V220 ja rekisteröintikatsastus
V220 ja rekisteröintikatsastus
No niin tuli siis tuollainen V220 cdi -00 mallia ostettua, kun isommalle autolle oli tarvetta.
Kävin itse Saksasta hakemassa ja nyt käytin katsastusessa.
Missä minusta hieman epäillyttävää ammattitaitoa oleva inssi sitä syynäsi.
Tuli nimittäin korjauskehoitus ajovalojen automaattisesta korkeussäädöstä.
Eikö nimenomaan V-sarjalinen missä on kuorma mukaan säätyvä ilmajousitus
niin erillistä säätöä ei tarvi! Ja tuo on vielä toimiva. On kokeiltu kuormalla, jolloin
nostaa perää ja kun taakan ottaa pois niin laskee. Mitähän sitä pitäis korjata sitten??
Toinen asia mikä hieman ky...pii on, että Tulli pyysi CO2 päästöistä sevitystä, joka olisi
pitänyt saada juurikin rekisteröintikatsastuksessa. Kun vetosin päästöjen mukaan laskettavaan
veroon vaikka auto olikin -00 mallia. Niin katsastuksessa en kyseistä lappua saanut vaikka
nimen omaan pyysin sitä tullia varten. Katsastuksessa sanoi tuosta ikärajasta, mutta miksi
sitten tulli pyytää sitä vaikka on vanhempi. Vai täytyykö tilata vaatimustenmukaisuustodistus
joka kelpaisi tullille myös?
Kävin itse Saksasta hakemassa ja nyt käytin katsastusessa.
Missä minusta hieman epäillyttävää ammattitaitoa oleva inssi sitä syynäsi.
Tuli nimittäin korjauskehoitus ajovalojen automaattisesta korkeussäädöstä.
Eikö nimenomaan V-sarjalinen missä on kuorma mukaan säätyvä ilmajousitus
niin erillistä säätöä ei tarvi! Ja tuo on vielä toimiva. On kokeiltu kuormalla, jolloin
nostaa perää ja kun taakan ottaa pois niin laskee. Mitähän sitä pitäis korjata sitten??
Toinen asia mikä hieman ky...pii on, että Tulli pyysi CO2 päästöistä sevitystä, joka olisi
pitänyt saada juurikin rekisteröintikatsastuksessa. Kun vetosin päästöjen mukaan laskettavaan
veroon vaikka auto olikin -00 mallia. Niin katsastuksessa en kyseistä lappua saanut vaikka
nimen omaan pyysin sitä tullia varten. Katsastuksessa sanoi tuosta ikärajasta, mutta miksi
sitten tulli pyytää sitä vaikka on vanhempi. Vai täytyykö tilata vaatimustenmukaisuustodistus
joka kelpaisi tullille myös?
MB V200 CDI -02 ja Saab 9000 Aero -95
Re: V220 ja rekisteröintikatsastus
Näin on, katsastusmies ei ole ollut ihan ajan tasalla. Nyt pitää reklamoida katastusmiehelle että autossa on säätyvä ilmajousitus.Eikö nimenomaan V-sarjalinen missä on kuorma mukaan säätyvä ilmajousitus
niin erillistä säätöä ei tarvi!
AKE:n sivuilta löytyy 40-sivuinen pdf-dokumentti katsastusvaatimuksista, siitä pitäisi selvitä jos ei muuten usko.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: V220 ja rekisteröintikatsastus
veroprosentti menee vasta vuodesta 2001 alkaen päästötiedon mukaan .
Jos kuitenkin vaadit niin myös tuo 2000 vuoden malli menee päästöjen mukaan jos sinulla on asiasta dokumentti esim
valmistajan todistus tai vastavaava. Tuliko auton mukana keltaisessa kansiossa olevaa COC -dokumenttia? jos tuli niin siitä löytyy tiedot.
Jos kuitenkin vaadit niin myös tuo 2000 vuoden malli menee päästöjen mukaan jos sinulla on asiasta dokumentti esim
valmistajan todistus tai vastavaava. Tuliko auton mukana keltaisessa kansiossa olevaa COC -dokumenttia? jos tuli niin siitä löytyy tiedot.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: V220 ja rekisteröintikatsastus
Nimen omaan olen vaatinut sitä, koska tällöin veroprosentti on n. 5 yksikköä pienempi. Mutta Inssi konttorilla ei suostunut antamaan todistusta. Ja COC -dokumenttia en saanut auton mukana. Täytyy vissiin käydä uusiksi konttorilla tivaamassa sitä.sportsman kirjoitti:veroprosentti menee vasta vuodesta 2001 alkaen päästötiedon mukaan .
Jos kuitenkin vaadit niin myös tuo 2000 vuoden malli menee päästöjen mukaan jos sinulla on asiasta dokumentti esim
valmistajan todistus tai vastavaava. Tuliko auton mukana keltaisessa kansiossa olevaa COC -dokumenttia? jos tuli niin siitä löytyy tiedot.
MB V200 CDI -02 ja Saab 9000 Aero -95
Re: V220 ja rekisteröintikatsastus
CoC eli vaatimimuksenmukaisuus todistus haetaan Valmistajan edustajalta eli tässä tapauksessa V*holta.
Maksaa v*homaisesti
Joskus pelkkä rekisteri ote on riittänyt tullille, mutta en tiedä miten sinun tapauksessasi, kun olet itse vaatinut päästöjen mukaan verotusta.
Maksaa v*homaisesti

Joskus pelkkä rekisteri ote on riittänyt tullille, mutta en tiedä miten sinun tapauksessasi, kun olet itse vaatinut päästöjen mukaan verotusta.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: V220 ja rekisteröintikatsastus
JeremyH kirjoitti:CoC eli vaatimimuksenmukaisuus todistus haetaan Valmistajan edustajalta eli tässä tapauksessa V*holta.
Maksaa v*homaisesti
Joskus pelkkä rekisteri ote on riittänyt tullille, mutta en tiedä miten sinun tapauksessasi, kun olet itse vaatinut päästöjen mukaan verotusta.
Tuon saa kyllä tilattua itse Saksastakin TÜV:ilta ja hintaa taitaa olla jossain satasen paikkeilla. Jos nyt oikein muistan. Mutta täytyy käydä vielä jututtamassa ensin tuota Inssiä, jos se heltyisi antamaan tarvittavat tiedot.
MB V200 CDI -02 ja Saab 9000 Aero -95
Re: V220 ja rekisteröintikatsastus
En usko että inssi pystyy sellaista paperia kirjoittamaan joka kelpaisi tullissa. Saksan rekisteriotteessa (ainakin siinä pienemmässä) on päästötieto mikä kyllä kelpaa tullille.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: V220 ja rekisteröintikatsastus
Täältä todistus:
http://www.tuv.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tuv.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: V220 ja rekisteröintikatsastus
Juuri tulli pyysi rekisteröintikatsastus todistusta missä ilmenee ko. tieto. Ja liitteeksi laitoin saksalaisen rekisteriotteen missä on tieto ja EU:n tyyppihyväksyntä, niin se ei riittänyt. Riippuuko sitten siitä kuka käsittelee tullissa noita papereita, en tiä.sportsman kirjoitti:En usko että inssi pystyy sellaista paperia kirjoittamaan joka kelpaisi tullissa. Saksan rekisteriotteessa (ainakin siinä pienemmässä) on päästötieto mikä kyllä kelpaa tullille.
MB V200 CDI -02 ja Saab 9000 Aero -95
Re: V220 ja rekisteröintikatsastus
Tarkoitti varmaankin sitä rekisteröintikatsastustodistusta, joka autossa oli silloin kun se valmistui ja se rekisteröitiin ensimmäistä kertaa Saksassa.
Palvelua olisi ollut jos ne olisivat heti sanoneet, että unohda koko päästöhomma ja maksa suosiolla kuten muutkin 2000 luvun autoilla ajavat
Palvelua olisi ollut jos ne olisivat heti sanoneet, että unohda koko päästöhomma ja maksa suosiolla kuten muutkin 2000 luvun autoilla ajavat

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: V220 ja rekisteröintikatsastus
No niin tänään tuli hieman lisää väännettyä tuota asiaa taasen eteenpäin. Nyt katsastus konttorilla oli hieman pätevämmän tuntuine kaveri paikalla. Olisi siirtänyt suoraan saksalaisesta rekisteriotteesta päästöt, mutta tiedoista puuttui variatti ja versiotiedot. Jäi paljonveskola kirjoitti:Tarkoitti varmaankin sitä rekisteröintikatsastustodistusta, joka autossa oli silloin kun se valmistui ja se rekisteröitiin ensimmäistä kertaa Saksassa.
Palvelua olisi ollut jos ne olisivat heti sanoneet, että unohda koko päästöhomma ja maksa suosiolla kuten muutkin 2000 luvun autoilla ajavat
parempi "maku suuhun" kun sentään selvitti asiaa yritti tehdä jotain se eteen. Eikä heti torjunut ettei vanhempaan kuin 01.01.2001 rekireröityyn lasketa päästöjen mukaan. Eli viimeinen konsti on siis tilata tuo vaatimustenmukaisuustodistus. Josta kuulemma ei valttämättä löydy kuitenkaan CO2 arvoa!! Niin että otatko riskin ja tilaat reilun satasen paparin, jolla voit sitten vaikka pyyhkiä persuustan. Vai maksaako suosiolla veroja enenpi ja säästyy kaikelta vaivalta.
No sentään ajovalojen korkeussäätö on kunnossa. Tai siis eihän tuossa ole sitä, kun ilmajouset ja tämä inssi käsitti sen

Taidan jäädä odottamaan arvontaa ja katsoa paljonko joutuu kärsimään

MB V200 CDI -02 ja Saab 9000 Aero -95