Onnin rojektit--->606

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Noniin eli voisi laittaa jotain selityksiä mitä on tullut tehtyä ja tulee tehtäväksi tässä ajanmittaan noitten merssujen kanssa..

Eli mersuilu lähti muutama vuosi sitten tommosesta 2.3-16 tevana mesestä jota piti hieman ehostaa ja saada nopeasti ajoon, mutta toisin kävi..
Auto oli ennen minua ollut projektina ja jäänyt kesken joten työmaata löytyi enemmän ja enemmän ja sittenhän se karkasi käsistä niinkun nämä tuppaa aina lähtemään. Joten om606 koneen sovitus aloitettu, turvakaarien ja korin rakennus ratakäyttöön vaiheessa+kaikkea muuta hilpettä tiedossa.

Käyttöautona toimi pitkän aikaa w124 230 farkku jossa rupesi ajan patina jo hiukan näkymään, joten vaihtelua kaipasi.

Vastaan käveli 240 000tkm ajettu w201 200D joka oli hyväkuntoinen tutulla matka ajossa ollut 80 000tkm--> joten varmoja halpoja kilometrejä olisi luvassa paljon. Auto on toiminut hyvin tähän asti ja toimii varmasti pitkään tästä eteenpäinkin mitä ei varmasti ketään rohkene epäilläkkään 8) , mutta minkäänlaista ajonautintoa eikä minkäänlaisia tuntemuksiahan auto ei vaan voi herättää..

Sattumien kautta jatkoksi tarttui myös w115 200E automaatti, joka hyvän kuntonsa puolesta olisi tarkoitus lähitulevaisuudessa museokatsastaa ja entisöidä ne kohdat mitkä sitä kaipaavat..

Uudempaa käyttöautoa etsiessä tuli ostettua myös 300 24v väyrynen jonka kanssa on myös pientä ehostelua saanut tehdä.


Näistä sekä autojen rakentelun ohessa rakennetusta tallista voisi jotain satua selitellä projektien edetessä.
Viimeksi muokannut Onpha, To 10.11.2011 22:45. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Ensin vaikka tästä w115 koppasesta museo projektista. Auton ostin kevät talvella ja se siirtyi seisontaan kuivaan halliin. Se siirtyy työn alle muiden projektien tilaa sille antaessa.
Alkuperä on Gotlannista jossa se oli toiminut rouvan kauppakassina ja tuotu muuttoautona suomeen 2004 jolloin omistaja oli vaihtunut sukulaismiehelle joka sen nyt kauppasi tilanpuutteen vuoksi. Se ei varsinaisesti ollut myynnissä missään ja sattumalta kuulin autosta.

Joskus 80-luvulla autoon oli asennettu RYÖTTÄSET kaiuttimet jotka joutuu poistamaan ja korjaamaan etuovien ovipahvit tältä kohdalta.
Myös kuskinpenkin sekä takapenkin verhoilu oli aikansa elänyt joten auton sisusta on luultavasti verhoilutettava jos vastaavaa ei satu vastaan.


Kuvia:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Pientä tarinointia 16 tappisen muutoksista.

Yllättävän hyvän ulkokuoren alta autoa purkaessa paljastui karu totuus ajan patinasta joten ruostehommia aluksi riitti.

Peräosan sekä kaarien ruostuminen oli jo niin pitkällä, että korjauspalojen hitsaaminen kohtiin rupesi vaikuttamaan todella epätoivoiselta. Tämän takia kaverini rutattua hyväkuntoisen tenavan päätin kokeilla koko takaosan vaihtoa ruosteettomasta kolariautosta. Vaihto onnistui yllättävän helposti kun leikkasi korin pellit ovien takaosasta ja muista pellin saumakohdista. Yllättävän kivutonta ja nopeaa!

Peräosan vaihto vapautti hirveältä pintatöiden määrältä sekä säästää paljon pakkelin määrä maalauksen ollessa ajankohtainen.
Myös lähes kaikki muut tyypilliset paikat olivat enemmän tai vähemmän hapettuneita joten kuvissa lisää kauheuksia...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva





Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva





Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Hirveän ruosterumban jälkeen oli aika ruveta keksimään sitten ehjän korin päälle jotain erikoista.
Ensin ideana oli ahtaa tämä auton oma 16v kone HX40 superilla mutta nälän kasvaessa om606 rupesi himottamaan ja dieselöinti vaikutti järkevältä vaihtoehdolta.

Tässä vaiheessa projektia tuli eteen tallitilojen vajaavaisuus koska autokatos jossa olin aikaisemmin rakennellut rupesi ahdistamaan rakentelu-, säilytys sekä henkisten ominaisuuksien vuoksi...

Edessä oli siis projektia viivästyttänyt uuden tallin rakentaminen. Tämänkin osalta nälkä kasvoi syödessä joten alunperin yhden auton lämpimän tallin suunnitelmat laajentuivat n.80 neliön lämpimään tilaan nosturipaikalla, 50 neliön katokseen sekä varastotilana toimivan reilun sadan neliön yläkertaan. Tästä projektista lisää myöhemmin..

Noin kahden vuoden talliprojektin sekä muitten mersu väsäilyjen jälkeen cosworthia pääsi jatkamaan ja kaarien sekä koneen sovitus alkoi

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Tauon aikana tuli kuitenkin veisteltyä kaiken näköstä osaa cosworthin koneen ahtamista varten. Muut paitsi tuo imusarja on omaa käsialaa ja myynnissä dieselöinnin vuoksi. Cosworthin koneen laserleikattuja rosterisia 16mm paksuja pakosarjan laippoja tuli myös teetettyä ylimääräsiä joten niitä on muutama hyllyssä.

Joten myynnissä:

-3kpl pakosarjan laippoja

-Imusarja

-Perän tasonsäädön pumpun reikään tulppa

-Alumiinista hitsattu ja polttomaalattu laturin teline koneen toiselle puolelle turbon mahduttamista varten

-Pakosarja MYYTY



Osista Kuvia:


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Onpha, La 23.04.2011 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210,w124

Viesti Kirjoittaja TDi »

hyvältä ne näyttää netissäkin 8) eikä toi pystylamppukaan nii hirvee oo mitä luulin :lol:
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210,w124

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Hah, eihän pystäristä hirveätä saakkaan.
Alles original :wink:
Paitsi noi 80 luvun grammarit..
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210,w124

Viesti Kirjoittaja h3na »

Et sä sitä pystäriä ala museoimaan.. Se vaatii huulivanteet, tontituksen, uutta väriä ja sisustaa :D
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210,w124

Viesti Kirjoittaja Onpha »

h3na kirjoitti:Et sä sitä pystäriä ala museoimaan.. Se vaatii huulivanteet, tontituksen, uutta väriä ja sisustaa :D
Nono eipäs nyt sentään tommosta :)
Hanskil ois kyl ne BBS E75 15x10 ni semmoset ja tontitus vois olla harkittava ehdotus ja ne vois olla museonki alla :think:
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 989
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210,w124

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Onpha kirjoitti:
h3na kirjoitti:Et sä sitä pystäriä ala museoimaan.. Se vaatii huulivanteet, tontituksen, uutta väriä ja sisustaa :D
Nono eipäs nyt sentään tommosta :)
Hanskil ois kyl ne BBS E75 15x10 ni semmoset ja tontitus vois olla harkittava ehdotus ja ne vois olla museonki alla :think:

No et sä sitä kyllä museoitua saa kun sen väyrysen helmankin teit niin viimesen päälle :D :D :D :D :D :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210,w124

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Niin no eipä sitä tietämätön huomaakkaan. Kestää eikä ruostu..
Ihan miten vaan eiköhän se nähdä..
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210,w124

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Tuli tehtyä myös muutama vuosi sitten tuommonen mönkijä Honda cbr600 prätkästä------> muutama kuva.

Etupäätä piti vahvistaa hiukan Mantan alapalloilla.

Leveyttä vanteitten kääntämisellä hiukan lisää.

Ja runkoa piti muokata käyttäen avuksi CBR:n sekä jonkun 250cc mönkijän runkoja.

Ja kaikkia pieniä modauksia ja hienosäätöä.

Mönkijä oli esillä 2009 ACS:ssa X-Tremen osastolla.



Jos kiinnostaa hauska lelu, voisi talli tyhjentyä!

Photobucketissa muutama räppäysvideo myös


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


EDIT: On muuten ensimmäisessä kuvassa Martina Aitolehti näyttämässä pyrstöö......
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210,w124

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Sitten muutama kuva ja juttua tuosta w210 300-24v dieselistä.

Auto näytti ostaessa ihan hyvältä muutamaa ruostekohtaa lukuunottamatta, MUTTA kyllähän sitä enempi penkoessa sitten paljastui joten ruostehommia oli muutamaksi illaksi..

Auton takaosa ja katto kävi maalarilla ruosteitten annettua periksi.

Myös ahdin oli hiukan väljä ja vuosi jonkun verran öljyä läpi joten se kävi huollossa Arctic Performancella. Kiitos nopeasta ja edukkaasta palvelusta!

Suutinkärjet olivat myös vaihdossa PP-dieselillä. Oli muuten oma hommansa saada nuo suuttimet irti purkamatta venttiilinkoppaa sekä suuttimien ympärille tulevia holkkeja. Suutin on hankalan muotoinen, koska suuttimen yläosan diesel paluu nipat on suunnattu hiukan ulospäin ja ovat vaarassa hylsyllä avatessa. Tätä varten oli väsättävä pitkä kapea hylsy jonka pohjalla on keskittävä tappi joka suojaa paluu lähtöjen rikkoontumisen. Oma hommansa...

Myös pohjapanssari oli heikossa hapessa ja muutenkin olen noita muovisia härpäkkeitä vastaan ajattelin tehdä 3mm alumiinisesta turkkipellistä kestävämmän.

Väyrysen onnettomat valot kaipasivat myös päivitystä joten asensin sumuvalojen paikalle Hellan projektori pitkät 55w xenoneilla höystettynä.


Muutama suttuinen kuva. Pitäisi vissiin järjestelmä kamera käydä hakemassa...


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210,w124

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Sattupahan taas löytymään aikaa coswoortille ja tuli tehtyä moottorin tukikumit.
Tarkoituksena oli hakea jäykempiä kumeja kuin vakiot jotka ovat kovasti liian löysät tämmöiseen. Ja tässä tapauksessa myös jäivät liian korkeiksi.
Suoraan jäykempiä kumeja paikallisesta raktori liikkeestä ei löytynyt oikeen kokoisia joten tuli sorvattua tommoset alumiini limput kumejen alle korottamaan matalia jäykkiä kumeja.

Imusarjan rakennus myös aloitettu. AMW worksilta tilasin suppilon plenum imusarjaa varten ja muutama kuva näistäkin. Argoni vaan pääsi loppumaan joten homma jäi vähän puolitiehen..
Olisiko kellään tietoa miten suppilo tulisi asentaa kun kuulin huhua että se kannattaisi hitsata sillälailla että ilma lähtisi pyörintä liikkeeseen kollektori putkessa??

Muutama kuva Holsetin perään sorvatusta V-band holkista suoraan 3" ahtoputkelle.
Toisena kysymyksenä olisi, että mahtaako jollain olla tietoa mistä noita V-band pantoja mahtaa saada ostettua??


Muutama kuvatus:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Onpha, To 19.05.2011 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Iltapuhteena tuli kattoputket sekä vinotuet väsäiltyä.
Hifistelyksihän se meni kun aikaisemmin oon sovitellu putket rälläkällä niin kokeilin sovitusta poraamalla kuppiterällä putken oikeeseen viisteeseen. Homma toimii ja jäljestä tulee hyvää, ainoa vaan että kun tekee vinoja viisteitä niin terät on kovilla.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Seuraavaksi pitäisi varmaan ruveta touhuamaan jotain kardaanitunnelille.
Hyvinhän vakio laatikko sinne mahtuu, mutta jos jossain vaiheessa tarvitsee laittaa joku iso laatikko niin ei muodostu ongelmaksi. Tässä vaiheessa muutos on kumminkin helppo tehdä.

Himottaisi myös siirtää moottoria taaksepäin paremman painojakauman saamiseksi. Nyt entistä painavempi kone on enimmäkseen etuakselin etupuolella joten vehje on älyttömän keulapainoinen.
Puhaltimen moottori ja sen laatikko on revitty jo pois joten koneen takana olisi n 25cm tilaa johon konetta voisi siirtää. Öljypohja on niin lähellä moottoripalkkia että se ei anna millään myöden joten kuivasumppu voitelu olisi paikallaan. Samalla varmistettaisiin voitelu erilaisissa olosuhteissa.

Olisiko kenellään kokemuksia kuivasumpuista tai jotain ideoita/ehdotuksia asian suhteen?

Kuva lähtökohdasta:

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Noniin nyt olis kardaanitunnelia päivitetty. Sovitin konettakin jo paikalleen uuden tunnelin kanssa ja sitä saisi reilun 20cm taaksepäin helposti uudet moottorin korvakkeet väsäämällä.

Itsellä ei kuivasumppuvoitelusta ole minkäänlaista kokemusta, mutta olen käsittänyt, että tulee erillinen säiliö sekä sähköinen/hiihnatoiminen öljypumppu jolloin öljypattia saisi pienentää. Kun öljypohja olisi tasainen koneen siirrossa ei olisi mitään estettä ja painojakauma muuttuisi aivan toisenlaiseksi sekä keulaan saisi paljon lisää tilaa.

Viisaammat korjatkoon jos menee kovin metsää kohden!

Muutama kuva päivitetystä kardaanitunnelista:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Onpha, To 19.05.2011 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Eikös se kuivasumpun pumppu voi ottaa voiman myös kampiakselilta hammashihnalla :think: Jokos on kaasua tigissä?
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

PTracing kirjoitti:Eikös se kuivasumpun pumppu voi ottaa voiman myös kampiakselilta hammashihnalla :think: Jokos on kaasua tigissä?
Joo muokkasinkin tonne jo kun kirjotin ja tarkastin liian myöhään mitä tuli oikeen valehdeltua.. :D


Hammashihnallinen olisi varmasti kätevä, sitten vaan kampiakselin päähän hihnapyörä ja näin..
Vie vaan tilaa mahdolliselta remmiltä ilmastoinnin kompuran paikalla :think:
Ehkä se mahtuisi laturin alle.. täytyy katsoa
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

PTracing kirjoitti:Eikös se kuivasumpun pumppu voi ottaa voiman myös kampiakselilta hammashihnalla :think: Jokos on kaasua tigissä?
Ja jos Turun sammutinhuolto suostuu täyttämään pullon lauantaina niin sen jälkeen kaasua olisi.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Hieman on taas ollut kiireitä ulkomaantöitten takia joten ihmeitä ei ole tapahtunut tallissa.
Turvakaaret on kumminkin nyt liitetty edestä iskareitten yläpäihin ja takakaarien sovitus jatkuu alustan hommaamisen jälkeen kun meinasin sitoa kaaret suoraan iskarin yläpäihin myös takaata. Tarvii laittaa kuvia kun kerkeää.

Alustaksi olen netin selaamisen ja kuulopuheitten perusteella todennut hyväksi BC racingin RM sarjan tolpat. Eteen e36 joka menisi pienellä sovituksella ja taakse sitten 200sx tolpat jotka joku oli laittanut kohtalaisella vaivalla 190e mersuun JM-tuonnin mukaan.

SX tolpat ovat kuitenkin paljon pidemmät kun vakiot, mutta yläpäät on jokatapauksessa tehtävä uudestaan joten haittaa se ei tuota. Ja pidemmät iskari/jousi yhdistelmäthän ovat vain plussaa.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Eli paketti saapui ja alustan sovitus alkaa.
Iso kiitos JM-tuonnille asiallisesta ja nopeasta toiminnasta.

Iskaritorneja joutuu nostaa sekä edestä että takaa. Säätövaraa tässä alustassa on tosi hyvin tolppien korkeutta pystyy muuttamaan jopa 15cm. Tämän takia iskaritornit mahdollisimman ylös että auton saa halutessa tosi matalaksi.

Takapäässä rupesi kumminkin mietityttämään, että kestääkö vakio iskarin alapään kiinnitys alatukivarressa, joten sinne joutuu varmaan tehdä myös muutoksia.


Myös koneen paikka löytyi ja sain siirrettyä sitä järkevästi noin 10cm taaksepäin. Isosta kardaanitunnelista huolimatta startin kotelo otti seinämään kiinni ja sille joutui veistelemään koloa:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ohos, komeeta työtä :shock:

Moottorin kannakkeet vain käännettiin toisinpäin ja palkki pysyi paikallaan vai miten tuo siirtyminen toteutui ?

Mitäs sen ohjauksen kanssa tapahtuu eli siirtyykö simpukka jonnekin vai muuttuuko koko ohjauksen tyyppi toiseksi ? :shock:

Oliko tämä menossa kilpiin vai radalle ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Kiitoksia!

Alunperin ajattelin siirtää konetta n20cm taaksepäin kun lohkossa oli valmiit reiät 603 kannakkeille mutta kuskinpuolen jalkotila olisi jäänyt niin pieneksi että olisi ollut ahdasta ajella. joten nyt siirsin vain yhden pykälän taaksepäin ja vänkärin puolen kannakkeen joutuu levittämään kun toiset kannakkeet ovat hieman eri jaolla. Palkin leikkasin kokonaan pois tieltä ja siihen tarvii tehdä vähän uudenmallinen palkki. Myös öljypohjaa joutuu muokkaamaan takareunasta. Ja samalla tietysti levittämään mahdollisimman paljon sivuilta öljytilavuuden suurentamiseksi.

Ohjaukseen tulee hammastanko, mutta sen toteutus on pieni arvoitus toistaiseksi. Minulla on kuitenkin väyrysen hammastanko valmiina, se on kuitenkin sen verran iso että sovitus on hankalaa. Jää nähtäväksi..

Ja radalle pääasiassa tulossa, mutta tehdään kuitenkin sillä silmällä että jos kilpiin voi vaan saada niin hyvä hyvä :D
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Noniin kerrankin viikonloppu aikaa täynnä joten alusta olisi sovitettu.

Edestä mittailin, että torneja saisi nostaa jonkun verran ja sattui löytymään sopivaa rosteriputkea.

Myös takapäätä piti nostaa reilusti tolppien pituuden takia.

Auton pyöränkulmat kuitenkin muuttuivat sen verran, että tarvii väsäillä säädettävät tukivarret taakse. Mistähän näitä uniball niveliä mahtaisi saada?

Kuva kertoo enempi ku sata sanaa..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Thaimaasta saa sekä polyuretaanisilla päillä ja uniball päillä olevia :roll:

http://190rev.net/forums" onclick="window.open(this.href);return false; ja sieltä sellanen nikkikö Ake RT nii saa tilailtua kaikenlaista mukavaa. Tosin toimitusajat saattaa olla pitkähköt

http://img412.imageshack.us/img412/7374 ... resize.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img835.imageshack.us/img835/3345 ... resize.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img813.imageshack.us/img813/9161/dsc04032.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Kiitos näistä täytyypä tutkia lähemmin!
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Itselle tilannu puslat kaikki alustaan tuolta sun muuta härpäkettä vaa puslien takia ootellu tilausta toukokuusta asti mut nyt pitäis alkaa olee valmiina.
Ihan laadukasta kamaa oli ku oon nähäny suomenmaalla tollaset tangot ja pusliakin :roll:
TS_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:53

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja TS_W124 »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 56&t=99563" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Kiitoksia neuvoista.

Mitähän noilla säädettävillä tangoilla oli hintaa?

Toinen vaihtoehto olisi tehdä tangot itse kun ei noi uniball päät ihan mahdottomia maksakkaan. Näyttivät vaan noi kuvat linkeissä oikein hyviltä.

Petrin tangot olisi tosi helppo tehdä itsekkin niin niitä en ajatellut ostaa.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Vastaa Viestiin