W211 perän tasonsäätö
W211 perän tasonsäätö
Alkanut tullua kuukauden sisällä ongelmaa että joskus perä laskee tosi alas yhden yön aikana. Tätä alkoi tapahtua
sen jälkeen kun auto oli tallissa 3 viikkoa yhtäjaksoisesti, jolloin takapää oli laskenut kenttään. Sitä ennen ei ollut
mitään ongelmia. Joskus perä pysyy 3 päivääkin samalla tasolla ja joskus taas laskee nopeastikin. Onko syynä tähän
se "tasonsäätö venttiili" tms??
Vielä semmoinen huomio että kun tulee se aika että perä laskee nopeasti alas auton ollessa parkissa, niin käynnissä
ollessa se ei tahdo nousta normaali korkeudelle ollenkaan pariin päivään. Aivan kuin se säätöventtiili vuotaisi eikä päästä perää
nousemaan. Autossa ei siis airmaticia...
sen jälkeen kun auto oli tallissa 3 viikkoa yhtäjaksoisesti, jolloin takapää oli laskenut kenttään. Sitä ennen ei ollut
mitään ongelmia. Joskus perä pysyy 3 päivääkin samalla tasolla ja joskus taas laskee nopeastikin. Onko syynä tähän
se "tasonsäätö venttiili" tms??
Vielä semmoinen huomio että kun tulee se aika että perä laskee nopeasti alas auton ollessa parkissa, niin käynnissä
ollessa se ei tahdo nousta normaali korkeudelle ollenkaan pariin päivään. Aivan kuin se säätöventtiili vuotaisi eikä päästä perää
nousemaan. Autossa ei siis airmaticia...
S212 350CDI -14
Re: W211 perän tasonsäätö
olisko kompuran tuotto niin heikkoo ettei sen takia jaksa nostaa perää ylös..
Re: W211 perän tasonsäätö
Nyt viimeyön aikana ei ollut perä laskeutunut lainkaan. Ja tällä hetkellä normaalikorkeudessa.
Sitten yht.äkkiä saattaa joku yö laskea alas eikä taas nouse pariin päivään kunnolla ylös. Onko tuossa
takapäälle yhteinen venttiili/säädin vai molemmille puolille omansa?
Jos kompurasta olisi kiinni niin luulisi että perän nousu/lasku olisi samanlaista päivästä
toiseen, eikä tulisi näin suuria vaihteluja
Sitten yht.äkkiä saattaa joku yö laskea alas eikä taas nouse pariin päivään kunnolla ylös. Onko tuossa
takapäälle yhteinen venttiili/säädin vai molemmille puolille omansa?
Jos kompurasta olisi kiinni niin luulisi että perän nousu/lasku olisi samanlaista päivästä
toiseen, eikä tulisi näin suuria vaihteluja

S212 350CDI -14
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: W211 perän tasonsäätö
sama vika rahikaisella,eli ensialkuun kumpikin puoli tontitti joinain aamuina ja meni jopa monia viikkoja ettei mitään .nyt ollut parina peräkkäisenä aamuna ja tuntuu jotta laskee meleko nopiaan perä(tunneissa) ja kumpikin puoli,nostaa kyllä aika rivakasti kun käynnistää auton,ite veikkaan jotain venttiiliin liittyvää tai vuotoon liittimissä tms.kun ei tarkemmin tiedä rakennetta ja komponentteja ei voi tietää tarkemmin syytä.jos jollain kuvatuksia systeemistä niin vastaan otetaan ilolla.niin ja mulla farkku jossa vain takapäässä ilmapussit.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: W211 perän tasonsäätö
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -31-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
itse itseään komentaen löyty tuommonen,puhutaan kyllä airmaticista ,joka nurkalla,säädettävät "vaimentimet"vaan kait periaate ja komponentit ,kompura ,venttiilit .ilmapussit ja niiden tasoanturi, lienee samat tuossa meikäläisen farkussa?ensimmäisenä mieleen tuli nuo yksisuuntaventtiilit kompuralla,josko net vuotaa läpi.pääseekö näitä purkamaan ja puhdistaan,jos ei liitin tai muita vuotoja löydy.tai pääseekö jostain todentamaan mahdollisen vuodon noista.esim kompuran painepuolen syöttöputken irrotus ?
itse itseään komentaen löyty tuommonen,puhutaan kyllä airmaticista ,joka nurkalla,säädettävät "vaimentimet"vaan kait periaate ja komponentit ,kompura ,venttiilit .ilmapussit ja niiden tasoanturi, lienee samat tuossa meikäläisen farkussa?ensimmäisenä mieleen tuli nuo yksisuuntaventtiilit kompuralla,josko net vuotaa läpi.pääseekö näitä purkamaan ja puhdistaan,jos ei liitin tai muita vuotoja löydy.tai pääseekö jostain todentamaan mahdollisen vuodon noista.esim kompuran painepuolen syöttöputken irrotus ?
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: W211 perän tasonsäätö
ei tarvi enää arvutella missä vikaa,tänään poksahti pussi takaa,hyvä että teki sen pihalla ,tosin 100km päässä kotua.
mersu nyyköttää vehon pihalla nyt ja kuski se mahtaa ottaa kännit.
mersu nyyköttää vehon pihalla nyt ja kuski se mahtaa ottaa kännit.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Re: W211 perän tasonsäätö
No voi harmi! Oliko auto liikkeessä kun pussi pamahti? Omassa autossa perä ollut nyt monta päivää oikealla korkeudella.
Ainoastaan ajotietokoneeseen tulee välillä auton kuva jossa nuoli ylöspäin joten ilmeisesti tarkoittaa että perä
olisi liian alhaalla. Eli saa ilmeisesti väärää korkeustietoa. No katsotaan josko käyttäisi korjaamolla testerissä.
Ainoastaan ajotietokoneeseen tulee välillä auton kuva jossa nuoli ylöspäin joten ilmeisesti tarkoittaa että perä
olisi liian alhaalla. Eli saa ilmeisesti väärää korkeustietoa. No katsotaan josko käyttäisi korjaamolla testerissä.
S212 350CDI -14
Re: W211 perän tasonsäätö
Joku viisas foorumilla sanoo allekirjoituksessaan "pessimisti ei pety" ja minusta tässäkin tapauksessa kannattaisi asennoitua vähän pessimistisemmin tuohon nuolen näyttöön ruudulla. Jos kyse olisi pelkästään virheellisestä korkeustiedosta niin autohan asettuisi vastaavasti virheelliselle tasolle. Sitä varten ne tasoanturit on että niillä tunnistetaan millä korkeudella auto on, jos ne näyttävät väärää tietoa niin ei se auto mistään muualta tunnista mikä on oikea taso ja laittaisi jousituksen en mukaan paikoilleen ja näyttäisi vain kuskille keski... siis nuolta ylöspäin.MMT kirjoitti: Omassa autossa perä ollut nyt monta päivää oikealla korkeudella.
Ainoastaan ajotietokoneeseen tulee välillä auton kuva jossa nuoli ylöspäin joten ilmeisesti tarkoittaa että perä
olisi liian alhaalla. Eli saa ilmeisesti väärää korkeustietoa. No katsotaan josko käyttäisi korjaamolla testerissä.
Jos autoa ei ole välillä lastattu eikä tason säätymiselle ole erityistä syytä niin kyllä se auto varmasti sitä jousitusta säätää nuolen ilmaantuessa, ehkä vaan ihan vähän etkä huomaakaan sitä. Enpä ole varma voisko tuo myös tulla silloin kun kompressori pumppaa varasäiliötä täyteen jos se on vuotanut paineensa, tuskinpa. Eiköhän jälkimmäisestä tule joku visit workshop ilmoitus.
Eikö lähistöllä ole ketään harrastelijaa jolla sen auton testauttaisi korjaamokäynnin sijasta?
Re: W211 perän tasonsäätö
Ikävä kyllä en tiedä ketään keski-suomen alueelta kellä olisi staria 
Totta kyllä tuo että auto varmasti jotenkin säätää samalla kun ilmoitus näyttöön tulee. Kompura varmaan pumppaa painetta lisää.
Varasäiliöitä ei kai ole tässä tapauksessa kun ei ole airmaticia? Mietin jo oireiden alkaessa että jäikö perän eka kerran laskiessa
ilmaletkut jotenkin lyttyyn siinä vaiheessa mutta se ei kai ole mahdollista.

Totta kyllä tuo että auto varmasti jotenkin säätää samalla kun ilmoitus näyttöön tulee. Kompura varmaan pumppaa painetta lisää.
Varasäiliöitä ei kai ole tässä tapauksessa kun ei ole airmaticia? Mietin jo oireiden alkaessa että jäikö perän eka kerran laskiessa
ilmaletkut jotenkin lyttyyn siinä vaiheessa mutta se ei kai ole mahdollista.
S212 350CDI -14
Re: W211 perän tasonsäätö
Tosiaan normifarkun tasonsäädöstä puuttuu paitsi itse jousissa olevat lisäilmasäiliöt, myös se varapainesäiliö.MMT kirjoitti:Ikävä kyllä en tiedä ketään keski-suomen alueelta kellä olisi staria
Totta kyllä tuo että auto varmasti jotenkin säätää samalla kun ilmoitus näyttöön tulee. Kompura varmaan pumppaa painetta lisää.
Varasäiliöitä ei kai ole tässä tapauksessa kun ei ole airmaticia? Mietin jo oireiden alkaessa että jäikö perän eka kerran laskiessa
ilmaletkut jotenkin lyttyyn siinä vaiheessa mutta se ei kai ole mahdollista.
Ilmaletkut on kiinni rungossa ja letku menee ilmajousen yläpäähän jolloin letkut eivät muuta asentoaan jousituksen liikkeissä.
Minä kyllä tiedän muutaman testerin omistajan Keski-Suomesta, jospa löytyisi riittävän läheltä (laitan privaattimailia tuosta).
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: W211 perän tasonsäätö
eli poksahti kun ajoin pikkusen varomattomasti muutaman huoltoaseman pihalla olevaan kuoppaan,vauhtia ei paljon ollut.auto pajalla nyt ja vaihdetaan kumpikin pussi,kummankin vanhan pussin pyysin jotta voi kattoa missä kunnossa on,varsinkin se poksahtanut,tietää jotta menikö ihan vaan vanhuuttaan.oli tuttua hinurin kuljettajalle tuo ,edellisellä viikolla oli poksahtanut maantienopeudella ja naisihmisellä,ei kuulemma ollut isompia manoovereja aiheuttanut ohjautumisen suhteen oli nainen kertonut.minäkin ajoin jonkun matkaa tosin alle 60 vauhtia,jonkinverran tuo puolsi.sitten kun saan ne pussit voin laittaa tänne analyysia kunnosta ja ehkä kuvaakin.MMT kirjoitti:No voi harmi! Oliko auto liikkeessä kun pussi pamahti? Omassa autossa perä ollut nyt monta päivää oikealla korkeudella.
Ainoastaan ajotietokoneeseen tulee välillä auton kuva jossa nuoli ylöspäin joten ilmeisesti tarkoittaa että perä
olisi liian alhaalla. Eli saa ilmeisesti väärää korkeustietoa. No katsotaan josko käyttäisi korjaamolla testerissä.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Re: W211 perän tasonsäätö
Omassa S211 samaa vikaa. Ajoittain on aamulla perä tontissa. Yleensä se tekee sitä parin päivän ajan ja sitten taas voi olla useammankin viikon, ettei vikaa ilmaannu.
Sen olen huomannut, että kun perä on laskenut yön aikana alas ja laittaa aamulla auton käyntiin, niin perä nousee kyllä nopeasti oikeaan korkeuteen, mutta jos ajaa vain pienen pätkän niin parin tunnin seisonnan aikana perä on uudelleen laskenut. Jos taas ajan esim töihin kyseisenä aamuna (työmatka n. 45 min) niin perä ei työpäivän aikana laske lainkaan. Seuraavana aamuna voi kyllä taas olla tontissa... tai sitten ei.
Nyt onkin alkanut kiinnostamaan, saako * testattua noiden pussien ja kompuran kunnon? Ja näkeekö sillä esim kuinka kauan kompura on käynyt?
Meinaan, että jos pusseissa on jatkuvampaakin vuotoa, niin sittenhän tuon kompurankin käyttöikä lyhenee huomattavasti.
Ja jos tästä Kauhajoki - Seinäjoki alueen lähistöltä löytyisi joku * omistava jäsen, joka voisi olla kiinnostunut selvittelemään asiaa, niin olisin oikein kiitollinen.
Sen olen huomannut, että kun perä on laskenut yön aikana alas ja laittaa aamulla auton käyntiin, niin perä nousee kyllä nopeasti oikeaan korkeuteen, mutta jos ajaa vain pienen pätkän niin parin tunnin seisonnan aikana perä on uudelleen laskenut. Jos taas ajan esim töihin kyseisenä aamuna (työmatka n. 45 min) niin perä ei työpäivän aikana laske lainkaan. Seuraavana aamuna voi kyllä taas olla tontissa... tai sitten ei.
Nyt onkin alkanut kiinnostamaan, saako * testattua noiden pussien ja kompuran kunnon? Ja näkeekö sillä esim kuinka kauan kompura on käynyt?
Meinaan, että jos pusseissa on jatkuvampaakin vuotoa, niin sittenhän tuon kompurankin käyttöikä lyhenee huomattavasti.
Ja jos tästä Kauhajoki - Seinäjoki alueen lähistöltä löytyisi joku * omistava jäsen, joka voisi olla kiinnostunut selvittelemään asiaa, niin olisin oikein kiitollinen.
S211 E270 CDI -04
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: W211 perän tasonsäätö
ei muutakuin pussien vaihtoon tjy kin.samallaiset oireet ne oli minullakin,juurikin kattoin sen pussin joka poksahtanut,niin selviä halkeimia ja nirhaumaa oli ,mistä sitte repesi.näytti muuten asentaja uutta bilsteinin valmistamaa pussia, josta ärvötti pussi auki kiinnityspannasta,eli asennusvirhe jo tekovaiheessa tehty,eikä kuulemma ollut ainua laatuaan,jotta se taas siitä alihankinnan laadusta tai sen laadun valvonnasta,suttapaskaa tulee noihin kieseihin,juu.toisessa vaihdetussa pussissa oli ja on vielä paineet sisällä,saas nähä millon poksahtaa tuolla varastossa,laittasko siihen ampparinpesän viereen ,niin saisi ne joskus häädettyä.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: W211 perän tasonsäätö
Meikäläisen perän putoilemiset helpotti, kun hankkiutui W211:stä eroon, tilalle tuli talvellakin mallikkaasti etenevä subaru.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: W211 perän tasonsäätö
kokeillaanpa onnistuuko tuon kuvan laitto

sitä joskus yllättää itsensäkin
eli siinä kaikessa komeudessaan pussukka tai osa siitä.suraavaa huoltokohdetta odottelemaan,tosin ei varmaan kauan,narahtelee perä jo.ja keulassa kolisee
voi tätä w211 omistajan ihanuutta.alan pikkuhiljaa ymmärtää esim.tuon konitohtorin valintaa,MUTTA MINÄ EN ANNA PERIKSI!

sitä joskus yllättää itsensäkin


MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Re: W211 perän tasonsäätö
Hyvinhän se kuva näkyy. Osaatko sanoa oliko ilmajousen suojapalkeet kunnossa ja myös kiinnityspannat tiukassa eli onko sisäpussi mennyt rikki liasta vai ihan vaan vanhuuttaan?hemppaveikko kirjoitti:kokeillaanpa onnistuuko tuon kuvan laitto
sitä joskus yllättää itsensäkineli siinä kaikessa komeudessaan pussukka tai osa siitä.suraavaa huoltokohdetta odottelemaan,tosin ei varmaan kauan,narahtelee perä jo.ja keulassa kolisee
voi tätä w211 omistajan ihanuutta.alan pikkuhiljaa ymmärtää esim.tuon konitohtorin valintaa,MUTTA MINÄ EN ANNA PERIKSI!
Ne alustan kolinat on vähän turhan herkässä muta ei ne nivelet niin valtavan kalliita ole vaihtaa ja ainakin isommissa malleissa/koneissa pallonivel erikseen vaihdettavissa jne. Kyllä saa kesät tulla aika lailla lumisemmiksi ennen kuin MB sedanilla ajo alkaa arveluttaa, jos jos alkaakin niin eiköhän katse käänny johonkin muualle kuin subaruun.
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: W211 perän tasonsäätö
ei ollut lian aiheuttamaa,palje oli ainoastaan hienon pölyn peitossa.suojapalje oli kunnossa,eli vanhuuttaan meni ja semmosesta kohtaa mistä se palje menee laskoksille niin oli murtumaa ympäriinsä,eli tuo palkeen tyhjeneminen kyllä nopeuttaa sen kuolemaa.muualla palkeessa ei murtumia näkynyt.ja huomasin kun sitä tyhjänä painaa kasaan ,niin se ei laskostu tasaisesti vaan tulee erittäinkin teräväreunaisia laskoksia ,joiden kohdalla nämä murtumat ovat.autolla ajettu 250 tkm
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Re: W211 perän tasonsäätö
Paljonko muuten tuli maksamaan vaihtoprojekti ja käytitkö merkkihuollossa?
S212 350CDI -14
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: W211 perän tasonsäätö
530€ /kpl pussit,5h työtä,testerinkäyttö 70€ 1,5k€ koko homma eikä ole vehon hinta
ihanan kallista ,mutta nyt ainakin helepottaa, vaikkakin tänäkin aamulla vielä silmät hakeutu mersun persieeseen,nätisti oli koholla 


MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: W211 perän tasonsäätö
Tässä oli yksi syy hankkiutua tähtinokasta eroon. Olihan se W211 tosi hieno ajaa, mutta siihen ne hyvät ominaisuudet sitten jäikinhemppaveikko kirjoitti:530€ /kpl pussit,5h työtä,testerinkäyttö 70€ 1,5k€ koko homma eikä ole vehon hintaihanan kallista ,mutta nyt ainakin helepottaa, vaikkakin tänäkin aamulla vielä silmät hakeutu mersun persieeseen,nätisti oli koholla


--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: W211 perän tasonsäätö

tuli reparoitua tuo jousipussi,pussin pohjassa on 4 kpl torx ruuvia ,ne kun aukaisee paljastuu tuo pussin täyttö/tyhjennysventtiili.ihan lähti vetämällä irti pussista,2:lla o-renkulalla tiivistetty ja se irroitettu levy puristaa sitä paikoilleen.ylös sojottava natsa tulee pusin sisään ja oikialle tulee se paineputki.pistoke edessä.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Re: W211 perän tasonsäätö
Testeri näytti että kompurassa olisi vikaa ja ei jaksa pumpata ilmaa normaalisti. Joten menee tuo vaihtoon. Onko kompura sama airmaticissa ja tässä
missä on vain takapäässä ilmajouset? Arnottilla myytävässä kun on lisähuomautus "w/ AIRMATIC ONLY"
Jossakin forumin keskustelussa mainittiin että Saksassa hintaa tuolla olisi alle 250€....olisiko jollakin linkkiä tai paikan nimeä mistä noita saisi
tuohon hintaan?
missä on vain takapäässä ilmajouset? Arnottilla myytävässä kun on lisähuomautus "w/ AIRMATIC ONLY"

Jossakin forumin keskustelussa mainittiin että Saksassa hintaa tuolla olisi alle 250€....olisiko jollakin linkkiä tai paikan nimeä mistä noita saisi
tuohon hintaan?
S212 350CDI -14
Re: W211 perän tasonsäätö
Itsellä S211 -04.Pelkällä perän korkeuden säädöllä.Kompura pitää meteliä, ja ei aina toimi, jolloin visit workshop näyttöön.Mimmoinen homma vaihtaa itse kompura.Oli nimittäin 3 kertaa Raisiossa Veholla, eikä vikaa löytyny.Olivat vaihtaneet perästä anturin ja tsekanneet jonkun liitoksen.Onneksi ei menny omaan piikkiin.
Re: W211 perän tasonsäätö
Sehän on hyvin näkyvillä kunhan saa auton ilmaan tai montulle. Pitää tarkistaa liittimien kunto ja varmaan kannattaisi vaihtaa samalla ohjausrele. Ja myös ilmavuodot olisi syytä tarkkaan tutkia, yleensähän kompura menee vaihtoon sen takia että se käy liikaa ja se käy liikaa sen takia kun ilmaa vuotaa jostain.Herman kirjoitti:Itsellä S211 -04.Pelkällä perän korkeuden säädöllä.Kompura pitää meteliä, ja ei aina toimi, jolloin visit workshop näyttöön.Mimmoinen homma vaihtaa itse kompura.Oli nimittäin 3 kertaa Raisiossa Veholla, eikä vikaa löytyny.Olivat vaihtaneet perästä anturin ja tsekanneet jonkun liitoksen.Onneksi ei menny omaan piikkiin.
Re: W211 perän tasonsäätö
Se ilma pussi ei tyhjene itsekseen kuin silloin ku se vuotaa. Siitä voi irrottaa letkut ja paine pysyy pussissa... Tasoanturin irrottamisella autoa voi huijata tyhjentämään pussin. Mutta ains kun perä rupee tontittaan ni pussin vaihto edessä.
Re: W211 perän tasonsäätö
kyllä se tyhjenee kun letkun irroitat . tietty esipaine jää sinne