Olisiko jollain foorumilaisella hyvää vinkkiä viasta,kun ei viitsisi ostaa ainakaan turhaan uutta pääsylinteriä?Voisiko vika olla mahdollisesti jossain muualla?
W126 jarrupoljin painuu lattiaan
W126 jarrupoljin painuu lattiaan
No niin...ikiliikkujaankin alkaa sitten vikaa ilmaantumaan
Jarrupoljin meni yht'äkkiä pehmeäksi ja jarrujen varoitusvalo syttyi.Vaihdettiin jarrupääsylinteriin uudet stefat(korjaussarja) ja ilmattiin jarrut,mutta ei ollut mitään vaikutusta.Jarrupoljin tuntuu pehmeältä silloinkin,kun auto on sammuksissa,tosin toppaa ennen lattiaa.Huomasin painetta syntyvän,kun pumppasin poljinta nopeasti ja samalla tyhjäkäynti alkoi hiukan seilaamaan.Pääsylinteri vaikutti silmämääräisesti olevan kunnossa,eikä mitään ruostetta tai hapettumaa näkynyt.Nestettä ei myöskään häviä,eikä vuoda mistään.
Olisiko jollain foorumilaisella hyvää vinkkiä viasta,kun ei viitsisi ostaa ainakaan turhaan uutta pääsylinteriä?Voisiko vika olla mahdollisesti jossain muualla?
Olisiko jollain foorumilaisella hyvää vinkkiä viasta,kun ei viitsisi ostaa ainakaan turhaan uutta pääsylinteriä?Voisiko vika olla mahdollisesti jossain muualla?
M-B 260SE -86 "basso"
Re: W126 jarrupoljin painuu lattiaan
Muuta vinkkiä en osaa sanoa kuin, että onhan varmasti jarrunestesäiliön takaosassakin nestettä?Renegade kirjoitti:No niin...ikiliikkujaankin alkaa sitten vikaa ilmaantumaanJarrupoljin meni yht'äkkiä pehmeäksi ja jarrujen varoitusvalo syttyi.Vaihdettiin jarrupääsylinteriin uudet stefat(korjaussarja) ja ilmattiin jarrut,mutta ei ollut mitään vaikutusta.Jarrupoljin tuntuu pehmeältä silloinkin,kun auto on sammuksissa,tosin toppaa ennen lattiaa.Huomasin painetta syntyvän,kun pumppasin poljinta nopeasti ja samalla tyhjäkäynti alkoi hiukan seilaamaan.Pääsylinteri vaikutti silmämääräisesti olevan kunnossa,eikä mitään ruostetta tai hapettumaa näkynyt.Nestettä ei myöskään häviä,eikä vuoda mistään.
Olisiko jollain foorumilaisella hyvää vinkkiä viasta,kun ei viitsisi ostaa ainakaan turhaan uutta pääsylinteriä?Voisiko vika olla mahdollisesti jossain muualla?
Siis aivan varmasti?
Onnistuiko takajarrujen ilmaus hyvin?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: W126 jarrupoljin painuu lattiaan
Tuo oli hyvä kysymys,että onko säiliön takaosassa myös nestettä
Säiliön sivusta katsottuna: vastaus,on!Takajarrujen ilmaus onnistui hyvin,ilmaa oli jonkin verran.Sellaiseen kiinnitettiin huomiota,ettei takapyörän ollessa ilmassa,jarru pitänyt yhtään,eikä siis männät liikkuneet.Johtuisiko tasausventtiilin toiminnasta,tai sitten pääsylinterissä joku stefa päästää edelleen läpi.
M-B 260SE -86 "basso"
Re: W126 jarrupoljin painuu lattiaan
Kysyin siksi, että täyttäessä säiliötä näyttää kuin nesteet tulisivat just yli, mutta siinä vaiheessa täyttyykin vielä takajarrupiirin säiliö.Renegade kirjoitti:Tuo oli hyvä kysymys,että onko säiliön takaosassa myös nestettä![]()
Säiliön sivusta katsottuna: vastaus,on!Takajarrujen ilmaus onnistui hyvin,ilmaa oli jonkin verran.Sellaiseen kiinnitettiin huomiota,ettei takapyörän ollessa ilmassa,jarru pitänyt yhtään,eikä siis männät liikkuneet.Johtuisiko tasausventtiilin toiminnasta,tai sitten pääsylinterissä joku stefa päästää edelleen läpi.
Et olisi ensimmäinen jolle näin on käynyt.
Ei ole mitään tasausventtiileitä.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: W126 jarrupoljin painuu lattiaan
Ookoo.Säiliö on kyllä täynnä ja jos tasausventtiiliä ei ole,taidan marssia jarrupääsylinteri ostoksille.
M-B 260SE -86 "basso"
Re: W126 jarrupoljin painuu lattiaan
Nosta jarrunestesäiliö irti pääsylinteristä ja tarkista niiden väliset "tiivisterenkaat". Tapauksia, jossa tiivisteet muuttaneet olomuotoaan, ja osittain tukkineet kanavan.
Re: W126 jarrupoljin painuu lattiaan
No näin oli juuri käynyt toisen tiivisteen kohdalla,kun tänään asiaa lisää tutkailin.Saakohan uusia erikseen mistään,vai tuleeko vaan uuden pääsylinterin mukana?Nyt alkoi tulla jo eloa polkimeen,tosin ilmauksen vaatii vielä.Vaikuttaisi,että tiputtaa hiukan jostain säiliön tienoilta nyt nestettä,että oiskohan juuri noista tiivisterenkaista?ruikku kirjoitti:Nosta jarrunestesäiliö irti pääsylinteristä ja tarkista niiden väliset "tiivisterenkaat". Tapauksia, jossa tiivisteet muuttaneet olomuotoaan, ja osittain tukkineet kanavan.
M-B 260SE -86 "basso"



