drifting projekti
Re: drifting projekti
Onko sen pakko olla mersun kori? ku kaikki kuitenki teet uudesta nii miksei voi tehä jostain kevyemmästä korista?
Re: drifting projekti
Tiisselöi skailaini tai supra ja pystyputkella 

Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: drifting projekti
Mk iv supran lähtöpaino oikeestaan sama kun ton secinki. Eli noin 1600kg. Saa nähä mitä secin painoks tuloo dieetin jälkeen =DKumipää kirjoitti:Tiisselöi skailaini tai supra ja pystyputkella
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: drifting projekti
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xYI7HbyJ ... r_embedded[/youtube]
Re: drifting projekti
On kyllä nättiä pätkää. Hieno katsella. Lisää näitä ja innolla odotellaan ensi kauden autoa 

W210 220cdi Avantgarde -00
Ex: -87 190DTIC 2.0
Ex: -87 190DTIC 2.0
Re: drifting projekti
Onko tää yykaakoo sitten jo niin pieksetty kori ettei sitä enää kannata käyttää? Siihen jos laittas sen 400 koneen?
Re: drifting projekti
Ihan loppuu asti mietitty homma käyttää tollatees lajis cdi mosaa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: drifting projekti
Jos henk. koht. mielipiteitä saa heittää, niin komppaan jeemua. Eikös toimivuus ennen kaikkea, kuitenki vähän kokemusta tuosta cdi:stä, eli kilpailuista tulee testejä jne...jeemu kirjoitti:Ihan loppuu asti mietitty homma käyttää tollatees lajis cdi mosaa?

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: drifting projekti
Samaa meinasin kysyy kuin Jeemu,
Cdi kone tuntuu olevan niin herkkä monesta anturista ja esim, polttoaine putkista ja tiivisteistä.
Miten sit Cdi koneen saa niin toiminta varmaksi että kannataa siihen panostaa..
-Mika-
Cdi kone tuntuu olevan niin herkkä monesta anturista ja esim, polttoaine putkista ja tiivisteistä.
Miten sit Cdi koneen saa niin toiminta varmaksi että kannataa siihen panostaa..
-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: drifting projekti
Tästä esim. lisää tietoo kaipaillaan, ja ei sitä mihinkään kiveen oo kirjotettu, että CDI tulee... jos siitä saa hyvän, niin sitte semmonen tulee! Mites sitte nuo bensa vehkeet, eikö ne oo tarkkoja? ja niillä ne vaan ajaa, toki ongelmia paaaaljon enemmän niillä, mitä mulla on ollu, tarkoitan tuommosia pieniä kiusallisia vikoja, röpäjää, pätkii jne...Mikadoo kirjoitti:Samaa meinasin kysyy kuin Jeemu,
Cdi kone tuntuu olevan niin herkkä monesta anturista ja esim, polttoaine putkista ja tiivisteistä.
Miten sit Cdi koneen saa niin toiminta varmaksi että kannataa siihen panostaa..
-Mika-
Toimintavarmuudeltaan ei varmaan voi samana päivänä verrata om606sta ja om628sia, mutta ku tahtois "toimivamman" moottorin tuohon hommaan.
Re: drifting projekti
linttaracingin tuntien, se haluaa ton cdi:n tonne jo ihan senkin takia että haluaa erikoisen tekniikan ja haastetta jne...
pitää sitä vähä olla jotain erikoista, ei aina sieltä mistä aita on matalin

pitää sitä vähä olla jotain erikoista, ei aina sieltä mistä aita on matalin

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
- AimoHarppaus
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
- Viesti:
Re: drifting projekti
Ensiksi Teemulle ja tiimille kovasti taputteluja kaudesta ja hienosta suorituksesta Motoparkissa. Ilo oli seurata, laatikko ihan hämmästytti!
Suorasuihku konetta harkitessa ottaisin yhteyttä Tuikkuun. Näemmä hän on yksi harvoista, ellei ainut jolla on kokemusta ja tietoa enemmän rakennetusta cdi mosasta, ohjelman muuttamisesta, polttoaineen määrän lisäyksestä, kierrätyksen poistosta, ilmamäärä antureiden ym. poistosta.
Noita koneita ei taida olla oikein montaa mitä on kunnolla muutettu voiman lisäämiseksi. Mekaanisen muuttelun lisäksi moottori vaatii käsittääkseni vähintään yhtä suuret muutokset konetta ohjaavaan sieluun.
Suorasuihku konetta harkitessa ottaisin yhteyttä Tuikkuun. Näemmä hän on yksi harvoista, ellei ainut jolla on kokemusta ja tietoa enemmän rakennetusta cdi mosasta, ohjelman muuttamisesta, polttoaineen määrän lisäyksestä, kierrätyksen poistosta, ilmamäärä antureiden ym. poistosta.
Noita koneita ei taida olla oikein montaa mitä on kunnolla muutettu voiman lisäämiseksi. Mekaanisen muuttelun lisäksi moottori vaatii käsittääkseni vähintään yhtä suuret muutokset konetta ohjaavaan sieluun.
Re: drifting projekti
eikö tosta 606:sta saa ihan toimivan vekottimen jollakin hyvällä vnt ahtimella? sais sitä potkua sitten alhaalta asti. taikka sitten 2 ahtimella. vai mikä siinä mättää? olishan se v8 diiselikin tietty jotakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: drifting projekti
Niimpä, eiköhän tuota 606:sta saa vielä aika paljon jalostettua driftiin enemmän sopivaksi, mitä se nyt on ollu. Ei sillä että olis ollu huono, mutta luulis aika pienillä muutoksilla saavan vielä paremmin toimiva... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: drifting projekti
Kyllähän tuollainen isotilavuuksinen CDI-motti vois toimia ihan ok, mutta eipä tuon hienous/toimivuus oikein tuohon ruiskutustapaan liity jos asiaa hieman aattelee. Ruiskutustapa liittyy enempikin saasteisiin, käyntiääneen ja kulutukseen, tosin myös jonkin verran osakaasutoimivuuteen. Myös sopivan korkeapainepumpun löytäminen voi osottautua haastavaksi, tosin Tuikku varmaan tietää noista paremmin. 5-6 sadan hepan tietäville pääsis kahella pienellä vnt:llä, mutta perinteisillä ahtimilla tehtynä tuska ei paljoa pienene, koska oikeastaan vain turboviiveeseen pystytään vaikuttamaan, ei niinkään toimintakynnykseen (boost threshold), koska myös pakokaasumäärä pienenee.
Vaikka itse olenkin suoraruikkujen kanssa taistellut viimeisen vuosikymmenen, niin kyllä kilpakäyttöön pistäisin tuon hyväksi todetun 606:sen, mutta muuttaisin syötönohjauksen sähköiseksi ja tekisin kahella erikokoisella ahtimella toiminta-aluetta leventämään (lisäksi pistäisin tiedonkeruun vikojen löytymistä helpottamaan). Tehotavoitteesta riippuen sitten sekventaalisena tai sarja-ahdettuna. Tonne 7-8 sadan tietäville pääsee vielä mukavasti sekventaalina. VNT:tä en laittaisi kilpatouhuun, katukäyttöön kylläkin.
Vaikka itse olenkin suoraruikkujen kanssa taistellut viimeisen vuosikymmenen, niin kyllä kilpakäyttöön pistäisin tuon hyväksi todetun 606:sen, mutta muuttaisin syötönohjauksen sähköiseksi ja tekisin kahella erikokoisella ahtimella toiminta-aluetta leventämään (lisäksi pistäisin tiedonkeruun vikojen löytymistä helpottamaan). Tehotavoitteesta riippuen sitten sekventaalisena tai sarja-ahdettuna. Tonne 7-8 sadan tietäville pääsee vielä mukavasti sekventaalina. VNT:tä en laittaisi kilpatouhuun, katukäyttöön kylläkin.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: drifting projekti
mites M285 tai M120+2ahdinta molemminpuolin..
tuohon M285seen on käsittääkseni "bolt on" yli 800hp(vai oliko yli1000hp) settejä myynnissä...

Re: drifting projekti
Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan 

- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: drifting projekti
ilmanmuuta, jos joku vaan kertoo miten sen saa hereille vaikka 2500rpm ja ja vaikka sen allekki menee niin ei olis niinkö 200d.Late S kirjoitti:Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
Re: drifting projekti
mitenhän toimis kahdella 320cdi:n ahtimella?linttaracing kirjoitti:ilmanmuuta, jos joku vaan kertoo miten sen saa hereille vaikka 2500rpm ja ja vaikka sen allekki menee niin ei olis niinkö 200d.Late S kirjoitti:Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan
Re: drifting projekti
Mites tollanen 606 toimisi isolla blowerilla? En tarkoita mitään eatonin sarjalaisia vaan jotain sellasta mitä käyttävät jenkkikoneissa.
-Mika-
-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Re: drifting projekti
Projektiksi nyt vain se 400:n
Se ainakin herää jo aika alhaalta. Aluksi vaan maltilliset viritykset, sitte kiristämään kun saa luotettavuutta koneesta. Ei kai niissä koneissa kauheesti voi olla vikoja, koska ei missään ole puhetta tosta koneesta ja kilometrejäkin niillä keräilty. Se jakoketju on ainakin varma jonka joutuu vaihtamaan "usein".

Re: drifting projekti
mitäs jos tekee kannen ja muut hilppeet sillei että se kestää kierrättää vaikka 7500rmp?. silloo teho ois laajemalla alueella vaikka vähä enemmä onki kierroksia?
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: drifting projekti
N.2100rpm ja 400nm ja n4500rpm 908nm. Vois olla että riftinkiikin ajais tollasella setupilla. Ilman kauheeta savua ja lämpöä.linttaracing kirjoitti:ilmanmuuta, jos joku vaan kertoo miten sen saa hereille vaikka 2500rpm ja ja vaikka sen allekki menee niin ei olis niinkö 200d.Late S kirjoitti:Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan
Re: drifting projekti
Mitäs noilla kierroksilla lie tehoa ollut?laineracing kirjoitti:N.2100rpm ja 400nm ja n4500rpm 908nm. Vois olla että riftinkiikin ajais tollasella setupilla. Ilman kauheeta savua ja lämpöä.linttaracing kirjoitti:ilmanmuuta, jos joku vaan kertoo miten sen saa hereille vaikka 2500rpm ja ja vaikka sen allekki menee niin ei olis niinkö 200d.Late S kirjoitti:Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: drifting projekti
4500rpm. 425kw.Sami T kirjoitti:Mitäs noilla kierroksilla lie tehoa ollut?laineracing kirjoitti:N.2100rpm ja 400nm ja n4500rpm 908nm. Vois olla että riftinkiikin ajais tollasella setupilla. Ilman kauheeta savua ja lämpöä.linttaracing kirjoitti:ilmanmuuta, jos joku vaan kertoo miten sen saa hereille vaikka 2500rpm ja ja vaikka sen allekki menee niin ei olis niinkö 200d.Late S kirjoitti:Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan
Re: drifting projekti
Ihan hyvin siihen 500hv luokkaan. Vnt:n ohjaus sitten sellaisen tehtäväksi, joka noista ymmärtää, ni säästyy monelta murheelta...linttaracing kirjoitti: mitenhän toimis kahdella 320cdi:n ahtimella?
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: drifting projekti
Tulee vaikeuksia löytää bloweri, joka tuottaa hyvällä hyötysuhteella ja tarvittavalla painesuhteella (4bar absoluuttista), mutta silti toimii jo alakierroksilta...Mikadoo kirjoitti:Mites tollanen 606 toimisi isolla blowerilla? En tarkoita mitään eatonin sarjalaisia vaan jotain sellasta mitä käyttävät jenkkikoneissa.
-Mika-
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: drifting projekti
Missäs kuulostaa kivalta, missäs tollaine o?
edit : siis peten setupissa ilmeisesti
edit : siis peten setupissa ilmeisesti
Re: drifting projekti
Nimenomaan, eikai sitä alakertaa kannata enempää rasittaa alaväännöllä...Tompa124 kirjoitti:mitäs jos tekee kannen ja muut hilppeet sillei että se kestää kierrättää vaikka 7500rmp?. silloo teho ois laajemalla alueella vaikka vähä enemmä onki kierroksia?

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: drifting projekti
Jee jee, alakertahan se näistä turbo-606:sta aina porsii...Kummeli kirjoitti:Nimenomaan, eikai sitä alakertaa kannata enempää rasittaa alaväännöllä...Tompa124 kirjoitti:mitäs jos tekee kannen ja muut hilppeet sillei että se kestää kierrättää vaikka 7500rmp?. silloo teho ois laajemalla alueella vaikka vähä enemmä onki kierroksia?
Tuo kierrättäminen yli 7000rpm luotettavasti ja veto päällä vaatii jo melkoisia rahallisia ponnistuksia - ne pyörivät kamat on himpun raskasta tekoa... Kannattaa todellakin satsata siihen laajempaan vetoalueeseen ja siihen on keinoja vaikka miten (halpoja ja kalliita, varmoja ja rikkoutumisherkkiä) ja niitä käytetään lähes kaikissa muissa nakuvirityksissä ihan yleisesti. Mekkereiden kanssa on vaan totuttu meneen sieltä mistä rima on matalin, koska sen 5-600hv ja 300Nm @2000rpm saa nyt yrittämättäkin...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.