikkäänä"...onhan se ihan mukiin menevä mutta ei vaan iske jos cupee pitäisi ostaa....

kyllä suurin puute on automaatin puute, koneen "tylsyys" ja ilmastoinnin pelaamattomuus....

mutta edelleenkin, oikealla hinnalla tuokin menee.....mutta ymmärrän sinua kun olet siitä ilmeisesti maksanut 5000 ja nyt pitäisi vielä saada sama takaisin.....?
autokauppa vaan on kokenut vähän myllerrystä viimeisten parin vuoden aikana....todella paljon.

E:ikkunat auki ajaminen on syvältä, saa niskakivut vaan ja tukkaa sekaisin....eihän se tietty "pappoja" haittaa, ei se kärpästen kiitorata kovin sekaisin mene ikkunat auki ajellessa..... :D


.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja sonikki »

LopenUupunut kirjoitti:valitettavasti en ole koskaan ihan oikeasti pitänyt tuon coupen muotoilua kovinkaan "seksikkäänä"
Nii ja väyrysenhän vois kärrätä suoraa Louvreen :lol:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Veikkaan että ilmastoinnin kuntoon saattaminen (täyttö, kuivain, kenno) + vuodon etsintä maksaa sen verran että korjauksen arvoa ei saa myydessä takaisin.

Se kannattaa korjata jos ainoa päämäärä on saada auto myytyä helposti ja sen saman saa aikaan hintaa pudottamalla.

En ole vielä koskaan yhdestäkään autosta "halvalla" saanut toimimatonta ilmastointia kuntoon ja se "se toimii kun sen täyttää" ei enää kyllä mene kenellekään läpi.

Ilmastointi kuntoon ja palautus mahdollisimman alkuperäiseen ulkoasuun + paremmat kuvat. Kesäauton myyntiaika alkaa loppua tältä vuodelta...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.
Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.
No ei se 2,2 neloskone nyt oikeasti niiiiiiiiin huonosti kulje. Poljento on koko lailla samaa luokkaa kuin vanhemmassa 2,6-litraisessa kuutosessa. Meneekö porukalta nyt sekaisin vanhat 200 deet ja ihan käypänen 16-tappinen isohko bensanelonen.... :?
Ja onhan se kuutoskonekin oikeasti aika ylävireinen.
Kyllä ainakin mulle tuollainen komeaksi ja vähän paljon erilaiseksi käyttöautoksi varsin kelpais, suurin piirtein varmaan tuollakin rahalla. Valitettavasti en ole nyt vaan ostopuolella, kun noita kikottimia on nurkissa jo nyt tarpeeksi asti.

Se kauppahan vaatii vain sen yhden tosimielellä liikkeellä olevan. Mutta sitä voi tietty joutua odottamaan. Kyllä noita sulovileneitä sitte varmaan riittää, jos lahjoittamaan aletaan.
No ei kait sitten......mutta on tuon ajaminen melkoisen "työlästä" varsinkin käyttiksenä...puutuu ja vielä saa kammeta kepulaa vatkata vasenta jalkaa...johan siinä hiki tulee kun ei edes ilmastointi pellaa.... :mrgreen:

Muistan tässä lähiaikoina jonkun kirjoittajan ostaneen väyrysestä sen parhaan dieselmallin.....vai oliko se 200D+manuaali ilman ilmastointia ?..... :wink: oliskohan tälle "jollekin" kelvannut tuollainen 200D väyrynen? :D

.
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Mutta mullapa on myös vielä se W202 juurikin tuolla 2,2-nelosella ja keppivaihtein. Jotta ei tässä ihan tyhjästä henkseleitä paukutella...

Toki, kaikki väyryset ilman bensaveekasia tai sitä uudempaa kuutosdieseliä joutaa kierrätykseen. :wink: :lol: :mrgreen:

E: Meinas ihan unhottua, että siinä W202:ssa on kylläkin toimiva automaatti-ilmastointi :oops: .

Täähän alkaa mennä jo ihan OT-touhuksi.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

sonikki kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:valitettavasti en ole koskaan ihan oikeasti pitänyt tuon coupen muotoilua kovinkaan "seksikkäänä"
Nii ja väyrysenhän vois kärrätä suoraa Louvreen :lol:
A. luonnon tuhoaminen on kiellettyä
B. väyrynen on ajaton muotoilultaan..... :wink:

......mikä se luvree on......saamarin nykynuoriso.
Opel, "weird lieben autos"....
Riki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 05.12.2010 15:27

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Riki »

LopenUupunut kirjoitti:
sonikki kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:valitettavasti en ole koskaan ihan oikeasti pitänyt tuon coupen muotoilua kovinkaan "seksikkäänä"
Nii ja väyrysenhän vois kärrätä suoraa Louvreen :lol:
A. luonnon tuhoaminen on kiellettyä
B. väyrynen on ajaton muotoilultaan..... :wink:

......mikä se luvree on......saamarin nykynuoriso.
Väyrynen on tunnettu ennenaikaisesta ruostumisestaan. Mun mielestä olisi saanut jäädä suunnittelupöydälle koko rakkine. Ruma ku mikä!
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Riki kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
sonikki kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:valitettavasti en ole koskaan ihan oikeasti pitänyt tuon coupen muotoilua kovinkaan "seksikkäänä"
Nii ja väyrysenhän vois kärrätä suoraa Louvreen :lol:
A. luonnon tuhoaminen on kiellettyä
B. väyrynen on ajaton muotoilultaan..... :wink:

......mikä se luvree on......saamarin nykynuoriso.
Väyrynen on tunnettu ennenaikaisesta ruostumisestaan. Mun mielestä olisi saanut jäädä suunnittelupöydälle koko rakkine. Ruma ku mikä!
Joo ei varmaankaan ole kovin kaunis, kuten sanoin.....ajaton!

Mutta vietettyäni jälleen kerran aikaa hetken saksan maalla pisti silmään erikoinen asia, väyrynen on ainakin munchenissä 100% suosituin taksi......oiskohan auringontarkalla mittarillani jako mennyt näin: 85% W/S210 ja 10% w211 loput 5% chevrolettia ja mitälie....
väri aina sama spe...kerman väri. :D

että ei se ihan paska voi olla kun siellä vieläkin ajellaan jo 2003 lopetetulla mallilla....ja niitä oli useita satoja siellä....ihan yksityisautoissakin todella paljon...tosin tässä olen ehkä puolueellinen kun oma silmä harjaantuu näkemään tiettyä....

OT:shan tämä menee...sorry
.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja sonikki »

LopenUupunut kirjoitti:B. väyrynen on ajaton muotoilultaan..... :wink:
Perusmuodothan tuossa on ihan suoraa w124:sta mutta suunnittelija on vaan saannu muitaki välineitä ku viivottimen käyttöönsä :D Ei mulla oo ikinä ollu mitää dilemmaa väyrysen ulkonäön kanssa vaikka eihän tuon nyt mikää maailman kaunein olekkaan mutta mää nyt oonki tällänen kieroutunu persoona.

Melkosta ooteeta tosissaa mut ei siinä vissii mitää ennen ku alkaa värähtelemää :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Riki kirjoitti: Sanoivat systeemin olevan niin vanha, ettei heidän laitteillaan pääse täyttämään.
Liittimet sitten todennäköisesti vanhaa mallia. USA-autokorjaamoissa löytynee vanhoja liittimiä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JuCCiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: To 31.12.2009 19:20
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja JuCCiS »

Jos olisin tota coupea ostamassa ihan rehellisesti jokapäiväseen ajoon niin kyllä ite suosisin tota neloskoneista, kutosen kiertäsin kaukaa...harrasteautona vaaka taas kippaiskin toisinpäin.
Satalankussa 220-kone + automaatti palvelee mielestäni erittäin hyvin. Normiajossa ajaminen tuntuu jotenkin rennommalta kuin vanhalla 300E:llä, kutvonen ku on alakierroksilla todella voimattoman tuntuinen.
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja napa »

JuCCiS kirjoitti: Satalankussa 220-kone + automaatti palvelee mielestäni erittäin hyvin. Normiajossa ajaminen tuntuu jotenkin rennommalta kuin vanhalla 300E:llä, kutvonen ku on alakierroksilla todella voimattoman tuntuinen.
niin.. mutta kun tämäkin kyseinen yksilö on manuaali :(

kieltämättä omakin 300E oli tehtaan jäljiltä aika heikko esitys alakierrosten osalta, mutta vika ei kuitenkaan ole itse koneessa, vaan polttoaineen ja sytytyspuolen komponenteissa :wink: sähköruiskulla ja "uudelleen suunnitelluilla" sytkäennakoilla M103 kone oli jo ihan eri puusta veistetty...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Riki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 05.12.2010 15:27

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Riki »

Mikä siinä mersun manuaalissa nyt mättää? Eiköhän se bonanza-ilmiö tule ajajasta itsestäänkin. Ja 2.2 ei omasta mielestä päivittäisessä käytössä ole mikään nuhapumppu tai bensaa syövä peltihirviö. Nykyhinnoilla kulutus passeli.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Riki kirjoitti:Mikä siinä mersun manuaalissa nyt mättää? Eiköhän se bonanza-ilmiö tule ajajasta itsestäänkin. Ja 2.2 ei omasta mielestä päivittäisessä käytössä ole mikään nuhapumppu tai bensaa syövä peltihirviö. Nykyhinnoilla kulutus passeli.
Ei siinä maunuaalissa vikaa ole vaan kun sitä ei oikeen kukaan miellä coupeen...ellei ole sitten BMW 1M tai vastaava "menopeli".
Kyllä se vaan on niin että 99% coupen etsijöistä on automaatin perässä...ja kutos koneen.
Toihan on ns. herrasmiescoupe tai voidaan sanoa varmaan pappacupee....

Eihän noita oikeen kukaan varmaan käyttikseksi etsi....???...eikähän ne mene harrasteeseen ja silloin vaan valintakriteerit on mitä on....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3223
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Mersu ei mene kaupaksi

Viesti Kirjoittaja Hage »

Riki kirjoitti:Mikä siinä mersun manuaalissa nyt mättää? Eiköhän se bonanza-ilmiö tule ajajasta itsestäänkin. Ja 2.2 ei omasta mielestä päivittäisessä käytössä ole mikään nuhapumppu tai bensaa syövä peltihirviö. Nykyhinnoilla kulutus passeli.
No eipä tuos konees oo mun mielest mitään vikaa, itseasiassa juurikin passeli kone käyttikseksi (toisin kuin tämä 24-venttiilinen :silent: järkyttävä bensasyöppö ) mutta yleinen käsitys on juurikin se että manuaali taitaa kuulua vain w123 koppaseen, entisiin takseihin ja myös jotka ovat halunneet säästävänsä rahaa ottamalla manuaalin :D - jos nyt Mersuista puhutaan.
Ajatelkaapa SEC Mersua jossa olisi kaikki herkut mutta ei automaattia.. eihän semmonen käy :mrgreen:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Vastaa Viestiin