Noissa ainaki voisi kuvitella olevan eri kannentiiviste ku vaparissa vai johtuuko ne vuodot siintä vai moottorin rakenteesta?dealer kirjoitti:En ole yhtään kompurakonetta ainakaan korjaillut öljyvuodon vuoksi.
Toisaalta niitä on paljon vähemmän, tiedä sitten...
Mersu ei mene kaupaksi
Re: Mersu ei mene kaupaksi
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Edellisessä linkissäni on kerrottu kuvan kanssa syy öljyvuotoon.
wiimax.fi
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Tämä m111 ei ainakaan vuoda öljyä mistään ja kilometrejä kohta 400 000. 2010 suoritetusta ohivuotomittauksestakin tuli arvot 10-11 %:n luokkaa.
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Moottori on muuten kestävä, ainoastaan yhden muistan avanneeni venttiilivian vuoksi.
Sekin oli outo tapaus, autolla ajettu vain noin 200 tkm.
Kaasuläppäkotelo- ja sytytysyksikköviat ovat M111:n ikävämpiä ongelmia.
Satakaksnelosia on vähemmän M111:lla, omat kokemukseni 202-korisista.
Sekin oli outo tapaus, autolla ajettu vain noin 200 tkm.
Kaasuläppäkotelo- ja sytytysyksikköviat ovat M111:n ikävämpiä ongelmia.
Satakaksnelosia on vähemmän M111:lla, omat kokemukseni 202-korisista.
wiimax.fi
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Vinkki: tingi vielä jotain kymppejä siitä hinnasta, 3950 ja 4000 välillä on tärkeä psykologinen ero.Riki kirjoitti:No nyt on mersumiehet neljä tonnia hintapyyntö. Katotaan miten käy. Ja älkää natisko siitä ilmastoinnista, kyllä siinä manuaalinen on, mutta aineet vaan pitää täyttää.
Ja tosiaan, ilman muuta se ilmastointi kannattaa käyttää täytettävänä. Maksaa vain kymppejä jos se ei ole vanhanmallinen eli täyttö onnistuu. Se toimiva a/c on nettiautossa tosi kova myyntivaltti, koska myyt autoa ilmeisesti käyttiksenä, ja tossa hintaluokassa on PALJON käyttiksiä joissa se ilmastointi löytyy.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Mersu ei mene kaupaksi
On nimenomaan vanhanmallinen jälkiasennus. Kerran vein merkkikorjaamolle täytettäväksi, mutta eivät osanneet tehdä mitään sille.Juha_M117 kirjoitti:Vinkki: tingi vielä jotain kymppejä siitä hinnasta, 3950 ja 4000 välillä on tärkeä psykologinen ero.Riki kirjoitti:No nyt on mersumiehet neljä tonnia hintapyyntö. Katotaan miten käy. Ja älkää natisko siitä ilmastoinnista, kyllä siinä manuaalinen on, mutta aineet vaan pitää täyttää.
Ja tosiaan, ilman muuta se ilmastointi kannattaa käyttää täytettävänä. Maksaa vain kymppejä jos se ei ole vanhanmallinen eli täyttö onnistuu. Se toimiva a/c on nettiautossa tosi kova myyntivaltti, koska myyt autoa ilmeisesti käyttiksenä, ja tossa hintaluokassa on PALJON käyttiksiä joissa se ilmastointi löytyy.
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Tuon ikäisessä autossa uskoisin kuitenkin olevan nykyisillä r134a-aineilla täytetty systeemi? Onko vihreä lappu lukkopellissä? Minkä merkkinen systeemi on?Riki kirjoitti:
On nimenomaan vanhanmallinen jälkiasennus. Kerran vein merkkikorjaamolle täytettäväksi, mutta eivät osanneet tehdä mitään sille.
Monesta liikkeestä on jo heitetty vanhaan r12-systeemiin käyvät liittimet romukoppaan. Sekö oli syy vai mikä, miksi merkkiliike ei tehnyt mitään? Minulla on ainakin Varkaudessa tiedossa paikka, josta vanhat liittimet löytyvät, täytätin siellä oman 4Maticin systeemin. Saat yhteystiedot yv:llä, jos kiinnostaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Juha_M117 kirjoitti:Ehkä siinä on joku tonni ilmaa kun katsoo vastaavien hintapyyntöjä nettiautosta. Se voi olla kyllä hyväkin asia, suomalaisilla auton ostajilla kun tuntuu olevan semmoinen käsitys, ettei halvalla saa hyvää, ja kallis=hyvä.Riki kirjoitti:No mikä on mielestäsi oikea hinta autolle?Cmeli kirjoitti:Auto on vanha ja kallis!
Tuossa autossa yhdistyy muutama auton haluttavuutta rajoittava tekijä:
- Kangassisusta
- Pieni neloskone
- Manuaaliaski
- Karvalakkivarustus
- Takavalot ja vanteet aftermarkettia
Jännä tuo sportline-yhteys muuten. Siinähän pitäisi olla sportline-tarroja joka puolella ja sportline-alusta. Jos siinä on pelkkä "sisusta", niin mitä siinä on sportlinea, sillä coupeenhan ei ole käsittääkseni saanut esim. kuppipenkkejä? Vain sedaniin ja farmariin on saanut semmoset.
Autosi on aivan komean ja hinnaltaan sopivan oloinen.
Toisen pyytämästä hinnastahan ollaan aina pudottamassa tuhansia,sekun on helppoa.
Omaani olen myynyt viikon verran,muutamaa vaihdokkia tarjottu.
Autossani on kaikki tuo mitä "hintatietoiset" valittaa puuttuvan:Kutoskone,automaatti,myös ilmastointi.
Ehjä nahkasisusta,s.kattoluukku,varashälytin.Suomi auto.
Miksi tuottaa autoa ulkomailta kun kotimaastakin saa loppupelissä samaanhintaan.(auto,verot,matkat ym.)
Pidä pintasi,hintasi.
Omani,ja vaihdossa otan jos löytyy sopiva,päikseenkin lähtee.Ei Kalliimpaa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4148102" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoina: MB C 200T CDI A Avantgarde 2006
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Sanoivat systeemin olevan niin vanha, ettei heidän laitteillaan pääse täyttämään.Timo L. kirjoitti:Tuon ikäisessä autossa uskoisin kuitenkin olevan nykyisillä r134a-aineilla täytetty systeemi? Onko vihreä lappu lukkopellissä? Minkä merkkinen systeemi on?Riki kirjoitti:
On nimenomaan vanhanmallinen jälkiasennus. Kerran vein merkkikorjaamolle täytettäväksi, mutta eivät osanneet tehdä mitään sille.
Monesta liikkeestä on jo heitetty vanhaan r12-systeemiin käyvät liittimet romukoppaan. Sekö oli syy vai mikä, miksi merkkiliike ei tehnyt mitään? Minulla on ainakin Varkaudessa tiedossa paikka, josta vanhat liittimet löytyvät, täytätin siellä oman 4Maticin systeemin. Saat yhteystiedot yv:llä, jos kiinnostaa.
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: Mersu ei mene kaupaksi
No tuohan riippuu ihan käyttötarkoituksesta. Harrastepeliin ilman muuta kutvonen ja käyttikseen sitte se nakkikattila.jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Mersu ei mene kaupaksi
No ei se 2,2 neloskone nyt oikeasti niiiiiiiiin huonosti kulje. Poljento on koko lailla samaa luokkaa kuin vanhemmassa 2,6-litraisessa kuutosessa. Meneekö porukalta nyt sekaisin vanhat 200 deet ja ihan käypänen 16-tappinen isohko bensanelonen....Huikko kirjoitti:Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.

Ja onhan se kuutoskonekin oikeasti aika ylävireinen.
Kyllä ainakin mulle tuollainen komeaksi ja vähän paljon erilaiseksi käyttöautoksi varsin kelpais, suurin piirtein varmaan tuollakin rahalla. Valitettavasti en ole nyt vaan ostopuolella, kun noita kikottimia on nurkissa jo nyt tarpeeksi asti.
Se kauppahan vaatii vain sen yhden tosimielellä liikkeellä olevan. Mutta sitä voi tietty joutua odottamaan. Kyllä noita sulovileneitä sitte varmaan riittää, jos lahjoittamaan aletaan.
Re: Mersu ei mene kaupaksi
No ei se niiiin hidas toki ole, mutta vaatii silti ajokorttiin merkinnän että saa ulkoiluttaa polkuharmonia.
Yksi ostaja per auto tosiaan riittää. Näinä aikoin avoisi ehkä laittaa tuohon ilmoitukseen siitä taloudellisuudesta...ehkä? Kyllä se paperilla vie sen litran vähemmän.
Yksi ostaja per auto tosiaan riittää. Näinä aikoin avoisi ehkä laittaa tuohon ilmoitukseen siitä taloudellisuudesta...ehkä? Kyllä se paperilla vie sen litran vähemmän.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersu ei mene kaupaksi
No ei kait sitten......mutta on tuon ajaminen melkoisen "työlästä" varsinkin käyttiksenä...puutuu ja vielä saa kammeta kepulaa vatkata vasenta jalkaa...johan siinä hiki tulee kun ei edes ilmastointi pellaa....RH kirjoitti:No ei se 2,2 neloskone nyt oikeasti niiiiiiiiin huonosti kulje. Poljento on koko lailla samaa luokkaa kuin vanhemmassa 2,6-litraisessa kuutosessa. Meneekö porukalta nyt sekaisin vanhat 200 deet ja ihan käypänen 16-tappinen isohko bensanelonen....Huikko kirjoitti:Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.![]()
Ja onhan se kuutoskonekin oikeasti aika ylävireinen.
Kyllä ainakin mulle tuollainen komeaksi ja vähän paljon erilaiseksi käyttöautoksi varsin kelpais, suurin piirtein varmaan tuollakin rahalla. Valitettavasti en ole nyt vaan ostopuolella, kun noita kikottimia on nurkissa jo nyt tarpeeksi asti.
Se kauppahan vaatii vain sen yhden tosimielellä liikkeellä olevan. Mutta sitä voi tietty joutua odottamaan. Kyllä noita sulovileneitä sitte varmaan riittää, jos lahjoittamaan aletaan.

Muistan tässä lähiaikoina jonkun kirjoittajan ostaneen väyrysestä sen parhaan dieselmallin.....vai oliko se 200D+manuaali ilman ilmastointia ?.....


.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Oottepas mukavuudenhaluista porukkaa, ku pitää pappamersuissa ilmastointi olla. Näissäki coupe-malleissa eikun vaan laskee kaikki ikkunat helteellä alas, niin johan ilma virtaa ja meno on tyylikästä. No mitäs porukka on sitten mieltä 230 CE-mallista? 2.2 kulutukseltaan alhaisempi/sama, mutta tehoja 150 hv.LopenUupunut kirjoitti:No ei kait sitten......mutta on tuon ajaminen melkoisen "työlästä" varsinkin käyttiksenä...puutuu ja vielä saa kammeta kepulaa vatkata vasenta jalkaa...johan siinä hiki tulee kun ei edes ilmastointi pellaa....RH kirjoitti:No ei se 2,2 neloskone nyt oikeasti niiiiiiiiin huonosti kulje. Poljento on koko lailla samaa luokkaa kuin vanhemmassa 2,6-litraisessa kuutosessa. Meneekö porukalta nyt sekaisin vanhat 200 deet ja ihan käypänen 16-tappinen isohko bensanelonen....Huikko kirjoitti:Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.![]()
Ja onhan se kuutoskonekin oikeasti aika ylävireinen.
Kyllä ainakin mulle tuollainen komeaksi ja vähän paljon erilaiseksi käyttöautoksi varsin kelpais, suurin piirtein varmaan tuollakin rahalla. Valitettavasti en ole nyt vaan ostopuolella, kun noita kikottimia on nurkissa jo nyt tarpeeksi asti.
Se kauppahan vaatii vain sen yhden tosimielellä liikkeellä olevan. Mutta sitä voi tietty joutua odottamaan. Kyllä noita sulovileneitä sitte varmaan riittää, jos lahjoittamaan aletaan.![]()
Muistan tässä lähiaikoina jonkun kirjoittajan ostaneen väyrysestä sen parhaan dieselmallin.....vai oliko se 200D+manuaali ilman ilmastointia ?.....oliskohan tälle "jollekin" kelvannut tuollainen 200D väyrynen?
![]()
.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Eikai Coupe ole pappamersu ?Riki kirjoitti:Oottepas mukavuudenhaluista porukkaa, ku pitää pappamersuissa ilmastointi olla. Näissäki coupe-malleissa eikun vaan laskee kaikki ikkunat helteellä alas, niin johan ilma virtaa ja meno on tyylikästä. No mitäs porukka on sitten mieltä 230 CE-mallista? 2.2 kulutukseltaan alhaisempi/sama, mutta tehoja 150 hv.LopenUupunut kirjoitti:No ei kait sitten......mutta on tuon ajaminen melkoisen "työlästä" varsinkin käyttiksenä...puutuu ja vielä saa kammeta kepulaa vatkata vasenta jalkaa...johan siinä hiki tulee kun ei edes ilmastointi pellaa....RH kirjoitti:No ei se 2,2 neloskone nyt oikeasti niiiiiiiiin huonosti kulje. Poljento on koko lailla samaa luokkaa kuin vanhemmassa 2,6-litraisessa kuutosessa. Meneekö porukalta nyt sekaisin vanhat 200 deet ja ihan käypänen 16-tappinen isohko bensanelonen....Huikko kirjoitti:Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.![]()
Ja onhan se kuutoskonekin oikeasti aika ylävireinen.
Kyllä ainakin mulle tuollainen komeaksi ja vähän paljon erilaiseksi käyttöautoksi varsin kelpais, suurin piirtein varmaan tuollakin rahalla. Valitettavasti en ole nyt vaan ostopuolella, kun noita kikottimia on nurkissa jo nyt tarpeeksi asti.
Se kauppahan vaatii vain sen yhden tosimielellä liikkeellä olevan. Mutta sitä voi tietty joutua odottamaan. Kyllä noita sulovileneitä sitte varmaan riittää, jos lahjoittamaan aletaan.![]()
Muistan tässä lähiaikoina jonkun kirjoittajan ostaneen väyrysestä sen parhaan dieselmallin.....vai oliko se 200D+manuaali ilman ilmastointia ?.....oliskohan tälle "jollekin" kelvannut tuollainen 200D väyrynen?
![]()
.
Itse miellän sen Teinituuninkiksi.....valitettavasti en ole koskaan ihan oikeasti pitänyt tuon coupen muotoilua kovinkaan "seksikkäänä"...onhan se ihan mukiin menevä mutta ei vaan iske jos cupee pitäisi ostaa....
kyllä suurin puute on automaatin puute, koneen "tylsyys" ja ilmastoinnin pelaamattomuus....
mutta edelleenkin, oikealla hinnalla tuokin menee.....mutta ymmärrän sinua kun olet siitä ilmeisesti maksanut 5000 ja nyt pitäisi vielä saada sama takaisin.....?
autokauppa vaan on kokenut vähän myllerrystä viimeisten parin vuoden aikana....todella paljon.
E:ikkunat auki ajaminen on syvältä, saa niskakivut vaan ja tukkaa sekaisin....eihän se tietty "pappoja" haittaa, ei se kärpästen kiitorata kovin sekaisin mene ikkunat auki ajellessa.....

.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Nii ja väyrysenhän vois kärrätä suoraa LouvreenLopenUupunut kirjoitti:valitettavasti en ole koskaan ihan oikeasti pitänyt tuon coupen muotoilua kovinkaan "seksikkäänä"

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Veikkaan että ilmastoinnin kuntoon saattaminen (täyttö, kuivain, kenno) + vuodon etsintä maksaa sen verran että korjauksen arvoa ei saa myydessä takaisin.
Se kannattaa korjata jos ainoa päämäärä on saada auto myytyä helposti ja sen saman saa aikaan hintaa pudottamalla.
En ole vielä koskaan yhdestäkään autosta "halvalla" saanut toimimatonta ilmastointia kuntoon ja se "se toimii kun sen täyttää" ei enää kyllä mene kenellekään läpi.
Ilmastointi kuntoon ja palautus mahdollisimman alkuperäiseen ulkoasuun + paremmat kuvat. Kesäauton myyntiaika alkaa loppua tältä vuodelta...
Se kannattaa korjata jos ainoa päämäärä on saada auto myytyä helposti ja sen saman saa aikaan hintaa pudottamalla.
En ole vielä koskaan yhdestäkään autosta "halvalla" saanut toimimatonta ilmastointia kuntoon ja se "se toimii kun sen täyttää" ei enää kyllä mene kenellekään läpi.
Ilmastointi kuntoon ja palautus mahdollisimman alkuperäiseen ulkoasuun + paremmat kuvat. Kesäauton myyntiaika alkaa loppua tältä vuodelta...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Mersu ei mene kaupaksi
LopenUupunut kirjoitti:No ei kait sitten......mutta on tuon ajaminen melkoisen "työlästä" varsinkin käyttiksenä...puutuu ja vielä saa kammeta kepulaa vatkata vasenta jalkaa...johan siinä hiki tulee kun ei edes ilmastointi pellaa....RH kirjoitti:No ei se 2,2 neloskone nyt oikeasti niiiiiiiiin huonosti kulje. Poljento on koko lailla samaa luokkaa kuin vanhemmassa 2,6-litraisessa kuutosessa. Meneekö porukalta nyt sekaisin vanhat 200 deet ja ihan käypänen 16-tappinen isohko bensanelonen....Huikko kirjoitti:Eipä ole kulutuksessa kovinkaan isoa eroa, kun sitä nelosta pitää koko ajan vedättää että pääsee edes kotiin joka päivä.jartuo kirjoitti:Tuntuu tuo koneen jakavan mielipiteitä. Itse en ostaisi mistään hinnasta kutoskonetta näillä bensan hinnoilla, jos sillä aikoo ajaa, eikä pitää tallissa seisomassa.![]()
Ja onhan se kuutoskonekin oikeasti aika ylävireinen.
Kyllä ainakin mulle tuollainen komeaksi ja vähän paljon erilaiseksi käyttöautoksi varsin kelpais, suurin piirtein varmaan tuollakin rahalla. Valitettavasti en ole nyt vaan ostopuolella, kun noita kikottimia on nurkissa jo nyt tarpeeksi asti.
Se kauppahan vaatii vain sen yhden tosimielellä liikkeellä olevan. Mutta sitä voi tietty joutua odottamaan. Kyllä noita sulovileneitä sitte varmaan riittää, jos lahjoittamaan aletaan.![]()
Muistan tässä lähiaikoina jonkun kirjoittajan ostaneen väyrysestä sen parhaan dieselmallin.....vai oliko se 200D+manuaali ilman ilmastointia ?.....oliskohan tälle "jollekin" kelvannut tuollainen 200D väyrynen?
![]()
.








Mutta mullapa on myös vielä se W202 juurikin tuolla 2,2-nelosella ja keppivaihtein. Jotta ei tässä ihan tyhjästä henkseleitä paukutella...
Toki, kaikki väyryset ilman bensaveekasia tai sitä uudempaa kuutosdieseliä joutaa kierrätykseen.



E: Meinas ihan unhottua, että siinä W202:ssa on kylläkin toimiva automaatti-ilmastointi

Täähän alkaa mennä jo ihan OT-touhuksi.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersu ei mene kaupaksi
A. luonnon tuhoaminen on kiellettyäsonikki kirjoitti:Nii ja väyrysenhän vois kärrätä suoraa LouvreenLopenUupunut kirjoitti:valitettavasti en ole koskaan ihan oikeasti pitänyt tuon coupen muotoilua kovinkaan "seksikkäänä"
B. väyrynen on ajaton muotoilultaan.....

......mikä se luvree on......saamarin nykynuoriso.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Väyrynen on tunnettu ennenaikaisesta ruostumisestaan. Mun mielestä olisi saanut jäädä suunnittelupöydälle koko rakkine. Ruma ku mikä!LopenUupunut kirjoitti:A. luonnon tuhoaminen on kiellettyäsonikki kirjoitti:Nii ja väyrysenhän vois kärrätä suoraa LouvreenLopenUupunut kirjoitti:valitettavasti en ole koskaan ihan oikeasti pitänyt tuon coupen muotoilua kovinkaan "seksikkäänä"
B. väyrynen on ajaton muotoilultaan.....![]()
......mikä se luvree on......saamarin nykynuoriso.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Joo ei varmaankaan ole kovin kaunis, kuten sanoin.....ajaton!Riki kirjoitti:Väyrynen on tunnettu ennenaikaisesta ruostumisestaan. Mun mielestä olisi saanut jäädä suunnittelupöydälle koko rakkine. Ruma ku mikä!LopenUupunut kirjoitti:A. luonnon tuhoaminen on kiellettyäsonikki kirjoitti:Nii ja väyrysenhän vois kärrätä suoraa LouvreenLopenUupunut kirjoitti:valitettavasti en ole koskaan ihan oikeasti pitänyt tuon coupen muotoilua kovinkaan "seksikkäänä"
B. väyrynen on ajaton muotoilultaan.....![]()
......mikä se luvree on......saamarin nykynuoriso.
Mutta vietettyäni jälleen kerran aikaa hetken saksan maalla pisti silmään erikoinen asia, väyrynen on ainakin munchenissä 100% suosituin taksi......oiskohan auringontarkalla mittarillani jako mennyt näin: 85% W/S210 ja 10% w211 loput 5% chevrolettia ja mitälie....
väri aina sama spe...kerman väri.

että ei se ihan paska voi olla kun siellä vieläkin ajellaan jo 2003 lopetetulla mallilla....ja niitä oli useita satoja siellä....ihan yksityisautoissakin todella paljon...tosin tässä olen ehkä puolueellinen kun oma silmä harjaantuu näkemään tiettyä....
OT:shan tämä menee...sorry
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Perusmuodothan tuossa on ihan suoraa w124:sta mutta suunnittelija on vaan saannu muitaki välineitä ku viivottimen käyttöönsäLopenUupunut kirjoitti:B. väyrynen on ajaton muotoilultaan.....![]()

Melkosta ooteeta tosissaa mut ei siinä vissii mitää ennen ku alkaa värähtelemää

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Liittimet sitten todennäköisesti vanhaa mallia. USA-autokorjaamoissa löytynee vanhoja liittimiä.Riki kirjoitti: Sanoivat systeemin olevan niin vanha, ettei heidän laitteillaan pääse täyttämään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Jos olisin tota coupea ostamassa ihan rehellisesti jokapäiväseen ajoon niin kyllä ite suosisin tota neloskoneista, kutosen kiertäsin kaukaa...harrasteautona vaaka taas kippaiskin toisinpäin.
Satalankussa 220-kone + automaatti palvelee mielestäni erittäin hyvin. Normiajossa ajaminen tuntuu jotenkin rennommalta kuin vanhalla 300E:llä, kutvonen ku on alakierroksilla todella voimattoman tuntuinen.
Satalankussa 220-kone + automaatti palvelee mielestäni erittäin hyvin. Normiajossa ajaminen tuntuu jotenkin rennommalta kuin vanhalla 300E:llä, kutvonen ku on alakierroksilla todella voimattoman tuntuinen.
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: Mersu ei mene kaupaksi
niin.. mutta kun tämäkin kyseinen yksilö on manuaaliJuCCiS kirjoitti: Satalankussa 220-kone + automaatti palvelee mielestäni erittäin hyvin. Normiajossa ajaminen tuntuu jotenkin rennommalta kuin vanhalla 300E:llä, kutvonen ku on alakierroksilla todella voimattoman tuntuinen.

kieltämättä omakin 300E oli tehtaan jäljiltä aika heikko esitys alakierrosten osalta, mutta vika ei kuitenkaan ole itse koneessa, vaan polttoaineen ja sytytyspuolen komponenteissa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Mikä siinä mersun manuaalissa nyt mättää? Eiköhän se bonanza-ilmiö tule ajajasta itsestäänkin. Ja 2.2 ei omasta mielestä päivittäisessä käytössä ole mikään nuhapumppu tai bensaa syövä peltihirviö. Nykyhinnoilla kulutus passeli.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersu ei mene kaupaksi
Ei siinä maunuaalissa vikaa ole vaan kun sitä ei oikeen kukaan miellä coupeen...ellei ole sitten BMW 1M tai vastaava "menopeli".Riki kirjoitti:Mikä siinä mersun manuaalissa nyt mättää? Eiköhän se bonanza-ilmiö tule ajajasta itsestäänkin. Ja 2.2 ei omasta mielestä päivittäisessä käytössä ole mikään nuhapumppu tai bensaa syövä peltihirviö. Nykyhinnoilla kulutus passeli.
Kyllä se vaan on niin että 99% coupen etsijöistä on automaatin perässä...ja kutos koneen.
Toihan on ns. herrasmiescoupe tai voidaan sanoa varmaan pappacupee....
Eihän noita oikeen kukaan varmaan käyttikseksi etsi....???...eikähän ne mene harrasteeseen ja silloin vaan valintakriteerit on mitä on....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mersu ei mene kaupaksi
No eipä tuos konees oo mun mielest mitään vikaa, itseasiassa juurikin passeli kone käyttikseksi (toisin kuin tämä 24-venttiilinenRiki kirjoitti:Mikä siinä mersun manuaalissa nyt mättää? Eiköhän se bonanza-ilmiö tule ajajasta itsestäänkin. Ja 2.2 ei omasta mielestä päivittäisessä käytössä ole mikään nuhapumppu tai bensaa syövä peltihirviö. Nykyhinnoilla kulutus passeli.


Ajatelkaapa SEC Mersua jossa olisi kaikki herkut mutta ei automaattia.. eihän semmonen käy

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic