Olen selaillut foorumin ketjuja tästä tenavan tyhjäkäynnin vaelluksesta ja oktaanivalitsimen oikeasta asennosta. Mulla alkoi mennä hermot kun tyhjäkäynti vaeltelee miten sattuu ja auto sammuilee risteyksiin. Oktaanivalitsin on ollut asennossa "S". Nyt käänsin sen ihan testimielessä "N" kohtaan ja hups!, tyhjäkäynti tasoittui kuin taikaiskusta, hoppa alkoi reagoimaan kaasuun ihan uudella tavalla ja tuntuisi jopa hiukan pirteämmältä!?! Voi tietysti olla pääni sisällä nämä muut muutokset, mutta tuo tyhjäkäynti on todella tasainen. Tankissa on 98E5:sta.
Kertokaapas nyt tuoreelle mersumiehelle mitä hallaa tuo koneelle tekee vai tekeekö mitään jos tuo valitsin on "väärässä asennossa". Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo "N" asento olisi lähemmäs 92 oktaanisille litkuille ja "S" 95/98?
Kiitoksia etukäteen
