drifting projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Onko sen pakko olla mersun kori? ku kaikki kuitenki teet uudesta nii miksei voi tehä jostain kevyemmästä korista?
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Tiisselöi skailaini tai supra ja pystyputkella :roll:
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kumipää kirjoitti:Tiisselöi skailaini tai supra ja pystyputkella :roll:
Mk iv supran lähtöpaino oikeestaan sama kun ton secinki. Eli noin 1600kg. Saa nähä mitä secin painoks tuloo dieetin jälkeen =D
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Simpe »

On kyllä nättiä pätkää. Hieno katsella. Lisää näitä ja innolla odotellaan ensi kauden autoa :)
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja MJF »

Onko tää yykaakoo sitten jo niin pieksetty kori ettei sitä enää kannata käyttää? Siihen jos laittas sen 400 koneen?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Ihan loppuu asti mietitty homma käyttää tollatees lajis cdi mosaa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

jeemu kirjoitti:Ihan loppuu asti mietitty homma käyttää tollatees lajis cdi mosaa?
Jos henk. koht. mielipiteitä saa heittää, niin komppaan jeemua. Eikös toimivuus ennen kaikkea, kuitenki vähän kokemusta tuosta cdi:stä, eli kilpailuista tulee testejä jne... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Samaa meinasin kysyy kuin Jeemu,

Cdi kone tuntuu olevan niin herkkä monesta anturista ja esim, polttoaine putkista ja tiivisteistä.

Miten sit Cdi koneen saa niin toiminta varmaksi että kannataa siihen panostaa..

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Mikadoo kirjoitti:Samaa meinasin kysyy kuin Jeemu,

Cdi kone tuntuu olevan niin herkkä monesta anturista ja esim, polttoaine putkista ja tiivisteistä.

Miten sit Cdi koneen saa niin toiminta varmaksi että kannataa siihen panostaa..

-Mika-
Tästä esim. lisää tietoo kaipaillaan, ja ei sitä mihinkään kiveen oo kirjotettu, että CDI tulee... jos siitä saa hyvän, niin sitte semmonen tulee! Mites sitte nuo bensa vehkeet, eikö ne oo tarkkoja? ja niillä ne vaan ajaa, toki ongelmia paaaaljon enemmän niillä, mitä mulla on ollu, tarkoitan tuommosia pieniä kiusallisia vikoja, röpäjää, pätkii jne...
Toimintavarmuudeltaan ei varmaan voi samana päivänä verrata om606sta ja om628sia, mutta ku tahtois "toimivamman" moottorin tuohon hommaan.
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

linttaracingin tuntien, se haluaa ton cdi:n tonne jo ihan senkin takia että haluaa erikoisen tekniikan ja haastetta jne... :D

pitää sitä vähä olla jotain erikoista, ei aina sieltä mistä aita on matalin ;)
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Ensiksi Teemulle ja tiimille kovasti taputteluja kaudesta ja hienosta suorituksesta Motoparkissa. Ilo oli seurata, laatikko ihan hämmästytti!
Suorasuihku konetta harkitessa ottaisin yhteyttä Tuikkuun. Näemmä hän on yksi harvoista, ellei ainut jolla on kokemusta ja tietoa enemmän rakennetusta cdi mosasta, ohjelman muuttamisesta, polttoaineen määrän lisäyksestä, kierrätyksen poistosta, ilmamäärä antureiden ym. poistosta.
Noita koneita ei taida olla oikein montaa mitä on kunnolla muutettu voiman lisäämiseksi. Mekaanisen muuttelun lisäksi moottori vaatii käsittääkseni vähintään yhtä suuret muutokset konetta ohjaavaan sieluun.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja pera8x »

eikö tosta 606:sta saa ihan toimivan vekottimen jollakin hyvällä vnt ahtimella? sais sitä potkua sitten alhaalta asti. taikka sitten 2 ahtimella. vai mikä siinä mättää? olishan se v8 diiselikin tietty jotakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Niimpä, eiköhän tuota 606:sta saa vielä aika paljon jalostettua driftiin enemmän sopivaksi, mitä se nyt on ollu. Ei sillä että olis ollu huono, mutta luulis aika pienillä muutoksilla saavan vielä paremmin toimiva... :shifty:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja norsu »

Kyllähän tuollainen isotilavuuksinen CDI-motti vois toimia ihan ok, mutta eipä tuon hienous/toimivuus oikein tuohon ruiskutustapaan liity jos asiaa hieman aattelee. Ruiskutustapa liittyy enempikin saasteisiin, käyntiääneen ja kulutukseen, tosin myös jonkin verran osakaasutoimivuuteen. Myös sopivan korkeapainepumpun löytäminen voi osottautua haastavaksi, tosin Tuikku varmaan tietää noista paremmin. 5-6 sadan hepan tietäville pääsis kahella pienellä vnt:llä, mutta perinteisillä ahtimilla tehtynä tuska ei paljoa pienene, koska oikeastaan vain turboviiveeseen pystytään vaikuttamaan, ei niinkään toimintakynnykseen (boost threshold), koska myös pakokaasumäärä pienenee.

Vaikka itse olenkin suoraruikkujen kanssa taistellut viimeisen vuosikymmenen, niin kyllä kilpakäyttöön pistäisin tuon hyväksi todetun 606:sen, mutta muuttaisin syötönohjauksen sähköiseksi ja tekisin kahella erikokoisella ahtimella toiminta-aluetta leventämään (lisäksi pistäisin tiedonkeruun vikojen löytymistä helpottamaan). Tehotavoitteesta riippuen sitten sekventaalisena tai sarja-ahdettuna. Tonne 7-8 sadan tietäville pääsee vielä mukavasti sekventaalina. VNT:tä en laittaisi kilpatouhuun, katukäyttöön kylläkin.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

mites M285 tai M120+2ahdinta molemminpuolin.. :wtf: tuohon M285seen on käsittääkseni "bolt on" yli 800hp(vai oliko yli1000hp) settejä myynnissä...
Late S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 22.02.2010 19:02
Paikkakunta: Nivala

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Late S »

Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan :thumbup:
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Late S kirjoitti:Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan :thumbup:
ilmanmuuta, jos joku vaan kertoo miten sen saa hereille vaikka 2500rpm ja ja vaikka sen allekki menee niin ei olis niinkö 200d.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

linttaracing kirjoitti:
Late S kirjoitti:Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan :thumbup:
ilmanmuuta, jos joku vaan kertoo miten sen saa hereille vaikka 2500rpm ja ja vaikka sen allekki menee niin ei olis niinkö 200d.
mitenhän toimis kahdella 320cdi:n ahtimella?
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Mites tollanen 606 toimisi isolla blowerilla? En tarkoita mitään eatonin sarjalaisia vaan jotain sellasta mitä käyttävät jenkkikoneissa.

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Projektiksi nyt vain se 400:n :D Se ainakin herää jo aika alhaalta. Aluksi vaan maltilliset viritykset, sitte kiristämään kun saa luotettavuutta koneesta. Ei kai niissä koneissa kauheesti voi olla vikoja, koska ei missään ole puhetta tosta koneesta ja kilometrejäkin niillä keräilty. Se jakoketju on ainakin varma jonka joutuu vaihtamaan "usein".
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

mitäs jos tekee kannen ja muut hilppeet sillei että se kestää kierrättää vaikka 7500rmp?. silloo teho ois laajemalla alueella vaikka vähä enemmä onki kierroksia?
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja laineracing »

linttaracing kirjoitti:
Late S kirjoitti:Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan :thumbup:
ilmanmuuta, jos joku vaan kertoo miten sen saa hereille vaikka 2500rpm ja ja vaikka sen allekki menee niin ei olis niinkö 200d.
N.2100rpm ja 400nm ja n4500rpm 908nm. Vois olla että riftinkiikin ajais tollasella setupilla. Ilman kauheeta savua ja lämpöä.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Sami T »

laineracing kirjoitti:
linttaracing kirjoitti:
Late S kirjoitti:Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan :thumbup:
ilmanmuuta, jos joku vaan kertoo miten sen saa hereille vaikka 2500rpm ja ja vaikka sen allekki menee niin ei olis niinkö 200d.
N.2100rpm ja 400nm ja n4500rpm 908nm. Vois olla että riftinkiikin ajais tollasella setupilla. Ilman kauheeta savua ja lämpöä.
Mitäs noilla kierroksilla lie tehoa ollut?
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sami T kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
linttaracing kirjoitti:
Late S kirjoitti:Pidä vaan se 606 pellinalla,mitä sitä hyvää vaihtamaan :thumbup:
ilmanmuuta, jos joku vaan kertoo miten sen saa hereille vaikka 2500rpm ja ja vaikka sen allekki menee niin ei olis niinkö 200d.
N.2100rpm ja 400nm ja n4500rpm 908nm. Vois olla että riftinkiikin ajais tollasella setupilla. Ilman kauheeta savua ja lämpöä.
Mitäs noilla kierroksilla lie tehoa ollut?
4500rpm. 425kw.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja norsu »

linttaracing kirjoitti: mitenhän toimis kahdella 320cdi:n ahtimella?
Ihan hyvin siihen 500hv luokkaan. Vnt:n ohjaus sitten sellaisen tehtäväksi, joka noista ymmärtää, ni säästyy monelta murheelta...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja norsu »

Mikadoo kirjoitti:Mites tollanen 606 toimisi isolla blowerilla? En tarkoita mitään eatonin sarjalaisia vaan jotain sellasta mitä käyttävät jenkkikoneissa.

-Mika-
Tulee vaikeuksia löytää bloweri, joka tuottaa hyvällä hyötysuhteella ja tarvittavalla painesuhteella (4bar absoluuttista), mutta silti toimii jo alakierroksilta...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Missäs kuulostaa kivalta, missäs tollaine o?

edit : siis peten setupissa ilmeisesti
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tompa124 kirjoitti:mitäs jos tekee kannen ja muut hilppeet sillei että se kestää kierrättää vaikka 7500rmp?. silloo teho ois laajemalla alueella vaikka vähä enemmä onki kierroksia?
Nimenomaan, eikai sitä alakertaa kannata enempää rasittaa alaväännöllä... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja norsu »

Kummeli kirjoitti:
Tompa124 kirjoitti:mitäs jos tekee kannen ja muut hilppeet sillei että se kestää kierrättää vaikka 7500rmp?. silloo teho ois laajemalla alueella vaikka vähä enemmä onki kierroksia?
Nimenomaan, eikai sitä alakertaa kannata enempää rasittaa alaväännöllä... :roll:
Jee jee, alakertahan se näistä turbo-606:sta aina porsii...

Tuo kierrättäminen yli 7000rpm luotettavasti ja veto päällä vaatii jo melkoisia rahallisia ponnistuksia - ne pyörivät kamat on himpun raskasta tekoa... Kannattaa todellakin satsata siihen laajempaan vetoalueeseen ja siihen on keinoja vaikka miten (halpoja ja kalliita, varmoja ja rikkoutumisherkkiä) ja niitä käytetään lähes kaikissa muissa nakuvirityksissä ihan yleisesti. Mekkereiden kanssa on vaan totuttu meneen sieltä mistä rima on matalin, koska sen 5-600hv ja 300Nm @2000rpm saa nyt yrittämättäkin...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Vastaa Viestiin