W202 230 Kompressor käyttöautona?
W202 230 Kompressor käyttöautona?
Pää vinksahti siihen asentoon, että josko hommaisin tuommoisen käyttöautoksi...Ruoste pelottaa noin "uudessa" mersussa. Onko tuossa oikeasti mitään tehty paremmin kuin W201:ssä?
Olisi kiva kuulla kokemuksia lähinnä kulutus/kulkupuolesta.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =145618444
Mitä tuo W202:n "sport" pitää sisällään?
Olisi kiva kuulla kokemuksia lähinnä kulutus/kulkupuolesta.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =145618444
Mitä tuo W202:n "sport" pitää sisällään?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W202.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on ainaskin Suomen mallien (Classic, Esprit, Elegance, Sport) varusteet. Tiedä sitten onko Saksan Sport erilainen.
Tuolla on ainaskin Suomen mallien (Classic, Esprit, Elegance, Sport) varusteet. Tiedä sitten onko Saksan Sport erilainen.
C220d T 4-Matic
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Minusta tuossa sport-varustuksessa ei ole juurikaan mitään eroa jos sitä vertaa esim espirit-malliin.
Tietysti 1. omistaja on voinut ostaa siihen jotain lisävarusteita listalta.
Lähinnä suurin ero lienee siinä on hieman matalampi alusta vs classic-malli.
Tuo 230K - moottori lienee aika läheistä sukua CLK 230 K moottorille.
Minusta erittäin sopiva moottori Suomen teille. Vääntää alhaalta ja kulkee riittävästi.
Kulutus on minulla ollut 8-9,2 L/100 km. (automaatti)
Jos tuota W202 vertaa W201:een niin ainakin minusta on tilaa tullut taakse lisää .
Ruostetta saattaa löytyä takaluukusta sekä ovien alareunoista.
Tietysti 1. omistaja on voinut ostaa siihen jotain lisävarusteita listalta.
Lähinnä suurin ero lienee siinä on hieman matalampi alusta vs classic-malli.
Tuo 230K - moottori lienee aika läheistä sukua CLK 230 K moottorille.
Minusta erittäin sopiva moottori Suomen teille. Vääntää alhaalta ja kulkee riittävästi.
Kulutus on minulla ollut 8-9,2 L/100 km. (automaatti)
Jos tuota W202 vertaa W201:een niin ainakin minusta on tilaa tullut taakse lisää .
Ruostetta saattaa löytyä takaluukusta sekä ovien alareunoista.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Siistin oloisen pelin olet kaivanut (ainakin kuvista katsoen) esille. Takapenkillä tosiaan on reilusti väljemmän oloista kuin edeltävässä W201:ssä. Onhan se sitten taas astetta nykyaikaisemman oloinenkin, vaikka jo ikääntynyt malli tuokin tietty. Sitä en sitten osaa sanoa, että onko W202 muutoin autona oikeastaan mitenkään missään muussa ominaisuudessa parempi edeltäjäänsä. Hieman erilainen tietty, jos vaihtelua kaipaa. Niin, no moottoritekniikka tietty etevämpää. Tuo 230K voi olla oikeinkin järkevä käyttökone tuohon.
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Olen ymmärtänyt niin että tuo Sport korvasi Esprit mallin. Olisiko Esprit ollut juuri tuohon vuoteen 97 ja siitä sitten jatkunut Sporttina. Sportissa ainakin matalempi ja jäykempi alusta. Sitten jalopuun tilalla alumiinia tai ainakin sen väristä listaa. Olisiko ratti myös erillainen?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Okke, kiitosta.
Takatiloilla ei ole minulle mitään merkitystä. Tekisi mieli käydä koeajamassa jotain suomessa myytävää samanlaista, mutten viitsi tehdä sitä auton myyjää kohtaan. Liikkeestä noita ei pahemmin löydy suomessa.
Takatiloilla ei ole minulle mitään merkitystä. Tekisi mieli käydä koeajamassa jotain suomessa myytävää samanlaista, mutten viitsi tehdä sitä auton myyjää kohtaan. Liikkeestä noita ei pahemmin löydy suomessa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Ainakin veljelläni olleessa W202 Sportissa oli matalan alustan lisäksi hiilikuituiset osat/listat sisätiloissa ja nahkaratti. Muita juuri Sport-versioon kuuluvia asioita en muista siinä olleen. Ja auto oli mallia -94 eli Sport ei suoraan korvannut Esprittiä, niinkuin tuosta tossa aikaisemmin linkitetystä esitteestä näkyykin (ja samassa paperissa näkyykin juuri noi kaikki varuste-erotkin).
Minäkin ajoin tuolla veljen autolla jokusen kerran, niin suhteellisen jämäkkä peli se oli. Vähän köykäsemmän tuntunen kun esim. toi mun 124 coupe, mutta mielestäni hyvä ajettava. Sisätilat ei paljoa, mutta kuitenkin selvästi isommat kun W201.
Minäkin ajoin tuolla veljen autolla jokusen kerran, niin suhteellisen jämäkkä peli se oli. Vähän köykäsemmän tuntunen kun esim. toi mun 124 coupe, mutta mielestäni hyvä ajettava. Sisätilat ei paljoa, mutta kuitenkin selvästi isommat kun W201.
Juu, eiköhän se ole täysin sama kone sekä C:ssä että CLK:ssa ja myöskin SLK:ssa.sportsman kirjoitti:Tuo 230K - moottori lienee aika läheistä sukua CLK 230 K moottorille.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Onkos tuo automaatti vielä 4-vaihteinen?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Muistaakseni 1997-> kaikki automaatit olivat 5-vaihteisia.
C220d T 4-Matic
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Mittarinpohjat on norsunluun valkoiset.
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
5- vaihteinen automaatti tuli 1997 vuoden loppupuolella. Ulkoa eron huomaa parhaiten etuspoilerista.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Paras auto mitä on ollut tuollainen c230k. Mulla oli elegance sport alustalla. Kulkee kyllä hienosti ja mukava ajaa. Kulutusta en kyllä muista...
Jostain syystä tuollaisessa on aivan erilainen ajotuntuma kuin esim.c180.
Jostain syystä tuollaisessa on aivan erilainen ajotuntuma kuin esim.c180.
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Pistän lusikkani soppaan, itsellä oli vuosia W124 230 E -89 , sain ostettua työkaverilta aikoinaan alle parisataatuhatta ajettuna. Nyt W202T 240C Sport -00, 124 oli kyllä jämäkkä peli, ohjaukseen piti kyllä totutella useamman aikaisemman hammastanko auton jälkeen, ruoste ei haitannut, ja punaisen maalin kanssa pärjäsi kun Lahegalla välillä pyhkäisi. Nykyinen on ajoltaan aivan kuin eri planeetalta, 5 V tiptronic automaatti vaihtaa erittäin pehmeästi (resetoinnin jälkeen) ja muutenkin auto on ERITTÄIN mukava ajaa. Maali ei valitettavasti ole enään entisen veroista, tuntuun kuin olisi heitetty vain sellainen huntu pellin päälle ja ruoste pilkkaa siellä täällä. Tuo Sportin alusta on kyllä jämäkkä kunhan katsoo minne ajaa (matala). Ajo-ominaisuudet ovat kyllä muuttuneet kymmenessä vuodessa positiiviseen suuntaan. V6 kanssa pärjää kun jaksaa bensaa ostaa, siinä mielessä kompura olisi varmaan ollut parempi ratkaisu, mutta kun niitä ei kasva joka oksalla. Vetelen asuntovaunua silloin tällöin, siihen hommaan molemmat käyvät ihan kelvollisesti.
W639 110 CDI
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Äh... luin väärin.
Viimeksi muokannut JarkkoN, To 25.08.2011 09:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Itsellä oli C220 1993 ja C280 1995, toinen uusi ja toinen 95 tkm ajettu.
Hyviä autoja molemmat ja kulkupuoli oli kunnossa varsinkin C280:ssa.
Nykyään kai jo ruoste vaivaa noitakin, itsellä ei ollut sitä huolta alle 7 vuotta
vanhoissa autoissa. C220 vei 8,7 ja C280 11,5 litraa sadalle bensiiniä.
Kuutosen kone, automaatti ja ilmastointi ovat lääkkeitä tylsyyteen.
Kompressori voi olla hyvä kompromissi, jos haluaa säästää.
Sivistyneet äänet oli kyllä nelosessakin.
Hyviä autoja molemmat ja kulkupuoli oli kunnossa varsinkin C280:ssa.
Nykyään kai jo ruoste vaivaa noitakin, itsellä ei ollut sitä huolta alle 7 vuotta
vanhoissa autoissa. C220 vei 8,7 ja C280 11,5 litraa sadalle bensiiniä.
Kuutosen kone, automaatti ja ilmastointi ovat lääkkeitä tylsyyteen.
Kompressori voi olla hyvä kompromissi, jos haluaa säästää.
Sivistyneet äänet oli kyllä nelosessakin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Mulla oli tuomonen -96 vuosimallin Sport, manuaali laatikola, bensaa meni n.7-10l riippuen renkaan leveydestä ja kaasujalasta mutta keskimäärin joku 8-8,5.
Toin auton saksasta ja ajelin 4 vuen aikana 160 000km, ainoa isompi investointi sinä aikana oli kaasuläppäkotelo(tais olla 650euroa), vihoittelee tyhjäkäynnin "humpaamisella"
ja tasakaasulla ajaessa voi nykiä ko pahemmaksi mennee. Käyttää piuhan päässä niin näkkyy kyllä jos on joku hämminki.
ruostekukkaa tuli siihen takalunkan avausnappulan ympärille.
Oli hyvä auto enkä olis vaihtanu, mutta oli liian vähän tehoja.
E: Lissään vielä, että jos kompurasta kuuluu kolina niin unoha.
Toin auton saksasta ja ajelin 4 vuen aikana 160 000km, ainoa isompi investointi sinä aikana oli kaasuläppäkotelo(tais olla 650euroa), vihoittelee tyhjäkäynnin "humpaamisella"
ja tasakaasulla ajaessa voi nykiä ko pahemmaksi mennee. Käyttää piuhan päässä niin näkkyy kyllä jos on joku hämminki.
ruostekukkaa tuli siihen takalunkan avausnappulan ympärille.
Oli hyvä auto enkä olis vaihtanu, mutta oli liian vähän tehoja.
E: Lissään vielä, että jos kompurasta kuuluu kolina niin unoha.
Re: W202 230 Kompressor käyttöautona?
Sportissa on sama alusta kuin espritissa (jouset, iskarit kallistuksenvakaajat). Sportissa on lisäksi mm valkoiset mittarinpohjat, erilaiset penkit ja ruutukuvio verhoilu, nopeampi ohjaus, erilainen ratti ja todennäköisesti jotain muuta mitä ei nyt tule mieleen :Eli ei suinkaan mikään espritin korvaaja.
Esprit oli Classicin kanssa saman hintainen uutenaan ja niistä sai sitten valita että kumman haluaa.
Esprit oli Classicin kanssa saman hintainen uutenaan ja niistä sai sitten valita että kumman haluaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A