Pystärin kattoverhoilun vaihto?
Pystärin kattoverhoilun vaihto?
Pitkästä aikaa kolvasin tuota toista pystäriprojektia vm -70. Remontin ollessa loppusuoralla ja katsastuskonttorille jo aika tilattuna alkoi ahdistaa...Kuinka ollakkaan, lattiamassat syttyivät kunnolla tuleen ja kattoverhoilu meni vituiksi. Kylläpä vitutti hetken...
Äkkisältään vaikuttaa melkoiselta projektilta tuo verhoilun vaihto, mutta onko se mahdoton tee se itse miehelle? Etu- ja takalasi irti? Vai suosiolla teetätettävä verhoilijalla?
Mistä saa ostaa ehjän kattoverhoilun/ uutta??
Äkkisältään vaikuttaa melkoiselta projektilta tuo verhoilun vaihto, mutta onko se mahdoton tee se itse miehelle? Etu- ja takalasi irti? Vai suosiolla teetätettävä verhoilijalla?
Mistä saa ostaa ehjän kattoverhoilun/ uutta??
Re: Pystärin kattoverhoilun vaihto?
Kyllä sen voi tehdä itse, jos ei ole peukalo kämmenselässä ja kärsivällisyyttä löytyy saman verran kuin siirtolohkareella. Lasit pitää tosiaan ottaa pois, koska se lieve menee sinne tiivisteen alle. Ja muuten se on reunoista sellaisialla 2 cm koriklipsuilla kiinni ja kaarissa on sellaiset pannat. Uusia myydään ihan valmiina, ainakin World Upholstrey Jenkeissä, mutta varmaan saksalaisetkin firmat.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: Pystärin kattoverhoilun vaihto?
Muutaman kattoverhoilun itse tehneenä (W110, W111 Coupe, Continental MK II, Karmann Ghia, VW kupla...) voin sanoa, että verhoilun ompeleminen on se helpoin osuus ja sen pitäisi onnistua melkein keneltä tahansa. Asennus sen sijaan vaatii taitoa sekä kärsivällisyyttä, jos haluaa hyvän tuloksen. Tähän mennessä haasteellisimpana pidän W111 Coupea, koska siinä sivut eivät ole samalla lailla listan alla kuin sedanissa.
Matti
Matti
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: Pystärin kattoverhoilun vaihto?
OT: onko kokemusta reijän paikkaamisesta kattoverhoilussa, semmonen 5cm pitkä repeämä c pilarissa.
Kaveri maalasi kadetista kellastuneen kattoverhoilun semmoisella vinyylimaalilla ja tulos on niin hyvä ettei erota maalatuksi,
sama päti aurinkosuojiin.
Kaveri maalasi kadetista kellastuneen kattoverhoilun semmoisella vinyylimaalilla ja tulos on niin hyvä ettei erota maalatuksi,
sama päti aurinkosuojiin.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Pystärin kattoverhoilun vaihto?
Moro.
Justiisa viime viikolla askartelin uuden kattoverhoilun paikalleen kattoluukulliseen coupeen. Teetätin uuden paikallisella verhoilijalla. Se tilas jostakin kankaan, alkuperäistä vastaavan. Tuli erittäin siisti. Hintaa tuli 340e yhteensä. Myös arskalipat tuli uusiksi.
Ittellä oli vain takalasi irti. Edestä se oli vain alkujaanki tiivisteen alla. Ensin laitoin kattoverhon roikkumaan pahvikiinnikkeillä kattoon, sit vedin tiukalle ja liimasin takaikkunan aukon reunoille kii bostikilla. Pyykkipojat auttaa kiinni pysymisessä kuivuessa. Haasteellisempaa oliki saada kattoluukun reunat suoriksi, no rypythän siihen jäiki.. Jotta saa ihan tiukalle niin vaatii rautaset hermot ja auttavat kädet. Mulla ei ollu kumpaakaan niin jäi vähä ryppyseksi
Justiisa viime viikolla askartelin uuden kattoverhoilun paikalleen kattoluukulliseen coupeen. Teetätin uuden paikallisella verhoilijalla. Se tilas jostakin kankaan, alkuperäistä vastaavan. Tuli erittäin siisti. Hintaa tuli 340e yhteensä. Myös arskalipat tuli uusiksi.
Ittellä oli vain takalasi irti. Edestä se oli vain alkujaanki tiivisteen alla. Ensin laitoin kattoverhon roikkumaan pahvikiinnikkeillä kattoon, sit vedin tiukalle ja liimasin takaikkunan aukon reunoille kii bostikilla. Pyykkipojat auttaa kiinni pysymisessä kuivuessa. Haasteellisempaa oliki saada kattoluukun reunat suoriksi, no rypythän siihen jäiki.. Jotta saa ihan tiukalle niin vaatii rautaset hermot ja auttavat kädet. Mulla ei ollu kumpaakaan niin jäi vähä ryppyseksi

Re: Pystärin kattoverhoilun vaihto?
Moro1
Mulla on ehjä verhoilu autoosi. Otapa yv niin päästään sopimukseen
Valkoinen, ehjä
Mulla on ehjä verhoilu autoosi. Otapa yv niin päästään sopimukseen

Valkoinen, ehjä
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Pystärin kattoverhoilun vaihto?
Näin melkein saman tehneenä, ymmärrän tuskan
onneksi mulla kärähti vain lämppärin kenno eikä verhoilut..
Saako kattoverhoilun purettua ihan ehjänä, vai onko se jostain esim liimattu tiukasti?

Saako kattoverhoilun purettua ihan ehjänä, vai onko se jostain esim liimattu tiukasti?
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: Pystärin kattoverhoilun vaihto?
Ensimmäisen verhoilun kun purkaa maksaa siinä "oppirahat"
Pahin paikka on takaikkunan luona kauttaaltaan
Pahin paikka on takaikkunan luona kauttaaltaan
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Pystärin kattoverhoilun vaihto?
Se saksalaisten aikanaan käyttämä liima on yleensä säilynyt notkeana vielä näihin päiviin asti eli yleensä lähtee irtikin.Antti S kirjoitti:Saako kattoverhoilun purettua ihan ehjänä, vai onko se jostain esim liimattu tiukasti?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial