EDIT:Asiasta toiseen No Niin sitten kävi vaihdossa että sinne lopsahti ketjun etupää,kun irtosi liitoksesta Tuntuu että vanha ketju ei myöskään suostu tulemaan enää pois.pitääköhän purkaa nyt sitten puolikonetta onko kokemusta?
Voi voi.
Ei ole kokemusta mutta paha on varmaan saada se onkittua ylös purkamatta puolta moottoria. Voimakkaalla mangneetipäisellä tikulla sen vois saada kun mangneetti osuis ihan ketjun päähän. Tuskin kyllä onnistuu, menee vaan hermot kun leikkii. Sinne jakopäähän pitäis nähdä jolkun peilin ja taskulampun avulla jotta sais kiinni kettinkin päästä. Onko se karannutpää edes kiristäjän puolella, sieltä se vois olla hieman helpompi, toiselta puolen melkein mahdoton. Kiristäjän laahaimmen kun poistas tulis tilaa ja näkis vähän paremmin. (mikäli on se pää hukassa.) Jos toinen pää, niin sitten vaan purettava siltäpuolen pois mitä siä nyt sitten onkin.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Jeps.Kyllä se ketjun pää on niin tietämättömissä että taitaa olla sittes paras hinata tässä vaiheessa korjaamoon.Tuli se kympin korjaus ja satasen vahinko..
Saishan tuon etupään purettua moottori paikallaankin jos vain työkaluja löytyy. Ei vain kannnata pyöritellä konetta nyt kun ketju alhaalla, voi jäädä johonkin väliin ja rikkoa paikkoja jos pyörittää konetta.
Pekka.A kirjoitti:EDIT:Asiasta toiseen No Niin sitten kävi vaihdossa että sinne lopsahti ketjun etupää,kun irtosi liitoksesta Tuntuu että vanha ketju ei myöskään suostu tulemaan enää pois.pitääköhän purkaa nyt sitten puolikonetta onko kokemusta?
Konetta voi pyörittää kun ottaa nokka-akselin irti ja on muuten kettumainen purkaa paikallaan koneen etupää auki ainakin M102 :en ,laahurin alapää on koneen puoleisessa tapissa kiinni jos ketjua haluaa onkia niin sitten jakajan puolelta, koska ketjunpää jää kiristimen laahurin alapään ja k-akselin väliin jumiin jos et ennen ole purkanut ko. konetta niin mielestäni ei kannata aloittaa
nytkään halvemmalla varmasti selviät kun viet korjaamolle.Katsos kampiakselin
etupultiti pitää kasassa myös öljypumpun etukopan saa raolleen mutta pitäisi irroitaa öljypumpun imuputki kannakkeestaan että saa etukopan kokonaan pois
ikävää että näin on käynyt
Siirsin Mersun tänään suosiolla enempien vaurioiden estämiseksi ammattilaisten hoteisiin,enköhän muninut jo ihan tarpeeksi . No tulihan äherrettyä sentään tasaiseksi suuremmat klommot pelleistä ,jarrupalat ja levyt vaihdettua eteen,kaukovaloumpiot ja kirkkaat etuvilkut asennettua takapaneeli viritettyä paikoilleen, suvikumit asennettua alle ja sen semmosta "kevätremppaa". Ps. Ja tietysti kaikille kiitokset hyvistä neuvoista!
Hohhoijaa se uusi jakoketju nyt sitten otti ja poikkesi kesken ajon.Näyttääpi olevan mennyt juuri ketjun liitoksesta.Menee mielenkiintoiseksi kuka korvaa ja mitä..Täydellinen kansiremonttikin tuli jo tehtyä siinä 10tonni sitten, joutuu kaiketi senkin sitten tekemään uudestaan.Kypsyttää...
Korvausasiassa ei liene kuitenkaan epäselvyyttä; korjaamo on tehnyt virheen ?
Taitaa korjaamokin maksella oppirahoja autosi kanssa...
Toivon mukaan ,ainoa epäselvyys asiassa taitaa olla että jakoketju(Venetmäeltä) oli itseni toimittama, mutta mutta myös korjaamon pitäisi kieltäytyä käyttämästä toimitettua osaa osaa jos sitä jostain syystä epäilisivät.Niittaus oli ilmeisesti epäonnistunut ja liitos sitten hirttänyt(?). Kuparinvärinen liitospala poikki,toisen niitin pää poissa.Ensi viikolla korjaamoon tuomiolle
Pekka.A kirjoitti:No niin ,tee se itse ketjun vaihtoni on korjaamon puolesta suoritettu loppuun ja" halvaksi tuli"(+400€ ).Hmm niitä oppirahoja .
Mitä kaikkea tuohon hintaa oikein on tehty, vai oliko pirssi veholla?
Pikkupaja,tunti veloitus maltilliset 40€/h.Työlaskutus oli 8h(meni kuulemma enemmänkin ).Vaihtoon kampiakselin stefa(pyynnöstä), öljyt ja jäähdytinnesteet.Takertuneen hihnan irroittamiseksi" jouduttu" irroittamaan öljypohja.Korjaamoon viedessä mm, tulpat, kansi ja tuuletin vermeet olivat valmiiksi irti.Viipyi pajalla lopuksi muuten 5 työpäivää