JeremyH kirjoitti:W210 mittaristo lähtee irti vetämällä molemmista reunoista koukuilla ulos. W140 mittariston irroitus video, W210 samalla tavalla
Säädettävä ratti käännetään ulos ja alas, Ilman säätöä oleva ratti pitää irroittaa. (tai niin WIS väittää. kuulemma ei ole pakko, vaan rattia kääntämällä hieman oikealle saa mittariston ujutettua pois, en tiedä)
Tuon mukaa lähtee ku napakasti nykäisee ja näin lähti myös ainaki w208, automaagissa vois lähteä pelkästää nykäisemällä ku se kulissi taitaa olla "kiinteä"?
hommahan on niin että tuhkista en tarvi, mutta tarvin useamman virran ulosoton. joten teen tuhkikseen pari töpseliä lisää. Saa FM lähettimen MP3 soittimelle, puhelimen ja navin töpselit nätisti ilman johtoviidakkoa ja kannen alle.
Ei ollenkaa huonompi juttu jos nekin on normaalisti vaihdettavissa
Ainii tuosta tuli muute mielee ku mulla oli joskus joku kähmy saannu lankun mittaristonliittimestä sen keskellä olevan ohjurikikkulan poikki nii oli kans aika mielenkiintoista kopeltaa se paikalleen siintä muutaman sentin rakosesta jos ei irrottanu rattia
ajoin essolle, tankkasin, puhuin paskaa, join kahvit ja sit lähin taas ajeleen. ja mitä vielä. auto starttaa mutta ei käynnity... 2x kokeilin ja ei vaan ei. sitten kaukosäätimel ovet lukkoon ja taas auki, ovesta taas sisään ja startti... ja eikös se käynnistynyt ihan normaalisti.
Faijan W202 diisseli teki samaa.. ajonesto alko vittuilee. ei lähtenny pois päältä. piti just rämpyttää tota kaukoohjausta kiinni --> auki niin sitten taas pamahti käymään.
Edelliseen viitaten tuo vaikuttaa ajonestovialta kun kerran ovien availu/lukitus vaikuttaa. Meillä teki joskus W202 samaa mutta sen aiheutti päävirtarele..
xr kirjoitti:ei oo ajonesto vika kun startti kerran pyörittää
juu, eikös ajonesto "tapa" koko auton liian nopeasti startattu tai jotain, ainakin joissakin uudemmissa autoissa olen törmännyt siihen, että jos samantien vääntää avaimen startille, niin ei lähde käyntiin, kun ei ole jokainen juttu aktivoinut tai jotain...
kaasutin kone kärkijakajalla ei tee tuota, mutta niissä tulee sitten helposti jotain muuta
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Itselläni oli se avaimen kolo likainen niin teki joskus noin. Tosin mä en noussu autosta. Vaan otin vain avaimen pois virtalukosta ja laitoin takaisin.
Muistatha että sitä ei saa startata silä tavalla kuin 124:sta. Eli tässä vaan käytetään sitä avainta siellä starttaus asennossa, ja töötökone lopettaa starttauksen sitten kun riittää. Jos avainta pitää väkisin siellä starttauksessa niin tapahtuu kuulmemma jotain kamalaa. (itse en usko että siitä mitään kummempaa tulee, mutta mega-auto kertoi, enkä ole viitsinyt tahallani kokeilla että kuinka käy)
Tuohon kun tottuu ja sen jälkeen kun hyppään pre-faceliftin rattiin, niin ensimmäinen startti on töks. Kun ei se M104 starttaa puolessa sekunnissa, vaatii melkein koko sekunnin.
Onkos Sergeyllä kuinka monta avainta (kuuluis olla 3) eli testaa tekeekö toisella avaimella samaa.
napa kirjoitti:iian nopeasti startattu tai jotain, ainakin joissakin uudemmissa autoissa olen törmännyt siihen, että jos samantien vääntää avaimen startille, niin ei lähde käyntiin, kun ei ole jokainen juttu aktivoinut tai jotain...
Mersun infralukko ja avain keskustelee ennen ku auto edes antaa startata eli siinä vaiheessa ku saa käännettyä avaimesta kaiken pitäis olla OK.
Mulla teki risa avain sellaista että lukko yleensä hyväksyi avaimen ja antoi startata mutta kesken startin lakkas startti pyörimästä.
Meilläkin teki samanlaista samanlainen vehjes. Riittävän kauan kun ovia aukoi ja sulki niin lähti taas käyntiin. Ajonesto vikaa itsekkin epäiltiin. Diesel liikkeen mies kuitenkin meinasi, että olisi poltossa vikaa... Tiedä sitten pitikö paikkaansa.
Jeremyh, toki muistan vaan napauttaa sitä siel ääriasennossa ja sitten auto tekee itsekseen tehtävänsä. BTW käytin avaimen vaan pois lukosta ja uusiksi starttasin niin ei auttanut. sitten käytin ovet lukossa, taas sisään ja starttia, ni sitten alkoi toimimaan.
Avaimia on 3 + litteä ja kaikki on koodattu uudelleen tänään. Katotaan jatkuuko. Hienoa kun ostaa liikkeest ja tulee joku ongelma, ni vikojen korjaus sujuu kuin junan vessa.
Minä: "Tää ei toimi!!"
Myyjä: "Jahas, tuo se tänään korjaamolle niin korjataan."