W124 3.0 turbodiesel dieselverot rojektia ajatellen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
mylläri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 24.06.2011 14:18

W124 3.0 turbodiesel dieselverot rojektia ajatellen

Viesti Kirjoittaja mylläri »

Päiviä kaikille ! Elikkä, olen tuon w124 korisen tähden ostamista saksasta miettinyt jo jonkun aikaa, ja tavoitteena olisi sellainen hakeakkin. mitä muut mieltä saksasta hakemisesta ? mielestäni saa todella hyväkuntoisia w124:sia n 4500€-6000€ sisältäen verot, ajettu n. 200-300tkm. Paljonko tuon kokoisiin ja ikäisiin autoihin on dieselverot ? Sedanilla ja farmarilla tuskin eroja on tuossa verotuksessa ? Entä vakuutuksen jos osakaskoa miettii, arvioita & kokemuksia ? Sekä noiden päästöasioiden kanssa tarvitsisi olla tarkkana, eli vanhempi kuin -91 ?

Kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan :) ja voimamörköä tästä on aikeissa rakentaa.


- Toni
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5594
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W124 3.0 turbodiesel dieselverot rojektia ajatellen

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ens vuodesta alkaen henkilöautoilla 5,5 senttiä päivältä jokaista kokonaismassan alkavaa sataa kiloa kohden
S124 300TE
W124 300D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 3.0 turbodiesel dieselverot rojektia ajatellen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vanhempi kuin -91, diesel ja ajettu 200-300tkm ei oikein toteudu muualla kuin museoiden autoissa. Hintakin tuntuu kovalta noin vanhasta autosta, jos nyt tarkoitit <1991 ja tuo hintaluokka. Ei ne Saksan autot kummoisia ole, kun niillekin on ikää kertynyt jo yli 20 vuotta...kannattaa varmaan paikanpäällä tutkia ne vakiopaikat korista miltä näyttää.

Farmarin kokonaismassa on yleensä suurempi, joten sen käyttövoimavero (entinen dieselvero) on luonnollisesti suurempi. 2,5 - 3 litraisen farmarin vero tänävuonna taitaa olla 600-700€ luokkaa.

Kaskoa ei minun mielestä kannata näin vanhoihin ottaa, en itse ole pitänyt edes 97:ssa enää kaskoa vuosiin. Muutenkin voimamörkö ja kasko taas ei oikein kuulu samaan lauseeseen :crazy:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 3.0 turbodiesel dieselverot rojektia ajatellen

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kasko ei tosiaan kannata. Vuotuiset verot ja maksut lienevät melko pieniä verrattuna superturbon rakentamiskustannuksiin.
Jos autoa hiukan virittää, kustannus voi jäädä muutamaan tonniin. Yleensä vaan lähtee mopo käsistä ja pikku hiljaa on mennyt
yli kymppitonni. Pelkkä OM606A eli moniventtiilinen turbomoottori jo maksaa yli 2 tonnia ja sitä täytyy hiukan kunnostaa.

Jos aikoo laittaa 5 tonnia aihioon ja sitten virittää sitä, kannattaa tehdä kunnollinen budjetti ja laskea, paljonko maksaa
tavoitteeseen pääsy ja kuka tekee työt. Omiaan ei saa myydessä pois. Ihan mätään runkoon ei kannata investoida.

Kannattaisi ehkä ostaa vähän ajettu bensamersu ja laittaa siihen OM606A. Bensamersuja on helpompi löytää vähän ajettuna
kuin turbodieseleitä. Japanista saisi priimakuntoisia vanhoja bensamersuja alle 100.000 km ajettuna 5-6 tonniin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W124 3.0 turbodiesel dieselverot rojektia ajatellen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos veroissa tahtoo säästää, niin yks vaihtoehto on miettiä farkkua, irrotella takapenkit ja katsastaa auto pakuks. siinä säästää n. puolet vuotuisista veroista.

koko kaskoa ei taida edes saada näin vanhaan autoon. ja jos saakin, niin se on niin kallis, ettei kannata. varsinkin, jos meinaa st:tä rakennella. jos kuvitellaan tilanne, että olet rakentanut st:n. siihen on uponnu auton verran rahaa (5000e) + tekniikkaan 6000e. maksat sitä ylihintaista kaskoa ja lopulta vetäset kunnon mällin. auto menee ns lunari kuntoon. vakuutusyhtiö vertailee sitä "vastaaviin" ja totee, että tommonen vuoden 91 kakkosnelonen maksaa tonnista kahteen ja tarjoaa sulle lunarista sen tonnin, tai kaks. toisena vaihtoehtona se tarjoaa sulle kertakorvausta, mikä on reilusti alle sen vertailuauton arvon. eli käytänössä jotakin 500-1000e.

näin ollen sanoisin, että unohda st, tai kasko. molempia ei oikein voi saada. pienemmissä mälleissä se kasko vois vielä toimia, mutta ne onkin sitten sen verran pieniä, että korjauskustannukset on jokatapauksessa niin pieniä, että sillä rahalla ei kaskoa kannata maksaa varmuuden vuoksi.
W201 250DT 20V
w201 190E
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Re: W124 3.0 turbodiesel dieselverot rojektia ajatellen

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Osakaskostahan aloituksessa puhutaan, itsellä ainakin kaikkiin autoihin se on ollut 50-100e / vuosi luokkaa autosta riippuen, korvaa siis omassa yhtiössä hirvi, palo, varkaus ja ilkivalta vahingot. Täyskaskoa nyt ei tietenkään mihinkään vanhempaan kannata ottaa kun muutamassa vuodessa on pistetty vakuutuksiin auton koko arvon verran rahaa.
mylläri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 24.06.2011 14:18

Re: W124 3.0 turbodiesel dieselverot rojektia ajatellen

Viesti Kirjoittaja mylläri »

Eli siis, puhuin tosiaan osakaskosta , jos jollain nyt oli väärä ymmärrys asiasta. Ei noin vanhaan mitään järkeä ottaa täyskaskoa.
Kiitokset mielipiteistä !
Vastaa Viestiin