c32 amg
c32 amg
onko kellään kokemusta c32 amg kompurapyårän pienentämisestä ja minkä verran voi pienentää ja riittääkö pelkkä kompurapyörän pienentäminen että sais lisä tehoja.tai onko edullisia valmis settejä myynnissä jos jollain on tiedossa niin kiinnostais.
Re: c32 amg
tarkotatko sitä kampiakselin päässä olevaa hihnapyörää missä on vulkanointi.se mulla on muutenkin finaalissa vulkanointi osin irti.mutta jos sen vaihtaa niin eikös laturi ym.pyöri liian kovaa.
Re: c32 amg
jep, kaikkien muidenkin laitteiden rpm kasvaa, mutta se on käytännössä ainut tapa... eikä laturi, vesipumppu ja ohjaustehostin ym. vielä liian lujaa sillä isommalla remmipyörällä ala pyöriä...tarsam kirjoitti:tarkotatko sitä kampiakselin päässä olevaa hihnapyörää missä on vulkanointi.se mulla on muutenkin finaalissa vulkanointi osin irti.mutta jos sen vaihtaa niin eikös laturi ym.pyöri liian kovaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: c32 amg
eli riittääkö pelkkä kampiakselipyörän vaihto.täytyykö laittaa lyhyempi remmi sen jälkeen vai riittääkö vanhan säätövara.ja vielä kun tietäis hihnapyöränkoon niin uskon että sen pystyy teettää sorvarilla.
Re: c32 amg
eikun pitempi remmitarsam kirjoitti:eli riittääkö pelkkä kampiakselipyörän vaihto.täytyykö laittaa lyhyempi remmi sen jälkeen vai riittääkö vanhan säätövara.ja vielä kun tietäis hihnapyöränkoon niin uskon että sen pystyy teettää sorvarilla.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: c32 amg
aivan oikein tietenkin pitempi.
Re: c32 amg
185 mm kun laitat halkaisijaks nii alkaa kohallaa
http://www.eurocharged.com/index.php?pa ... &Itemid=99
http://www.eurocharged.com/index.php?pa ... &Itemid=99
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: c32 amg
Jenkeissä ovat ilmeisesti aloittaneet uudestaan Code 3 Performancen kompurapyörän tuotannon. Tuota on ainakin väitetty monessa otteessa erittäin luotettavaksi tavaksi virittää tätä 3.2 litraista.
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... would.html
Jos suurentelet tuota pyörää niin harkinnassa voisi olla myös ECU ohjelmointi. Eurocharged.com on kehittänyt parhaana pidetyn ohjelman ja useiden kommenttien mukaan sillä saa joko kokonaan pois tai ainakin huomattavasti häivytettyä mallille tyypillistä 1500 kierroksen kohdalla tapahtuvaa laatikon nykäisyä.
Monet ovat laittaneet tuon pyörän vaihdon yhteydessä "pulley saver kitin". http://www.needswings.com/Pulley-Saver- ... 32185.aspx
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... would.html
Jos suurentelet tuota pyörää niin harkinnassa voisi olla myös ECU ohjelmointi. Eurocharged.com on kehittänyt parhaana pidetyn ohjelman ja useiden kommenttien mukaan sillä saa joko kokonaan pois tai ainakin huomattavasti häivytettyä mallille tyypillistä 1500 kierroksen kohdalla tapahtuvaa laatikon nykäisyä.
Monet ovat laittaneet tuon pyörän vaihdon yhteydessä "pulley saver kitin". http://www.needswings.com/Pulley-Saver- ... 32185.aspx
Re: c32 amg
Itse tilasin evosportilta pulley setin, mihin tuli isompi kampuran rulla ja pienemmät rullat laturille jne. Kompressorin rullan sorvasin itse alumiinista, mutta teen tod.näk vielä toisen rosterista.
On tulossa myös muita muutoksia, mm kokonaan uusitut imusarjat joissa vesivälijäähdyttimet lisänä. Isompi alumiininen välijäähdyttimen kenno löytyy jo keulasta, sekä parempaa pumppua veden kierrätykseen. Myös vakio välijäähdyttimeen tulee muutoksia, putkistoon yms. Kaikenlaista pientä, kunhan kerkeää tekemään
On tulossa myös muita muutoksia, mm kokonaan uusitut imusarjat joissa vesivälijäähdyttimet lisänä. Isompi alumiininen välijäähdyttimen kenno löytyy jo keulasta, sekä parempaa pumppua veden kierrätykseen. Myös vakio välijäähdyttimeen tulee muutoksia, putkistoon yms. Kaikenlaista pientä, kunhan kerkeää tekemään

Re: c32 amg
minkä hintanen oli rullasarja matkakuluineen.
Re: c32 amg
jäikö muuten sulle vanha kampiakselin hihnapyörä voisin ostaa jos myyt kun mulla on toi oma aika lailla vaihtokunnossa.olis sitten aikaa etsiä sopivaa rullasarjaa.040-9617045
Re: c32 amg
Olikohan jotain 1300$ ja luonnollisesti tullit sun muut verot piti maksaa.tarsam kirjoitti:minkä hintanen oli rullasarja matkakuluineen.
Mulla ois vähän käytetyt putsarit tarjolla, kun noi omat viritelmät ei anna käyttää vakioboxeja tilanpuutteen takia: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=105303" onclick="window.open(this.href);return false;
Vakio kampuranpyörä löytyy, periaatteessa saattaisin myydä myös tuon evosportin kampurapyörän jos hinnasta päästään sopimukseen. Ostaisin sitten itselle vieläkin rajumman, että koneesta saisi sitten varmasti jotain rikki

Ainiin ja löytyy uus kampuran pulttikin, kun yleensä sekin uusitaan pyörän vaihdon yhteydessä.
Voit tonne privaan tarjoilla pyöristä jos kiinnostaa, nyt lähden töihin.
Edit. tässä muutama projektikuva, jos ketään kiinnostaa. Ovat vielä vähän keskeneräisiä.
http://img819.imageshack.us/img819/1426/img2244n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img840.imageshack.us/img840/5528/img2245f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img580.imageshack.us/img580/8503/img2247o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: c32 amg
siitä vakiopyörästä tarjoan 150e uuden jos on ehjä uusi pyörä maksaa 246e pultti 12e.täytyy harkita niitä putsareitakin.
Re: c32 amg
Mielenkiintoista luettavaa. Olisi hienoa, jos C32 omistajat laittaisivat tietoa omista virityksistään tähän ketjuun. Itselläni oli tämä kesä tarkoitus mennä vakiolla ja sitten talven seisokkiaikaan tuupata lisää tavaraa konepellin alle..
Suunnitelmissa: SL55 imupuoli, Code 3 Perfomance Supercharger pulley, OZ ULtraleggera -vanteet, Eurocharged.com tuunaus ja mitä sitten muuta mieleen tuleekaan. Isompi homma olisi tehdä hiilikuitukonepelti ja ovet kun vehkeet löytyy työn puolesta mutta se on niin iso projekti, että katotaan sitten se erikseen.
Suunnitelmissa: SL55 imupuoli, Code 3 Perfomance Supercharger pulley, OZ ULtraleggera -vanteet, Eurocharged.com tuunaus ja mitä sitten muuta mieleen tuleekaan. Isompi homma olisi tehdä hiilikuitukonepelti ja ovet kun vehkeet löytyy työn puolesta mutta se on niin iso projekti, että katotaan sitten se erikseen.
Re: c32 amg
Tuon SL55 imupuolen ostin itsekin, mutta vähän huonosti tuo tuonne istuu paikoilleen. Tein jo itse vastaavan osan lasikuidusta, mutta tiedä nyt tuonkaan osan hyödyistä, heppa kaksi sinne tänne.
Laitan tarsam sulle privaa noista osista.
Laitan tarsam sulle privaa noista osista.
Re: c32 amg
itellä isompi ahdinpyörä ja evotech lastu http://www.evotech.de/index.php?article_id=29&clang=1 vapari suodattimet ja putki
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: c32 amg
Onko ahtimen rinkula itse tehty / teetetty vai tilattu jostain valmiina?SamuliR kirjoitti:itellä isompi ahdinpyörä ja evotech lastu http://www.evotech.de/index.php?article_id=29&clang=1 vapari suodattimet ja putki
Re: c32 amg
Joo rälläkäl pihal vesisatees veistelin ratakiskon pätkäst 260mm halkasijalla, vesipumppu poistettu käytöstä kun ei hihna riittänyt.amgenter kirjoitti:Onko ahtimen rinkula itse tehty / teetetty vai tilattu jostain valmiina?SamuliR kirjoitti:itellä isompi ahdinpyörä ja evotech lastu http://www.evotech.de/index.php?article_id=29&clang=1 vapari suodattimet ja putki

Nojoo valehtelin vähä tos ylempänä, jos joku usko niin pahoittelut.
http://www.eurocharged.com/index.php?pa ... &Itemid=99
tommonen
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: c32 amg
Melkein meni täydestä mutta tuo koko antoi ilmi.Joo rälläkäl pihal vesisatees veistelin ratakiskon pätkäst 260mm halkasijalla, vesipumppu poistettu käytöstä kun ei hihna riittänyt.![]()

Re: c32 amg
Ajattelinki et jos olis laittanut vaikka vaatimattomat 200 millii nii kaikki olis uskonut.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: c32 amg
mikä muuten sen vakio hihnapyörän halkaisija olikaan ?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: c32 amg
155 milliä.napa kirjoitti:mikä muuten sen vakio hihnapyörän halkaisija olikaan ?
Re: c32 amg
ok. tuossa mitsun 3 litraisessa on sitten hieman suurempi (mihin tuota C32 remmiä olen asentamassa), mutta ei kuitenkaan liikaa... olisko siinä ollut joku 170 mmamgenter kirjoitti:155 milliä.napa kirjoitti:mikä muuten sen vakio hihnapyörän halkaisija olikaan ?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: c32 amg
Lisää tietoa tuosta uudelleen tuotantoon otetusta kompuran pyörästä:
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... sults.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeiset testit menossa ja viriosan koko 65 mm (alkuperäisen kokoa en muista, enkä viiti käydä mittaamassa).
Tehoja seuraavasti:
Vakiona: 282WHP
Kompurapyörä vaihdettuna: 307WHP
Kompurapyörä ja ohjelma: 328WHP
Elikkäs 46 heppaa lisää ja hintaa tuolla setillä (ohjelman kanssa) on 899 rollaria.
Hurjimmille tuuninki-miehillle: 185 millinen ensiöpyörä (siima, kampiakseli, mikä vaan tuttu nimitys) ja tuo ahtimen pienempi pyörä niin johan on kumma jos ei jotain ongelmaa ala esiintymään polttoaine ja ilmapuolella.
Ruotsista löytyy kuitenkin kunnon sleeper C32 (farmari)
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... 800hp.html
Dynamometri-äänet (ei lukuja): http://www.youtube.com/watch?v=C7z1yA2uMFM
Joku ruotsia kuunteleva voisi kertoa mitä taustalla puhellaan.
Tarkempia teknisiä tietoja: http://www.superiortuning.se/pcl32.html
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... sults.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeiset testit menossa ja viriosan koko 65 mm (alkuperäisen kokoa en muista, enkä viiti käydä mittaamassa).
Tehoja seuraavasti:
Vakiona: 282WHP
Kompurapyörä vaihdettuna: 307WHP
Kompurapyörä ja ohjelma: 328WHP
Elikkäs 46 heppaa lisää ja hintaa tuolla setillä (ohjelman kanssa) on 899 rollaria.
Hurjimmille tuuninki-miehillle: 185 millinen ensiöpyörä (siima, kampiakseli, mikä vaan tuttu nimitys) ja tuo ahtimen pienempi pyörä niin johan on kumma jos ei jotain ongelmaa ala esiintymään polttoaine ja ilmapuolella.

Ruotsista löytyy kuitenkin kunnon sleeper C32 (farmari)
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... 800hp.html
Dynamometri-äänet (ei lukuja): http://www.youtube.com/watch?v=C7z1yA2uMFM
Joku ruotsia kuunteleva voisi kertoa mitä taustalla puhellaan.
Tarkempia teknisiä tietoja: http://www.superiortuning.se/pcl32.html
Re: c32 amg
Aika huonosti, kun nettiautossakin on joku myymässä autoa mihin vaihdettu pelkkä kompuran siipi(tarkoittaa ilmeisesti hihnapyörää, vai liekkö uskoo oikeasti johonkin siiven vaihtoon) ja tehoa 400-415hvamgenter kirjoitti:Lisää tietoa tuosta uudelleen tuotantoon otetusta kompuran pyörästä:
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... sults.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeiset testit menossa ja viriosan koko 65 mm (alkuperäisen kokoa en muista, enkä viiti käydä mittaamassa).
Tehoja seuraavasti:
Vakiona: 282WHP
Kompurapyörä vaihdettuna: 307WHP
Kompurapyörä ja ohjelma: 328WHP
Elikkäs 46 heppaa lisää ja hintaa tuolla setillä (ohjelman kanssa) on 899 rollaria.

Eikö tuossa olisi jo syy purkaa kaupat, jos myyjä päästelee moista luikuria ja jälkeenpäin selviää totuus


Ja se alkuperäinen on 74mm. Mitenhän mahtaa olla hihnan luistamisen kanssa.. Olin siinä uskossa että tuohon 65mm pitää jo laakerointi vaihtaa, mutta ei näköjään. Itsellä tulee tod.näk. tässä myöhemmin samanlaisia hihnapyöriä myyntiin, kunhan saan projektin etenemään, oli tarkoitus tehdä kerralla useampi.
Re: c32 amg
Mitä tehoja nuo WHP on? Kun vakiossa C32 AMGssä on 354hv. Onko nuo jotain takapyörätehoja?Pansu kirjoitti:Aika huonosti, kun nettiautossakin on joku myymässä autoa mihin vaihdettu pelkkä kompuran siipi(tarkoittaa ilmeisesti hihnapyörää, vai liekkö uskoo oikeasti johonkin siiven vaihtoon) ja tehoa 400-415hvamgenter kirjoitti:Lisää tietoa tuosta uudelleen tuotantoon otetusta kompuran pyörästä:
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... sults.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeiset testit menossa ja viriosan koko 65 mm (alkuperäisen kokoa en muista, enkä viiti käydä mittaamassa).
Tehoja seuraavasti:
Vakiona: 282WHP
Kompurapyörä vaihdettuna: 307WHP
Kompurapyörä ja ohjelma: 328WHP
Elikkäs 46 heppaa lisää ja hintaa tuolla setillä (ohjelman kanssa) on 899 rollaria.![]()
Eikö tuossa olisi jo syy purkaa kaupat, jos myyjä päästelee moista luikuria ja jälkeenpäin selviää totuusTietty ainahan se dyno voi olla viritettyä mallia ja ne tuloksetkin on kuulema edellisen enon veljen kaiman omistuksen aikaan, niin tunnetusti juttuihin tulee aina ajan kuluessa lisää. Mutta melko härskiä toimintaa, eiköhän joku hyväuskoinen osta tuon vielä suu vaahdossa ja seuraavan kerran kun se on myynnissä, niin siitä löytyy 450hv
Ja se alkuperäinen on 74mm. Mitenhän mahtaa olla hihnan luistamisen kanssa.. Olin siinä uskossa että tuohon 65mm pitää jo laakerointi vaihtaa, mutta ei näköjään.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: c32 amg
Wheel horsepower, eli takapyötätehoja juu.jupehalm kirjoitti: Mitä tehoja nuo WHP on? Kun vakiossa C32 AMGssä on 354hv. Onko nuo jotain takapyörätehoja?
Re: c32 amg
edit: mikä kettu tätä foorumia vaivaa, kun se tälläisen viestin tekijupehalm kirjoitti:Mitä tehoja nuo WHP on? Kun vakiossa C32 AMGssä on 354hv. Onko nuo jotain takapyörätehoja?Pansu kirjoitti:Aika huonosti, kun nettiautossakin on joku myymässä autoa mihin vaihdettu pelkkä kompuran siipi(tarkoittaa ilmeisesti hihnapyörää, vai liekkö uskoo oikeasti johonkin siiven vaihtoon) ja tehoa 400-415hvamgenter kirjoitti:Lisää tietoa tuosta uudelleen tuotantoon otetusta kompuran pyörästä:
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... sults.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeiset testit menossa ja viriosan koko 65 mm (alkuperäisen kokoa en muista, enkä viiti käydä mittaamassa).
Tehoja seuraavasti:
Vakiona: 282WHP
Kompurapyörä vaihdettuna: 307WHP
Kompurapyörä ja ohjelma: 328WHP
Elikkäs 46 heppaa lisää ja hintaa tuolla setillä (ohjelman kanssa) on 899 rollaria.![]()
Eikö tuossa olisi jo syy purkaa kaupat, jos myyjä päästelee moista luikuria ja jälkeenpäin selviää totuusTietty ainahan se dyno voi olla viritettyä mallia ja ne tuloksetkin on kuulema edellisen enon veljen kaiman omistuksen aikaan, niin tunnetusti juttuihin tulee aina ajan kuluessa lisää. Mutta melko härskiä toimintaa, eiköhän joku hyväuskoinen osta tuon vielä suu vaahdossa ja seuraavan kerran kun se on myynnissä, niin siitä löytyy 450hv
Ja se alkuperäinen on 74mm. Mitenhän mahtaa olla hihnan luistamisen kanssa.. Olin siinä uskossa että tuohon 65mm pitää jo laakerointi vaihtaa, mutta ei näköjään.

Viimeksi muokannut napa, Pe 02.09.2011 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."