"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sultzi kirjoitti:Eiks se olis kiva joskus vähän ajellakin?
kaikille se ajaminen ei ole se "juttu", nuoremmille ehkä
Toi on varmasti totta, kun tulee yhtä vanhaks kuin sinä niin sitten tehdään 10kpl M103 turboo @3bar hallin nurkkaan, vaikka ei ajaminen kiinnostakkaan. Muutenkin, mitä niitä valmiiks tehdä? Laittaa vaan reilusti tonneja kiinni ja jättää seisoon, vähän ku laittais rahaa pankkiin?
se on kato myös vähän niin, että kun ajaa työkseen, niin ei tuo autolla "ajaminen" enää tuo mitään erikoisia kiksejä
moottorien testaaminen ja niiden kehittäminen (myös se niiden "räjäyttäminen") taas tuo sentään mullekin vielä jotain mielihyvää...
tonnillahan tekee jo monta moottoria, kun ne tekee itse ja käyttää edes vähän järkeä, eikä osta valmiina, kuten jotku "rakentajat"... M103 maksaa n. 50 € ja siihen kun vähän soveltaa muista osia, niin saa sellaisen koneen tehtyä, jollaisia jotku luupäät ei saa tehtyä edes sillä tonnilla tai kahdellakaan...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ei nyt sentään... olin vain saanut ajamisesta "tarpeekseni" jo tuossa n. 15 vuotiaana eli ei paljoa kiinnostanut mitkään pillurallit ja muut asiattomat ajot enää siinä vaiheessa, kun kortin sain sitten 18 vuotiaana...
olen siis viettänyt enemmän tai vähemmän aikani ratin takana oikeastaan n. 5 vuotiaasta lähtien... maalla se kun on ihan normaalia, että se ajaa, josta ei niihin muihin/raskaampiin töihin ole... ja vaikea mua olis kyllä ollut pitää poiskaan sieltä traktorin kopista
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vuodet vierii vauhdikkaasti, kun on hauskaa. Tilanne näyttää tämän projektin suhteen huonolta, kun valmista ei näytä tulevan vaikka 5 vuotta rakentelua on jo takana. Uudet visiot alkaa olemaan sen verran kovat, että taas menee kaikki uusiksi. Tämän projektin tekniikka siirtynee oman käyttö farmarin pellin alle. Myyntiin tulee ainakin sisusta kokonaisuudessaan ilman soittimia. Alustan osat ja mahdollisesti myös koko kori on nyt myynnissä. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä puhelimitse 044-3474732 -Petri-
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."