Vetarit(kö)
Vetarit(kö)
Onkohan vetareitten poorit häviämässä kun ykkösellä lähtee liikkeelle niin tuntuu ihankun vedossa jotain hyppäis joittenkin pykälien yli?!? Olen kuullut että vetarit menee näissä! Kertokaa oi mersutietäjät hölmölle että onko näin vai missäköhän lienee vika! Autohan on s124 300td -92
vito mallia karvalakki 108 cdi -99 (käyttis)
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
Re: Vetarit(kö)
kyllä vetari katkee heti kerrasta ja meno loppuu sitten siihen
voisko perä olla jo niin väljä, että pienet vetopyörät hyppis yli
mikä perä sulla on siinä, jos ASD (lukkoperä) niin tuo väljistyminen on ihan mahdollista tuolle asteelle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Vetarit(kö)
Ei ole ASD:tä! Onko joku muu paikka joka vois aiheuttaa tommosta "hyppimistä" vai pitääkö suosiolla ottaa perästä kannen irti ja tarkastaa rattaiden kunto? Tulispahan öljyt vaihdettua samallanapa kirjoitti:kyllä vetari katkee heti kerrasta ja meno loppuu sitten siihenvoisko perä olla jo niin väljä, että pienet vetopyörät hyppis yli
mikä perä sulla on siinä, jos ASD (lukkoperä) niin tuo väljistyminen on ihan mahdollista tuolle asteelle...
vito mallia karvalakki 108 cdi -99 (käyttis)
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
Re: Vetarit(kö)
vaihteisto on toinen paikka, mutta sen kyllä pitäis huomata myös muilla vaihteilla...
pitäis nyt ensin tietää, hyppiikö siellä joku paikka yli, vai tuntuuko se vain siltä (vai raksuttaako vetonivel)
pitäis nyt ensin tietää, hyppiikö siellä joku paikka yli, vai tuntuuko se vain siltä (vai raksuttaako vetonivel)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Vetarit(kö)
Pakittaessa huomattu sama homma mutta ei muilla vaihteilla, en oo kyllä uskaltanut repiäkkään senjälkeen kun tämä rupes esiintymään! Luulisin kuitenkin että jokin hyppää yli kun auto ei ikäänkun liiku ennekun tämä hyppiminen loppuu!
vito mallia karvalakki 108 cdi -99 (käyttis)
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
Re: Vetarit(kö)
rättinivel ihan riekaleina
autoa ihan fyysisesti tutkimalla, voi myös selvitä jotain
autoa ihan fyysisesti tutkimalla, voi myös selvitä jotain
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Vetarit(kö)
Rätti jos on paskana niin luulis sen muutenkin oireilevan mutta toki mahdollista se on. Renkaat maassa vaihde vapaalla pyörität kardaania käsin Paljonko väljyyttä löytyy?
Re: Vetarit(kö)
Kardaanin rätit ja kannatinlaakeri vasta vaihdettu mutta pitää vissiin hakeutua autonosturille ja ruveta tutkiin paikat läpi tahi sitten ajaa kunnes jokin antaa periks 
vito mallia karvalakki 108 cdi -99 (käyttis)
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96



