E 42 V8
E 42 V8
Tarviis tietoa E sarja 4,3 V8 varmari mersusta vm.2000 ml.240tkm millaiset olis tyyppiviat...jos on ja muutenkin millaisesta laiteesta mahtaa olla kysymys. Kiitos etukäteen!!!
Hydrayli jousitus, laatikko, ym ym. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4223619" onclick="window.open(this.href);return false;
Hydrayli jousitus, laatikko, ym ym. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4223619" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut E 42, Ma 29.08.2011 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: E 42 V8
Moi.
Mulla on 1998 E430 sedan. Tyyppivikoja mitä tiedän, on ainakin ilmamassamittari ja ymmärtääkseni laatikon tukikumi (?). Automaattivaihteisto 722.6 on hyvin huollettuna toimiva peli, mutta se sähkötöpseli laatikon kyljestä on syytä vaihdattaa säännöllisesti. Halpa osa eikä ole vaikea vaihtaa/vaihdattaa. Väyrysten perusvika on myös sippaavat takalasin nostimet. Saattaa joutua vaihdattamaan, ellei ole jo tehty. Myös perus W210 ongelma, eli ruoste kannattaa huomioida (kaaret,ovitiivisteen aluset, takaluukun lukon ympärys ja farkussa takaluukku muutenkin ynnä muut paikat, joista tärkeimpänä jousikupit). Tasonsäädöstä en osaa sanoa kun oma on sedan. Etujousitus lienee farmareissakin perinteinen jousi+iskari. AMG-malleissa on sitten tämä ADS-mehujousitus, mutta ymmärtääkseni vain AMG-malleissa.
Tietävämmät kertokoot lisää ja korjatkoot jos on virheitä. Pilkunviilaajaosasto huomauttaa vielä siitä, että V8 väyrysen mallimerkinnät on joko E420 tai E430, riippuen vuosimallista ja konetyypistä. E42 merkintää ei virallisesti ole.
Mukava ja leppoisa auto tuommoinen on. Kasikoneessa on mukavasti ns. arkitehoa eikä kulutuslukemat ole minun mielestä hirveät. Matka-ajo 9l/100km, enkä sekalaisessa kaupunki-/taajamavoittoisessa ajossakaan ole 12l enempää sadalle saanut menemään. Talvella meno on hieman ESP-vilkkuvoittoista, mutta hyvät renkaat auttaa. Lukkoperää vähän kaipaisi. Kasko on vähän suolaisen hintainen, jos semmoisen haluaa.
Mulla on 1998 E430 sedan. Tyyppivikoja mitä tiedän, on ainakin ilmamassamittari ja ymmärtääkseni laatikon tukikumi (?). Automaattivaihteisto 722.6 on hyvin huollettuna toimiva peli, mutta se sähkötöpseli laatikon kyljestä on syytä vaihdattaa säännöllisesti. Halpa osa eikä ole vaikea vaihtaa/vaihdattaa. Väyrysten perusvika on myös sippaavat takalasin nostimet. Saattaa joutua vaihdattamaan, ellei ole jo tehty. Myös perus W210 ongelma, eli ruoste kannattaa huomioida (kaaret,ovitiivisteen aluset, takaluukun lukon ympärys ja farkussa takaluukku muutenkin ynnä muut paikat, joista tärkeimpänä jousikupit). Tasonsäädöstä en osaa sanoa kun oma on sedan. Etujousitus lienee farmareissakin perinteinen jousi+iskari. AMG-malleissa on sitten tämä ADS-mehujousitus, mutta ymmärtääkseni vain AMG-malleissa.
Tietävämmät kertokoot lisää ja korjatkoot jos on virheitä. Pilkunviilaajaosasto huomauttaa vielä siitä, että V8 väyrysen mallimerkinnät on joko E420 tai E430, riippuen vuosimallista ja konetyypistä. E42 merkintää ei virallisesti ole.
Mukava ja leppoisa auto tuommoinen on. Kasikoneessa on mukavasti ns. arkitehoa eikä kulutuslukemat ole minun mielestä hirveät. Matka-ajo 9l/100km, enkä sekalaisessa kaupunki-/taajamavoittoisessa ajossakaan ole 12l enempää sadalle saanut menemään. Talvella meno on hieman ESP-vilkkuvoittoista, mutta hyvät renkaat auttaa. Lukkoperää vähän kaipaisi. Kasko on vähän suolaisen hintainen, jos semmoisen haluaa.
E430
Nyt ois hakusessa E430 facelift-väykky farmarina. Niitä onkin nettiautossa tällä hetkellä kokonaiset 2kpl... Onko kellään mitään tietoa näiden yksilöiden historiasta?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4400186" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4930561" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkos nää oikeesti näin harvinaisia? vm. 96-97 on monta tonnia halvempi ja tarjontaa enemmän, niin kannattaisko suosiolla etsiä faceliftin sijaan sellainen?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4400186" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4930561" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkos nää oikeesti näin harvinaisia? vm. 96-97 on monta tonnia halvempi ja tarjontaa enemmän, niin kannattaisko suosiolla etsiä faceliftin sijaan sellainen?
Re: E 42 V8
M113 4,3l kone on vasta 1998 lähtien. Sitä ennen 4,2l kone, jonka merkintää en muista...
Nelarissa on ymmärtääkseni selvästi kalliimmat osat ku takavetoisessa. Mut on nelari aina nelari.
Nelarissa on ymmärtääkseni selvästi kalliimmat osat ku takavetoisessa. Mut on nelari aina nelari.
Re: E 42 V8
-90luvun alkupuolen moniventtiili 420 on M119 mm, W210, W140, R129
Vanhemmat 16venttiiliset on M116/M117 mm, W116, W126, R107
Vanhemmat 16venttiiliset on M116/M117 mm, W116, W126, R107
Re: E 42 V8
Tuossa olisi yksilö 4-matic ,jonka historia on täysin tiedossa ja on pideytty hyvää huolta . Tosin vain 320 ?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4761592" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4761592" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: E 42 V8
Kun jättää ton E430 4maticin pois niin tasan yksi facelift v8 väyrynen myynnissä koko Suomessa... Pitääkö tässä suunnata katse ulkomaille...
Re: E 42 V8
Sattui sopivasti kohdalle tänään niin tuli pyörähdettyä DI-Autossa Tattarisuolla, jossa on nettiautossakin ilmoitettu tän hetken halvin E420 vm.-96. Oli sen verran nuhjuinen tapaus, että tuli käveltyä vaan auton ympäri, enkä vaivannut myyjiä sen enempää. Osaltaan siihen, ettei yksilö vaikuttanut kiinnostavalta, vaikutti myös kuuma auringonpaahde ja liikkeen nuhjuisuus... Turkkilaisten(?) pitämä parkkipaikka-parakkikauppa... Ei kait siitä sen enempää, mutta kyllä se facelift edelleen on ykkösenä kiikareissa.
Re: E 42 V8
Huomio , että vuodesta 2001 alkaen menee käyttömaksu päästöjen mukaan eikä kokonaispainon mukana kuten vanhemmissa.
Myös tuodessa on autoveroprosentti vähintäänkin riittävä .
Myös tuodessa on autoveroprosentti vähintäänkin riittävä .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: E 42 V8
Oletan, että tarkoitat, että tuonnin tapauksessa autoverossa on iso ero. Puhutaanko satasista vai kympeistä tässä kyseisessä tapauksessa?Myös tuodessa on autoveroprosentti vähintäänkin riittävä .
Onko siis 2001 rekisteröidyn E430 käyttömaksu miten paljon enemmän mitä 2000 rekisteröidyn?
Re: E 42 V8
Ei siihen kuole, mutta törkeää rahastustahan tuo on kuitenkin. Saa sillä erotuksella jo nyt melkein tankillisen gasoa, eli joku seitsemisen kymppiä taisi olla eroa. Omassa laitteessa maksu tällä hetkellä muutaman euron päälle 3 sataa. Ensi vuonna tulee taas satanen nokkiin ja erotus painoperusteisen veron eduksi kasvaa tosiaan taas aavistuksen. Ero lie jotain saturaisen luokkaa.egyptian kirjoitti: Onko siis 2001 rekisteröidyn E430 käyttömaksu miten paljon enemmän mitä 2000 rekisteröidyn?
EDIT:
Tarkistinpa asian oman auton tietojen perusteella. Eli S210 E430 "käyttömaksu" tällä hetkellä CO2-perusteisesti 303€ (painon mukaan olisi 236€). Ensi vuonna veroa peritään 393€ (jos vero olisi painon mukaan, niin se olisi 286€). Sen tankillisen tuolla erotuksella saa.
Surkuhupaisaa tässä on se, että ainakin omassa käytössä tuo painoperusteinen maksu vastaisi aika tarkkaan pitkäaikaisella toteutuneella kulutuksella mitattuna todellista CO2-maksua, joka olisi tuohon tulevaan 286€:n maksuun 235g, joka vastaa sitä pikkusen yli kympin keskikulutusta bensa-autolla, johon tuon oman keskikulutus on neljässä vuodessa asettunut.
Mikään nykyauto ei muuten kulje normikäytössä annetuilla EU-kulutuksilla, saati sitten pari litraa alle ilmoitetun yhdistelmäkulutuksen. Eli kenelle tässä tehdään varainsiirtoa? Pitänee lampsia autokauppaan heti arjen alkaessa hakemaan "tulonsiirtopalautuksia" .
...tai sitten ei .
Re: E 42 V8
Ehkä päästöt on nuo 262 co2/100 km ?
Tuonti veroprosentti nousi 36,5:sta 45:een . ELi tekee varmaankin n 1000 lisää veroa .
Käyttömaksut näet trafin sivuilta
Tuonti veroprosentti nousi 36,5:sta 45:een . ELi tekee varmaankin n 1000 lisää veroa .
Käyttömaksut näet trafin sivuilta
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: E 42 V8
Mulla lukee että 281. Oisko sedanissa 262? Vähän vissiin kevyempi ja pare ilmanvastuskerroin. 4-maticeissa taitaa virallinen CO2-lukema olla sitten jo yli 300...?sportsman kirjoitti:Ehkä päästöt on nuo 262 co2/100 km ?
Tuonti veroprosentti nousi 36,5:sta 45:een . ELi tekee varmaankin n 1000 lisää veroa .
Käyttömaksut näet trafin sivuilta
Re: E 42 V8
Mä katsoin tiedon tullin sivulta tehdyistä veropäätöksistä mutta niissä on päästöt usein väärin . Eli jos päästöt olisi 300 niin vanha veroprosentti oli 41,48 ja tästähän ne nousivat lähemmäs 10 eli veroprosentti on
kyllä on lähes 50 %:a
Eli jos ostaa Saksasta E430 5D STW 4WD AUT 205KW vm 7/2001 , mittarissa 180 tkm niin tullin mielestä verotusarvo on 9500€ ja siitä sitten tuo veroprosentti 50 . Ja tämä kaikki 11-vuotta vanhasta autosta !
Lopputulos on että todennäköisesti saat Suomesta auton edellisemmin .
kyllä on lähes 50 %:a
Eli jos ostaa Saksasta E430 5D STW 4WD AUT 205KW vm 7/2001 , mittarissa 180 tkm niin tullin mielestä verotusarvo on 9500€ ja siitä sitten tuo veroprosentti 50 . Ja tämä kaikki 11-vuotta vanhasta autosta !
Lopputulos on että todennäköisesti saat Suomesta auton edellisemmin .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: E 42 V8
Eihän siinä mitään, jos olis vaan Suomessa noita myytävänä...sportsman kirjoitti: Lopputulos on että todennäköisesti saat Suomesta auton edellisemmin .
Re: E 42 V8
Enkä minäkään ole omaani myymässä... hyvästä autosta kun ei raaski luopua ... Sorry vaan
Re: E 42 V8
HarmiRH kirjoitti:Enkä minäkään ole omaani myymässä... hyvästä autosta kun ei raaski luopua ... Sorry vaan
Mites onko sun autosta jotain projektitopiccia tai muuta tarinaa täällä, ois kiva vilkasta näin autokuumeen kourissa?
Re: E 42 V8
meitillä on tuon paavon kanssa reilun neljän vuoden yhteinen taipale takana. Ei ole tarvinnut projektia vielä tuosta tehdä. Muutama pikku vaiva on vaan tullut matkalla vastaan. Toki kymmenvuotiaassa autossa alkaisi pikkuhiljaa olla kohenneltavaakin. On nse vaimon 320cdi:hin verrattuna kieltämäti jonkin verran fiinimpi peli. Tykkään vieläkin.
Tuommosta täytyy vaan kytätä ajan kanssa, jotta löytää sen mieleisen.
Tuommosta täytyy vaan kytätä ajan kanssa, jotta löytää sen mieleisen.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E 42 V8
RH kirjoitti:Ei siihen kuole, mutta törkeää rahastustahan tuo on kuitenkin. Saa sillä erotuksella jo nyt melkein tankillisen gasoa, eli joku seitsemisen kymppiä taisi olla eroa. Omassa laitteessa maksu tällä hetkellä muutaman euron päälle 3 sataa. Ensi vuonna tulee taas satanen nokkiin ja erotus painoperusteisen veron eduksi kasvaa tosiaan taas aavistuksen. Ero lie jotain saturaisen luokkaa.egyptian kirjoitti: Onko siis 2001 rekisteröidyn E430 käyttömaksu miten paljon enemmän mitä 2000 rekisteröidyn?
EDIT:
Tarkistinpa asian oman auton tietojen perusteella. Eli S210 E430 "käyttömaksu" tällä hetkellä CO2-perusteisesti 303€ (painon mukaan olisi 236€). Ensi vuonna veroa peritään 393€ (jos vero olisi painon mukaan, niin se olisi 286€). Sen tankillisen tuolla erotuksella saa.
Surkuhupaisaa tässä on se, että ainakin omassa käytössä tuo painoperusteinen maksu vastaisi aika tarkkaan pitkäaikaisella toteutuneella kulutuksella mitattuna todellista CO2-maksua, joka olisi tuohon tulevaan 286€:n maksuun 235g, joka vastaa sitä pikkusen yli kympin keskikulutusta bensa-autolla, johon tuon oman keskikulutus on neljässä vuodessa asettunut.
Mikään nykyauto ei muuten kulje normikäytössä annetuilla EU-kulutuksilla, saati sitten pari litraa alle ilmoitetun yhdistelmäkulutuksen. Eli kenelle tässä tehdään varainsiirtoa? Pitänee lampsia autokauppaan heti arjen alkaessa hakemaan
"tulonsiirtopalautuksia" .
...tai sitten ei .
Löyhä ot.
Katselin tuossa kuorma-autoni käyttövoimaveroa trafin laskurilla.....kok.painolla 11t huimat 240€/v.
Vakuutus täysillä bonuksilla 200€ enempi kuin kasiväykyssä.....ja kulutus 14-17L/100km naftaa....
Onhan tuo neppisten verotus aika ihmeellistä....oiskohan tuon kuorma-auton hiilipallot kymmenkertaiset väyryseen verrattuna ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E 42 V8
Kuka tunnustaa omakseen? (tarra peräluukussa) http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5099094" onclick="window.open(this.href);return false;