eli auto on vito 110cdi-00,ja ongelmana on öljynpainevalon/tasonvalon syttyminen heti öljynvaihdon jälkeen ..
mahtaisiko vika nyt sitten olla kuitenkin tuossa varoitusvalossa tai anturissa,öljy kyllä kiertää todennäköisesti ei kolise ja öljynpinta ok tietysti,ja ennen vaihtoa ei tuo varoitusvalo ole koskaan vilkkunut tai mitään..nyt se syttyy heti käynnistyksessä ja palaa kokoajan taulussa,pelkät virrat päälläkin palaa kokoajan..myös anturin johdon ollessa irti öljypohjasta.mikäköhän v**** tuohon nyt sitten tuli osaisikohan joku neuvoa mistä alkais vikaa etsimään?????
Viimeksi muokannut luupaa85, Su 28.08.2011 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CDI203 kirjoitti:Määrän valo(paineele ei ole merkkivaloa)
jos öljyä on liikaa se myös syttyy
joo niin olen ymmärtänyt ettei öljynpaineet ilmoittele mitään..kuinkakohan tarkka tuo on öljyn liiallisesta määrästä,auto oli kyllä hiukan klenossa kun öljyt laitoin koneeseen
kyllä öljyn määrä on ok..hmm mikäs tuossa nyt sitten mättää..voikohan öljypohjan koho tai mikä siellä nyt sitten onkaan tunnistimena,niin jäädä jotenkin "jumiin"ala asentoonsa kun öljyt ovat olleet pois koneesta??aika outoa että tuollainen vika alkaisi juuri öljynvaihdon yhteydessä.ainakin vanhemmissa mersuissa tunnistimen irti ottaminen sammutti kokonaan tuon valon pois pelistä,tuossa se palaa silti vaan..mutta näissä vitoissa näkyykin tosiaan olevan kolmella johdolla ja vanhemmissa vain yhdellä...mitäköhän seuraavaksi tarvitsisi ruveta tekemään?ei kiva ajella autolla missä öljyvalo palaa taulussa vaikka tuskin vika öljynmäärässä oikeasti onkaan
kyllä nyt näyttäisi siltä että vika on tuon tasoanturin liittimessä,yksi nasta anturin liittimestä taitaa olla poikki ja ja nasta näyttäisi löytyvän tuolta johdon liittimestä....mites tuon valon nyt sais sammumaan väliaikaisesti,kun ei viitsisi taas ottaa öljyjä pihalle anturinvaihtoa varten...onko muuta keinoa kuin polttimo ottaa pois mittaristosta
luupaa85 kirjoitti:kyllä nyt näyttäisi siltä että vika on tuon tasoanturin liittimessä,yksi nasta anturin liittimestä taitaa olla poikki ja ja nasta näyttäisi löytyvän tuolta johdon liittimestä....mites tuon valon nyt sais sammumaan väliaikaisesti,kun ei viitsisi taas ottaa öljyjä pihalle anturinvaihtoa varten...onko muuta keinoa kuin polttimo ottaa pois mittaristosta
Siihen pitäis joku sopiva vastus keksiä johdon nokkaan tai sitten jos sieelä lliteemen paikassa on vielä joku nysä koitta siihen juotta joku johdon pätkä,
poltimon pois kaivelun tilalle teippi siihen päälle niin muistaa hommat uuden anturin seuraavaan vaihtoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
luupaa85 kirjoitti:kyllä nyt näyttäisi siltä että vika on tuon tasoanturin liittimessä,yksi nasta anturin liittimestä taitaa olla poikki ja ja nasta näyttäisi löytyvän tuolta johdon liittimestä....mites tuon valon nyt sais sammumaan väliaikaisesti,kun ei viitsisi taas ottaa öljyjä pihalle anturinvaihtoa varten...onko muuta keinoa kuin polttimo ottaa pois mittaristosta
Siihen pitäis joku sopiva vastus keksiä johdon nokkaan tai sitten jos sieelä lliteemen paikassa on vielä joku nysä koitta siihen juotta joku johdon pätkä,
poltimon pois kaivelun tilalle teippi siihen päälle niin muistaa hommat uuden anturin seuraavaan vaihtoon
tuo liitin siellä öljypohjassa on kyllä niin vammasessa paikassa ja muutenkin sinne nastan reikään ei kyllä saa oikeen mitään viriteltyä,että taitaa olla parempi antaa valojen loistaa tai teippiä päälle prkl