200D:n suuttimet ei mene paikalleen yms. ongelmia.....!!!??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

200D:n suuttimet ei mene paikalleen yms. ongelmia.....!!!??

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Kansi on juuri ollut moottorikoneistamossa ja sille tehtiin täydellinen remontti.

Nyt kasaamisvaiheesa hyuomasin, että suuttimet ei mene pohjaan, kierre ei lähde vetämään ollenkaan. Mitä on pajalla jäänyt eteen?...tässä muutama kuva.
Vieressä myös kuva suuttimesta josta näkee, että reiän kierteen jälkeen pitäisi olla 1,5cm tyhjää, jotta kierre lähtisi edes alkuun..Nyt ei ole yhtään milliä.

http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/DSCF0007.JPG

http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/DSCF0011.JPG

http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/DSCF0010.JPG

Lisäksi kysymys. Onko kampiakseli OT kohdassa:

http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/DSCF0012.JPG

Eli kumpi reuna tikusta kertoo kohdan. vino vai suora?

http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/DSCF0013.JPG

Tässä pari kyssäriä ja toivon pikaisia vastauksia.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Ongelmat selviää.....

Antoivat koneistamosta matkaan väärät suuttimet. Oikeissa kierre on alempana, eli heti kärjen tuntumassa.
Haen oikeat tänään ja samalla ostan forte-öljynkäsittelyaineen.

Reilun 1 asteen heitto jakopäässä menee venyneen ketjun piikkiin. Konainen ketjulenkin hyppäys muuttaisi ajoitusta reilummin. Kun kiristin saadaan kireelle, voi sekin heitto vielä pienentyä...joten kaikki näyttää olevan reilassa.

Palaillaan!
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Auto kasassa

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Auto on kasassa ja koekäytetty ja jäähdytinjärjestelmä ilmattu.

Plussat:
-Enään ei kupli vesitilassa, eikä tee painetta.
-Auto käy kaikilla pytyillä ja ihan nätistikkin isoilla kierroksilla.

miinukset:
-Glykoli-usvaa tulee vielä jonkunverran putkesta...voiko olla jäämiä pakoputkessa?
-Auto kilkattaa tyhjäkäynnillä aika rumasti....Johtunee osittain puhdistetuista kuivista suuttimista ja ehkä joku hydr. nostin. Taajuus on kuitenkin sellainen, että se tulee vain yhden iskun aikana, ei siis kaikista.

-MUTTA! Jakopää ääntää myös. Tyhjäkäynnillä kuuluu tasainen koputus ja n. 1500r:n kohdalla hirveä resonanssi rohina....selvästi ketju, ihan kun olis löysällä. En uskaltanut enään käyttää ja nostin akun takaisin ferrariin. Kun kierroksia nostaa, niin ääni katoaa. Myöskään kylmillä öljyillä ei äännä.
Voisiko kiristäjä olla ottanut itseensä, kun avasin sen. Alfamer käskee olla avaamatta ja ostaa uusi, jos joutuu avaamaan. Kiristäjä-teoriaa tukee se, että kierroksilla ja vasta isoilla öljynpaineilla ketju kiristyy.
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Ti 11.05.2004 07:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Moi

Sitä glygolia on varmaan äänenvaimentimissa jonkin verran, kyllä se sieltä tulee kaikki ulos kunhan saa vähän lämpöä.

Kiristin on varmasti rikki, kannattanee uusia ettei tule vahinkoja, ei se nyt niin kallis ole, 54 € KL:ssä.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Mauri H. kirjoitti:Moi

Sitä glygolia on varmaan äänenvaimentimissa jonkin verran, kyllä se sieltä tulee kaikki ulos kunhan saa vähän lämpöä.

Kiristin on varmasti rikki, kannattanee uusia ettei tule vahinkoja, ei se nyt niin kallis ole, 54 € KL:ssä.
Kiitos teorian tukemisesta. Taisi alfamer olla oikeassa kiristimen availun suhteen. Oli se kiristimen holkki/mäntä aika kuluneen näköinenkin jo...ei enään kovin sileä. Samalla vaihtaisin ketjunkin, jos olisi omasta autosta kyse. Eiköhän tuo anopillekkin käy.
Vastaa Viestiin