Mobil 5W-50 synt vs. Valvoline 0W-40 SynPower

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin

Kumpi parempi?

Mobil 5W-50 synt
28
70%
Valvoline 0W-40 SynPower
12
30%
 
Ääniä yhteensä: 40

jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Mobil 5W-50 synt vs. Valvoline 0W-40 SynPower

Viesti Kirjoittaja jo vain »

"Miksiköhän tuota otsikon hyvää Mobilia kuluu 5 ...7 dl / 1000 km ja otsikon hyvää Valvolinea kuluu alle 1 dl / 1000 km autossani, jolla on ajeltu yli 200 tkm?"

Jihaa!!

/Jo vain
300 SE
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Siksi Valvoline, koska tuo halpis-mobil on ylihintaista sen ominaisuuksiin nähden.
Ratsastaa 0W40:n maineella ja hinnat on liian korkeat. Minullakin aikoinaan tuota halpis-mobilia meni yli 4l/10000km.

Tuo valvoline on varmaan valvolinen malliston huippupäästä ja varmasti hyvää.

Kerran testailin 20 asteen pakkasella 0W40 mobilia, 5W50 mobilia ja 0W40 castrolia. Purkista tuli parhaiten ulos castrol, sitten mobil 0W40 ja mobil 5W50 ei meinannut tulla ollenkaan, kunnes lopulta tuli isona möykkynä, kuin vaseliini.
Kuuman sietokyvystä ei ole testituloksia, mutta tuo öljynkulutus kertoo kai sitten siitä. Halpis-mobil on kuumana liian lirua ja tulee ulos, vaikka merkintä osoittaisi ihan muuta. Merkinnän pitäisi olla 10W40, 5W50 sijaan.

Tulipahan vuodatettua. Eikä ollut ekakerta öljyistä puhuttaessa.

Seuraavaksi koitan turboon huvikseni 10W60 castrolia, hintaero 0W40 on yllättävän pieni 4€/purkki paikallisessa liikkeessä.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: ...

Viesti Kirjoittaja M.K »

Tuossa äkkiseltään silmäiltynä sanoisin, että M1 5W-50:nen ei ole minkään autovalmistajan ns. longlife öljy, kun taasen Synpower 0W-40 on ainakin BMW:n longlife hyväksytty. Eli suurin eroavaisuus lienee lisäaineistuksessa, Synpowerissa niiden on vaan kestettävä paremmin moottorissa sisällä jotta longlife suositukset täyttyisi.
Tuota voisi tietenkin joku lähtee ihan käytännössä kokeilemaan, eli onko ns. longlife hyväksytyn öljyn kulutus vanhemmassa moottorissa vähäisempi kuin ei longlife öljyn. :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Jaaha, öljymiehet hommissa.

..tässähän tuntee itsensä aivan taulapääksi kun ei erota hyvää öljyä huonosta..

Paitti kerran: mää lykkäsin kahdeksansataatuhatta ja rapiat ajettuun 123 melkein aina Nesteen halvempaa dieseliä. Melkein tarjoitti sitä että kerran kokeilin sukulaispojan liikkeestään halvalla myymää "King" -merkkistä täyssynteettistä. Voi helvata että alkoi kone pitämään mölyä! Käyntiääni kuulosti karskilta ja kilisevältä. :shock: Vaihdoin äkkiä Nesteet takaisin ja vehje palasi entiseen humppaan.

Joku joskus voisi suositella mitä laittaa neljäsataatuhatta ajettuun 124sen 200Dhen. Kingiä en laita!
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

PKivireki kirjoitti:Jaaha, öljymiehet hommissa.

..tässähän tuntee itsensä aivan taulapääksi kun ei erota hyvää öljyä huonosta..

Paitti kerran: mää lykkäsin kahdeksansataatuhatta ja rapiat ajettuun 123 melkein aina Nesteen halvempaa dieseliä. Melkein tarjoitti sitä että kerran kokeilin sukulaispojan liikkeestään halvalla myymää "King" -merkkistä täyssynteettistä. Voi helvata että alkoi kone pitämään mölyä! Käyntiääni kuulosti karskilta ja kilisevältä. :shock: Vaihdoin äkkiä Nesteet takaisin ja vehje palasi entiseen humppaan.

Joku joskus voisi suositella mitä laittaa neljäsataatuhatta ajettuun 124sen 200Dhen. Kingiä en laita!
Minä laitoin taas tuota 5W50 Mobil ykköstä tuohon kohta 900000 ajettuun 200D W124 malliin. Hyvin pelittää ainakin tuossa koneessa Mobil. Öljyä menee noin 1;5-2 litraa 10000 öljynvaihtovälillä.

Voisin ajaa kyllä tuolla Valvolinellakin, varmaan ihan hyvää oöjyä sekin. 5W50 Synpower oli ainakin hyvä öljy.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Hyviä molemmat, mutta ei taida olla mitään tarvetta ajaa kesällä 0-luokan öljyillä. kuumanpään viskositetti on hyvä olla 50.
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Jaaha, öljymiehet hommissa.

..tässähän tuntee itsensä aivan taulapääksi kun ei erota hyvää öljyä huonosta..

Paitti kerran: mää lykkäsin kahdeksansataatuhatta ja rapiat ajettuun 123 melkein aina Nesteen halvempaa dieseliä. Melkein tarjoitti sitä että kerran kokeilin sukulaispojan liikkeestään halvalla myymää "King" -merkkistä täyssynteettistä. Voi helvata että alkoi kone pitämään mölyä! Käyntiääni kuulosti karskilta ja kilisevältä. Vaihdoin äkkiä Nesteet takaisin ja vehje palasi entiseen humppaan

Mitäs luulette, että jossain isoissa Diesel koneissa käytetään. Mieleen tulee näitä paistorasvaöljyjä, joita käytetään suuremmissa Dieseleissä Delvac 1330.. jne.
Olen avannut yhden apukoneen jossa oli 20000 tuntia mittarissa ja käytetty kyseistä öljyä. Pytyissä hoonausjäljet jne.

Perusöljyt ovat erittäin hyviä jos koneita käytetään oikein ja öljynvaihtovälit ovat asiallisia.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Pakko oli alempi vaihtoehto ruksata, sillä siirsin M102:n tänään Valvoline-aikaan... :D
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Perttu K kirjoitti:Hyviä molemmat, mutta ei taida olla mitään tarvetta ajaa kesällä 0-luokan öljyillä. kuumanpään viskositetti on hyvä olla 50.
..Olishan se hyvä, mutta onko se oikeasti tuo 50...en usko. Mobilin 0W40 on varmasti parempaa myös kuumasta päästään.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Voihan tuo Mobil 0W40 olla hyvinkin lähelle tuota 50 kuumaa päätä mutta ei mene yli, muuten olisivat kyllä sen painaneet myös purkin kylkeen.
Aikanaan kuulin tuosta Castroll 0W30 öljystä että olisi ollut lähellä tuota paremmin myyvää 40 yläpäätä mutta ei kuitenkaan voi käyttää sitä purkin kyljessä kun ei arvo aivan siihen yllä.
timde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 10.03.2004 19:17
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja timde »

Molemmat ihan hyviä öljyjä.Minun mielestä jos vaihtaa öljy merkkiä niin ainakin ensimmäisellä vaihtovälillä saattaa öljyn syönti lisääntyä.Johtuneeko lisäaine eroista.Koneeseenhan jää aina vähän entistä??????Mitähän öljyä se Räikkösen Lareni käyttää, ei taida olla samaa kuin Häkkisellä!!!!!! :wink:
hölmöjä kysymyksiä ei ole, vain vastauksia
Vastaa Viestiin