ok. tuollainen halppisöljy paljon ajetussa (luultavasti, koska ei ole ihan uusi auto kyseessä) koneessa nyt ei vain yleensä pysy... ei ne nostajat tiedä onko synteettinen vai mineraali, kun ei vain mitään "suoraa SAE 50" koneeseen laita
ja se "semisynteettinen" on kyllä ihan täyttä mineraalia käytännössä, vähän laitettu lisäaineita vain normaalia enemmän
koita laittaa hyvä mineraali (esim. tuo valvolinen VR1 20w-50) yhden öljynvaihdon väliksi mitä tapahtuu... se ei kyllä ole kovin halpaa

maksaa joku n. 50 €/5 ltr (samalla hintaa saa tarjouksesta 2 kannua täyssynteettistä 5w-40 öljyä)
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... w/10470/79 tuossa valvolinen hyvässä mineraalissa on luultavasti niin hyvät lisäaineet moottorin tiivisteiden kannalta, että öljynkulutus laski mullakin luultavasti niistä johtuen, eli tiivisteet (myös ohjurinkumit) pehmenivät taas sellaisiksi mitä niiden kuuluukin olla ja ylimääräinen öljynkulutus loppui siihen (ainahan sitä nyt vähän pitää öljyä kulua, ainakin + 500 000 km ajetussa koneessa...)
lainaus valvolinen sivulta -> "Sopii myös erinomaisesti vanhempiin harrasteautoihin, erinomainen yhteensopivuus eri tiivistemateriaalien kanssa." tuossa saattoi muuten olla loraus esteriä mukana, mikä selittäis sen tiivisteitä elvyttävän ominaisuuden

kuitenkin tuo on lähimpänä niitä öljyjä, millaisilla mersun M103 on suunniteltu toimivaksi...