Ohjurille kävi näin:

Tässä ohje mitenkä vaihdetaan: kiristin, ohjurit (2kpl) ja hihna kun ei tuntunut löytyvän.
Työkalut:
-Talttameisseli
-5mm Kuusiokoloavain
-T50 Torx hylsy (Hädässä näytti 8.5/16" avain sopivan melko hyvin)
-Normaali 11mm hylsy (1/4" tai 3/8" vääntimen kera) +pieniä jatkoja
-17mm kiintolenkki tai 17mm 12-kolo hylsy (XZN), kunnon jatkovarrella
-Hanskat on kivat jos ei halua rikkoa käsiään
Samalla kannattaa kokeilla, pyöriikö tuuletin melko vapaasti kun kone on kylmä. Jos viskokytkin jumittaa, tai pitää ääntä, kannattaa harkita vaihtaako senkin.
-Vaatii uuden viskokytkimen, pultin ja tuulettimen jos se on kovin hapero.
-Pultti on T50 kannalla
-HUOM! Viskokytkimen irroitus ja asennus vaatii erikoistyökalun vesipumpun pyörän pidättelyyn!
1. Tuuletin ja kehikko:
-Kehikon klipsit meisselillä kevyesti vääntäen auki ja sitten nostaa kehikkoa 2-3cm jotta alapäässä olevat ulokkeet lähtevät koloistaan, ei lähde kokonaan irti vielä
-5mm Kuusiokoloavaimella 3kpl pultteja auki tuulettimen etupuolelta
-Tuuletin ja kehikko nousee pois kun hieman heiluttelee varovasti
2. Hihnan irroitus:
-Irtoaa vääntämällä 17mm 12-kolo hylsyllä kiristintä vastapäivään, jolloin hihna löystyy ja sen saa vedettyä pois rullilta. (Sopivalla tapilla voi kiristimen myös lukita uuden hihnan paikoilleen laittoa varten.)


3. Ohjurirullan vaihto:
-Lähtee irti kun pultin löysää T50 hylsyllä
-ÄLÄ hukkaa rullan takana olevaa holkkia!
-Uusi vanhan tilalle, katsoo että rullan ja koneen väliin tuleva holkki on paikallaan ja pultti asettuu laakerin keskelle. Kiristysmomentti ?Nm
4. Kiristimen vaihto:
-Tämä on kiinni kahdella tavallisella 11mm pultilla
-Uusi kiristin paikalleen ja kiristysmomentti on ?Nm
-ÄLÄ irroita lukitustappia ennen kuin hihna ja kiristin ovat varmasti oikein paikoillaan!
5. Hihnan asennus:
-Hihna kannattaa minun mielestäni asetella niin, että viimeiseksi jää ohjaustehostimen pyörälle laitto, toki hihnan hajoamisriski pienenee jos kiristin on lukittuna hihnaa paikalleen pujotellessa.
-Moniurahihnan asennus onnistui ainakin omassa OM613 koneessa, kuvan 3 mukaan (4 on sama):
http://ww2.justanswer.com/uploads/eurot ... v-belt.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-Kiristintä Pitää vääntää 17mm 12-kolo hylsyllä vastapäivään ja vetää hihna paikoilleen
-Tämän jälkeen voi kiristimestä irroittaa lukitustapin vääntämällä kiristintä vastapäivään ja vetämällä tapin ulos
-Jos lukitustappi ei irtoa, käynnistä kone noin minuutiksi tyhjäkäynnille, sammuta kone ja kokeile uudestaan
-ÄLÄ luistata uutta hihnaa pilalle!
6. Tarkistus
-Kokeile että kiristin liikkuu
-Katso että hihna on paikoillaan ja kaikki apulaitteet toimivat
-Tarkista jäähdyttimen letkut, sekä paisuntasäiliön letku
7. Kehikon ja tuulettimen asennus:
-Kehikko ja tuuletin menee sisään samalla tavalla kuin tuli poiskin
-5mm kuusiokolopultit kiinni ?Nm
-Kehikko tulee asetella alapäästä paikoilleen ja yläpäästä klemmareilla kiinni, niin ettei se osu mihinkään
Muuta huomioitavaa:
-Työkalujen ja rystysten kanssa kannattaa olla varovainen, ettei kolhi jäähdytintä kovin pahasti.
-Tuulettimen kehikko on muovia, joten se saattaa hajota kappaleiksi jos liian kovaa kiskoo, vääntää, tms.
Lopuksi voi onnitella itseään säästyneistä euroista, ja ahtaa ne kurkusta alas oman mielijuomansa muodossa

HUOM! Mitään vastuuta en ota jos joku ei oikeasti osaa. Omalla vastuulla, maalaisjärkeä, sekä varovaisuutta noudattaen voi näiden ohjeiden mukaan toimia. Jos ei onnistu niin paikallinen korjaamo/mekaanikko auttaa mielellään

Koitan laittaa momentit ja muutaman kuvan lisää kun ehdin > Jos on PointedThree:n foorumille rekisteröitynyt niin tuolta löytyy kuvallinen ohje W140 S420SEL malliseen:
http://www.pointedthree.com/disc/forums ... ch#M148128" onclick="window.open(this.href);return false;