300 ST

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Karvaperse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 03.03.2010 21:22
Paikkakunta: Rekkamies

300 ST

Viesti Kirjoittaja Karvaperse »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/3965501" onclick="window.open(this.href);return false; kertokaapas rehellisesti mielipide? itsellä ainakin ensimmäisenä iski silmään ahtopaineet. :o kestääkö tommonen setti?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 300 ST

Viesti Kirjoittaja napa »

eikö tuo 1.75 bar. ole vielä "alipainetta" ST koneissa :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 300 ST

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tottahan tuo kestää tuollaisen paineen, varsinkin kun ahdin on mitoiltaan "riittävä". Ahtopaine ei sitä moottoria hajota vaan liian pienen ahtimen aiheuttama pakopaine. Vakioahdin jos tuolla olisi ja tuommoinen paine niin :crazy:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 300 ST

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllähän toi ihan hyvältä kuulostaa. ei noita paineita ainakaan kannata pelätä. 606:sta on paineistettu yli 3 baarillakin. toi vaihdelaatikko iski taas mun silmään.
W201 250DT 20V
w201 190E
amgtoys
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: La 28.04.2007 17:10

Re: 300 ST

Viesti Kirjoittaja amgtoys »

tuo ahin on tosi pienellä 10 pakopesällä jos on sama ku vuosi sitte.. Laatikko toimi ainaki sillon vielä hyvin.. Kytkinki alko kestää ku laitoin jäykällä keskiöllä olevan levyn.. koppa tuossa on tunkinreiän ympäryksiä lukuunottamatta tosi hyvä, ellei sitte takasuojan kaaret oo alkanu kukkiin, ne näky olevan vaihdettu..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 300 ST

Viesti Kirjoittaja veskola »

Siellä lukee jotta olisi 13 pakopesä nyt, en sitten tiedä mitä pakopesää se vastaisi jos olisi pienempi ahdin eli HX40. Ainakin maalaisjärjellä ajateltuna HX52+13 pesä > HX40+13 pesä :problem:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: 300 ST

Viesti Kirjoittaja Tuori »

amgtoys kirjoitti:tuo ahin on tosi pienellä 10 pakopesällä jos on sama ku vuosi sitte.. Laatikko toimi ainaki sillon vielä hyvin.. Kytkinki alko kestää ku laitoin jäykällä keskiöllä olevan levyn.. koppa tuossa on tunkinreiän ympäryksiä lukuunottamatta tosi hyvä, ellei sitte takasuojan kaaret oo alkanu kukkiin, ne näky olevan vaihdettu..

Pakopesä vaihdettu viime keväänä, 13 :geek: Kaveri tais muuten hakea eileen leimanki tuohon ja päästöt oli lähes Eco tasoa :D
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
abject
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 25.06.2007 21:02
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: 300 ST

Viesti Kirjoittaja abject »

Juu leima löytyy. :P Ilman ainuttakaan huomautusta siihen leima saatiin. Takapyöristä oli vähän jotain nupinaa, mutta eikö se kuulu ominaisuuksiin...

Pakopesä on tosiaan kokoa 13. Kori, kuten ylempänä jo mainittiinkin, on tosi hienossa kunnossa tunkinreikien ympäryksiä lukuunottamatta - jotka nekään ei vielä todellakaan pahat ole.

Viekääs nyt joku tämä, niin mä saan rahat kelkkaan.

Edit: Lisätään vielä, että vaihdelaatikko pelaa moitteetta. Ei äännä ja vaihteet menee silmään niinkuin kuuluukin.

Tervetuloa koeajolle!
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Vastaa Viestiin