Kiinanpoikien star antaa vikakoodit:
P0170 A part thorttle
self-adaptation at
limit value (a61)
B self-adaptation
idle speed at limit
value (a61)
P0130 A o2 sensor upstream
TWC
(r22)
Auto tuntuu hieman laiskemmalta varsinkin yläkierroksilla ja erityisesti täyskaasukiihdytyksissä.
Pintakaasulla kulkee normaalimmin.
W202 c180 lambda ongelmalo?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W202 c180 lambda ongelmalo?
pienet arvaajat koittaa auttaa.....arvaus siis.Jalo kirjoitti:Suuret tietäjät hoi!
suomennos googelista:
osa kaasuläpän itsesäätö at raja-arvo
itsesäätö joutokäynti on raja-arvo
anturi ylävirtaan

kaasuläppäkotelossa vika tai johto/liitin rikki....???
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W202 c180 lambda ongelmalo?
TPS (kaasun asento anturi) viaksi tuota itse arvioisin myös... yläkierrosten laiskuus selittyis myös samalla, koska ECU ei nyt saa tietoa kaasun asennosta, niin ei ota lambdakorjausta pois yläkierroksilla/täyskaasulla ja tehot on hukassa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."