Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Nyt tarvitaan apuja. Onko arvon raati kyseiseen moottoriin asentanut millasia lämmittimiä? Defa ei tunne kuin letkulämppäriä kyseiseen autoon.Onko muka MB :n moottori tehty ilman roppuja.Sitä en tahdo uskoa.Vai tokko lämppärin valmistajat viitti ruveta tekemään kaikkiin malleihin lämmitimiä..
Ja letkulämmitin on kyllä ihan hanurista jos sellasen joutuu asentamaan. ainakin tehon puolesta..
Ja letkulämmitin on kyllä ihan hanurista jos sellasen joutuu asentamaan. ainakin tehon puolesta..
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Oliskoha alumiinilohkolla tuo kone, en usko että on lohkolämppärin paikkaa. Tod näkosesti tohon saa sen öljypohjaan liimattavan vastuksen.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Njaa, lohkolämmitin...varsinkin letkumalli on aivan turha tuossa koneessa.hukkanen_ kirjoitti:Nyt tarvitaan apuja. Onko arvon raati kyseiseen moottoriin asentanut millasia lämmittimiä? Defa ei tunne kuin letkulämppäriä kyseiseen autoon.Onko muka MB :n moottori tehty ilman roppuja.Sitä en tahdo uskoa.Vai tokko lämppärin valmistajat viitti ruveta tekemään kaikkiin malleihin lämmitimiä..
Ja letkulämmitin on kyllä ihan hanurista jos sellasen joutuu asentamaan. ainakin tehon puolesta..
Ehdotan Webaston jälkiasennusta jos aiot autoa pitää itse "pitkään".....webasto lämmittää -20 kelissä koneen 15-20min ajassa 50-60 asteeseen ja on huomattavasti mukavampi sekä oikeasti "terveellisempi" koneelle.
Webastoja saa nykyisin jo asennussarjana alle 1000€ ja asennukseen menee 5-8h aikaa.....ja tuon rahan saa takaisin myydessä, uskon ainakin?
eikä tarvitse olla troikan vankina aina.....
sähköautot on piuhassa ja bensakrematorio lämmitetään omalla polttimella

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Ja ei muuten pidä paikkaansa. Nimittäin tuo letkumallin turhuus. Ei ole hanurista. Mulla sellainen on ja kyllä kuumenee! Siinä on tehoa ihan tarpeeksi ja termostaattisäätökin muistaakseni, jotta voi roikuttaa johdossa pidempäänkin. Ja koska vesitila on jotain muuta kuin perusperhekuljettimissa niin kannattaakin kuumentaa. Vaikka fortumi onkin pe*****tä, niin paljon halvemmalla se sillä silti lämpiää kuin nesteellä, jos nihilisti haluaa olla. Vaikuttaa tuossa krematoriossa muuten yllättävän paljon keskikulutukseen, varsinkin lyhyemmässä siivussa. Kokemuksen syvällä rintaäänellä.LopenUupunut kirjoitti:Njaa, lohkolämmitin...varsinkin letkumalli on aivan turha tuossa koneessa.hukkanen_ kirjoitti:Nyt tarvitaan apuja. Onko arvon raati kyseiseen moottoriin asentanut millasia lämmittimiä? Defa ei tunne kuin letkulämppäriä kyseiseen autoon.Onko muka MB :n moottori tehty ilman roppuja.Sitä en tahdo uskoa.Vai tokko lämppärin valmistajat viitti ruveta tekemään kaikkiin malleihin lämmitimiä..
Ja letkulämmitin on kyllä ihan hanurista jos sellasen joutuu asentamaan. ainakin tehon puolesta..
Ehdotan Webaston jälkiasennusta jos aiot autoa pitää itse "pitkään".....webasto lämmittää -20 kelissä koneen 15-20min ajassa 50-60 asteeseen ja on huomattavasti mukavampi sekä oikeasti "terveellisempi" koneelle.
Webastoja saa nykyisin jo asennussarjana alle 1000€ ja asennukseen menee 5-8h aikaa.....ja tuon rahan saa takaisin myydessä, uskon ainakin?
eikä tarvitse olla troikan vankina aina.....
sähköautot on piuhassa ja bensakrematorio lämmitetään omalla polttimella![]()
.
Onhan toki totta että ei se mukavuudeltaan ja käyttöominaisuuksiltaan ole tietenkään polttoainelämmittimen veroinen, mutta jos se weba maksaa minimissään sen toimintatonnin, niin defassa selviää muutamalla satasella ja kaupan pääälle asennus on sairaan helppoa, jopa sen sisähaaroituksen tuominen kabiiniin. Sille löytyy hanttarin jalkotilasta ikään kuin valmis helppo reitti. Ei tarvi tuhota mitään matkalla.
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Asennuttaako tuota webastoa tonnilla jos sellaista ei ole ollutkaan? Duuniautoon makso 1000€ pelkkä sen itse pöhinäpöntön vaihto
Nimim. 2 talvea pärjätty 200 CDI:llä letkulämppärillä ihan loistavasti vaikka ei se Webakaan ainakaa pahasti haittaisi

Nimim. 2 talvea pärjätty 200 CDI:llä letkulämppärillä ihan loistavasti vaikka ei se Webakaan ainakaa pahasti haittaisi

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Sorry, ei ollut tarkoitus lytätä ihan maanrakoon....RH kirjoitti:Ja ei muuten pidä paikkaansa. Nimittäin tuo letkumallin turhuus. Ei ole hanurista. Mulla sellainen on ja kyllä kuumenee! Siinä on tehoa ihan tarpeeksi ja termostaattisäätökin muistaakseni, jotta voi roikuttaa johdossa pidempäänkin. Ja koska vesitila on jotain muuta kuin perusperhekuljettimissa niin kannattaakin kuumentaa. Vaikka fortumi onkin pe*****tä, niin paljon halvemmalla se sillä silti lämpiää kuin nesteellä, jos nihilisti haluaa olla. Vaikuttaa tuossa krematoriossa muuten yllättävän paljon keskikulutukseen, varsinkin lyhyemmässä siivussa. Kokemuksen syvällä rintaäänellä.LopenUupunut kirjoitti:Njaa, lohkolämmitin...varsinkin letkumalli on aivan turha tuossa koneessa.hukkanen_ kirjoitti:Nyt tarvitaan apuja. Onko arvon raati kyseiseen moottoriin asentanut millasia lämmittimiä? Defa ei tunne kuin letkulämppäriä kyseiseen autoon.Onko muka MB :n moottori tehty ilman roppuja.Sitä en tahdo uskoa.Vai tokko lämppärin valmistajat viitti ruveta tekemään kaikkiin malleihin lämmitimiä..
Ja letkulämmitin on kyllä ihan hanurista jos sellasen joutuu asentamaan. ainakin tehon puolesta..
Ehdotan Webaston jälkiasennusta jos aiot autoa pitää itse "pitkään".....webasto lämmittää -20 kelissä koneen 15-20min ajassa 50-60 asteeseen ja on huomattavasti mukavampi sekä oikeasti "terveellisempi" koneelle.
Webastoja saa nykyisin jo asennussarjana alle 1000€ ja asennukseen menee 5-8h aikaa.....ja tuon rahan saa takaisin myydessä, uskon ainakin?
eikä tarvitse olla troikan vankina aina.....
sähköautot on piuhassa ja bensakrematorio lämmitetään omalla polttimella![]()
.
Onhan toki totta että ei se mukavuudeltaan ja käyttöominaisuuksiltaan ole tietenkään polttoainelämmittimen veroinen, mutta jos se weba maksaa minimissään sen toimintatonnin, niin defassa selviää muutamalla satasella ja kaupan pääälle asennus on sairaan helppoa, jopa sen sisähaaroituksen tuominen kabiiniin. Sille löytyy hanttarin jalkotilasta ikään kuin valmis helppo reitti. Ei tarvi tuhota mitään matkalla.

Mutta näin parin auton verran "kermaan" tottuneena pitää sanoa että roikkaautoa ei tule enää koskaan....kyllä on kiva ducatokin kaukosäätimellä pistää lämpiämään talvella käymättä kääntelemässä kelloja jne.....mitä tulee ns "äkkilähtöihin" viikonloppuna milloin minnekin....auto on lähtövalmis 10-20min kuluttua....niin tai no on se valmis ilman webastoa tai lohkoakin....kääntää vaan avaimesta...

onhan tuo webasto ihan ylivoimainen......ja kyllä niitä saa jo alle donaan ihan hienosti....kaverini osti thermotopin jokin aika sitten jostain epäystä tai keltaisestaporssista 350€ (uusi ja paketissa, voi olla että oli kuuma jo paketissakin

-
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Sain tossa joku päivä sitten "tarjouksen" paikalliselta webasto / eberi myyjältä. Asennettuna olisi 1640€ . 5kw:n pannu olisi kyseessä. Pidän kyllä aika suolaisena hintana tota tarjousta.Mut en tiiä ,kun ei ole vielä muilta kerenny kyselee hintaluokkia..
Jos vaan noinkin kalliita rupee olemaan lämmittimet niin taidan kallistua letkulämppäriin
Mut oiskos tollaseen automaatti-ilmastoituun katiskaan hankala itte asentaa bensalämmitintä? Kyllähän pelkän lämmittimen asennus onnistunee ,mut taitaa toi automaatti-ilmastointi tehdä vaikeemmaks..
Jos vaan noinkin kalliita rupee olemaan lämmittimet niin taidan kallistua letkulämppäriin

Mut oiskos tollaseen automaatti-ilmastoituun katiskaan hankala itte asentaa bensalämmitintä? Kyllähän pelkän lämmittimen asennus onnistunee ,mut taitaa toi automaatti-ilmastointi tehdä vaikeemmaks..
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
se itse lämppärin laittohan ei ole vaikeeta, sitten vaan pitää tietää minne ne piuhat kytketään....oikeestaan ainoa autoon kytkettävähän (virtojen lisäksi) taitaa olla sisäflektille ja sen oletan jotenkin liittyvän "res" napin toimintaan?hukkanen_ kirjoitti:Sain tossa joku päivä sitten "tarjouksen" paikalliselta webasto / eberi myyjältä. Asennettuna olisi 1640€ . 5kw:n pannu olisi kyseessä. Pidän kyllä aika suolaisena hintana tota tarjousta.Mut en tiiä ,kun ei ole vielä muilta kerenny kyselee hintaluokkia..
Jos vaan noinkin kalliita rupee olemaan lämmittimet niin taidan kallistua letkulämppäriin
Mut oiskos tollaseen automaatti-ilmastoituun katiskaan hankala itte asentaa bensalämmitintä? Kyllähän pelkän lämmittimen asennus onnistunee ,mut taitaa toi automaatti-ilmastointi tehdä vaikeemmaks..
mielestäni kahalta saa ihan autokohtaisen asennusohjeenkin....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Nyt laitoin laajemmin kyselyitä lämmittimien hinnoista. Kyllä tähän asti olen ollu vahvasti polttoainelämmittimen kannalla,mut saapi nähdä mihin noi hinnat rajoittuu.
Kyllähän lämmittimen asennus onnistunee,mut juurikin se automaatti-ilmastointiin kytkeminen on mysteeri. Mut kaiketi sekin selviää ,kun saapi enempi tietoa.
Kyllähän lämmittimen asennus onnistunee,mut juurikin se automaatti-ilmastointiin kytkeminen on mysteeri. Mut kaiketi sekin selviää ,kun saapi enempi tietoa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Muista että noiden hinnoittelu menee suunnilleen näin:hukkanen_ kirjoitti:Nyt laitoin laajemmin kyselyitä lämmittimien hinnoista. Kyllä tähän asti olen ollu vahvasti polttoainelämmittimen kannalla,mut saapi nähdä mihin noi hinnat rajoittuu.
Kyllähän lämmittimen asennus onnistunee,mut juurikin se automaatti-ilmastointiin kytkeminen on mysteeri. Mut kaiketi sekin selviää ,kun saapi enempi tietoa.
laite maksaa nettona liikkeelle noin 500€
sinulle annetaan hinta jossa erittely on näin:
laite 1350€ ja asennus 300€...joten tämä tekee sinulle "houkuttelevaksi" ottaa se asennettuna ja jos vaikka sattuisikin sen ostamaan TI-miehenä jää katetta ihan kivasti....

ja älkää vaan alkako kinaamaan tuosta tukkuhinnasta....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
itselläni on 230k clk ja bongasin defan mallin lohkolämmittimen motonetistä pikkusen pintaan 100€. itse suosittelen kyllä jos et ole löytänyt lohkoon asennettavaa lämmitintä niin öljypohjaan liimattavaa lämmitintä...
noista letku lämmittimistä on ainakin joillain kavereilla huono kokemuksia, pahimmassa tapauksessa voit polttaa autosi sillä.
noista letku lämmittimistä on ainakin joillain kavereilla huono kokemuksia, pahimmassa tapauksessa voit polttaa autosi sillä.
CLK -97 2.3K
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Kyllä letkulämmitin hakkaa säteilylämmittimen 6-0. Alavesiletkuun tulevalla lämmittimellä moottori jopa lämpeää jos vertaa öljypohjaan liimattavaan säteilylämppäriin. Lohkolämppärillä sitten lämpeääkin vielä aikapaljon enemmän. Toki on aina parempi jos autossa on edes joku lämmitin. Nykymoottoreissa ei vain taida hirveästi enää reikiä olla johon noita lohkolämmittimiä saisi kiinni.madmese kirjoitti:itselläni on 230k clk ja bongasin defan mallin lohkolämmittimen motonetistä pikkusen pintaan 100€. itse suosittelen kyllä jos et ole löytänyt lohkoon asennettavaa lämmitintä niin öljypohjaan liimattavaa lämmitintä...
noista letku lämmittimistä on ainakin joillain kavereilla huono kokemuksia, pahimmassa tapauksessa voit polttaa autosi sillä.
Autoon kannattaa ottaa palovakuutus, jos pelkää, että palaa.

Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
M113 koneen letku lämmitin on sellainen mistä se vastus menee alavesiletkun sisällä lohkon sisälle asti.
Kuuklella löytyy kuvat ja asennus ohjeet.
Tosin clk;ssa oli vissiin vähän ahdasta asentaa tuo tai ainakin muistelen jonkun niin jossain kirjoittaneen.
Kuuklella löytyy kuvat ja asennus ohjeet.
Tosin clk;ssa oli vissiin vähän ahdasta asentaa tuo tai ainakin muistelen jonkun niin jossain kirjoittaneen.

Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Sellanen vastushan jo jotain auttaskin.karppov66 kirjoitti:M113 koneen letku lämmitin on sellainen mistä se vastus menee alavesiletkun sisällä lohkon sisälle asti.
Kuuklella löytyy kuvat ja asennus ohjeet.
Tosin clk;ssa oli vissiin vähän ahdasta asentaa tuo tai ainakin muistelen jonkun niin jossain kirjoittaneen.
Itte mitä kattelin Calix ja Defan vastuksia näitten kotisivuilta niin eipä ollut kyseisen mallisia (mitä suosittelevat)..
calix : http://www.calix.se/consumer/soka.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
defa: http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=" onclick="window.open(this.href);return false;
defa nr:422 on malliltaa : http://www.carandcamp.com/DEFA-SafeStar ... 747_x2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
No eiköhän sinne konehuoneeseen jonkun perslämmittimen saa asennettua.
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Laitat sen 422 defan ja ihan takuulla lämpenee. Ei ainakaan itellä ole moitteen sijaa, kunhan unohdat ne motivan perusautoilijan max 2h lämmityssäännöt ja tuplaat lämmitysajan, niin vot.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Clk 430 vm-98 "lohkolämmitin" ??
Ei ole kiireisen miehen malli....RH kirjoitti:Laitat sen 422 defan ja ihan takuulla lämpenee. Ei ainakaan itellä ole moitteen sijaa, kunhan unohdat ne motivan perusautoilijan max 2h lämmityssäännöt ja tuplaat lämmitysajan, niin vot.


Olisko mahdollista rakentaa siten että tuo 422+defa laturi+kytkentä "res" päälle kun töppeli seinässä ???
silloinhan tuo kierrättäis vettä kunnolla...ajaisi itseasiassa lähes webaston asian...?
.
Opel, "weird lieben autos"....