APUVA! W203 COOLANT- vikakoodi + flekti pyörii täysillä!!
APUVA! W203 COOLANT- vikakoodi + flekti pyörii täysillä!!
Missä vika, kun W203 CDI vm-02 vikakoodilla COOLANT VISIT WORKSHOP! Flekti kiihtyy koville kieroksille heti kun virrat kääntää hehku asentoon. Käynnistyksen jälkeen flekti pysähtyy, mutta käynnistyy noin 10 sek. päästä täysille.
Vikakoodi tulee vasta kun auto on käynyt 10 sek.
Kone ei ota kierroksia. Eikä kulje, kuin noin 50km/h.
Pikaisia vinkkejä. :?
Vikakoodi tulee vasta kun auto on käynyt 10 sek.
Kone ei ota kierroksia. Eikä kulje, kuin noin 50km/h.
Pikaisia vinkkejä. :?
.
Joku liitin irti.
Johto poikki.
Mulla on vähän uudempi moottori, mutta siinä näyttäisi esim. moottorin lämpöä mittaava anturi olevan kannessa, sielä vänkärinpuoli reunassa päällimmäisenä.
Onko moottoritilassa touhuttu viime aikoina ?
Onhan jäähdyttimessä nestettä ?
Onko korkin alla painetta ?
Joku liitin irti.
Johto poikki.
Mulla on vähän uudempi moottori, mutta siinä näyttäisi esim. moottorin lämpöä mittaava anturi olevan kannessa, sielä vänkärinpuoli reunassa päällimmäisenä.
Onko moottoritilassa touhuttu viime aikoina ?
Onhan jäähdyttimessä nestettä ?
Onko korkin alla painetta ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Konepellin alla ei ole kukaan käynyt kahteen viikkoon ja silloinkin lisäsin pissapojan nestettä.
Jäähdytinnestettä lisäsin ehkä 1/2 litraa. Painetta korkkia avatessa oli hieman, mutta kone ehti jäähtyä reilusti ennen avaamista. Ylävesi letku on täynnä, mutta letku on puristettaessa varsin löysä vaikka korkki on paikallaan. Vastaava kone pihassa, tuntui hieman jäykemmältä. Mutta toimiva oli motista viileämpi.
Palaneita sulakkeita en löytänyt.
Pakkanen putosi -18 ... 0 muutamassa tunnissa, joten kosteus on valtava. Nyt "raato" on lämpimässä tallissa. Tutkin aamulla, onko vika kosteudessa.
7.11.06
Vika löytyi kuitenkin konepellin alla olevasta sulake boxista. 7,5A (Motor electricity tai vast.) sulake oli palanut ja meno jatkuu.
Kuitenkin sain selville, että sulakkeen palamisen todennäköisesti aiheuttaa huohotinputken esilämmityksen vastus. Vastus lienee loppunsa edessä.
Jäähdytinnestettä lisäsin ehkä 1/2 litraa. Painetta korkkia avatessa oli hieman, mutta kone ehti jäähtyä reilusti ennen avaamista. Ylävesi letku on täynnä, mutta letku on puristettaessa varsin löysä vaikka korkki on paikallaan. Vastaava kone pihassa, tuntui hieman jäykemmältä. Mutta toimiva oli motista viileämpi.
Palaneita sulakkeita en löytänyt.
Pakkanen putosi -18 ... 0 muutamassa tunnissa, joten kosteus on valtava. Nyt "raato" on lämpimässä tallissa. Tutkin aamulla, onko vika kosteudessa.
7.11.06
Vika löytyi kuitenkin konepellin alla olevasta sulake boxista. 7,5A (Motor electricity tai vast.) sulake oli palanut ja meno jatkuu.
Kuitenkin sain selville, että sulakkeen palamisen todennäköisesti aiheuttaa huohotinputken esilämmityksen vastus. Vastus lienee loppunsa edessä.
Re: APUVA! W203 COOLANT- vikakoodi + flekti pyörii täysillä!
Kiitos näistä ohjeista!
Oli ittellä sama vika w203 vm.2001 200CDI:ssä.
Onneksi oli vehon ohjeiden mukaan jo irrotettu flekti
Sitte osu tää ketju silmiin Karfomixissä. Vehossa pelkkä osa ois ollu about 600e ja purkaamolla 100euroa (flekti siis, jonka ne ois vaihtanu).
Kiitos "sammatin veholle" töistä.
Oli ittellä sama vika w203 vm.2001 200CDI:ssä.
Onneksi oli vehon ohjeiden mukaan jo irrotettu flekti

Kiitos "sammatin veholle" töistä.
Re: APUVA! W203 COOLANT- vikakoodi + flekti pyörii täysillä!
Hyvä, että vika löytyi 

Re: APUVA! W203 COOLANT- vikakoodi + flekti pyörii täysillä!
Moro,
viikonlopun kuuma päivä sai taas tuon maagisen 7.5A:n sulakkeen palamaan oikein 2 kertaa peräkkäin.
Missäs tuo esilämmityksen vastus sijaitsee ja mahtaako olla arvokas? Mitä muuta tuon sulakkeen takana on, koska tuntuisi vaan siltä, että kun minulla tuo sulake paloi aina kuumimpina päivinä, että onko se tosiaankin jokin esilämmittimen vastus...
viikonlopun kuuma päivä sai taas tuon maagisen 7.5A:n sulakkeen palamaan oikein 2 kertaa peräkkäin.
Missäs tuo esilämmityksen vastus sijaitsee ja mahtaako olla arvokas? Mitä muuta tuon sulakkeen takana on, koska tuntuisi vaan siltä, että kun minulla tuo sulake paloi aina kuumimpina päivinä, että onko se tosiaankin jokin esilämmittimen vastus...
Re: APUVA! W203 COOLANT- vikakoodi + flekti pyörii täysillä!
Minulla ei ollut ongelmia sulakkeen palamisen kanssa tuon jälkeen, kun totesein homman olevan kunnossa. Joten pari vuotta meni, eikä ainakaan mahdollinen vastus oireillut. En muista enää mistä "pajasta" sain vihjettä vastuksesta... lienekkö edes olemassakaan 
Kannattaisiko seurata esim. virtamittauksella missä vaihessa sulake palaa ja onko kuorma sama kokoajan vai onko vaihtelua.

Kannattaisiko seurata esim. virtamittauksella missä vaihessa sulake palaa ja onko kuorma sama kokoajan vai onko vaihtelua.
Re: APUVA! W203 COOLANT- vikakoodi + flekti pyörii täysillä!
Moron,
nyt minulle palasi tuo samainen vika autoon, mutta onnistuin löytämään tähän ratkaisun ja ajattelin jakaa sen täällä, josko jollekkin tulee sama ongelma.
Nyt minulla alkoi palaa tuo sulake 54, eikä enää vaihto suurempaan auttanut. Kokeilin jopa 15A sulaketta siihen 7,5A:n sulakkeen paikalle. Virrat herätteelle ja *naps*.
Katteli sitte tuota täällä mainittua huohotinputken esilämmitintä. Sehän on olemassa ja kuulemma palaa näissä yleisesti (osanumero 6110160630) löytyy siitä kannen päältä tulevasta kumiputkesta (maksaa vehossa 23 euroa), joka yhtyy siihen isompaan putkeen joka tulee ilmansuodattimelta moottorille. Jos se on palanut, on se helppo selvittää josko se on rikki. Tökkeli irti ja jos sulake ei enää pala, niin rikki se on (kai se näinpäin meni). Vastusta sille mittasin noin 24 ohmia, kun se oli ehjä. NO, tämä ei ollut se vika...
Vinkkiä saatuani, näissä kuulemma on sellaista vikaa, että siihen esilämmittimen tökkeliin tulevat johdot ovat useesti rispaantuneet ja ottavat oikkarin juuri ennen tuota esilämmitimen vastuksen tökkeliä. Ja kappas...siellä näky molemmista johdoista säikeet...10 cm sähköteippiä ja homma pelaa ku buickki
ainakin toistaiseksi. Mutta vinkin antajan mukaan tämä on jonnin sortin tyyppivika. Muita viesti ketjuja lukeneena olen huomannut että samaa johtojen kuorimista löytyy monasti sieltä flektiltä/pissapojan säiliön pinnan tarkistus johoista. Johdot on hirmu ohutta kamaa ja eristeet kovettuu jo tällaisen minimaalisen 10 vuoden käytön jälkeen pisteeseen, että alkaa säikeet näkyy monesta paikasta, missä johto tärisee ja tekee jyrkkiä mutkia.
Että tällaista, kaks johto yhteen ja koko auto halvaantuu...prk sähköhimmelit. Alkas ettiin jotaki museoautoa.
nyt minulle palasi tuo samainen vika autoon, mutta onnistuin löytämään tähän ratkaisun ja ajattelin jakaa sen täällä, josko jollekkin tulee sama ongelma.
Nyt minulla alkoi palaa tuo sulake 54, eikä enää vaihto suurempaan auttanut. Kokeilin jopa 15A sulaketta siihen 7,5A:n sulakkeen paikalle. Virrat herätteelle ja *naps*.
Katteli sitte tuota täällä mainittua huohotinputken esilämmitintä. Sehän on olemassa ja kuulemma palaa näissä yleisesti (osanumero 6110160630) löytyy siitä kannen päältä tulevasta kumiputkesta (maksaa vehossa 23 euroa), joka yhtyy siihen isompaan putkeen joka tulee ilmansuodattimelta moottorille. Jos se on palanut, on se helppo selvittää josko se on rikki. Tökkeli irti ja jos sulake ei enää pala, niin rikki se on (kai se näinpäin meni). Vastusta sille mittasin noin 24 ohmia, kun se oli ehjä. NO, tämä ei ollut se vika...
Vinkkiä saatuani, näissä kuulemma on sellaista vikaa, että siihen esilämmittimen tökkeliin tulevat johdot ovat useesti rispaantuneet ja ottavat oikkarin juuri ennen tuota esilämmitimen vastuksen tökkeliä. Ja kappas...siellä näky molemmista johdoista säikeet...10 cm sähköteippiä ja homma pelaa ku buickki

Että tällaista, kaks johto yhteen ja koko auto halvaantuu...prk sähköhimmelit. Alkas ettiin jotaki museoautoa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: APUVA! W203 COOLANT- vikakoodi + flekti pyörii täysillä!
Jonnekin tuosta varoitellut...londo kirjoitti:Moron,
nyt minulle palasi tuo samainen vika autoon, mutta onnistuin löytämään tähän ratkaisun ja ajattelin jakaa sen täällä, josko jollekkin tulee sama ongelma.
Nyt minulla alkoi palaa tuo sulake 54, eikä enää vaihto suurempaan auttanut. Kokeilin jopa 15A sulaketta siihen 7,5A:n sulakkeen paikalle. Virrat herätteelle ja *naps*.
Katteli sitte tuota täällä mainittua huohotinputken esilämmitintä. Sehän on olemassa ja kuulemma palaa näissä yleisesti (osanumero 6110160630) löytyy siitä kannen päältä tulevasta kumiputkesta (maksaa vehossa 23 euroa), joka yhtyy siihen isompaan putkeen joka tulee ilmansuodattimelta moottorille. Jos se on palanut, on se helppo selvittää josko se on rikki. Tökkeli irti ja jos sulake ei enää pala, niin rikki se on (kai se näinpäin meni). Vastusta sille mittasin noin 24 ohmia, kun se oli ehjä. NO, tämä ei ollut se vika...
Vinkkiä saatuani, näissä kuulemma on sellaista vikaa, että siihen esilämmittimen tökkeliin tulevat johdot ovat useesti rispaantuneet ja ottavat oikkarin juuri ennen tuota esilämmitimen vastuksen tökkeliä. Ja kappas...siellä näky molemmista johdoista säikeet...10 cm sähköteippiä ja homma pelaa ku buickkiainakin toistaiseksi. Mutta vinkin antajan mukaan tämä on jonnin sortin tyyppivika. Muita viesti ketjuja lukeneena olen huomannut että samaa johtojen kuorimista löytyy monasti sieltä flektiltä/pissapojan säiliön pinnan tarkistus johoista. Johdot on hirmu ohutta kamaa ja eristeet kovettuu jo tällaisen minimaalisen 10 vuoden käytön jälkeen pisteeseen, että alkaa säikeet näkyy monesta paikasta, missä johto tärisee ja tekee jyrkkiä mutkia.
Että tällaista, kaks johto yhteen ja koko auto halvaantuu...prk sähköhimmelit. Alkas ettiin jotaki museoautoa.
Melkoista tuuria ollut(varsinkin jos kokeiltu isommalla sulakeella) yleensä se sulake palaa 2 kertaa ja sitten 3 kerralla on tiedossa ecu remontia...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
