
Kansiremonttia tiedossa
Kansiremonttia tiedossa
Jaahas, tänään tuli se päivä kun kansipahvi päätti palaa, kilometrejä oli vaivaiset 415tkm
Nyt kyselisinkin tyhmänä että sopiiko om603 vaparin kansi om603 turbon kannen tilalle?

W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
ei mene suoraan. ainakin esikammiot on erilaiset sekä venttiilit->vaihtaa männät.
w201 om605
Re: Kansiremonttia tiedossa
epäilen että öljy- ja vesitietkin on erilaiset noissa kansissa 

Re: Kansiremonttia tiedossa
sopii.
vaparin ja turbon kansissa ei ole muuta eroa, kun esikammioiden halkasija on turbollisessa millin isompi. mistäkö tiedän? siitä, kun itse painin asian kanssa tässä hiljattain ja laitoin vaparin kannen.
sitten taas vuosimallieroja on kansissa. en tiedä mistä vuosimallista eteenpäin on suuttimet vinossa ja suuttimen jenka on tihee. kun taas vanhemmissa on suuttimet suorassa ja suuttimen jenka on harva. siitä en ole varma, että meneekö ns uudemmat kammiot vanhempaan kanteen.
se on kuitenkin varma, että vaparin kansi käy turbolliseen alakertaan. esikammiot ja suuttimet voi joutua vaihtaan, jos on erilaiset, kun vanhassa. venttiilit ja muut hilut käy suoraan turbon kannesta vaparin kanteen.
EDIT: niin ja mittailin aika tarkalleen kaiken näköstä tossa remontissa. esim. esikammiot tulee saman verran kannen tasosta pihalle molemmissa kansissa.
vaparin ja turbon kansissa ei ole muuta eroa, kun esikammioiden halkasija on turbollisessa millin isompi. mistäkö tiedän? siitä, kun itse painin asian kanssa tässä hiljattain ja laitoin vaparin kannen.
sitten taas vuosimallieroja on kansissa. en tiedä mistä vuosimallista eteenpäin on suuttimet vinossa ja suuttimen jenka on tihee. kun taas vanhemmissa on suuttimet suorassa ja suuttimen jenka on harva. siitä en ole varma, että meneekö ns uudemmat kammiot vanhempaan kanteen.
se on kuitenkin varma, että vaparin kansi käy turbolliseen alakertaan. esikammiot ja suuttimet voi joutua vaihtaan, jos on erilaiset, kun vanhassa. venttiilit ja muut hilut käy suoraan turbon kannesta vaparin kanteen.
EDIT: niin ja mittailin aika tarkalleen kaiken näköstä tossa remontissa. esim. esikammiot tulee saman verran kannen tasosta pihalle molemmissa kansissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kansiremonttia tiedossa
vedän puheeni takaisin! olin jostakin lukevinani että kyttis- olisi laittamassa 606 kannen 

w201 om605
Re: Kansiremonttia tiedossa
ihmettelinkin pikkasen. se on kyllä totta, että venttiilit on erilaiset. vaikka ulkonäöllisesti ovat samanlaiset, niin turbollisessa on pakoventtiilit ..hmm.. en nyt muista sitä materiaalia, mutta kuitenkin niissä on eroa. kestää paremmin lämpöä.jekku90 kirjoitti:vedän puheeni takaisin! olin jostakin lukevinani että kyttis- olisi laittamassa 606 kannen
sitä tässä vaan ihmettelen, että jos pahvi on palanu, niin miks koko kansi tarvii vaihtaa? kupliiko paisarissa tms.? jos kuplii ja nesteet häviää vikkelään, niin sanoisin, että 80% mahkulla kansi halki. jos taas savuttaa sinistä käy mahdollisesti huonosti ja saattaa jopa "nakuttaa", niin sanoisin, että 80% ääni kansipahville.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kansiremonttia tiedossa
Turbomallissa oli siellä sisällä sitä jäähdytystä parantavaa ainetta. Vaparin kanteen on kohtuuhelppo ja halpa vaihtaa turbomallin pakoventtiilit ja ehkä suositeltavaakin, jos meinaa 'kilpaa' ajaa. Kansihan kannattaa kunnostaa aina venttiilien, varren kumien osalta sekä tietysti tasoplaanauksella samalla.
Muutenhan se on ihan plug and play swappi.
Muutenhan se on ihan plug and play swappi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kansiremonttia tiedossa
Juu paisuntasäiliössä kuplii kivasti...:S No huomenna näkee tarkemmin lopullisen tuhon määrän ku saan kannen revittyä irti.. No noita turbollisen kansia ei tällä hetkellä löydy mun budjetille sopivaan hintaan tarpeeks nopeesti 

W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
mulla olis yks vaparin kansi, mikä on takuu ehjä. ei ole edes halkeaman alkuja venttiilien/esikammioiden väleissä. esikammiot ja muuta tilpehööriä löytyy kans. irrotettu toimivasta autosta. eli mun vanhasta käyttiksestä, mikä jäis lopulta liiallisen ruosteen takia varaosa autoks. ilmottele, jos kiinnostaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kansiremonttia tiedossa
Jaahas, varaosalista kasvaa, syyläristä toinen pääty halki...
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
mulla vois olla syylärikin. tosin ylemmän vesiletkun kaulasta halkes syylärin irrotuksessa puolet pois.. voisin kyllä korjata sen, jos niikseen tulee. niin ilmottele, jos kiinnostaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kansiremonttia tiedossa
Hienosti luonas kannen irrotus siihen saakka kun..... motonetin avaimet on ihan hyviä ku niillä saa kannenpultit pyöreeks, ideoita?:D poraamalla sais kannan ainaki pois..
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
helmi homma. mulla kans joskus nuljas joku pultti. siinä sunkin koneessa on varmaan ne 12 kulmaset torx tyyppiset kannat kansipulteissa? ite tein sillain, että otin pykälää isomman avaimen, rälläköin siitä lievästi kiilamaiset ja hakkasin vasaralla nuljaantuneeseen pultin kantaan. isompi avain valssaa ittelensä sopivasti tilaa ja takertuu hyvin kiinni pulttiin, niin voi sitten koittaa uudestaan avata. jos ei sittenkään lähde, niin melkein porakoneella kanta pois, niin saa sen kannen nostettua meneen ja lopulta siitä pultin varresta putkipihdeillä tms. vääntää sen pultin jämän pois.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kansiremonttia tiedossa
tai voihan sitä aina yrittää hitsata siihen pulttiin mutta se on tietysti siellä sisällä se nuljautunut yksilöpera8x kirjoitti:helmi homma. mulla kans joskus nuljas joku pultti. siinä sunkin koneessa on varmaan ne 12 kulmaset torx tyyppiset kannat kansipulteissa? ite tein sillain, että otin pykälää isomman avaimen, rälläköin siitä lievästi kiilamaiset ja hakkasin vasaralla nuljaantuneeseen pultin kantaan. isompi avain valssaa ittelensä sopivasti tilaa ja takertuu hyvin kiinni pulttiin, niin voi sitten koittaa uudestaan avata. jos ei sittenkään lähde, niin melkein porakoneella kanta pois, niin saa sen kannen nostettua meneen ja lopulta siitä pultin varresta putkipihdeillä tms. vääntää sen pultin jämän pois.

w201 om605
Re: Kansiremonttia tiedossa
hitsaaminen on kans hyvä vaihtoehto. sopivasti lämpiää pulttikin, niin irtoo helpommin. tässä kohtaa vaan jättäisin kempin väliin, jos se tosiaan on joku niistä sisemmistä pulteista. muuten on kaikki ne hitsinöölit siellä koneen sisällä.jekku90 kirjoitti:tai voihan sitä aina yrittää hitsata siihen pulttiin mutta se on tietysti siellä sisällä se nuljautunut yksilöpera8x kirjoitti:helmi homma. mulla kans joskus nuljas joku pultti. siinä sunkin koneessa on varmaan ne 12 kulmaset torx tyyppiset kannat kansipulteissa? ite tein sillain, että otin pykälää isomman avaimen, rälläköin siitä lievästi kiilamaiset ja hakkasin vasaralla nuljaantuneeseen pultin kantaan. isompi avain valssaa ittelensä sopivasti tilaa ja takertuu hyvin kiinni pulttiin, niin voi sitten koittaa uudestaan avata. jos ei sittenkään lähde, niin melkein porakoneella kanta pois, niin saa sen kannen nostettua meneen ja lopulta siitä pultin varresta putkipihdeillä tms. vääntää sen pultin jämän pois.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kansiremonttia tiedossa
jep jep, torx kannathan siellä on, muistaakseni M10 kanta... sitä hitsaamista en lähde koittaan ennen ku on ihan pakko ettei vaa hitsaa mitkää laakerit kiinni, ja muutenki esabista lentelee roiskeita sinne tänne.... tarvii huomen koittaa sitä isompaa torxia hakata sinne piukkaan, tänään meni sen verran pahasti hermot ettei enää uskalla lähtee kokeileen...

W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
Se kanta on XZN ja koko tosiaan 10.

Torxilla jos tuota on koittanut tai koittaa niin varmasti on pultin pää pyöreänä.

Kansihomma on sen verran tarkkaa hommaa, että kannattaa varmasti pelkästään kantta varten hakea yksi laatumerkkinen XZN avain ihan tätä tarkoitusta varten.

Torxilla jos tuota on koittanut tai koittaa niin varmasti on pultin pää pyöreänä.

Kansihomma on sen verran tarkkaa hommaa, että kannattaa varmasti pelkästään kantta varten hakea yksi laatumerkkinen XZN avain ihan tätä tarkoitusta varten.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kansiremonttia tiedossa
Eikös tuohon mene perus hylsy, mutta vaan 12 kantasena?
http://www.stahlwille-online.de/index.p ... 9&pid=3670" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla noita perus hylsyjä, (s loppuset on 6 kantasia?)
niinku esim tuo... http://www.stahlwille-online.de/picture ... ot_022.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stahlwille-online.de/index.p ... 9&pid=3670" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla noita perus hylsyjä, (s loppuset on 6 kantasia?)
niinku esim tuo... http://www.stahlwille-online.de/picture ... ot_022.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Re: Kansiremonttia tiedossa
muuten hyvä mutta hylsy ei käy kun pitää olla kärkiVensku_ kirjoitti:Eikös tuohon mene perus hylsy, mutta vaan 12 kantasena?
http://www.stahlwille-online.de/index.p ... 9&pid=3670" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla noita perus hylsyjä, (s loppuset on 6 kantasia?)
niinku esim tuo... http://www.stahlwille-online.de/picture ... ot_022.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
w201 om605
Re: Kansiremonttia tiedossa
Pitää olla pitkätappinen kärki, semmonen 10 cm on hyvä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kansiremonttia tiedossa
eikä ne oikein muljaakkaan, muutaku jos huolimattomasti alkaa vääntään. melkein paras on pulttipyssyllä aukoo, niin pysyy avain suorassa. mulla ainakin oli huolimattomuudesta kyse, kun omastani joskus muljasin.
kerran on yks avain katkennukki, kun väänsin kiinnippäin. oli vielä ihan merkki avain, mutta katkse silti. liian kovat momentit noin pienelle kannalle..
kerran on yks avain katkennukki, kun väänsin kiinnippäin. oli vielä ihan merkki avain, mutta katkse silti. liian kovat momentit noin pienelle kannalle..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kansiremonttia tiedossa
Ensin sinne pultin nuppiin irroitusainetta, jos siellä on jotain kuivannutta öljyä jostain syystä, sitten paineilmalla puhtaaksi, tappipaikalleen, pienellä vasaralla napautus ja vääntämällä tai pyssyllä auki jos on epävarma. Varmasti lähtee ehjänä, ellei sitten ole kierre jo valmiiksi rikottu tai muuten vain pyöritetty liian syvälle. Jos sinne nuppiin jättää pohjalle öljyä ja alkaa epävarmasti kääntämään, niin tottahan se nuljahtaa pois.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kansiremonttia tiedossa
Pulttipyssyllä on hyvä mahdollisuus saada pultti poikki kun tulee napakkaa iskua peräjälkeen. Pultin kanta puhtaaksi ja pitkällä varrella rauhallisesti kääntäen pitäs pysyä pultti ehjänä ja aueta.
IG: @pyrytakkunen
Re: Kansiremonttia tiedossa
hmm.. motonet ei tunne om603 kannenpultteja..

W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
Jaahas, kannen sain eilen ehtoosti irti työllä ja tuskalla, perkule ku oli suuttimet piukassa:D Kansi tarvis nyt sit kiikuttaa tutkittavaks et onko vielä käyttökelponen
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Kansiremonttia tiedossa
Niin tietenkin joo.jekku90 kirjoitti:muuten hyvä mutta hylsy ei käy kun pitää olla kärkiVensku_ kirjoitti:Eikös tuohon mene perus hylsy, mutta vaan 12 kantasena?
http://www.stahlwille-online.de/index.p ... 9&pid=3670" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla noita perus hylsyjä, (s loppuset on 6 kantasia?)
niinku esim tuo... http://www.stahlwille-online.de/picture ... ot_022.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Mut onko noi muuten samat, 12 kantanen hylsy ja toi kärki?
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Re: Kansiremonttia tiedossa
Ei kannata arpoa, jos avaimessa lukee XZN-10 niin se on oikea ja siinä on kyllä 12 kulmaa.
Täälläkin saatiin taas kerran kansi onnellisesti auki, suuttimien kireydestä en tiedä kun 9 Barin pulttipyssyllä ne lähti aika hätäseen auki
Täälläkin saatiin taas kerran kansi onnellisesti auki, suuttimien kireydestä en tiedä kun 9 Barin pulttipyssyllä ne lähti aika hätäseen auki

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kansiremonttia tiedossa
Kl-varaosat ja Veho tuntee.Kyttis- kirjoitti:hmm.. motonet ei tunne om603 kannenpultteja..

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Kansiremonttia tiedossa
Hmmm...Kyttis- kirjoitti:hmm.. motonet ei tunne om603 kannenpultteja..
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/251442/0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/251439/0" onclick="window.open(this.href);return false;
jostain syystä ei ole 6 sylinteriselle eli pitää ostaa 2 kpl om601 sarjaa

Mihin tuo 45 Nm liittyi ? Ilmeisesti suuttimiin, tiukassa ne on usein kun on ruostuneet.
Lisää tietoa: www.skg.fi