
Om 602 syöttöpumppu
Om 602 syöttöpumppu
Terve! Laitoin omaan om 602 w124 pp-dieselin tekemän syöttöpumpun 7mm tapeilla. Tarkoitus on saada moottori ahdettua tässä lähiaikoina mutta koneen raklatus on todella ilkeän kuulonen tuolla pelkällä pumpulla. Pp-dieselillä sanoivat ajoitukseksi 22 astetta (vakio 24). Eli onko tuo 22 astetta tarkoitettu turbotetulle koneelle? Autolla kuitenki pitäisi pystyä ajamaan mutta raklatus on niin kauheaa että pelkään kannen ja pahvin puolesta. Auttaisikohan ajoittaa vakioasteille eli 24 astetta ja pienentää syöttöjä että se kestäisi ajaa tuolla viripumpulla ilman turboa? Kiitos valmiiksi jos joku viitsii valaista tyhmää! 

Re: Om 602 syöttöpumppu
jos se käynti on todella terävä niin silloin se on aikaisella ja se ei tee hyvää koneelle.
löysäile pumpun ruuit ja laita mosse käyntiin ja säädä korvakuulolla milloin käy nätisti niin ollaan lähellä
löysäile pumpun ruuit ja laita mosse käyntiin ja säädä korvakuulolla milloin käy nätisti niin ollaan lähellä

w201 om605
Re: Om 602 syöttöpumppu
Sehän siinä onkin kun pitäisi tietää että laittaako perusajoituksen 22 vai 24 asteeseen ja sen jälkeen hienosäätää pumpun löysäämällä 3 korvakon pulttia ja 1 takaa.
Re: Om 602 syöttöpumppu
"tasapää elementeillä käynti muistuttaa volkkarin dieseleitä etenkin kylmänä",et ei kannata pikku raklatuksista murehtia 

Diesel on puhtaampi
Re: Om 602 syöttöpumppu
Sielä nyt ei ole seurattu opetustavickson18 kirjoitti: Pp-dieselillä sanoivat ajoitukseksi 22 astetta (vakio 24).

Mistä tuo 24 vakio on napattu? Vakioasetus on 15 JYKK
Laitappa kokheeksi 22 JYKK niinko ohje oli ja kuulostele muuttuuko käynti yhtään sievemmäksi.
Re: Om 602 syöttöpumppu
jos siellä todellakin on 44 astetta liikaa ennakkoa, eli on ajoitettu pumppu 22 astetta EYKK niin voi olla, että hieman naputtaa 

kyllä minä ainakin murehtisin, jos käynti alkaa muistuttamaan volsua...j.a kirjoitti:"tasapää elementeillä käynti muistuttaa volkkarin dieseleitä etenkin kylmänä",et ei kannata pikku raklatuksista murehtia
Viimeksi muokannut napa, Pe 19.08.2011 08:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Om 602 syöttöpumppu
Hmm.. Joo kiitoksia tosi paljon neuvoista, katsoin autodatasta tuon 24 astetta. Mutta semmoinen vielä että kampiakselin päässä menee asteikko toiseen suuntaan eli vasemalta oikealle: 20,10,0,10,20,30,40 eli kummalla puolella sen ajoitusväkäsen täytyy olla, eli tuolla vasemalla puolella 0-20 välillä se 15astetta, vai 0-40 välillä se 15 astetta!
Re: Om 602 syöttöpumppu
JYKK: jälkeen yläkuolo kohdanPP D kirjoitti:Sielä nyt ei ole seurattu opetustavickson18 kirjoitti: Pp-dieselillä sanoivat ajoitukseksi 22 astetta (vakio 24).![]()
Mistä tuo 24 vakio on napattu? Vakioasetus on 15 JYKK
Laitappa kokheeksi 22 JYKK niinko ohje oli ja kuulostele muuttuuko käynti yhtään sievemmäksi.
EYKK: ennen yläkuolokohtaa
eli 40,30,20.....
w201 om605
Re: Om 602 syöttöpumppu
sitä kampuran asteikkoa luetaan sillain, että pyörität sitä moottoria normaaliin pyörimissuuntaan ja sitten, kun alkaa tulla niitä numeroita, niin ne ensimmäiset numerot ennen nollaa, tai OT merkkiä on EYKK, eli enne ylä kuolo kohtaa ja nollan, tai OT:n jälkeen olevat numerot on JYKK, eli jälkeen yläkuolo kohdan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Om 602 syöttöpumppu
Niin ja moottori pyörii edestäpäin katsottuna myötäpäivään.
Kaikille tuokaan ei ole itsestään selvää.
Kaikille tuokaan ei ole itsestään selvää.
Re: Om 602 syöttöpumppu
Mika.T kirjoitti:Kaikille tuokaan ei ole itsestään selvää.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Om 602 syöttöpumppu
ja mersun vakiopumppu ajoitetaan jälkeen ykk ja YLEENSÄ viripumput ennen ykk.ja sen minkä luvun löysit autodatasta niin se on se todellinen ruiskutuksen alkamishetki jolloin luku pitää paikkansa ajoittaessa pumppua joutsenkaulamenetelmällä.Parin asteen muutos tekee käyntiin ihmeitä
Re: Om 602 syöttöpumppu
itse en ajoittaisi yli20astetta ennen ykk... voi todellinen maksimi ennakko käydä aika rajoilla... ihmettelen jos joku niin neuvoo 

Diesel on puhtaampi
Re: Om 602 syöttöpumppu
No mulla itellä oli nytten 22 astetta ennen yläkuoloa. mutta pitänee näköjään käyttää pumppu irti ja ajoittaa 15 jälkeen yläkuolokohdan?
Re: Om 602 syöttöpumppu
Eikäkö 22 JYKK, jos se on se minun laittama pumppu.
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: Om 602 syöttöpumppu
Mulla on ny ppd tekemä pumppu, ennakot 22jykk ja käy siististi eikä mitään ongelmaa.
Re: Om 602 syöttöpumppu
eli siellä oli oikeasti se 44 astetta liikaa ennakkoa, kuten tuolla aikaisemmin pelkäsinkinvickson18 kirjoitti:No mulla itellä oli nytten 22 astetta ennen yläkuoloa. mutta pitänee näköjään käyttää pumppu irti ja ajoittaa 15 jälkeen yläkuolokohdan?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Om 602 syöttöpumppu
Eli kuuluuko ajoituksen PP Dieselin 7mm elementeillä olevissa pumpuissa olla 22 JYKK?
Kun itsellä on nyt PP:llä tehty pumppu mikä pitäisi laittaa kiinni tuohon koneeseen ja ei ole hajua mikä ajoituksen pitäisi olla. Niin juu ja kone on kanssa om602.
Kun itsellä on nyt PP:llä tehty pumppu mikä pitäisi laittaa kiinni tuohon koneeseen ja ei ole hajua mikä ajoituksen pitäisi olla. Niin juu ja kone on kanssa om602.
Re: Om 602 syöttöpumppu
No eikös pumpun tekiä ihte kirjotellu nii pari viestiä ylempänä.TS_W124 kirjoitti:Eli kuuluuko ajoituksen PP Dieselin 7mm elementeillä olevissa pumpuissa olla 22 JYKK?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Om 602 syöttöpumppu
Tarkotin että ajoitus on ollut nyt 22 jälkeen yläkuolon eli . 20 10 0 10 20 30 40
.
. (ajoitusväkänen).
Selvää nyt ei paljon ota kun kaikki väittää eriä. Eli pp-dieselin ohjeiden mukaan ajoitus oli 22 jykk, savutti tosi paljon ja raklatus on todella kova niinkuin vanhassa rekassa. Pitäisi varmaan kokeilla ajoittaa se 15 astetta jykk niinkuin vakio onkin, koska kone on vielä vapari. 22 astetta tarkoitettu turbotetulle motille?
.
. (ajoitusväkänen).
Selvää nyt ei paljon ota kun kaikki väittää eriä. Eli pp-dieselin ohjeiden mukaan ajoitus oli 22 jykk, savutti tosi paljon ja raklatus on todella kova niinkuin vanhassa rekassa. Pitäisi varmaan kokeilla ajoittaa se 15 astetta jykk niinkuin vakio onkin, koska kone on vielä vapari. 22 astetta tarkoitettu turbotetulle motille?
Re: Om 602 syöttöpumppu
oliskohan nyt oikeasti se tilanne, että joku sellainen tulis sen pumpun ajoittamaan, joka sen osaavickson18 kirjoitti:Tarkotin että ajoitus on ollut nyt 22 jälkeen yläkuolon eli . 20 10 0 10 20 30 40
.
. (ajoitusväkänen).
Selvää nyt ei paljon ota kun kaikki väittää eriä. Eli pp-dieselin ohjeiden mukaan ajoitus oli 22 jykk, savutti tosi paljon ja raklatus on todella kova niinkuin vanhassa rekassa. Pitäisi varmaan kokeilla ajoittaa se 15 astetta jykk niinkuin vakio onkin, koska kone on vielä vapari. 22 astetta tarkoitettu turbotetulle motille?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Om 602 syöttöpumppu
vickson18 kirjoitti:Tarkotin että ajoitus on ollut nyt 22 jälkeen yläkuolon eli . 20 10 0 10 20 30 40
.
. (ajoitusväkänen).
Selvää nyt ei paljon ota kun kaikki väittää eriä. Eli pp-dieselin ohjeiden mukaan ajoitus oli 22 jykk, savutti tosi paljon ja raklatus on todella kova niinkuin vanhassa rekassa. Pitäisi varmaan kokeilla ajoittaa se 15 astetta jykk niinkuin vakio onkin, koska kone on vielä vapari. 22 astetta tarkoitettu turbotetulle motille?
22 JYKK ja sillä ei ole mitään merkitystä ajoitukseen onko siinä ahdin tai ei
ja se ajoitus "väkänen" joka on moottorissa kuuluu olla pelti liuskan näköinen on noin kello 11-12 kohdalla ojan puolelta suoralta sivulta kohdistetaan 22 jykk
pumpun merkki saattaa heittää muutaman asteen kun sitä katsoo silmämääräisesti samoin poranterä virityksillä mutta onhan se jo silloin aika lähellä oikeaa
Re: Om 602 syöttöpumppu
Joo katsoin ajoitusmerkin väkäsen tarkasti siihen 22 asteeseen jykk. Mutta raklatus edelleen tosi kova vaikka hienosäätää pumppua pyörittämällä muutaman asteen. Savu ei ole tumman mustaa vaan vähän harmahtavaa. Vaan johtuuko se kova raklatus sitte vaan siitä kun ei ole sitä mutkaa tehostamassa polttoaineen palamista? Ajoituksessahan nyt ei ole mitään epäselvää, mietityttää vain tuo kova käyntiääni.
Re: Om 602 syöttöpumppu
Se mutka ei tehosta polttoaineen palamista yhtään joutokäynnillä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Om 602 syöttöpumppu
Totta. Mutta mitä olen noita mb:n viridieseleitä katsonut niin ne ei savua tyhjäkäynnilläkään. Tuo kampe savuaa ihan lahjakkaasti. Huomasin muuten että 4 pytyn suutin pulppua polttoainetta ulospäin, mahdollisesti vain löysällä? Voisin mahdollisesti laittaa tänne foorumille pienen videonpätkän koneen käynnistä jos se on mahdollista?
Re: Om 602 syöttöpumppu
Mahtaakahan olla varma kans jotta on ppd punppu??
Re: Om 602 syöttöpumppu
kuulostaa nyt siltä, että se ajotus on reippaasti aikasella. millä oot sitä ajotusta kattonu? poranterävirityksellä, vai joutsenkaulalla? ootko koittanu ajaa sillä laitteella? jos kone lämpiää epänormaalin nopeesti ja paljon, niin ajotus on aikasella.
jos se kerta on niin epäselvää, kun tässä saa ymmärtää, niin itse alkaisin joutsenkaula menetelmällä ajottaan jostakin 15 astetta EYKK paikkeilta. korvakuulolla ja perstuntumalla sitten loput.
jos se kerta on niin epäselvää, kun tässä saa ymmärtää, niin itse alkaisin joutsenkaula menetelmällä ajottaan jostakin 15 astetta EYKK paikkeilta. korvakuulolla ja perstuntumalla sitten loput.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Om 602 syöttöpumppu
Ajoitus oli päin persettä aijemmin, en tiedä mistä syystä mutta se oli 25eykk. Nyt ajoitus 22 jykk. Kone käy nätisti mutta savun perusteella pitää ruuvata suuttimet irti kokonaan ja testata.