Kansi on juuri ollut moottorikoneistamossa ja sille tehtiin täydellinen remontti.
Nyt kasaamisvaiheesa hyuomasin, että suuttimet ei mene pohjaan, kierre ei lähde vetämään ollenkaan. Mitä on pajalla jäänyt eteen?...tässä muutama kuva.
Vieressä myös kuva suuttimesta josta näkee, että reiän kierteen jälkeen pitäisi olla 1,5cm tyhjää, jotta kierre lähtisi edes alkuun..Nyt ei ole yhtään milliä.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/DSCF0007.JPG
http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/DSCF0011.JPG
http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/DSCF0010.JPG
Lisäksi kysymys. Onko kampiakseli OT kohdassa:
http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/DSCF0012.JPG
Eli kumpi reuna tikusta kertoo kohdan. vino vai suora?
http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/DSCF0013.JPG
Tässä pari kyssäriä ja toivon pikaisia vastauksia.
200D:n suuttimet ei mene paikalleen yms. ongelmia.....!!!??
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
...
Ongelmat selviää.....
Antoivat koneistamosta matkaan väärät suuttimet. Oikeissa kierre on alempana, eli heti kärjen tuntumassa.
Haen oikeat tänään ja samalla ostan forte-öljynkäsittelyaineen.
Reilun 1 asteen heitto jakopäässä menee venyneen ketjun piikkiin. Konainen ketjulenkin hyppäys muuttaisi ajoitusta reilummin. Kun kiristin saadaan kireelle, voi sekin heitto vielä pienentyä...joten kaikki näyttää olevan reilassa.
Palaillaan!
Antoivat koneistamosta matkaan väärät suuttimet. Oikeissa kierre on alempana, eli heti kärjen tuntumassa.
Haen oikeat tänään ja samalla ostan forte-öljynkäsittelyaineen.
Reilun 1 asteen heitto jakopäässä menee venyneen ketjun piikkiin. Konainen ketjulenkin hyppäys muuttaisi ajoitusta reilummin. Kun kiristin saadaan kireelle, voi sekin heitto vielä pienentyä...joten kaikki näyttää olevan reilassa.
Palaillaan!
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Auto kasassa
Auto on kasassa ja koekäytetty ja jäähdytinjärjestelmä ilmattu.
Plussat:
-Enään ei kupli vesitilassa, eikä tee painetta.
-Auto käy kaikilla pytyillä ja ihan nätistikkin isoilla kierroksilla.
miinukset:
-Glykoli-usvaa tulee vielä jonkunverran putkesta...voiko olla jäämiä pakoputkessa?
-Auto kilkattaa tyhjäkäynnillä aika rumasti....Johtunee osittain puhdistetuista kuivista suuttimista ja ehkä joku hydr. nostin. Taajuus on kuitenkin sellainen, että se tulee vain yhden iskun aikana, ei siis kaikista.
-MUTTA! Jakopää ääntää myös. Tyhjäkäynnillä kuuluu tasainen koputus ja n. 1500r:n kohdalla hirveä resonanssi rohina....selvästi ketju, ihan kun olis löysällä. En uskaltanut enään käyttää ja nostin akun takaisin ferrariin. Kun kierroksia nostaa, niin ääni katoaa. Myöskään kylmillä öljyillä ei äännä.
Voisiko kiristäjä olla ottanut itseensä, kun avasin sen. Alfamer käskee olla avaamatta ja ostaa uusi, jos joutuu avaamaan. Kiristäjä-teoriaa tukee se, että kierroksilla ja vasta isoilla öljynpaineilla ketju kiristyy.
Plussat:
-Enään ei kupli vesitilassa, eikä tee painetta.
-Auto käy kaikilla pytyillä ja ihan nätistikkin isoilla kierroksilla.
miinukset:
-Glykoli-usvaa tulee vielä jonkunverran putkesta...voiko olla jäämiä pakoputkessa?
-Auto kilkattaa tyhjäkäynnillä aika rumasti....Johtunee osittain puhdistetuista kuivista suuttimista ja ehkä joku hydr. nostin. Taajuus on kuitenkin sellainen, että se tulee vain yhden iskun aikana, ei siis kaikista.
-MUTTA! Jakopää ääntää myös. Tyhjäkäynnillä kuuluu tasainen koputus ja n. 1500r:n kohdalla hirveä resonanssi rohina....selvästi ketju, ihan kun olis löysällä. En uskaltanut enään käyttää ja nostin akun takaisin ferrariin. Kun kierroksia nostaa, niin ääni katoaa. Myöskään kylmillä öljyillä ei äännä.
Voisiko kiristäjä olla ottanut itseensä, kun avasin sen. Alfamer käskee olla avaamatta ja ostaa uusi, jos joutuu avaamaan. Kiristäjä-teoriaa tukee se, että kierroksilla ja vasta isoilla öljynpaineilla ketju kiristyy.
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Ti 11.05.2004 07:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Kiitos teorian tukemisesta. Taisi alfamer olla oikeassa kiristimen availun suhteen. Oli se kiristimen holkki/mäntä aika kuluneen näköinenkin jo...ei enään kovin sileä. Samalla vaihtaisin ketjunkin, jos olisi omasta autosta kyse. Eiköhän tuo anopillekkin käy.Mauri H. kirjoitti:Moi
Sitä glygolia on varmaan äänenvaimentimissa jonkin verran, kyllä se sieltä tulee kaikki ulos kunhan saa vähän lämpöä.
Kiristin on varmasti rikki, kannattanee uusia ettei tule vahinkoja, ei se nyt niin kallis ole, 54 € KL:ssä.