

Ei täälläkään.ADHD kirjoitti:Autoa en käynyt näyttämässä tullissa, Tampereella eivät ainakaan vaatineet nähdä!
Minäkin varasin SEC:ille ajan ilmastointihuoltoon Pellen Pajalle. Täyttöaineeksi pannaan Isceon 49:ä ja kuivain vaihdetaan samalla. Tilasin sen eBaysta. 26 euroa maksoi toimituksineen, Suomessa halvimmillaan reilut 40 euroa KL:ssä ja postimaksu siihen vielä päälle.karra kirjoitti: Kun ajelin äsken niin kaupungin sisäänmenotiellä ulkolämpömittari näytti +32, ja keskustassa taisi olla jo +34. Varjosta kun läksin niin +28,5 oli lukema. Ja niin vaan se Isceon 49 siellä puristuu ja laajenee tuottaen mukavan kylmää kabiiniin. Kävin päivä pilsulla terassilla ja kun auringosta läksin niin viileni aika nopeasti mutta ei ihan jääkylmää jaksanut työntää sen 5 min aikana keskustassa ennen kuin pääsi taas 60 km/h alueelle jossa viileni sen verran että puhallinopeuskin vähän laski.
Todellakin varsin kohtuullinen vero. Laskin aikaisemmin tänä vuonna SEC:in etsimiseni yhteydessä Tullin verotustietojen perusteella SEC:ien verotussummien keskiarvon vuosilta 2009 ja 2010. Se on 2200 euroa. 17:sta SEC:istä on tehty veropäätös tuona aikana. Niistä vain yhden vero oli alle tonnin (720 eur) ja seuraavaksi pienin vero oli 1500 euroa. Kallein vero oli 3500 euroa.karra kirjoitti:Postilaatikkoon oli kopsahtanut Tullita kirje joka sisälsi veropäätöksen. Summa oli erittäin kohtuullinen 1 438,- euroa
Voisi olla syytä epäillä koska SEC oli seisonut noin 5 vuotta ennen kuin minulle tuli. Kun niiltä osin se pelaa hyvin niin annan nyt toistaiseksi ollaMesedesi kirjoitti:Oletkos Karra tai muut vastaavien autojen käyttäjät muuten tutkineet autojenne polttoainesuuttimia?
Saattas olla hyvä testata, että kuinka suihkuaa...
Samoiten itselläni tämän kesän havaintoja oli, että se W116:den polttoaineen paineentasaajan (Määräjakajan vieressä) sisällä oleva alipainemäntä oli jumissa.
Jarrukliinerillä, paineilmalla ja alipainepumpulla vempatessa lähti mäntä taas liikkumaan.
Epäilisin, että yhtä jumissa on tuossa omassa W126:sessakin.
millälailla se vikuroikarra kirjoitti:Kesäkuun alussa mosahti kivi tai tiilenpala tuulilasiin, iso iskemä tuli. Lasi vaihdettiin nyt vastapuolen vakuutusyhtiön piikkiin; eilen kun vanha lasi oli irti kävin liikkeessä tarkastamassa kaukalon kunnon - hyvä oli. Samoin tuulilasin kehys oli kuin uudessa autossa, hieman liikkeenharjoittaja ihmetteli että näinkin vanhassa noin siisti... ai niin sumuttelin samalla paukkupullosta sinne kotelonsuoja-ainetta joten sekin homma on nyt hoidettu.
Nyt on clear vision, toki vihreällä yläreunalla Pilkingtonin lasi.
Syyskuussa auto menee etupään kulmien ym tohtoroitavaksi vähän niin kuin työnäytekappaleeksi, siitä sitten enemmän että selviääkö syy vikurointiin.
Tuohan on ihan kohtuullinen vero, selvästi alle kahden viime vuoden keskiarvon (2200€).ADHD kirjoitti:Joutu tuuppaa tänään kättä taskuun ja maksaa veroja 560secistä 1775€, no aina toi ketuttaa hetken aikaa!
Täällähän myö molemmat kirjoiteltiin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;touhottaja kirjoitti:millälailla se vikuroi
Mitkä speksit eli vuosimalli ja km-lukema?ADHD kirjoitti:Joutu tuuppaa tänään kättä taskuun ja maksaa veroja 560secistä 1775€, no aina toi ketuttaa hetken aikaa
Noh, olihan siinä omat puutteensa mutta olihan se oikeasti hieno, väri kruunasi kokonaisuuden.Mesedesi kirjoitti:Se sinun ruskea 111 coupe olisi ollut ihan kuningasvehe
Kyl varmaan taidan mennä sinne isommalla moottorillaJuha_M117 kirjoitti:Meinaatkos mennä secillä LPR cruisingiin?
Vuosimalli otteessa oli 1987 ilman tarkempaa päivämäärää, konttorin setä tuumas että se on sitten ens rekisteröity 31.12.1987! Kilsoja mittarissa 89.000km, mutta lommoja ja naarmuja kyllä löytyy. Ja persus on saanut jossain vaiheessa pikku pusun, eli ei ihan priima sanotaan että hyvä orkkis. Koppa on kuitenkin täysin rostfrei ja pohjassa loistaa pultinpäät tehtaan jäljiltä keltasena maalista. Kaikki toimii ja kulkupuoli kunnossakarra kirjoitti:Täällähän myö molemmat kirjoiteltiin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;touhottaja kirjoitti:millälailla se vikuroi
En ole ohjausvaihdetta tutkaillut mutta syykuussa auto menee Klubin kurssille JAKK:iin tohtoroitavaksi.
Mitkä speksit eli vuosimalli ja km-lukema?ADHD kirjoitti:Joutu tuuppaa tänään kättä taskuun ja maksaa veroja 560secistä 1775€, no aina toi ketuttaa hetken aikaa
Noh, olihan siinä omat puutteensa mutta olihan se oikeasti hieno, väri kruunasi kokonaisuuden.Mesedesi kirjoitti:Se sinun ruskea 111 coupe olisi ollut ihan kuningasvehe
Varmaan Tulli on laskenut noille matalille kilsoille painoarvoa. Oma sirittää myös kun laittaa sen ns pakkoykkösen päälle; en ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota - en tosin ole ajanut siinä asennossa... totesin eka kerran kun testailin autoa talvella ja nyt taas laatikon öljynvaihdon yhteydessä. Pitääkin testata ruokiksella että kulkeeko se edes sillä eteenpäinADHD kirjoitti:Vuosimalli otteessa oli 1987 ilman tarkempaa päivämäärää, konttorin setä tuumas että se on sitten ens rekisteröity 31.12.1987! Kilsoja mittarissa 89.000km, mutta lommoja ja naarmuja kyllä löytyy. Ja persus on saanut jossain vaiheessa pikku pusun, eli ei ihan priima sanotaan että hyvä orkkis. Koppa on kuitenkin täysin rostfrei ja pohjassa loistaa pultinpäät tehtaan jäljiltä keltasena maalista. Kaikki toimii ja kulkupuoli kunnossa. Mikäs toi on, kun kepin vetää ihan alas kakkoselle ja tuuppaa vähän oikealle naksahtaa ja alkaa kuulumaan pientä siriää?
Kulkee, hitaasti, niin kuin ykkösellä yleensäkin.karra kirjoitti:Varmaan Tulli on laskenut noille matalille kilsoille painoarvoa. Oma sirittää myös kun laittaa sen ns pakkoykkösen päälle; en ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota - en tosin ole ajanut siinä asennossa... totesin eka kerran kun testailin autoa talvella ja nyt taas laatikon öljynvaihdon yhteydessä. Pitääkin testata ruokiksella että kulkeeko se edes sillä eteenpäinADHD kirjoitti:Vuosimalli otteessa oli 1987 ilman tarkempaa päivämäärää, konttorin setä tuumas että se on sitten ens rekisteröity 31.12.1987! Kilsoja mittarissa 89.000km, mutta lommoja ja naarmuja kyllä löytyy. Ja persus on saanut jossain vaiheessa pikku pusun, eli ei ihan priima sanotaan että hyvä orkkis. Koppa on kuitenkin täysin rostfrei ja pohjassa loistaa pultinpäät tehtaan jäljiltä keltasena maalista. Kaikki toimii ja kulkupuoli kunnossa. Mikäs toi on, kun kepin vetää ihan alas kakkoselle ja tuuppaa vähän oikealle naksahtaa ja alkaa kuulumaan pientä siriää?
.
Niin tekee, jännä tunne kun kone kiekuu mutta auto etenee verkkaisestiHarri126 kirjoitti:Kulkee, hitaasti, niin kuin ykkösellä yleensäkin.karra kirjoitti:Oma sirittää myös kun laittaa sen ns pakkoykkösen päälle; en ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota - en tosin ole ajanut siinä asennossa... totesin eka kerran kun testailin autoa talvella ja nyt taas laatikon öljynvaihdon yhteydessä. Pitääkin testata ruokiksella että kulkeeko se edes sillä eteenpäin.
Sissus, etten sanois.karra kirjoitti:Uusi syylari tilauksessa, tulee Nissens koska Behriä ei saa. Merkkiliikkeessä orggis maksaa 939,- ja tanskalaisena tarvikkeena 300,- .
Irroitin radion koska se on alkanut taas rutisemaan ja aion käyttää sen Telemessä huollossa. Radion takaa löytyi irrallinen johto jossa päässä jännä liitin, sellainen missä joku ihme klipsi:
http://www.mersuforum.net/forum/search. ... only&ch=-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa yllä linkki toiseen säikeeseen...
Käyttöohjekirjassa oli mainittu että tuota asentoa voipi käyttää esim. vuoristoteitä ajellessa, moottorijarru toimii silloin. Tais olla suosituksena max 60km/h nopeus.ADHD kirjoitti: Mikäs toi on, kun kepin vetää ihan alas kakkoselle ja tuuppaa vähän oikealle naksahtaa ja alkaa kuulumaan pientä siriää?
SECissä oli joskus ainakin yksi huono juotos ohjainboksissa, joka sai automaatti-ilmastoinnin aivan sekaisin.touhottaja kirjoitti:mulla kans ässässä alako tänään pukkaa kuskinpuolelta kuumaa ja vänkärin puolelta kylymää![]()
pikku vinkkejä jos jollakin tiijossa