E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Öljynvaihdon jälkeen vaihteet ei toimikunnolla. Vaihdettiin n.4 litraa eli ei kaikkia. 1-2 väli rykäsee ja 2-3 väli luistaa ,sitten kun antaa kunnolla löylyä niin vaihtaa lähes oikein luistattamatta. Varsinkin kylmänä on ongelmia. Mikä vois olla vikana kyb venttiili vai joku muu? Auttaisko resetointi?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Vaihdettinko myös suodatin tuo 4l tuntuu aika vähältä kannatais viedä öljynvaihttoon huuhtelemalla jokonkin
mutta käy lukemassa vikakoodit jossain *.rin päässä
mutta käy lukemassa vikakoodit jossain *.rin päässä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
jos sulla on mittatikku mittaapa se määrä....väitän että sieltä puuttuu 1 Litra tai enemmänkin öljyä......
mulla oli ihan sama juttu.........
E:ja kyllä se pitäis aina resetoida....ei se paljon muuta mutta kyllä sen huomaa yleensä.
tuo liian vähäinen öljynmäärä aiheuttaa vikakoodin lootan lämpötilamittaukseen ja sitä kautta vaihtotapahtumaan....(sain aikanaan joltain palstalla vastauksen kun kyselin tuon lämpötilan peräään)...ja johtui itsellä liian vähästä öljystä.
mulla oli ihan sama juttu.........

E:ja kyllä se pitäis aina resetoida....ei se paljon muuta mutta kyllä sen huomaa yleensä.
tuo liian vähäinen öljynmäärä aiheuttaa vikakoodin lootan lämpötilamittaukseen ja sitä kautta vaihtotapahtumaan....(sain aikanaan joltain palstalla vastauksen kun kyselin tuon lämpötilan peräään)...ja johtui itsellä liian vähästä öljystä.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Kattelin tuossa tuota öljymäärää niin sinne lootaan pitäi mennä 6l öljyä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
pelkässä vaihdossa, ei huuhtelussa....?arska10 kirjoitti:Kattelin tuossa tuota öljymäärää niin sinne lootaan pitäi mennä 6l öljyä
eikös huuhtelussa mene täydet 9L....
ja jos on proppu....kuten mulla ainakin...9L vai oliko se 8L...?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Olet oikeassa huuhtelemalla 9l pitää paikkansaLopenUupunut kirjoitti:pelkässä vaihdossa, ei huuhtelussa....?arska10 kirjoitti:Kattelin tuossa tuota öljymäärää niin sinne lootaan pitäi mennä 6l öljyä
eikös huuhtelussa mene täydet 9L....
ja jos on proppu....kuten mulla ainakin...9L vai oliko se 8L...?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Öljymäärän tarkastus ja käyttää piuhan päässä auto. Kannattaa myös laatikon ohjausboksi tarkastaa, onko sinne päässyt nousemaan loota-öljyä johtoja pitkin, koska on tosi yleistä näissä sähkölootissa. Jos puhdas, niin hyvä. Jos löytyy öljyä, niin puhdistus elektroniikka spreillä ja läpivientipistoke lootan päästä o-renkaineen vaihtoon. Voip parantua tälläkin.
Toivottavasti toimii öljymäärän lisäykselläkin. Saattaa myös pelata päivän pari ja tulee ongelmia vikakoodien muodossa ja loota menee vikatilaan. Tällöin todennäköisesti lootanöljyn vaihdon yhteydessä möhnät lähteneet liikeelle ja joko lianneet anturit tai rikkoneet ne. Yleensä näistä menee se kyb-venttiili, kierrosnopeusanturit ja läpivientipistokkeen o-renkaat.
Jos antaa vikakoodin tuosta turbiinin lukkoventtiilistä tai kierrosnopeusanturista, niin laita suosiolla tilaukseen:
- kyb-venttiili
- johdinlevy(jos kl:stä tilaat niin pitää sisällään pyörintänopeusanturit)
- pistokkeen läpivienti(pitäen sisällään o-renkaat)
tämä sen takia, että samalla kun se lootan pohja on auki ja venttiilipöytä on pöydällä, niin samalla vaihtaa nuo, mitkä näistä laatikoista yleensä kasahtaa.
Tietysti lootaöljyä reilusti huuhtelun takia, tiiviste ja suodatin
Jos teetät jossain, niin näiden osien vaihto ei vie pitkään, mutta helppoa nämä on kyllä itsekin vaihdella
Toivottavasti toimii öljymäärän lisäykselläkin. Saattaa myös pelata päivän pari ja tulee ongelmia vikakoodien muodossa ja loota menee vikatilaan. Tällöin todennäköisesti lootanöljyn vaihdon yhteydessä möhnät lähteneet liikeelle ja joko lianneet anturit tai rikkoneet ne. Yleensä näistä menee se kyb-venttiili, kierrosnopeusanturit ja läpivientipistokkeen o-renkaat.
Jos antaa vikakoodin tuosta turbiinin lukkoventtiilistä tai kierrosnopeusanturista, niin laita suosiolla tilaukseen:
- kyb-venttiili
- johdinlevy(jos kl:stä tilaat niin pitää sisällään pyörintänopeusanturit)
- pistokkeen läpivienti(pitäen sisällään o-renkaat)
tämä sen takia, että samalla kun se lootan pohja on auki ja venttiilipöytä on pöydällä, niin samalla vaihtaa nuo, mitkä näistä laatikoista yleensä kasahtaa.
Tietysti lootaöljyä reilusti huuhtelun takia, tiiviste ja suodatin

Jos teetät jossain, niin näiden osien vaihto ei vie pitkään, mutta helppoa nämä on kyllä itsekin vaihdella

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Ei sieltä kyllä tullut uloskaan kuin n. 4litraa. Siis kuutisen litraa pitäis mennä jos vaihtaa prupun kautta eikä huuhtele?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Jos vain laskit propun kautta öljyt pois ja suodatin vaihtoon niin sinne menee noin nelisen litraa, ei kuutta. Ikinä ei pitäisi laittaa takaisin samaa määrää, vaan aina tikun kanssa mitata pinta oikeaksi.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Mistä löytyy tämä ohjainboxi?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Muistaakseni tuo öljymäärän korkeus on 64mm kun kun laatikko on kuuma kannataa tilata mittatikku kl varaosista niin näkee
sen öljyn määrän noissahan ei ole mittatikkua jos on liika täyttöä niin sekään ei tee laatikolle hyvää
Tässä linkki josta näet nuo laatikon öljymäärät
http://www.rvs.fi/diagnostic/page70.html" onclick="window.open(this.href);return false;
sen öljyn määrän noissahan ei ole mittatikkua jos on liika täyttöä niin sekään ei tee laatikolle hyvää
Tässä linkki josta näet nuo laatikon öljymäärät
http://www.rvs.fi/diagnostic/page70.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Ai joo, unehtu laittaa se elikkä se on konehuoneen vasemmassa ylänurkassa muovikannen alla. Kaksi suorakaiteen muotoista liitintä tulee siihen ohjainboksiin. Pistokkeet irti ja nostaa sen boksin vain pois. Boksi aukeaa vaikka pienillä meisseleillä longottamalla.jomppeW211 kirjoitti:Mistä löytyy tämä ohjainboxi?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
arska10 kirjoitti:Muistaakseni tuo öljymäärän korkeus on 64mm kun kun laatikko on kuuma kannataa tilata mittatikku kl varaosista niin näkee
sen öljyn määrän noissahan ei ole mittatikkua jos on liika täyttöä niin sekään ei tee laatikolle hyvää
Tässä linkki josta näet nuo laatikon öljymäärät
http://www.rvs.fi/diagnostic/page70.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pilkkuanussien tuo oma mittatikku näyttäs 65,5mm......


E:ja eikös tuo mitata lämpinä (80C) ja kone käynnissä P:llä....?
.
Opel, "weird lieben autos"....
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
2000vm E320cdi täällä ja pitäis isoa huoltoa kohtapuoliin tehdä. Onkos suomessa jossain laitteistoa jolla tuon laatikon saisi ohan oikeasti huuhdeltua. Ainakin Tallinnan pojiilla on kaikkia kivoja laitteita. ns. Dynaaminen automaattilootan öljynvaihtojärjestelmä joka pesee, huuhtelee ja täyttää lootan niin että lootan joka kolkka tulee melko varmasti öljyttyä tuoreilla puhtailla öljyillä. Olipas niillä joku perhanan kallis vanteenoikojakin samassa lafkassa.. mitenkään mainostamatta http://autohooldus.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajattelin vaan kysäistä kannattaako tuollainen edes, vai riittääkö jos vaihtaa öljyt ja suodattimet laatikosta & koneesta perinteiseen tapaan? Eli voiko tuollainen täysi huuhdonta vain vahvistaa jo alkavia ongelmia tai luistaa kuluneet pannat enemmän, yms.? Omassa laatikossa kun on 'ongelmana' varsinkin S -ohjelmalla se että kierrättää tasakaasulla liiankin pitkään ennen kuin vaihtaa 1:ltä > 2:lle.. muuten tuntuu kyllä toimivan hyvin, mitä nyt vähän miettii. Ellei tuo nyt ole ihan ohjelmasta vaan kiinni...
Aikanaan vanhasta E34 bemusta huuhtelin koneen "Forte" -nimisellä litkulla niin öljy- kuin jäähdytyspuoleltakin, eikä siinä käynyt muuta kuin: Kampiakselin päätytiivisteet jotka jo ennestään vuosivat, alkoivat vuotaa hivenen enemmän. Positiivista oli se että, koneen lämmöt nousivat nopeammin (anturi puhdistui?) ja pysyivät muutaman asteen alempana kuin ennen, selkeä erö mittarista katsoen. Ja kone vastasi kaasuun ehkä hieman herkemmin (voi olla luulottelua kun en dynossa käyttäny) kone siis hieman ropailtu ~150tkm ajettu M30B35 bensa kuutonen...
Ajattelin vaan kysäistä kannattaako tuollainen edes, vai riittääkö jos vaihtaa öljyt ja suodattimet laatikosta & koneesta perinteiseen tapaan? Eli voiko tuollainen täysi huuhdonta vain vahvistaa jo alkavia ongelmia tai luistaa kuluneet pannat enemmän, yms.? Omassa laatikossa kun on 'ongelmana' varsinkin S -ohjelmalla se että kierrättää tasakaasulla liiankin pitkään ennen kuin vaihtaa 1:ltä > 2:lle.. muuten tuntuu kyllä toimivan hyvin, mitä nyt vähän miettii. Ellei tuo nyt ole ihan ohjelmasta vaan kiinni...
Aikanaan vanhasta E34 bemusta huuhtelin koneen "Forte" -nimisellä litkulla niin öljy- kuin jäähdytyspuoleltakin, eikä siinä käynyt muuta kuin: Kampiakselin päätytiivisteet jotka jo ennestään vuosivat, alkoivat vuotaa hivenen enemmän. Positiivista oli se että, koneen lämmöt nousivat nopeammin (anturi puhdistui?) ja pysyivät muutaman asteen alempana kuin ennen, selkeä erö mittarista katsoen. Ja kone vastasi kaasuun ehkä hieman herkemmin (voi olla luulottelua kun en dynossa käyttäny) kone siis hieman ropailtu ~150tkm ajettu M30B35 bensa kuutonen...
Viimeksi muokannut blackslide, Pe 12.08.2011 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Kyllä tuo laatikon huuhtelu kannatta tehdä siellä turbiinissa on melkein 1/4 osa laatikon öljystä joka lähtee taas uusien öljyjen sekaanblackslide kirjoitti:2000vm E320cdi täällä ja pitäis isoa huoltoa kohtapuoliin tehdä. Onkos suomessa jossain laitteistoa jolla tuon laatikon saisi ohan oikeasti huuhdeltua. Ainakin Tallinnan pojiilla on kaikkia kivoja laitteita. ns. Dynaaminen automaattilootan öljynvaihtojärjestelmä joka pesee, huuhtelee ja täyttää lootan niin että lootan joka kolkka tulee melko varmasti öljyttyä tuoreilla puhtailla öljyillä. Olipas niillä joku perhanan kallis vanteenoikojakin samassa lafkassa.. mitenkään mainostamatta http://autohooldus.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajattelin vaan kysäistä kannattaako tuollainen edes, vai riittääkö jos vaihtaa öljyt ja suodattimet laatikosta & koneesta perinteiseen tapaan? Eli voiko tuollainen täysi huuhdonta vain vahvistaa jo alkavia ongelmia tai luistaa kuluneet pannat enemmän, yms.?
Omassa laatikossa kun varsinkin S -ohjelma kierrättää tasakaasulla liiankin pitkään ennen kuin vaihtaa 1:ltä > 2:lle.. muuten tuntuu kyllä toimivan hyvin, mitä nyt vähän miettii. Ellei tuo nyt ole ihan ohjelmasta vaan kiinni...
jos ei huuhtele
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Joo, näinpä tuolla näkyi lukevan.. väittivät että noin 50% vanhasta öljystä jää sinne seinämiin / turbiiniin & putkistoihin.. voi tietty VAG multi-gear-electronilkki lootat olla hieman erilaiset kuin MB:n ja myyntipuheitahan nuo toki on.
Tavallaan OT:
Olikos täällä jotan listaa noita A / B huolloista, mitä virallisesti ohjeistetaan / mitä kannattaa jättää tekemättä/tehdä ohjeiden lisäksi?
Tavallaan OT:
Olikos täällä jotan listaa noita A / B huolloista, mitä virallisesti ohjeistetaan / mitä kannattaa jättää tekemättä/tehdä ohjeiden lisäksi?
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
... ja ennenkuin mittaa, niin käy kaikki vaihteet läpi.LopenUupunut kirjoitti:arska10 kirjoitti:Muistaakseni tuo öljymäärän korkeus on 64mm kun kun laatikko on kuuma kannataa tilata mittatikku kl varaosista niin näkee
sen öljyn määrän noissahan ei ole mittatikkua jos on liika täyttöä niin sekään ei tee laatikolle hyvää
Tässä linkki josta näet nuo laatikon öljymäärät
http://www.rvs.fi/diagnostic/page70.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pilkkuanussien tuo oma mittatikku näyttäs 65,5mm......![]()
![]()
E:ja eikös tuo mitata lämpinä (80C) ja kone käynnissä P:llä....?
.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Kellään tietoa oulun seudulla edullisesta paikasta missä ton huuhtelun vois tehä? Veholla maksaa 800euroa ei kiitos!
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Aloita nyt siitä helpoimmasta, eli mittaa se määrä tikulla.....jos tuo vika tuli heti öljynvaihdon jälkeen viittaa se vajaaseen öljyn määrään....tietty heti voi aloittaa kalleimmassa eli tilaat uuden laatikon siihenjomppeW211 kirjoitti:Kellään tietoa oulun seudulla edullisesta paikasta missä ton huuhtelun vois tehä? Veholla maksaa 800euroa ei kiitos!



.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
800 euroa ? Ajele Ylivieskaan, sieltä löytyy useampikin osaava korjaamo.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Tänään mittaan kuhan emäntä töistä kotiin saapuu. kyselen valmiiksi et jos tarvii tehä jotain juu nou...
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Öljyä on tarpeeksi tänään mittasin. Täytynee käyttää roikan nokassa ni näkkee onko hämminkiä.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Resetoin laatikon ja opetin nyt toimii hienosti. Hitusen kylmänäon nykäsevä tuo 1-2 vaihto mut se taitaa olla ominaisuus tän ikäsessä autossa.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Ainakin itsellä kylmäkäynnistyksen jälkeen saa kierrättää S ohjelmalla sinne 2500rpm paikkeille ja hieman höllätä kaasua ennen kuin se vaihtaa 1->2:lle, hieman nykäisten. Mahtaa olla moskaa lootassa ja on varmaan kulunutkin. Huuhtelu saattaisi auttaa vielä tässä vaiheessa.
Eri foorumeilla sama tullut vastaan usein. Olen ymmärtänyt että tuo on ainakin osittain Mersun insinöörien suunnittelema 'ominaisuus', jotta laatikko saavuttaa optimaalisen käyntilämpötilan nopeammin, ja vaihtaisi sitten jouhevammin.
Eri foorumeilla sama tullut vastaan usein. Olen ymmärtänyt että tuo on ainakin osittain Mersun insinöörien suunnittelema 'ominaisuus', jotta laatikko saavuttaa optimaalisen käyntilämpötilan nopeammin, ja vaihtaisi sitten jouhevammin.
Viimeksi muokannut blackslide, Ti 16.08.2011 00:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Rauhallisessa työmatka-ajossa omani ei ylitä 2000 rpm rajaa missään vaiheessa (kaikki vaihteet matkan aikana käytössä, nopeudet 0-100 km/h, valitettavan usein 0 km/h mutta meseä ei siitä sovi syyttää, ainakaan omaablackslide kirjoitti:Ainakin itsellä kylmäkäynnistyksen jälkeen saa kierrättää W ja S ohjelmilla sinne 2800-3000rpm ja hieman höllätä kaasua ennen kuin se vaihtaa, hieman nykäisten.
Eri foorumeilla sama tullut vastaan usein. Olen ymmärtänyt että tuo on Mersun insinöörien suunnittelema 'ominaisuus', jotta laatikko saavuttaa optimaalisen käyntilämpötilan nopeammin, ja vaihtaisi sitten jouhevammin.

Jossain vanhoissa bensa-autoissa ajettiin isoilla kierroksilla aluksi kun katalysaattori piti saada lämpimäksi ja sen aikaiset saastemittaukset tehtiin vasta minuutin, parin jälkeen käynnistyksestä.
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Nyt olis inspiraatiota lähteä ajelemaan korttelin ympäri, käynpäs testaamassa korrektit kierrokset ennen kuin vaihtaa 2:lle S-ohjelmalla 'kylmänä'
Edit: 18C vesisateessa W-ohjelmalla 2min lämmittelyn jälkeen, viisari just värähtää siinä 40:n pinnassa. Vaihtaa tasakaasulla 1900-2000RPM kohdalla 1>2, loputkin vaihdot tapahtuu tuossa paikkeilla. Jos kaasua antaa vähän enemmän.. 40-50%, niin vaihtaa itseasiassa jo aikaisemmin. Tosiaan lähtee pysähdyksistä 1:llä liikkeelle parit ensimmäiset risteykset. Sitten jättää tuon 1:n pois kokonaan kun hiukan lämpiää.
Olen ajellut lähinnä S-ohjelmalla, perustaen siihen logiikkaan että, luistoa on vähemmän=suurempi osa tuotetusta tehosta menee takapyörille/laatikko kuluu vähemmän=taloudellisempaa. Nyt oli unohtunu W päälle koska kurvailin kaupungilla ja tuo S ei ole yhtä jouheva...
Laitetaan tuo S-ohjelman käytös huomenna.. jos muistaa
Edit: 18C vesisateessa W-ohjelmalla 2min lämmittelyn jälkeen, viisari just värähtää siinä 40:n pinnassa. Vaihtaa tasakaasulla 1900-2000RPM kohdalla 1>2, loputkin vaihdot tapahtuu tuossa paikkeilla. Jos kaasua antaa vähän enemmän.. 40-50%, niin vaihtaa itseasiassa jo aikaisemmin. Tosiaan lähtee pysähdyksistä 1:llä liikkeelle parit ensimmäiset risteykset. Sitten jättää tuon 1:n pois kokonaan kun hiukan lämpiää.
Olen ajellut lähinnä S-ohjelmalla, perustaen siihen logiikkaan että, luistoa on vähemmän=suurempi osa tuotetusta tehosta menee takapyörille/laatikko kuluu vähemmän=taloudellisempaa. Nyt oli unohtunu W päälle koska kurvailin kaupungilla ja tuo S ei ole yhtä jouheva...
Laitetaan tuo S-ohjelman käytös huomenna.. jos muistaa
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Lainaan keskusteluasi jos et pahastu.
Itsellä oireita kylmänä satunnaiset "arpomiset" ja tasakaasulla kierrosten eläminen aavistuksen verran. lämpöisenä muuten ok mutta joskus satunnaisesti vaihtaa 2-3 niin että kierrokset nousevat vaihdon välissä.
Itsellä oireita kylmänä satunnaiset "arpomiset" ja tasakaasulla kierrosten eläminen aavistuksen verran. lämpöisenä muuten ok mutta joskus satunnaisesti vaihtaa 2-3 niin että kierrokset nousevat vaihdon välissä.
S211.216
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Oletko kokeillu tuota resetointia?blackslide kirjoitti:Ainakin itsellä kylmäkäynnistyksen jälkeen saa kierrättää S ohjelmalla sinne 2500rpm paikkeille ja hieman höllätä kaasua ennen kuin se vaihtaa 1->2:lle, hieman nykäisten. Mahtaa olla moskaa lootassa ja on varmaan kulunutkin. Huuhtelu saattaisi auttaa vielä tässä vaiheessa.
Eri foorumeilla sama tullut vastaan usein. Olen ymmärtänyt että tuo on ainakin osittain Mersun insinöörien suunnittelema 'ominaisuus', jotta laatikko saavuttaa optimaalisen käyntilämpötilan nopeammin, ja vaihtaisi sitten jouhevammin.
Minulla vaihtaa kylmänä alle 2000rpm ykköseltä kakkoselle ja heti kohta jo kolmosen, jouhevasti menee ton resetoinnin jälkeen vaihteet pesään jo kuudenkympin vauhdissa vitonen päällä ja tasasesti kulkee. Varmaan mulla sekosi tuo ohjelma kun oli välissä rakenneltu ahdin paikoillaan ja siinä oli hieman piikitys vikaa (täys kaasulla reilu 2bar ahtoja) ei meinannu ahtoputket paikoillaan pysyä. No nyt vakio ahdin ja pelaa hienosti.
Niin ja KIITOKSET TUIKULLE turbo talkoista.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
blackslide kirjoitti:Nyt olis inspiraatiota lähteä ajelemaan korttelin ympäri, käynpäs testaamassa korrektit kierrokset ennen kuin vaihtaa 2:lle S-ohjelmalla 'kylmänä'
Edit: 18C vesisateessa W-ohjelmalla 2min lämmittelyn jälkeen, viisari just värähtää siinä 40:n pinnassa. Vaihtaa tasakaasulla 1900-2000RPM kohdalla 1>2, loputkin vaihdot tapahtuu tuossa paikkeilla. Jos kaasua antaa vähän enemmän.. 40-50%, niin vaihtaa itseasiassa jo aikaisemmin. Tosiaan lähtee pysähdyksistä 1:llä liikkeelle parit ensimmäiset risteykset. Sitten jättää tuon 1:n pois kokonaan kun hiukan lämpiää.
Olen ajellut lähinnä S-ohjelmalla, perustaen siihen logiikkaan että, luistoa on vähemmän=suurempi osa tuotetusta tehosta menee takapyörille/laatikko kuluu vähemmän=taloudellisempaa. Nyt oli unohtunu W päälle koska kurvailin kaupungilla ja tuo S ei ole yhtä jouheva...
Laitetaan tuo S-ohjelman käytös huomenna.. jos muistaa
Siinä W:ssä on sellainen kiva ominaisuus että "mäkilähtöpidätin" toimii silloin

Eli loivassa mäessä (ja jyrkemmässäkin) auto pysyy ilman jarrua paikallaan tyhjäkäynnillä.....kun taas S:llä se alkaa ainakin oma ryömiä hiljalleen mäkeä ylös....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?
Auton saa pysymään paikallaan SBC H toiminnolla kun on vaihde päällä.LopenUupunut kirjoitti:blackslide kirjoitti:Nyt olis inspiraatiota lähteä ajelemaan korttelin ympäri, käynpäs testaamassa korrektit kierrokset ennen kuin vaihtaa 2:lle S-ohjelmalla 'kylmänä'
Edit: 18C vesisateessa W-ohjelmalla 2min lämmittelyn jälkeen, viisari just värähtää siinä 40:n pinnassa. Vaihtaa tasakaasulla 1900-2000RPM kohdalla 1>2, loputkin vaihdot tapahtuu tuossa paikkeilla. Jos kaasua antaa vähän enemmän.. 40-50%, niin vaihtaa itseasiassa jo aikaisemmin. Tosiaan lähtee pysähdyksistä 1:llä liikkeelle parit ensimmäiset risteykset. Sitten jättää tuon 1:n pois kokonaan kun hiukan lämpiää.
Olen ajellut lähinnä S-ohjelmalla, perustaen siihen logiikkaan että, luistoa on vähemmän=suurempi osa tuotetusta tehosta menee takapyörille/laatikko kuluu vähemmän=taloudellisempaa. Nyt oli unohtunu W päälle koska kurvailin kaupungilla ja tuo S ei ole yhtä jouheva...
Laitetaan tuo S-ohjelman käytös huomenna.. jos muistaa
Siinä W:ssä on sellainen kiva ominaisuus että "mäkilähtöpidätin" toimii silloin![]()
Eli loivassa mäessä (ja jyrkemmässäkin) auto pysyy ilman jarrua paikallaan tyhjäkäynnillä.....kun taas S:llä se alkaa ainakin oma ryömiä hiljalleen mäkeä ylös....
.
S211.216